Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

asiangirl

eerste keer op canna coco

Recommended Posts

Hallo mede kwekers ,

 

Na mij aan te melden op het forum enkele weken geleden ben ik een tijdje verdwenen wegens een verhuis en ook even van de gelegenheid gebruik gemaakt om op reis te gaan..

Nu ben ik terug standvastig en ben dan ook begonnen aan mijn nieuwe kweek kamer ( wat een job zeg B) ) dus in dit topic zal dan ook mijn kweek verslagje volgen nadat mijn kamer volledig in orde is maar ik denk dat jullie nu wel benieuwd zijn wat mijn opzet zal worden..

Het zal voor mij de eerste keer worden dat ik op canna coco zal gaan kweken dus ben ik zelf ook benieuwd en ik hoop natuurlijk dat ik het er goed van zal afbrengen..

 

De opzet is als volgt :

 

- Het kweekoppervlak is 3 meter bij 1,33 meter.

- 3 x 600 watt ajust a wings.

- afzuig 1500 m3

- koolstof filter

- invoer 550 m3

- een luchtverdeelslang van 3 meter 160 diameter

- 12 libra bakken van 1,33 m

- 18 canna coco slabs

- 9 x octopus waterspin 8 delig totaal voor 72 planten

- 1 x circulatiepomp

- 1 x dompelpomp..

- 1 x PE filter met terugslagklep.

 

En de volledige kweeklijn van canna.

 

Hier volgen nog een paar foto's van de bouw van de kamer deze is nog niet af het water gedeelte moet nog volledig in elkaar worden gestoken

En dan moet ik nog op zoek naar mijn dames ;) want zonder zal dat niet lukken ;)

 

 

Ruimte met op de achtergrond de luchtverdeelslang

 

gallery_26826_10898_2764599.jpg

 

Afzuiging hier heb ik gekozen voor een zeer korte afvoer voor een zo groot mogelijk rendement deze gaat rechtstreeks naar de zolderruimte

 

gallery_26826_10898_66587.jpg

 

Invoer van 550 m3 hier word de verse lucht rechtstreeks van buiten naar binnen ingevoerd , pijp zit onder de pannen van het dak :P

 

gallery_26826_10898_511700.jpg

 

Het elektrische gedeelte

 

gallery_26826_10898_3244331.jpg

 

 

En voorlopig als laatste de voeding lijn van Canna

 

gallery_26826_10898_2718827.jpg

 

 

Nu hoop ik deze week de ruimte af te hebben dat we van start kunnen gaan want ik zit bijna zonder wiet.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste zeg ik; HEEL VEEL SUCCES,

 

de setup ziet er goed uit, daar is in ieder geval wat tijd aan besteedt zoals het hoort :P

 

succes aankomende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel mooi uit succes met je ronde

kom zo nu en dan wel even kijken

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zo, dat ziet er indrukwekkend uit!

 

zou ik niet zo snel verwachten van een meisje :P

 

ik ga je stalken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supercool kunnen we samen cocosnoot zijn :P gaat zeker goedkomen

Greetz super ernie ;)

 

Ben er ook achter gekomen bij het bouwen van mijn ruimte denk je dat je alles heb ben je net op de helft , zeker alle kleine dingetjes die eeeen heeeeeele hoop $$$ kosten .

 

kan ook geen bouwmarkt meer zien hahahaha

 

Greetz superernie

 

Maar als alles eenmaal loopt zullen de dames je ook belonen voor het lekkere spaanse klimaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey asian girl,

 

net als bij ernie ga ik jou ook zeker volgen want wil graag wat meer leren over het cocos gebeuren

heel veel suc6 met je ronde iig

 

jk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen leuk te horen dat de setup in orde is , ik zal mijn best doen een goed verslag te maken , zelf heb ik al ervaring op aarde met dit is geheel iets anders maar wil in de toekomst op coco blijven kweken

 

@ Chriet ,

 

Onderschat jij de dames foei foei :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello People ,

 

Het was eigenlijk de bedoeling op deze week te starten met proefdraaien maar ik vertrouwde de verouderde elektriciteit niet in mijn ruimte en de gehele bovenverdieping daarom dat ik een draad getrokken heb van beneden naar boven enkel en alleen voor de kweek ruimte startende vanuit de zekeringkast , nu is mijn vraag , in de zekeringkast heb ik een zekering over van 20amp hoeveel watt mag ik door deze zekering sturen ??????

 

Best regards

Asiangirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 amp zou voldoende moet zijn voor je hokje

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooit zei een wijs electricien tegen mij HEY ....

 

P = U x I, of te wel Watt's = Spanning x Amperage

 

U=voltage in volt

I=stroomsterkte in ampère

P=vermogen in watt

 

dus 230 volt x 20 ampere = 4600 watt (maximaal)

 

houdt dit aan als een maximum waarde

 

voor 3 lampjes en rand gear zit je safe.......

 

20 ampere zekering in je kastje :lol: niet stiekem aftappen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmz was ff afwezig toen ik naar die foto keek :lol: SCHERP JAGER !!!!!!!!

 

ASIANGIRL SNEL VERANDEREN DIE GEINTJES ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel snel vastmaken dat snoer aan de eerste vsa! gewoon netjes binden en geleiden zodat deze de vsa niet raakt. Een metalenplaat als ondergrond voor de vsa is ook wel handig!

Ook zou k de afzuiger voor de uitlaat draaien zodat die bocht niet zo groot is! Verder zou k t behang bekleden? Wel mooi groen behang trouwens.. Lekker jaren 60?

 

 

Succes

 

 

gr junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik ook zou doen is een panty over de lucht inlaat spannen als je lucht van buiten komt.

op die manier blijven insecten en beestjes van buiten uit de ruimte zelf.

en idd ook de kabels die over de vsa hangen er langs hangen,dit kan erg warm worden.

 

voor de rest succes met de kweek en kijk uit met de stroom he?

 

greets

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello People ,

 

Hier dan weer even een update en wat aanpassingen aangebracht zoals mij hier werd aangeraden want er waren inderdaad dingen niet in orde waren met de elektriciteit zoals predator had opgemerkt ook hier iedereen bedankt voor het helpen meedenken want zoals chriet zegt elektriciteit is en zal steeds een moeilijk iets blijven en het is eigenlijk het belangrijkste van het hele gebeuren..

Na vandaag weer een hele dag te zijn bezig geweest met een :P en een ;) heb ik alles wat in orde gekregen en ben ik nu aan het proefdraaien het enige wat ik nog moet doen is de waterpomp aanzetten om te kijken of alles waterdicht is :D en werkt ..

Hierbij weer wat foto's van de veranderingen en nu @ 1eklaswietjunk mijn jaren 60 papier :) is nog niet weggewerkt maar zal gebeuren voor de planten er inkomen je kijkt er inderdaad wat scheel op..

De afzuiging die kan ik niet draaien heb dat geprobeerd maar dan kom ik er voorbij en ik moet rekening houden met de latten in het plafond om de afzuiging op te hangen..

 

@nederwierie

 

Niet slecht bekeken van die panty dat zal ik ook veranderen :lol:

 

waterton en irrigatiesysteem

 

gallery_26826_10898_436806.jpg

 

gallery_26826_10898_412173.jpg

 

gallery_26826_10898_2103758.jpg

 

gallery_26826_10898_2199537.jpg

 

Het elektriciteit gedeelte deze komt nu rechtstreeks van beneden op een aparte zekering van 20 amp

 

gallery_26826_10898_2666143.jpg

 

Temp momenteel deze komt niet uit boven de 30 graden maar ik hoop dat hij nog wat zal zakken als de planten er in staan , wat de luchtvochtigheid betreft daar ben ik niet mee tevreden ik vind het maar aan de lage kant en hier hoop ik ook dat deze zal stijgen met de planten in de ruimte.

 

gallery_26826_10898_304918.jpg

 

Overzicht van het geheel als er nog opmerkingen zijn hoor ik het graag

 

gallery_26826_10898_3971364.jpg

 

regards

asiangirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

de overloop van die pe naar de tuinslang, lijkt me niet echt zo safe :lol:

 

gezien er maybe een kans is dat, deze eraf zou kunnen schieten door de drukopbouw van de pomp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is dus op 2 plaatsen Tim , en je hebt wel gelijk zou het helpen van nog een klem bij te zetten of wat stelt u voor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even nog wat anders, jou zolder word die normaal gebruikt voor opslag. Is dit een koude zolder?

 

Zo ja dan raad ik je aan om op zolder een 500 kub box lucht van buiten naar binnen te laten zuigen. Daardoor mixt de warme met de koude lucht en val je niet zo op als de heli over komt.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

over die pe/gele slang, soms schuift de pe heel makkelijk in de slang, soms moet je echt hard duwen. als je hard moet duwen, wil dat ook zeggen dat die niet makkelijk lostkomt, en dan nog een slangenklem erop.. tja..

 

maar je hebt gewoon verloopjes van pe naar gele slang mocht je het echt niet vertrouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Predator

 

Er word lucht aangezogen direct van buiten met een 550m3 box en die gaat naar de lucht verdeel slang achteraan de tafel.

 

Afzuiging gaat naar de zolder..

 

Mijn ruimte is niet de zolder maar gewoon een slaapkamer..

 

@Amnees

 

De pe slang ging moeilijk in de gele slang , maar nu we er over bezig zijn dan vrees ik eigenlijk voor het stuk gele slang op de kraan want daar ging het makkelijk over :lol: , er zit wel een klem op

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja echt druk opbouwen is ook niet aan de orde, neem aan dat er altijd iets open staat als de pomp aanstaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...