Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dos_XX

Kweekverslag 64x Northern Light vanuit zaad

Recommended Posts

Hallo mede-growers!

 

Ik zal me kort voorstellen, want dat heb ik nog helemaal niet gedaan terwijl ik al regelmatig gepost heb op dit forum. Ik ben dus Dos_XX en heb net een compleet nieuw hok gebouwd en inmiddels in gebruik genomen. Hiervan is geen bouwverslag geplaatst, dus ik zal mijn opstelling met eventueel wat foto's bij dit topic erbij plaatsen. Ik weet redelijk hoe ik een goed hok moet bouwen qua licht, lucht enz. Verder weet ik redelijk wat van het kweken zelf, maar lang lang niet alles. Vandaar dit verslag. Ik hoop op vele tips en veel belangstelling. Ik ga intussen wat foto's maken en dan zal ik in mijn volgende post vertellen over de opstelling en hoe alles er op dit moment bijstaat.

 

Groetjes Dos_XX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweekje

 

Ben benieuwt

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb net even een berg foto's genomen ter ondersteuning van mijn verslag. Ik ben van veel, heel veel foto's, dus ik hoop dat jullie dat kunnen waarderen! ;)

 

Allereerst mijn setup:

 

Het betreft een splinternieuw hok wat ikzelf gebouwd heb. Ben er ongeveer een maand mee bezig geweest en heb eigenlijk alles zo perfect mogelijk proberen te maken. Mochten jullie goede suggesties hebben, HEEL GRAAG!

 

Ik kweek onder 4x 600W Son-T-Pia van Philips. Verder een 2500 kuub afzuiging + 2500 kuub koolstoffilter met fan-controller en uitblaas naar buiten. Inlaat is passief. Het hok is opgebouwd uit een houten frame, afgetimmerd met hoge densiteit Knauf gipsplaten. Aan de binnenkant 80mm dik glaswol met aluminium laag en afgewerkt met zwart-wit folie. Vloer geïsoleerd met 40mm dikke tempex platen en een laminaatvloer. Hok is zwaar geïsoleerd i.v.m. detectie. De afmetingen zijn 4,5m bij 1,5m en 2 meter hoog. Dan 4 bakken van 1 vierkante meter, bekleed met vijverfolie waarin de potten staan. Ik geef voeding vanonder. Verder hangt er nog een verwarming in voor de nacht en staat er een gewone staande ventilator in. De foto's maken e.e.a. wel duidelijk hoop ik.

 

De volgende post foto's van hoe het erbij staat nu, het eigenlijke verslag dus.

 

 

gallery_27772_10987_1867969.jpg

 

gallery_27772_10987_467838.jpg

 

gallery_27772_10987_1116164.jpg

 

gallery_27772_10987_1169391.jpg

 

gallery_27772_10987_165314.jpg

 

gallery_27772_10987_827070.jpg

 

gallery_27772_10987_1563488.jpg

 

gallery_27772_10987_1048314.jpg

 

gallery_27772_10987_418897.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt super netjes uit allemaal..!!

Je hebt er hier iedergeval weer een topic stalker bij... ;)

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens staan er nog commentaren bij de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dan nu het eigenlijke kweekverslag.

 

Ik ben vandaag precies 2 weken geleden begonnen met het planten van de zaden. Mijn zaden zijn van Royal Queen Seeds en deze zijn echt super! 100% kiemingsratio, dus dat mag er wezen! Dit heb ik op de volgende manier gedaan:

 

Ik kweek op een Eco Logic All Mix met perliet. Voor het zaaien maak ik in het midden een kern van 2 tot 3 vingers dik met zaai/stekgrond van Naturado. Ik kiem dus direct in de 11 liter potten. Dan stop ik de zaden 1 cm in de zaai/stekgrond en water het geheel in. Niet te vochtig en dan span ik huishoudfolie over de potten en maak daar wat gaatjes in. Binnen 3 dagen was eigenlijk alles boven. Dat ik meteen start in 11 liter potten is omdat ze dan geen stress hebben van het overpotten en verandering van lichtsterkte en soort.

 

Toen ze boven waren de eerste week nog van boven water gegeven. Dat doe ik met een drukspuit/plantenspuit omdat ik zeker wil zijn dat ik niet te veel geef. Die kleintjes hebben niet zoveel nodig. Ik doe daar wel wat Startbooster van Aptus bij, maar echt een paar druppeltjes met het pipetje.

 

Voor de gehele kweek gebruik ik de voedingslijn van Aptus: Regulator, Startbooster, Top Booster, K-Boost en Super-PK. Verder de basisvoeding van BCuzz A+B en PH- bloei van Canna.

 

Verder is van belang dat ik graag mijn plantjes klein wil houden dus ze staan nu inmiddels 2 dagen op 12/12. Op de foto's kunnen jullie zien hoe ze er vandaag bijstaan.

 

Echt grote problemen heb ik nog niet gehad, behalve in het begin wat omgekruld blad doordat ik vanaf het kiemen de 4x600W erop heb staan. Ik doe dat zodat ze meteen gewend zijn aan het licht, maar dat gaat in het begin meestal gepaard met wat hitteverschijnselen omdat ze te snel vocht verdampen door het kleine bladoppervlak. Inmiddels zijn die problemen voorbij.

 

Nu ben ik inmiddels ook begonnen met het water geven vanonder. Op het moment ben ik wat te royaal geweest en staat alles wat te nat, maar echt hangen doen ze gelukkig niet zoals jullie op de foto's kunnen zien. De tensio staat op 20, dus voorlopig krijgen de ladies even niks. ;)

 

De temperatuur is zoals jullie kunnen zien op de foto's goed onder controle. 28 graden in het hok op planthoogte en ongeveer 22 in het medium.

 

Dat was het voor vandaag, of er moet me nog iets te binnen schieten. Ik wens een ieder een fijn weekend en tot de volgende post!

 

Groetjes D'n Dos! :D

 

gallery_27772_10987_745323.jpg

 

gallery_27772_10987_1439428.jpg

 

gallery_27772_10987_2277611.jpg

 

 

gallery_27772_10987_1006093.jpg

 

gallery_27772_10987_32390.jpg

 

gallery_27772_10987_573174.jpg

 

gallery_27772_10987_2462100.jpg

 

gallery_27772_10987_1923380.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sow dat ziet er netjes uit ;) hoop dat je run net zo goed verloopt als je hok

 

have fun and keep m growing

 

Greetzz st0ny :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
die pvcpijp is de enige inlaat?

 

Nee, op de foto's kun je zien dat ik nog 3 extra luchtinlaten heb (250mm doorsnee) die ik open en dicht kan zetten naargelang de buitentemperatuur. Dit ga ik overigens in de toekomst automatiseren zodat bij een bepaalde temperatuur die kleppen automatisch openen en sluiten.

 

Verder wil ik in zijn algemeenheid nog zeggen dat mijn doel 2 kilo is met deze setup. Ik denk dat het moet kunnen.

 

Groetjes D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey halo ,

 

dat heb je zeker netjes gedaan, je bent ook zeker een bouwvakker kan niet missen en anders heb je in iedergeval geen 2 linker handen;)....

 

complimenten..

 

en dan voor de rest laat maar gaan he die vrouwtjes... kweek zelf ook met royal queen seeds... maar heb er op t moment maar 2 staan..

 

voor de rest ik denk dat die inlaat wel voldoende is met die pvc hoor zo te zien als ik het goed heb 200 of 180 mm , maar zorg goed dat die koppeling goed zitten ivm lekjes..

1 tip zou wel overal bij elk stuk waar je nu gaatjes hebt zitten overal 2 tot 4 gaatjes bij maakt en misschien hoeft het niet maar vergis je niet je hebt daar een flink hok staan hoor..

 

 

voor de rest ik volg je zekers te wete ;)

 

gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MrStuc - Nee, ben geen bouwvakker, maar ben wel technisch geschoold inderdaad... ;)

 

Er zitten zo'n 80 gaatjes van 20mm in die PVC pijp, maar die zitten zover naar onder dat je ze op je foto's net niet ziet.

 

Groetjes D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow neeeeej dan geen gaatjes erbij doen , dit is meer dan genoeg anders verlies je ook inzuigkracht...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ieder geval leuk dat ik een paar volgers heb! ;) Ik hoop zelf ook dat het goed gaat, want het is toch een nieuw hok en dan is het toch maar afwachten hoe dat alles loopt. Ik wil er eigenlijk 2 kilo vanaf zien te halen, maar voor de eerste keer in een nieuw hok + opstelling is dat wellicht wat veel gevraagd, ik weet het niet. Ik vind het i.i.g. heerlijk om te doen, is echt een geweldige hobby vind ik, omdat het toch iedere keer weer anders gaat. Ik besteed er erg veel aandacht aan en ben heel perfectionistisch en dat speelt me soms nog wel eens parten. Mijn vader leeft helaas niet meer, maar ik kan me nog goed herinneren dat hij altijd tegen me zei: "goed is goed jongen" als ik weer eens over iets wat eigenlijk al goed was stond te zeiken.

 

Verder dank voor de complimenten over het hok. Heb er heel m'n ziel en zaligheid in gegooid en het was ook best wel een investering, zo'n 4000 euro heeft dat hok gekost. Maarja, je moet wat over hebben voor de hobby zal ik maar zeggen.

 

Grtz D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er idd mooi uit

waarom heb je gekozen voor zaden als ik vragen mag

 

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rster - Ja, weet je, dat ik zaden gebruik heeft meerdere redenen. Ten eerste bij gebrek aan een goede en betrouwbare stekkenboer en ten 2e zie ik voordelen van een zadenkweek. Maar die voordelen die ik zie, zien anderen weer heel anders. Een gevoelskwestie denk ik. Uit zaad zijn ze wat sterker naar mijn mening, zit je niet zo met LV wat gewoon moeilijk is op peil te houden en constant te houden. Nadeel is echter niet zo'n evenredig toppenveld cq hoogteverschil. Ach ja, goede stekken zou het mooiste zijn, maar ik heb ze nu even niet, helaas! :popcorn:

 

Kans zit er wel in dat ik nog een clone-hokje ga bouwen en zelf stekken ga maken. Mensen hebben me ook daarna gevraagd. Ik zit trouwens ook niet te wachten om spint en allerlei andere rommel van anderen binnen te halen. Als je dat eenmaal gehad hebt zit het overal en kom je er moeilijk vanaf. Maar ja, dat zijn open deuren.

 

Grtz D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, hier word ik vrolijk van :wave:

 

nu je zo'n clean hok hebt en bang bent voor ongedierte zou ik als een gek iets voor je inlaat maken zodat je zeker geen ongedierte aantrekt.

 

en zaadplanten NOG sterker als stekken, en toch bamboestokjes geplaatst :) :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoopte al op een post van jou Amnees... :wave: Veel wat ik weet heb ik o.a. stiekem van jouw posts afgekeken... :)

 

Er zit wel vliegengaas voor die inlaten, maar dat zie je op de foto's niet op de e.o.a. manier. Maar ik denk dat ik voor iets moet gaan met een nog fijnere structuur, want ik had al enkele fruitvliegjes binnen, dus dank voor de tip. Misschien het beste gewoon een panty?

 

LOL - De bamboestokjes... ja, die staan er bij mij standaard in... Ik heb een bamboestokken-fetish denk ik. Ik wil gaan voor hoofdtoppen, maar dat had je denk ik al begrepen. Of ze nodig zijn weet ik in dit geval niet. Maar ze staan d'r! :popcorn:

 

Grtz D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die super-PK inruilen voor P-boost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg uit... want van voeding weet ik niet super veel. Heb jij enige ervaring met Aptus anders dan dat het verschrikkelijk duur is? Ik heb het op advies genomen. Misschien handig voor je te weten. Ik heb een tijdje meegelopen in het wereldje en besloten met wat ik geleerd en gezien heb een klein kweekje voor mezelf op te zetten. Ik heb dus nog heel veel te leren.

 

Ik heb ook zo'n flesje Regulator van Aptus. Als ik de verhalen moet geloven is dat zo'n beetje een wondermiddel. Is dit waar? Want dat was echt schijt duur.

 

Grtz D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

aptus is niet verschrikkelijk duur, aptus maakt zeer geconcentreerde flesjes, dat maakt het juist goedkoop in gebruik in verhouding met flesjes die 10 x minder geconcentreerd zijn en maar 2 x minder kosten. ik ben van mening dat het helpt, maar dat je voor de rest ALLES onder controle moet hebben om verschil te zien met/zonder die toevoegingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dank voor de info. Ik vraag me alleen af waarom men mij dit aanbeveelt terwijl ik hier niet veel mensen tegenkom die Aptus gebruiken. Ik probeer zoveel mogelijk alle factoren onder controle te houden cq krijgen. Ze gaan op het moment ontzettend goed. Ik hoop dat het zo blijft. Ik was eigenlijk niet van plan de komende 2 weken te gaan voeden tenzij ze tekorten gaan tonen. Ik neem aan dat ze wel een week of 3 kunnen putten uit de voeding van het medium zelf? Het enige wat ik nu geef is afgezuurd water PH 6 ongeveer met soms een vleugje startbooster. Houd mijn medium tussen de 20 en 22 graden.

 

Verder wou ik nog iets vragen. Ik had een tip gehad wat betreft medium en potten. Zoals je ziet heb ik 11 liter potten maar niet tot de rand gevuld met het idee dat ze dan niet zo snel door de lampen heen groeien. Dus het belemmeren van de goeifase. Klopt deze theorie en zo ja, belemmer ik dan ook de topontwikkeling?

 

Grtz D'n Dos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dos_xx of die theorie klopt denk het niet ik heb zelf 11 liter potte en die zijn tot de helft gevuld met mapito en die zijn rond de 80/90 cm van de pot.maar na deze ronde ga ik ze allemaal tot de rand vullen. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...