Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

asiangirl

eerste keer op canna coco

Recommended Posts

Mensen die 24uur vantevoren hun vat aanmaken, hebben een ander systeem. Eb en vloed ofzo. Dan heb je tijd genoeg.

 

De ec van je voeding die je op het laatst meet, die telt. Bij de pk 13/14 ff oppassen.

 

Canna zegt: De ec met a&b goedzetten maar niet hoger dan 1,8 en dan pk erbij.

De rest zegt: eerst de pk erin en dan je voeding goedzetten met a&b.

 

Zou ongeveer op hetzelfde moeten uitkomen, maar met dat kraanwater van jou zou ik toch de 2e optie nemen. Waarom?

 

Het gaat er niet om dat je meer p&k geeft 3 weken voor de knip, het gaat erom dat je minder N geeft. De verhoudingen van de NPK verschuif je eigenlijk naar minder N in de npk door meer pk te geven. EC gelijkhouden is mijn raad.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Tim en Racker dat is duidelijk uitgelegd maar blijf toch nog met een vraag zitten voor Racker ,

 

@ Racker ,

 

U zegt dat ik voor optie 2 moet kiezen en zal zeker die raad opvolgen maar er is een maar

 

Ik doe de pk er in en daarna breng ik op de gewenste EC met A+B en die is 1.8 maar hoe zit het dan met het afzuren ( dit gebeurt als laatste ) want als ik dat doe gaat de EC ook nog omhoog dus zal deze boven de 1.8 gaan of kan dat geen kwaad..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna zegt 1,8 en dan pk erin. ik zeg pk erin en dan je ec goed zetten op dezelfde waarde als waar je mee bezig bent op dat moment.

 

De ec van de ph- mag je meetellen maar is verwaarloosbaar. Dan zit je toch 2 cijfertjes achter de komma denk ik op een klein vat.

 

Je kan het verhaal ook omdraaien. Als je eerst ph- erin doet zul je zien dat je voeding je ph nog lager laat uitkomen. Daarom eerst ec en dan ph. Als je goed bent en steeds dezelfde hoeveelheid voeding aanmaakt, kun je denk ik aardig inschatten hoeveel je ec stijgt als je ph- toevoegt. Er komt iig geen gram meer af als je er wel of geen rekening mee houd.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lieve mensjes :verrygood

 

Ik denk dat het weer tijd is voor een update

 

We zijn nu dag 37 waarvan 33ste dag bloei we gaan dus naar eind week 4

Ik heb wel al bruine haren gespot :) dat is vind ik wel zeer vroeg ik zit nog maar in de helft

 

Graag jullie mening

 

 

PH 5.7

EC 1.8

 

Ik ben vorige week begonnen met pk 13/14 toe te voegen 3ml op 10 liter water.

Vandaag dan weer een nieuw voeding vat aangemaakt en PK 13/14 toegevoegd heb dit wel opgebouwd naar 6 ml op 10 liter water volgende week gaan we naar week 6 en dan krijgen ze de volle dosis zoals op het schema als ik dit mag natuurlijk of gewoon terug verdubbelen en dan de week daarna gaan afbouwen wat raden jullie aan..

 

 

De dag temp en LV , de LV maakt mij wat ongerust vind ik wat hoog , momenteel heb ik 2 kleine klip ventilatoren zou het beter zijn dat ik een grote zwenk ventilator plaats..Wat raden jullie aan ?

 

gallery_26826_10898_1735979.jpg

 

Van deze planten heb ik er al 6 afgeknipt dit zijn planten die blijven groeien en geen bloem vormen en bladeren pijl recht omhoog dus onderstaande is de 7de weet iemand wat er aan de hand is met deze planten ^_^ , ik heb het nog nooit gezien :P

 

gallery_26826_10898_63987.jpg

 

 

Dit is een plant die onder de hoofd top geen bloem vormt en in het midden van de plant mooie bloemen heeft van deze planten zitten er een pak tussen gewoon geen hoofdtop deze planten hebben ook misvormde bladeren zoals ik al eerder in mijn topic liet zien geen klauw bladeren maar de bladeren trekken krom naar de buitenkant dit probleem heb ik al van als de stekken nog klein waren

 

gallery_26826_10898_2326258.jpg

 

 

Hier zie je nog zo een groepje dat bijna geen hoofdtop aanmaakt

 

gallery_26826_10898_1674177.jpg

 

 

Hier zie je nog zo een zielenpoot

 

gallery_26826_10898_3296882.jpg

 

 

gallery_26826_10898_2447253.jpg

 

 

gallery_26826_10898_655663.jpg

 

 

gallery_26826_10898_1574637.jpg

 

 

gallery_26826_10898_3881270.jpg

 

 

Ik weet niet waar ik het probleem moet zoeken volgens mij niet in de ruimte , klimaat is zeer goed onder controle ik heb de planten niet echt laten werken maar de EC rustig en geleidelijk opgebouwd..

Zou het dus kunnen dat het aan de stekken ligt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat fenomeen heb ik ook al heel vaak gezien. Ik heb er hier ook al vragen over gesteld maar nooit een echt duidelijk antwoord op gehad.

 

1 ding weet ik ondertussen wel, in de ene ruimte doet het probleem zich regelmatig voor en in de ander nooit. Stekken meestal allemaal van eenzelfde partij. In de ruimte met de opticlimate en lvs slangen zowiezo nooit. Niet om reklame te maken ofzo maar om aan te geven dat het waarschijnlijk een klimaatfout is die op sommige planten wel en op sommige niet reageert. kan ook zijn dat het plaatgebonden is in je ruimte.

 

Voor de rest gaat t toch wel heel lekker.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veldje ziet er mooi groen en gelijkmatig uit toch!

 

Ik blijf toch ook denken dat die rare planten een genetische fout zijn...vind het zo raar dat het probleem pas iets van het laatste half jaar is.

Luchtstroming zou ook kunnen natuurlijk...Wij hadden eens dat er 4 dametjes klein, geel en zwak waren en de rest ging goed.had met de warme luchtstroom van de kachel te maken toen.

 

groetjes,

MissRacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Familie Racker ^_^

 

Leuk dezelfde hobby hebben :)

 

Inderdaad de planten staan er gezond bij dus denk ik niet dat de fout bij mezelf ligt , wat die ruimte betreft ik heb al veel slechtere ruimtes gehad in het verleden en daar had ik dat probleem niet ( nooit ) ik denk ook in de richtig van miss het kan zijn dat ik fout ben , maar stel je voor racker dat het is wat jij zegt ga ik dat dan bij al mijn rondes hebben en valt daar iets aan te doen zonder een paar duizend euro uit te geven..

Want ik denk dat ding dat jij daar zegt dat dat toch wel een pak kost ?

 

En op welke fenomeen heb jij het racker de planten die bijna geen hoofd top aanmaken of degene die door blijven groeien en totaal geen bloem aanmaken..

 

Ik draai wel zonder filter op mijn afzuig zou het kunnen als je zonder filter draait dat hij de lucht sterker en rechter weg trekt ( wat een uitleg :P ) ik wil bedoelen dat de lucht die hij weghaalt minder verdeeld is oef :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal spreek ik mijn ventje nooit tegen, zeker niet in zaken waar hij veel meer kennis van heeft... :verrygood

maar af en toe een pittige discussie is ook eens leuk. :P .Ik vind dat die rare planten er verder ook gezond uitzien,even groen als de rest. Lijkt me dan meer iets genetisch...

Alhoewel, bladen met te weinig vingers is ook iets mis met het klimaat ( licht) en niet genetisch en dat doet me dan weer twijfelen...

 

groetjes,

Missracker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lvs van A&T is toch niet zo duur...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt doordat de moeder te oud is van de stekken.

hierdoor krijgen ze eerder bruine haartjes, de stekken zijn eigenlijk net zo oud als de moeder.

zolang ze nieuwe bloemen aanmaken is er niet aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi toko. :| :D :D

 

nee nee nee nee nee. :)

wat steek jij allemaal uit? ^_^

einde week 5? 33 dagen bloei?

dit klopt totaal niet met de foto's hoor. ;)

de foto's zijn planten die 2.5 weken max in "zichtbare" bloei staan.

en hier lopen vele berekeningen mis.

wat is de term zichtbare bloei?

wel probleem 1 = de vaststelling van zichtbare bloei.

dit is heel relatief. :D

de 1 telt vanaf 12/12

de andere als er doorbrekende groei lichtjes zichtbaar is,

en bv canna (let nu op) "als de bloei volledig is ingezet.

 

je toppen afknippen in die fase, want in bloeiweek 2 tot 4 groeien ze nog,

ik weet niet of dat het beste plan was. ;)

je bent verkeerd aan het rekennen, en te veel schema's aan het volgen.

(troost u het is uit ervaring) :P

enne echt eens goed onderzoeken wat pk 13/14 precies doet. ;)

in profi middens wordt pk13/14 vlak tussen de 1ste en de 2de bloei 1 week toegediend.

eens je goed snapt wat het is en wat het doet,

ga je te weten komen waarom je nu veel te vroeg pk hebt toegediend.

en waarom je het nooit langer of een week mag gebruiken.

en zeker niet "opbouwen". :)

ik ga dat hier nu niet allemaal uitleggen zoek het eff zelf op,

de uitleg is veeeeeeeeel te lang.

maar ik hoop je al een beetje op weg te hebben geholpen.

ik heb ooit ook eens pk toegediend in deze fase van de bloei,

resultaat. alle bloei stopte en alle (te kleine) bloemmen zwelden op.

resultaat :verrygood :P :)

ik heb geen tijd meer moet gaan,

alla tot snel asiangirl. :D

devlaming. :wave: :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites
het komt doordat de moeder te oud is van de stekken.

hierdoor krijgen ze eerder bruine haartjes, de stekken zijn eigenlijk net zo oud als de moeder.

zolang ze nieuwe bloemen aanmaken is er niet aan de hand.

 

heee 1 april is toch nog ver weg????

:verrygood :P :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Devlaming, Heb je geen linkje? ben wel nieuwsgierig.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ devlaming ,

 

dat linkje zou ik ook graag hebben , wat de PK betreft kijk eens naar combikiller en Superernie laatste topic wat die hebben gedaan met de PK en kijk eens naar hun resultaat dus deze discussie is wel uitgesloten denkt ik..

Wat de zichtbare bloei betreft , bij mij was er duidelijke bloei te zien op 27 oktober dat is dus 22 dagen geleden dat is dus niet ver weg van jouw 2.5 weken..

Wat de mis telling het is gewoon verkeert ingevuld in mijn topic dat moet eind week 4 zijn maar in gedachten zat ik wel juist

Word aangepast ik zit dus nu dag 36 12/12 dus de tweede dag van week 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te vroeg beginnen met pk is inderdaad erg jammer en een fout.......

 

In die zin ben ik het met de vlaming eens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 6 beginnen met pk 13/14 en dan een week gebruiken zegt canna :)

maar ik ben zelf met pk13/14 doorgegaan tot en met week 9

ik ben wel begonnen met 25ml op 100liter in week 6 (31dagen 12/12)en zo verhoogd na 100ml op 100liter naarmate de weken verstreken

en heb hierbij de planten goed in de gaten gehouden kwa overvoeding en tekorten ^_^

want pk13/14 kan leip spul zijn :verrygood

persoonlijk draai ik zonder pk13/14 net zo goed als met tenminste kwa opbrengst

de wiet ziet wel iets witter uit en smaakt iets scherper ondanks 1 week spoelen met pk13/14

en persoonlijk vind ik dat als je pk13/14 gebruikt altijd terugproeft in de smaak ondanks heel goed spoelen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet ff de rest bijlezen, maar pk wordt hier ook pas drie weken voor het einde toegediend en nooit eerder.(in week 6 dus)

 

groetjes,

MissRacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat die genetica niet klopt zou idd kunnen, mij viel het alleen op dat het in het ene hok wel en het andere niet voorkomt (zelfde stekkenboer) Toeval mag ik dan ook niet uitsluiten.

 

Ik heb het al eens gezegt geloof ik, maar door pk toe te voegen verschuif je de verhouding. Je geeft met A&B eigenlijk NPK. Met de pk verhoog je dus de P en de K. In jip en janneke taal:

 

Normaal geef je bv 4 deeltjes N, 6 deeltjes P en 8 deeltjes K in een bepaalde mengverhouding met water kom je dan op bv EC=2

 

In pk zitten 0 deeltjes N, 13 deeltjes p en 14 deeltjes K, als je dat nu mengt met A&B en water kom je veel eerder aan een EC van 2 (minder A&B nodig)

 

Wat is nu het gevolg hiervan? Het aandeel N is enorm verlaagt en het aandeel P&K is enorm verhoogt.

 

N=stikstof en zorgt voor de groei van bladeren, stam en stengels. Het zorgt ook ervoor dat je blaadjes groen zijn.

De plant gaat dus veel minder blad en stengels maken (groei)

 

Door het verhoogde aandeel P&K wordt de bloei gestimuleert, Dus waarschijnlijk ga je als de PK te vroeg erin gaat, de groei remmen en de bloei stimuleren.

 

Er zijn natuurlijk andere voedingslijnen waar dat anders omschreven wordt, maar het doel is hetzelfde.

Het verschuiven van de waardes!

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Devlaming, Heb je geen linkje? ben wel nieuwsgierig.....

 

@ devlaming ,

 

dat linkje zou ik ook graag hebben , wat de PK betreft kijk eens naar combikiller en Superernie laatste topic wat die hebben gedaan met de PK en kijk eens naar hun resultaat dus deze discussie is wel uitgesloten denkt ik..

 

 

 

 

dat bedoel ik dus. :wub:

daar is geen "linkje" naar.

een antwoord in deze materie bevatten moet je zaken zoals hoe een cel is opgebouwd hoe werkt co2 en fotosynthese theorie,

+ voedingsleer.

dit kan je niet eff uitleggen of een linkje geven om dit onder een hoedtje te vangen.

 

en nu weer pogen kort door de bocht te gaan. ;)

kijk als je je plant, rijke snel opneembare mineralen,

fosfor en kalium toediend.

dan gaat de plant dit als een signaal ervaren dat het seisoen al verder is qwa voedingsomgeving,

dan wel in de fase waar ze zich nu bevind. .

plant leest, stoppen met aanmaak van bloemen

en de aanwezige bloemvorming laten afrijpen.

waarom leest de plant dat zo?

wel,

eigelijk beslist de plant dat in principe zelf.

in de natuur zal de plant (in principe bevrucht) afbloeien aan het einde van de zomer..

het wortelstelsel en blad gaat zich in deze fase specializeren om zo veel mogelijk fosfor en calium op te nemen.

en beginnen afbloeien.

bloemvorming stopt maar aanwezige bloemmen zwellen aan.

de zaadzakjes spatten uiteindelijk open door nog te lang moeten bloeien op 12/12 (zoals popkorn, alla bij mij toch).

 

ik verwijs nog eens naar een van mijn "voorbeelden" sir combikiller.

met of zonder pk 13/14 zelfde opbrengst.

onthou ook "leipe shit".

pk 13/14 is een heel goede afrijpbooster geen bloomboster.

gebruiken net voor de 2de internode groei van de 1ste bloei van de vrucht.

en dat is best moeilijk.

maar je kweek is een schoolvoorbeeld van verstrikt geraken

in allerlij schema's als daar zijn, voeding, licht, pH luchthuishouding...........

ik volg verder in spanning. ;)

devlaming ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie aanvulling....ik ben er weer blij mee.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal dit weekend wat foto's maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello People ,

 

Hier dan weer een update ,

 

IK ben nu aan dag 50 waarvan 46ste dag 12/12..

 

Voor mij is deze ronde wat mislukt maar zo zie ik het niet , laat ons zeggen dat het een leerrijke ronde was...

Zoals je kan zien zijn deze planten niet zoals ze moeten zijn , er was dus een probleem waardoor mijn planten toch wel een week of 2 hebben stilgestaan ..

Er zijn hier enkele mensen die mij via PB goed hebben geholpen dit probleem op te lossen waarvoor mijn dank..

 

Wat is er veranderd aan de kweek ..

 

Ten eerste > mij actieve invoer die draait nu 24/24 hiervoor was dat enkel als de lampen aan waren..

Ten tweede > ik heb mijn EC laten zakken..

Vanaf dat deze 2 dingen zijn veranderd zijn mijn planten terug in gang geschoten en ik moet zeggen ze veranderen snel ..

Ik persoonlijk denk dat ik met een te hoge EC heb gezeten waardoor de planten zijn gestopt met bloeien..

 

Als ik een gok moet maken voor mijzelf in verband met het eind gewicht schat ik 500gram van 72 planten :lol: dus waarschijnlijk zal ik hier het record breken van kweken op coco slabs

 

Hierbij wat foto's

 

 

gallery_26826_10898_635962.jpg

 

 

gallery_26826_10898_5122278.jpg

 

gallery_26826_10898_4931750.jpg

 

gallery_26826_10898_900205.jpg

 

gallery_26826_10898_3489947.jpg

 

gallery_26826_10898_2495105.jpg

 

gallery_26826_10898_1372118.jpg

 

gallery_26826_10898_1672327.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC te hoog is je probleem niet.. te vroeg te veel pk 13/14 wel! Zonde want je planten zien er voorderest erg gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...