Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TheGanjaMan

kweekje zaad, onder 400watt, op grond

Recommended Posts

Temperatuur 20° (nacht) 25° (dag), teveel water zou kunnen.... Maar er zijn zwaardere potten die het probleem niet hebben. (zou dat per soort kunnen verschillen?)

 

Ik heb voor de zekerheid de fan even uitgezet, de afgelopen nacht.. (in mijn kamer was het toen dag...)

 

even afwachten vanavond wat dat met het klimaat gaat doen/heeft gedaan...

 

Bedankt voor het meedenken.

 

grtz,

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind dat je paar knappe plantje's hebt staan,

word een super aanzicht in de bloei met al die verschillende soortje's.....

hoe hoog zit je met je voeding, krullend blad kan ook komen door een te hoge ec waardoor je plant moeite krijgt om te verdampen.....

Denk trouwens niet dat dat het is ivm gewoon gezond blad voor de rest...

 

Kom maar op met die nieuwe update.... :P

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@handyman, valt wel mee toch? Gaat al gauw zo'n 12 liter grond in... Ze staan er max. 1 weken in... Moet kunnen dacht ik.

 

@stikkie, dank je.. eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de waarde is van de EC. Ik heb er afgelopen week wat gazonkalk bij gegeven, moet zeggen dat het daar in eerste instantie niet minde van is geworden..

 

'Dit weekend weer een update, misschien eerder.

 

Dank voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man.

Die omlaag wijzende bladpunten die ik op sommige fotos zie kunnen er op wijzen dat je lamp een klein stukkie omhoog moet.

Plantjes zien er verder lekker fit uit :P

 

Grtzz filthy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Filthy Dank je voor het compliment... Ik zal het vanavond allemaal nog es beter bekijken... Misschien moet de lamp wat omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg leuk uit allemaal Ganja, ben benieuwd wat de dames gaan doen zodirect, heb je nou de Monstre nog getopt voordat je op 12/12 ging of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trickystyle Bedankt voor de positieve reactie. En nee.. ik heb alles gelaten zo als het was. Niets getopt dus.

 

Er staan nu zeker 8 vrouwen, en er is er 1 bij waaraan ik nog helemaal niets zie.. Toevallig is dit ook de plant, die vorige week teveel wat had gekregen waardoor het blad wat gelig werd. Ik heb die kalk er bij gedaan, en een week al geen water gegeven... Hij ziet er nu wel weer redelijk goed uit ...

 

Maar nog geen geslachtskenmerken.. Maar dat kan niet lang meer duren...

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er erg lekker bij je plantjes TheGanjaMan, ik blijf je volgen! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor ganjaman , lekker hoog zie ik hopen dat je er veel vanaf mag halen dan he;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie, dank je.. leuk dat je me een beetje in de gaten houdt, evt. tips zijn welkom.

 

@Mr.Stuc Ze zijn idd wat (te?) hoog... De lamp is maar 400 watt, en ik vraag me af of er onderin wel genoeg licht komt. straks.. Maar tot nu te gaat het lekker.. Ik hoop ook dat er veel, vooral erg lekkere, weed vanaf mag komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 3 keer geprobeerd te hebben, wat foto's te maken met de lampen uit... Is het dan vanavond eindelijk gelukt...

 

Inmiddels zijn nu van allen duidelijk de geslachtskenmerken te zien.. 9 vrouwelijke planten staan er nu op mijn vierkante meter.

 

3 x El Monstre F2, en 6 x Indica Mix zullen straks geoogst worden.

 

Het verschil in de planten/bloemen is ook goed zichtbaar. De El Monstre zijn mooe slanke lange planten, en zelfs de indica mix kun je onderscheiden in 3 verschillende soorten.

 

Hier dan de foto's

 

gallery_27470_10723_678616.jpg

 

gallery_27470_10723_326939.jpg

 

gallery_27470_10723_468414.jpg

 

gallery_27470_10723_727447.jpg

 

gallery_27470_10723_232334.jpg

 

gallery_27470_10723_897323.jpg

 

gallery_27470_10723_533969.jpg

 

gallery_27470_10723_130016.jpg

 

gallery_27470_10723_105949.jpg

 

gallery_27470_10723_174441.jpg

 

En dan nog een paar van de verwijderde Indica-mix man..

 

gallery_27470_10723_246467.jpg

 

gallery_27470_10723_382582.jpg

 

gallery_27470_10723_91235.jpg

 

Op deze is duidelijk een mannelijke bloem zichtbaar, bovenin...

 

gallery_27470_10723_170756.jpg

 

En toen ging het licht aan... en begonnen ze aan hun 14e dag bloei...

 

gallery_27470_10723_126249.jpg

 

Watergeven sla ik vandaag over, ik heb ze wel even gecontroleerd op gewicht.. maar er zat nog genoeg vocht in de grond.

 

c U next time.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor ganjaman , hoelang staan ze nu eigenlijk in de bloei? ik zie het zo 1 2 3 nergens ik zie het waarschijnlijk gewoon over het hoofd...

 

m aar ze gaan lekker hoor zo te zien ga zo door zouk zegge;) en water overslaan is nooit verkeerd :lol: doe ik ook nu krijge ze zondag pas weer en heb ze gister water met bloeivoeding gegeven;) laat ze maar lekker zoeken,,;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke plantjes daar TheGanjaMan, van mij heb je duidelijk geen tips nodig. Lekkere dikke stammetjes ook, staan er heel mooi bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit.... :lol:

Die ellmonstre is echt een heerlijk soortje.....!!! (ik heb de f1 gekweekt)

Maar weet je hoe hoog je ec is, en hoe warm is het in je hokje...??

 

Blijg je volgen...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de complimenten... Ik heb idd al enige ervaring, maar dit is wel m'n eerste keer uit zaad. De planten staan vandaag precies 2 weken in bloei.. De temperatuur is met lamp aan zo'n 25°, en met de lamp uit komt ie net niet onder de 20°. Perfecte temperatuur dus.

 

Waar ik me wel zorgen over maak, is de EC/PH waarde van mijn grond/water... Ik heb wel een PH/EC meter, maar deze heb ik jaren geleden voor het laatst gebruikt, en de batterijen zijn op.. maar ook weet ik überhaupt niet of ze het nog doen.

Ik zit er dus over na te denken om deze opnieuw aan te schaffen.. Maar omdat ze nogal prijzig zijn, stel ik dit de hele tijd uit.. .(jaja ik weet dat dit niet slim is.., en dat een investering in deze dingen z'n geld dubbel en dwars oplevert, maar toch heb ik ze nog niet aangeschaft)

 

Nogmaals allemaal bedankt voor de leuke en positieve reactie.. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen..

 

Grtz,

 

TheGanjaman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ganjaman , het ziet er lekker uit allemaal hoor en je temp zijn ook lekker allemaal ik heb hetzelfde qwa waardes nu , soms iets hoger als 25 maar dat mag wel , mijne staan dan pas 6 dagen in de echte bloei en qua topvorming zitten we niet ver van elkaar af dus ik ga je zeker volgen wat ik al deed ;)

 

ga zo door :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je typt dat je planten 2 weken in bloei staan maar je bedoelt denk dat ze 2 weken op 12/12 staan ? of heb ik het mis??

ik heb eerst mijn lampen onder de tl gehad en toen ook onder de tl op 12/12 gezet en toen was er nog geen bloeiverschijnsel te zien toen ik mijn tent opgehaald had stonden ze er 2 dagen in en toen begonnen ze wittehaartjes te laten zien ...

sinds die tijd ben ik begonnen met bloei te tellen en ik denk ook dat dit de bedoeling is om dat als bloei dag aan te houden de 1e bloei verschijnselen en niet het moment dat je de klok om zet ...

 

Ik zeg erbij dit is mijn manier en mijn gedachte , ieder voor zich natuurlijk :lol:

 

Maar ze zien er lekker uit hoor , en nee ze zijn niet TE hoog maar ik weet ook niet echt hoe je hebt voorgegroeid of hoelang en hoever de lamp erboven heeft gehangen ... dat zijn belangrijke punten om het TE hoog worde tegen te gaan, maar ze zijn niet TE hoog hoor zolang ze niet gaan verbranden is het goed en anders als je de mogelijkheid hebt toch de lamp hoger hangen maar echt pas als je planten er last van gaan krijgen...

 

voor de rest good luck!!

 

Gr.Mr.stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr.Suck

 

Ik reken vanaf dat ik de lamp op 12 uur zet dat de bloei begint... Vanaf dit moment begint voor mij ook het aftellen... (8-10weken) Vanaf dat moment groeit de gemiddelde plant nog zo'n 20 á 30 cm door. 8-10 weken 12 uur licht en dan oogst ik meestal.. (als dan tenminste 75% van de bloemen "rijp" is)

 

Deze keer heb ik de zaailingen laten ontkiemen, gewoon in de vensterbank. Toen het grootste deel (14 vd 17 zaden) ontkiemd waren heb ik ze direct onder 400watt (18 uur) gezet, met de lamp er 90 cm boven.. Daarna de ketting per drie a 4 dagen 5 cm verlaagd. Op dit moment hangt de lamp er zo'n 35cm boven.

 

Ik denk dat we aardig gelijk op gaan op dit moment, ... Leuk om elkaar wat te volgen...

 

Grtz,

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt is idd wel grappig en leuk , en klinkt allemaal goe hoor wa je hebt gedaan dus gaat goed komen , ja kijk ieder zijn manier met het aftellen natuurlijk maar het klopt wat je zegt als de toppen rijp zijn zijn ze rijp :lol: , dus ook al reken je op 8-10 weken en ze zijn dan nog niet rijp is het toch nog langer , dus het is toch altijd maar afwachten en de plant het eind oordeel laten geven:)

 

ik zal morgen weer even paar fotos van de mijne maken hoe ze de nacht zijn doorgekomen ;) ...

 

Gr Mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr.Stuc. Ik zal morgen ook es kijken of ik voordat de de dag morgen aanbreekt in mijn hokkie, wat mooie pics kan maken.. en deze plaatsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Locc ben niet ontevreden, tot nu toe.. Bedankt voor de reactie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zijn de fotoooos ganjaman!!!!!!!!!!

 

ik maak ze morgen weer vandaag geen tijd voor gehad :lol:

 

Gr.Mr.stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zijn de fotoooos ganjaman!!!!!!!!!!

 

ik maak ze morgen weer vandaag geen tijd voor gehad :lol:

 

Gr.Mr.stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...