Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
willem@ganjah

verfrommelde misvormde bladeren

Recommended Posts

hallo,

 

sinds een tijdje heb ik problemen met mijn highway delight plantje. ik heb hem op 22 mei geplant ik heb hem altijd binnen in huis aan het raam gezet, bijna nooit extra verlicht. ik heb soms wat gewone mest en kalk gegeven, zoals andere planten. rond de overgang van juli-augustus ben ik niet vaak thuis geweest en heb ik het wateren aan de buurvrouw overgelaten, die alle planten water gaf, maar na thuiskomst zag hij er niet goed uit, hij was ongeveer 25 cm groot, maar hij had onderaan veel verdorde bladeren en sommige waren al licht vervormd, ik denk dat dit te wijten was aan een te kleine pot. daarna heb ik hem overgeplant in de serre, hopend dat hij erdoor ging komen maar ik dacht eigelijk niet dat hij erdoor ging komen...

maar wonder boven wonder kwam er direct beterschap, hij knapte terug op, bijna verdorde bladeren werden zelfs terug mooi groen. alles kwam terug tot stand, van groei tot vorming van knoppen etc. maar bij een groot aantal bladeren heeft hij misvormde bladeren die verfrommeld lijken op bepaalde punten, er blijven er bijkomen. ook heb ik een paar bladluizen besignaleerd, en daarvoor heb ik een knoflookje naast het plantje gezet dat ondertussen al mooi opschiet( 10 a 15cm.)

 

ik ga proberen fotos erop te zetten, wel maar mindere kwaliteit, ik hoop dat het lukt:

 

gallery_26823_10836_222685.jpg

gallery_26823_10836_218247.jpg

gallery_26823_10836_156177.jpg

 

weet iemand hoe dit komt, komt het misschien door de bladluis of is het een ziekte of een afwijking die hij heeft opgelopen tijdens zijn "zware tijden"

ik hoop dat iemand mij kan helpen...

alvast bedankt

 

willem

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn dat reveg bladeren

reveggen is van bloei terug naar groei gaan.

 

kun je foto maken van hele plant, dan zal het veel duidelijker worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij zijn dat reveg bladeren

reveggen is van bloei terug naar groei gaan.

 

kun je foto maken van hele plant, dan zal het veel duidelijker worden.

 

ik ben nog snel een foto gaan nemen:

 

gallery_26823_10836_677135.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 maart geplant? dus nu 6 maanden oud (over 2 weken?)

Gmmm, geen idee wat je hebt gedaan met de plant maar ik vind het een sterk soortje, die highway delight.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt er zeker een lamp hange die je elke keer aan doet als je in de buurt bent ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een genetise misser, simpels gezegt een mongool

 

daar doe je niets meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad reveg, en wat beestjes.

Te vroeg geplant. Er is in maart nog maar net meer dan 12 uur licht.

Eind deze maand is er weer 12/12 licht, dus als je de beestjes kwijt bent, en ze goed verzorgd, zal ze wel weer in bloei gaan hopelijk.

Ze heeft wel heel wat moeten doorstaan als ze na 6 maanden nog maar zo iel is, of toch een genetische misser.

 

Maarre...knoppen ?

Vrouwtjesplanten hebben geen knoppen. Mannetjes wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad reveg, en wat beestjes.

Te vroeg geplant. Er is in maart nog maar net meer dan 12 uur licht.

Eind deze maand is er weer 12/12 licht, dus als je de beestjes kwijt bent, en ze goed verzorgd, zal ze wel weer in bloei gaan hopelijk.

Ze heeft wel heel wat moeten doorstaan als ze na 6 maanden nog maar zo iel is, of toch een genetische misser.

 

Maarre...knoppen ?

Vrouwtjesplanten hebben geen knoppen. Mannetjes wel.

nee, sorry. hij is geplant op 22 mei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is die dus 4 maanden oud en nog zo iel, ik denk dat je een genetische misser hebt.

Ik had hem al 3 maanden geleden de nek omgedraait, zodat je ten minste nog een andere kon planten.

Maar dit gaat hem niet worden hoor, bespaar jezelf een hoop tijd en moeite en haal een paar nieuwe zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook planten kunnen last krijgen van een down-syndroom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...