Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TheGanjaMan

kweekje zaad, onder 400watt, op grond

Recommended Posts

Op vrijdag 13-8 heb ik 17 zaden in spongepotjes gepoot, gewoon met een plastic zakje d’r overheen onder het zolderraam.

 

Op maandag 16-8 de eerste 11 tekenen van leven….

 

Op dinsdag 17-8 de eerste 14 zaailingen (4x El Monstre F2 en 10x Indica Mix) 18 uur onder Philips Bulb HPI-T Plus 400 Watt.

 

Ik had nog 2 zakken potgrond van elk 50 liter, en heb er 3 zakjes van 20 liter (bemeste potgrond) bijgehaald…

Hiervan heb ik een mengsel gemaakt, en er 13 potten van elk 12 liter mee gevuld.

Half litertje water erbij, en de zaailingen (incl. het plastic omhulsel van de spongepot) in de pot geplant.

 

Op het moment is het in mijn kweekruimte zo’n 30 graden. (lampen staan aan) beetje te warm, maar dat is nu even niet anders. Met de lampen uit loopt de temp terug naar 25 graden. Ik heb een passieve inlaat, en een afzuiger, 18 uur aan staan (gelijk met mijn lampen).

Als de lampen uit zijn, wordt er elk uur een kwartier lang gezogen en geblazen.

Ook een fan met een doorsnee van 20 cm staat 18 uur p/d aan…

De RV ligt nu rond de 65

 

Ik zal dit weekend de eerste foto's maken, en plaatsen.

 

Dit is mijn eerste kweekverslag, ik hoop dat het in de smaak zal vallen....

Edited by TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, 'k zal es proberen of het me lukt wat foto's te plaatden... Toch nog een heel uitgezoek... Maar hopen dat het niet misgaat...

 

Hier eerst een foto van de 3 spongepots met zaadjes die niet zijn ontkiemd... 3 van de 17 hebben het dus niet gered. (vandaar ook dat je op deze foto alleen maar 3 lege potjes, met wat grond ziet)

 

gallery_27470_10723_101262.jpg

 

De volgende foto is er een van de aangeschafte zak potgond, 20 liter voor € 1,50 bij de Karwei....

 

gallery_27470_10723_27309.jpg

 

Hier had ik nog 2 zakken, van elk 50 liter van liggen. Paar jaar geleden aangeschaft.... En toch nog in goede conditie.

 

gallery_27470_10723_77660.jpg

 

Ik heb een EC-meter, en een PH meter liggen. En ben vanmiddag even de stad in geweest om nieuwe batterijtjes aan te schaffen. voor deze apparaatjes, die heb ik een paar jaar terug weggedaan. Had ik ze nu maar bewaard, want ik heb geen idee wat voor knoopcel type er in moet... Nooit geweten dat er zoveel verschillende bestaan... Maar dit betekend dus, dat ik nog niets weet van de EC/PH waarden van zowel grond, als water.

 

Maar toch, vind ik dat ze er in 1 week (waarvan 3 dagen 18 uur 400 watt) niet slecht uitzien.

 

gallery_27470_10723_446712.jpg

 

gallery_27470_10723_413578.jpg

 

gallery_27470_10723_347306.jpg

 

(niet echt duidelijk te zien, ik zal straks nog proberen de foto's wat meer in te zoomen, maar de lamp staat nu aan, en dan heeft fotograferen niet zoveel zin, ivm overbelichting denk ik)

 

Hier nog een foto van mijn lamp, de armatuur had ik al... (mijn allereerste aanschafin zo´n 20 jaar geleden alweer...)

De lamp zelf is nieuw...

 

gallery_27470_10723_481907.jpg

 

gallery_27470_10723_44451.jpg

 

Dat was dan mijn eerste update... Ik zal proberen mijn verslag regelmatig bij te werken.

Edited by TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit, mooie reflector ook :lol:

maar wat ligt er op de aarde ?? toch niet de plastic zakjes waar het zaad in zat??

deze sticker kan je eraf halen en op de pot plakken :lol:

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er leuk uit, mooie reflector ook :lol:

maar wat ligt er op de aarde ?? toch niet de plastic zakjes waar het zaad in zat??

deze sticker kan je eraf halen en op de pot plakken :lol:

gr cannabiz

 

Ik heb de zakjes er even tijdelijk in laten liggen.. Zodat ik ze kan identificeren.. Ik zal op mijn werk wat labeltjes uitprinten, en deze gaan op de pot...

 

bedankt voor de reactie btw...

Edited by TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgende foto's heb ik vandaag genomen. Ze zijn nu 10 dagen oud, en staan vanaf woensdag (4 dagen nu dus) onder de HPI lamp.... Ik vind dat ze er goed, en gezond genoeg uitzien.....

 

gallery_27470_10723_1522379.jpg

 

gallery_27470_10723_378015.jpg

 

gallery_27470_10723_281584.jpg

 

gallery_27470_10723_274209.jpg

 

gallery_27470_10723_176169.jpg

 

gallery_27470_10723_1101147.jpg

 

gallery_27470_10723_772578.jpg

 

gallery_27470_10723_137703.jpg

 

En hier nog wat foto's van mijn thermometer, en de hygrometer. 't Is nog steeds een paar graden te warm... Hopelijk koelt het gauw af buiten. Liever wat kouder dan te warm.

 

gallery_27470_10723_224269.jpg

 

gallery_27470_10723_668157.jpg

 

Tot de volgende keer maar weer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe gaat het goed... Nog steeds geen voeding meegegeven in het water gegeven. Vandaag wel een beetje voeding (terra grow) in de plantenspuit gedaan.

 

Deze dag overgeslagen met water, de potten waren redelijk zwaar. De temperatuur is wat gezakt, gelukkig... En dit doet de jonge spruiten vast goed. Ik zag vandaag de eerste wortels inder de potten uitkomen. Dit gaat dus lekker. Nu is´t wachten op de eerste `groei-stuip´

 

Dit weekend zal ik weer wat foto's maken, en plaatsen in dit kweekverslag.

 

Tot dan.

Edited by TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer een week verder... Twee weken oud, zijn mijn zaailingen nu. Ik ben niet ontevreden over het verloop, tot nu toe.

 

gallery_27470_10723_887741.jpg

 

mijn mooiste Indica-mix zaailing

 

gallery_27470_10723_782676.jpg

 

mijn mooiste El Monstre F2 zaailing

 

gallery_27470_10723_170569.jpg

 

Totaaloverzicht (de lamp is nu uit, temperatuur is nu rond de 25 graden...

 

gallery_27470_10723_116888.jpg

 

gallery_27470_10723_327434.jpg

 

Binnenkort zal ik de potten bijvullen met hydro-korrels... Tot op heden nog geen voeding gegeven. Alleen wat bladvoeding.

 

Hopelijk dat ik na het plaatsen van deze fotoos wat "bezoek" krijg op mijn indoor-kweekverslag. Beetje aandacht zou wel leuk zijn.

 

Eerst maar weer tot ziens, Volgende week weer een update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kleuren zeg :D zulke mooie fotos krijg ik niet voor elkaar :verrygood

 

Tot nu toe gaat goed bij jou zo te zien :D

en om meer reacties en interesse te krijgen kan je zelf je interesse proberen te tonen bij anderen en dan kome ze ook wel ff bij jou langs om te kijken denk ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie kleuren zeg :D zulke mooie fotos krijg ik niet voor elkaar :verrygood

 

Tot nu toe gaat goed bij jou zo te zien :D

en om meer reacties en interesse te krijgen kan je zelf je interesse proberen te tonen bij anderen en dan kome ze ook wel ff bij jou langs om te kijken denk ik :)

 

Dank voor de tip.

Edited by TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan weer een update. De zaden zijn 3 weken geleden geplant. Tot nu toe, op een beetje bladvoeding na, nog niets aan gedaan. Mijn mening is, als ze er goed uitzien, niets aan veranderen. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wanneer ik ze het beste op 12/12 kan zetten. Enkelen zijn er wel aan toe, maar 4 of 5 plantjes mogen nog wel even op 18/6. Ik denk dus dat ik nog maar een weekje wacht, maar hopelijk is de grootste dan niet TE groot. De tijd zal 't leren. Hier de fotoos.

 

gallery_27470_10723_147567.jpg

 

Dit is de mooiste.... Zal het de soort zijn? Indica mix bestaat uit 3 soorten, ik zie wel wat verschil en ook overeenkomsten in de 10 plantjes die zijn opgekomen.

 

gallery_27470_10723_245710.jpg

 

gallery_27470_10723_153507.jpg

 

gallery_27470_10723_187492.jpg

 

gallery_27470_10723_718839.jpg

 

gallery_27470_10723_348024.jpg

 

gallery_27470_10723_144257.jpg

 

gallery_27470_10723_554462.jpg

 

Misschien dat er imand is die mij kan vertellen wat het beste is, persoonlijk denk ik nog 4 dagen wachttem, en dan de 12/12 cyclus starten. Of heb ik het mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze persoonlijk nog een weekje laten staan,

Je moet ook nog de mannetje's er tussen uit halen......

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou ze persoonlijk nog een weekje laten staan,

Je moet ook nog de mannetje's er tussen uit halen......

Mvg stikkie

 

De zaden zijn Feminized... Dan is de kans op mannen toch niet zo heel groot? Of zie ik dat verkeerd?

 

Maar mochten er mannen tussen staan, dan kan ik die er toch ook uithalen op het moment dat er mannelijke bloemen ontstaan (ongeveer in de 3e week van de 12/12 cyclus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dacht dat het normaal zaad was....

Ja dan lijken nog 4 dagen me zat......

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry dacht dat het normaal zaad was....

Ja dan lijken nog 4 dagen me zat......

Mvg stikkie

 

Ik heb een en ander nog even nagekeken, en kan er eerlijk gezegd geen bewiijs voor vinden dat mijn plantjes (Indica Mix en de El Monstre F2) gekocht bij Sannie's Shop ook echt Feminized zaad is... Is er iemand die dit wel weet? Want dit maakt natuurlijk wel verschil. Wat Stikkie ook al aangeeft. 't Kan dan natuurlijk ook nog zo zijn, dat de helft (of meer, in het ergste geval) zo de groene container in kan. Dit betekend dat ik dan waarschijnlijk mijn 1m2 misschien niet volkrijg, omdat de planten te klein zijn. Of zal dit meevallen?.... Kan iemand mij meer duidelijkheid geven?

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je 99% vrouwlijk zaad hebt, zal dus ong 1 op de 100 man zijn.

of ze hermagevoelig zijn weet ik niet, maar als een plant teveel stress heeft kan ze zoiezo ballen aanmaken.

denk zelf dat je geen mannen zult vinden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je 99% vrouwlijk zaad hebt, zal dus ong 1 op de 100 man zijn.

of ze hermagevoelig zijn weet ik niet, maar als een plant teveel stress heeft kan ze zoiezo ballen aanmaken.

denk zelf dat je geen mannen zult vinden :huh:

 

Ik heb nergens gelezen dat mijn soorten vrouwelijk zijn. Ik zie bij de site van Sannie wel een speciale afdeling Feminised wiet zaden, maar die soorten hebben allemaal als laatste naam 'feminezed'. De soorten die ik heb, hebben dat dus NIET.

 

Vandaar mijn vraag, heeft er iemand ervaring met de Indica mix, en met de El Monstre (freebee van Sannie) en dan vooral over het feit of hier (veel) mannen bij zaten.

 

Cannabizznis, bedankt voor de opsteker... (ga ik gelijk maar aansteken) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik even op de site van Sannie kijk heb je geen Fem zaad, en zijn die El monstre Freebees en die zijn ook geen fem zaadjes.

 

dus komen er wellicht nog mannen tevoorschijn. of je hebt veel mazzel.

 

verder leuke plantjes en plaatjes, en ik zou de volgende keer de potten tot de rand vullen. meer medium is grotere wortelkluit, en beter voor de plant.

 

en wanneer op 12/12, moet je denk ik zelf bepalen, hoe hoog wil je ze hebben, heb even niet gelezen hoeveel hoogte je hebt, maar ze zullen nog een week of 3 doorgroeien.

 

Edit==== nog even over je temperatuur, als de thermometer niet onder een afdakje staat, zou het kunnen zijn dat de warmtestraling zorgt voor een te hoge aanduiding. dus een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

 

succes ermee,

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al zo´n flauw vermoeden.,... Nou ja. Dan nog ff's langer 18/6. En idd maar hopen op weinig mannen.

 

De hoogte van mijn hok is 1,80. De lamp kan tot boventoe, maar ik wil eigenlijk niet hoger gaan dan 50 cm. (maar dat ligt er wel weer aan hoeveel vrouwen ik overhoud)

Ik ben van plan aankomende week de potten te gaan bijvullen met kleikorrels, had dit al eerder willen doen maar was bang dat de plantjes dan zouden knappen.

 

Wat betreft de thermometer.. Ik heb de ventilator 24 uur p/d aanstaan. Daardoor zou het toch in de hele ruimte 1x1x1.8 even warm moeten zijn? )de temperatuur is de laatste week niet meer boven de 28 geweest. Ik zal hem voor de zekerheid toch ook even ergens anders in de ruimte ophangen...

 

 

Djzusie bedankt ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een ventilator zorg je voor luchtverplaatsing, dus zou het redelijkerwijs overal in je hokje hetzelfde moeten zijn, zit vast wel wat verschil in.

 

maar je lamp geeft ook stralingswarmte, en deze waai je niet weg. probeer het anders eens en kijk of het wat uitmaakt met wat aangegeven wordt. bij mij onder de TL's scheelt het een graad of 2 á 3 dacht ik.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
met een ventilator zorg je voor luchtverplaatsing, dus zou het redelijkerwijs overal in je hokje hetzelfde moeten zijn, zit vast wel wat verschil in.

 

maar je lamp geeft ook stralingswarmte, en deze waai je niet weg. probeer het anders eens en kijk of het wat uitmaakt met wat aangegeven wordt. bij mij onder de TL's scheelt het een graad of 2 á 3 dacht ik.

 

grtz,

Djzusie

 

Ik ga het zeker checken, (nog beter.... ik doe het nu GELIJK.....) (heb ik tenminste een goed excuus om toch nog te gaan kijken...)

 

grtz terug,

 

TheGanjaMan,

 

 

ps. En bedankt he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraag. In mijn hokje 1.00x1.00x1.80hoog staan 14 planten (ik DACHT allemaal vrouwtijes). De ruimte is mooi gevuld, nu nog met kleine zaailingen van 5 tot 20 cm hoog (zie fotoos). Maar onlangs maakte stikkie mij erop attent, dat ik uit mijn hokje nog de mannen moest verwijderen. En ik DACHT dat ik vrouwelijk zaad had.... maar bij nader onder zoek door mij, en ook door djzusie bleek dus dat stikkie gelijk had... Mijn mooie zaailingen, kunnen net zo goed allemaal mannen zijn, maar dat is natuurlijk wel het uiterste geval.

 

Aangezien ik mijn vierkante metertje natuurlijk zo optimaal mogelijk wil benutten, is mijn vraag ... Wat raden jullie mij aan... Hoe lang moet ik nog 18/6 aanhouden, voordat ik de 12/12 cyclus ga opstarten, Ik ben bang, dat als ik nu de lampen op 12 uur zet, (3 weken zijn ze nu, dat was in eerste instantie mijn bedoeling) dat ze na uitval van laten we zeggen 5 mannen, (dan blijven er dus 9 vrouwen over) er te grote gaten tussen zullen vallen... zonde van de vrije ruimte?

 

beetje onsamenhangend verhaal misschien, maar ik zat zo maar wat te denken, aan dit probleempje en ik dacht miisschien heeft er iemand met zoiets te maken gehad.. Dus.. vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijt altijd een lastige keuze, je weet nl niet hoeveel mannen eruit gaan. kan ook niet zo goed de helft of meer zijn.

 

en je ziet het waarschijnlijk pas als ze een week of 2 op 12/12 staan. je zou kunen wachten tot je stekjes er af kunt halen, en deze dan op 12/12 zetten zodatje stekken in bloei gaan. maar dan ben je ook zomaar 2 of 3 weken verder.

 

Ik denk dat ik ze nog een weekje zou laten gaan, en dan de klok omzetten. als er dan een aantal mannen weg gaan heb je in elk geval meer ruimte voor de overgebleven dames. en volgens mij komt je hokje ook nog best vol dan.

 

ze zullen in elk geval nog een week of 3 doorgroeien, dus of je echt veel gaten overhoud wie zal het zeggen, maar ik denk dat het meevalt

 

je zou ze ook nog kunnen toppen, dan gaan ze ook nog wat de breedte in.

 

succes mnet de keuzes.

 

PS.

hoe is het met de temp?

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal zeker nog doorgroeien, die indica mixlingen schieten ook niet echt meer door na de groei fase, el monstre weet ik niet.

Je zal ongeveer 50/50 blijven met mannetjes vrouwtjes.

Zie een voorbeeld van m'n topic voor een soortgelijk iets, ik had 9 van de 18 mannetjes. 1/1 indica mix is vrouwlijk bij mij :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de (supersnelle) reacties.. Ik laat ze in elk geval deze week nog doorgroeien, en bekijk het volgende nog es weer. Ik heb het idee dat de El Monstre toch wat sneller groeit dan de gemiddelde indica-mix. Hiervan (de indica mix) blijft een deel erg laag bij de grond. Ik kom dus zo-ie-zo met een behoorlijk verschil in hoogte te zitten. Als ik ga snoeien, (toppen) is dat toch wel het beste te doen in het groeistadium? Zodat de planten op het moment dat ze bloemen mogen gaan maken hun energie daar voor 100% kunnen insteken. Of kan het ook als ze op 12 uur staan?

 

De temperatuur in mijn hok is erg afhankelijk van de buitentemperatuur. Afgelpen weekend was het warm, dan loopt de temperatuur gauw op naar 30°. Maar als het buiten wat frisser is liggen de temperaturen zo rond de 22-26°. Daar doe ik het voor.... Ik ben alleen erg benieuwd wat het gaat doen als het buiten echt kouder wordt. Dan zal de kachel erbij aan moeten.... (ik ben hier persoonlijk geen voorstander van, de lucht wordt dan gauw te droog) Maar de tijd zal 't leren.

 

Bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een week voorbij. Ik heb toch maar besloten vandaag de 12/12 cyclus te beginnen. Er waren een paar achterblijvers (zie foto)

 

gallery_27470_10723_368135.jpg

 

maar het grootste deel van de plantjes had (in mijn ogen) de minimale lengte lengte wel bereikt. (zie foto)

 

gallery_27470_10723_757108.jpg

 

Mijn vorige armatuur (een breedstraler) heb ik vervangen door een diepstraler, met een Philips Bulb Son-T Pia Plus 400Watt lamp. (zie foto's)

 

gallery_27470_10723_307573.jpg

 

gallery_27470_10723_73855.jpg

 

Nog steeds heb ik (op wat bladvoeding na) geen bemesting/voeding gebruikt. Maar 't gaat allemaal nog z'n gangetje in mijn hokkie. Nu nog afwachtten wat er gaat uitvallen aan mannetjes. Ik hoop niet teveel, maar dat zal over een week of twee wel bekend zijn, neem ik aan.

 

Nu de rest van de foto's.

 

gallery_27470_10723_337271.jpg

 

gallery_27470_10723_227737.jpg

 

gallery_27470_10723_797109.jpg

dit plantje is nog geen 5 cm groot. En is verreweg de kleinste van het stel.

 

gallery_27470_10723_546611.jpg

 

gallery_27470_10723_259843.jpg

 

gallery_27470_10723_218423.jpg

 

gallery_27470_10723_641800.jpg

 

gallery_27470_10723_878217.jpg

 

gallery_27470_10723_568016.jpg

 

Hoe hoog kan de lamp er minimaal boven? De kleinsten staan in het midden, de grootsten aan de buitenkant. Hoe lager ik de lamp hang, hoe minder lich de bovenkant van de buitenste planten opvangen. Maar te hoog is ook weer niet goed, want dan krijgen de kleinere planten in het midden weer te weinig lumen... Wat een gepuzzel...

 

gallery_27470_10723_429122.jpg

 

Nou, dat was het weer voor deze week. De lamp brand nu van 20.00 tot 8.00 uur. De volgende foto's zal ik moeten maken met de lamp aan, waarschijnlijk. Dat zal de kwaliteit niet ten goede komen. Of is er iemand die hiervoor een oplossing heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...