Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jtje

5x Lemon skunk

Recommended Posts

Beste medegrowers,

 

 

Nu enige tijd actief mee te gelezen hebben op het forum ga ik zelf ook maar eens een kweekverslag plaatsen.

 

Dit is nu mijn 2de kweek de eerste was met een 250watt hps maar wegens bezorgde ouders ben ik gedwongen verder te gaan met tneon. Het was eigenlijk de bedoeling om verder te gaan met een B.A.L 600 watter maar je kan niet alles zolang je nog thuis woont.

 

De setup is:

500m3 torin in homemade softbox

300m3 can filter

2x 150 watt tneon (4x5040 lumen)

Passieve luchtinlaat

5x 11 literpotten

Davin 12v relais

Afmeting kast 2.10x0.50x0.80 (hxlxb)

 

Extra's:

2 pc fannetjes op een dimmer

 

De voeding is voornamelijk van atami

B"cuzz wortelstimulator

B"cuzz bloeistimulator

B"cuzz a&b aarde component

Canna pk13/14

Canna ph -

 

De aarde is van atimi met 2 a 3 weken start voeding vanaf de 2de week wordt ec langzaam opgehoogd tot 1.8. De ph wordt gehouden tussen 6.3 en de 6.5.

 

Ze moeten in begin december klaar zijn en krijgen daarom maar 1 week voorgroei de eerste paar dagen was onder 2x 18 watt tl met kleurcode 33 omdat de juiste armaturen nog niet binnen waren.

 

Op de foto's zie je dat ze wat gestrekt zijn maar hij hangt inmiddels al lager. Er komt nog een scrog net boven maar die zal ook niet vol raken en vanwege de korte voorgroei wordt er ook niet getopt.

 

Paar dagen.

 

gallery_26209_10922_300901.jpg

 

gallery_26209_10922_156804.jpg

 

gallery_26209_10922_34081.jpg

 

 

 

Tips zijn altijd welkom :lol:

 

 

Gr

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes, ik ga je volgen en hoop op een mooie oogst voor je! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeroen,

veel succes met deze ronde, het ziet er al veelbelovend uit! :lol:

Je hebt de planten op schoteltjes staan, ben je van plan de planten later van onderen te voeden?

 

Deze nog vanuit de moderatoren-hoek:

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn verzoeken we je om je foto’s op Wietforum te plaatsen. Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Alvast bedankt!

 

Deze is ook heel goed:

http://www.wietforum.nl/Plaatsen-van-foto-...pic-t68327.html

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeroen veel succes met deze ronde kom af en toe even buurten in je topic. En 2x150 tneon is toch geen straf ten opzichte van 250 watt HPS. :lol:

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey torsti,

 

 

Ik zal in het vervolg de foto's via de site zelf plaatsen:).

 

 

De schoteltjes heb ik er onder omdat ik die toevallig had liggen. Ik ben van plan de planten gewoon van boven te voeden misschien de volgende kweek van onder.

Die plantjes van jou die gaan weer als een speer :lol: .

 

@Donnie, ja ik heb inderdaad niet veel om te klagen en ik heb mensen hele mooie resultaten zien halen onder tl. Alleen was ik wel van plan om na eerste kweek verder te gaan met een 600watter maar ja je kan niet altijd alles als je nog thuis woont.

 

Groet,

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen. Was al via me telefoon aan het kijken, maar kreeg de images niet door. 300W Tneon interesting. Suc-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeroen,

jouw vragen beantwoord ik liever in jouw eigen topic:

Ik wil mijn planten nu op 12/12 gaan zetten alleen is het dan beter om de eerste week de helft van de lampen te verwisselen en dan de week erop allemaal? Ze mogen best nog wel wat door groeien ik had ergens gelezen bij jou namelijk dat de planten sneller groeien onder blauw licht in de 12/12 fase?

 

Gr

Jeroen

 

De planten kan je nu gerust op 12/12 zetten, maar hou het blauwe licht erboven (6500°K).

Door de verandering van het lichtregime beginnen de planten nu wat harder te groeien.

Heb je nu het rode licht (2700°K) erboven beginnen de dames ontzettend te strekken.

Pas als alle groei eruit is (tweede of derde week bloei), wissel de buizen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt veel bijzonders te melden de planten zijn afgelopen maandag op 12/12 gegaan en morgen wordt er begonnen met voeding mee te geven (ec 1.3).

 

 

Nog een fotootje.

 

gallery_26209_10922_114020.jpg

 

Alleen in het vervolg gaan ze eerst in kleinere potten om ze dan vervolgens over te potten. Omdat de potten langer zijn dan de lengte van de lamp moet de lamp er te veel boven en zijn daarom wat gestrekt.

 

Gr

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

 

Er zijn nu nog 4 planten over ik heb er 1 weg gedaan omdat ze nu alle 4 mooi onder de lamp kunnen. Volgende ronde zullen er ook wat kleinere potten gebruikt worden zodat ze er alle 5 mooi onder staan.

En de pc ventilatoren zijn even weg gehaald omdat deze nogal hard blazen ook al zijn ze gedimd.

 

Ook worden me onderste bladeren geel misschien door een te lage ec? (zijn aardig licht van kleur)

 

En krijgen ze nu ook Soil booster indi van Atami. (schijnt goed te werken in combinatie met bloei stimilator) De bloeistimilator krijgen ze pas vanaf de eerste haar verschijnselen maar die zijn er jammer genoeg nog niet.

 

Kortom een hoop te verbeteren voor de volgende ronde.

 

gallery_26209_10922_165812.jpg

 

gallery_26209_10922_249181.jpg

 

 

Gr

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt alvast een goede start gemaakt. ik ben erg benieuwd hoeveel je gaat oogsten.

 

veel succes,

groeten northernlight.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is eigelijk niet zo'n goede start geweest had een hoop beter kunnen doen maar daar leer je van.

 

Gr

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn wel een beetje gerekt ja. om dat tegen te gaan kun je de planten gewoon 24 uur per dag licht geven in de groeifase.

maar voor de rest ziet het er goed uit hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben zeer benieuwd naar de lemon skunk en hoe hij het onder t-neon gaat doen

dus deze ga ik zeker volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem aan dat dit niet zo heel gezond voor de plant is aangezien ze in de nacht de meeste stoffen aanmaken en ze ook hun rust nodig hebben.

(correct me if I'm wrong)

 

Gr

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan absoluut geen kwaad, dat kan ik je uit ervaring vertellen. ik heb het zelf bij verschillende kweekjes gedaan toen ik nog met 400w en 600w hps kweekte. het enige verschil is dat ze sneller groeien en dat de internodes dichter op elkaar zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jtje,

 

Leuk kweekje man.

 

Voor de aanmaak van stoffen vindt er in planten een lichtreactie en een donkerreactie plaats. Deze lichtreactie kan alleen plaatsvinden onder invloed van licht. De donkerreactie vindt zowel met licht als zonder licht plaats. In de lichtreactie wordt energie verzamelt, om in de donkerreactie te gebruiken voor de vorming van glucose.

 

De donkerreactie heeft een beetje een verwarrende naam, dus ik snap de verwarring hier.

 

De meningen verschillen behoorlijk over 24/0 of 18/6 in de vegetatieve fase. Onder 24/0 ligt het energieverbuik hoger, maar zijn bijvoorbeeld verschillen in temperatuur kleiner, omdat de lampen continu warmte afgeven.

 

Zelf heb ik met beide systemen goede ervaringen.

 

Succes nog,

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...