Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Semi-hydro-micro-fluo-grow

Recommended Posts

Ach ja, ik vind het ook jammer, maar kan er niet heel erg mee zitten. De methode kan zich nu hoe dan ook bewijzen.

 

Dan nog even heel wat anders:

Voeding

Ik dacht dat er fundamentele verschillen zaten tussen voeding voor aarde en voeding voor hydro. Er werd al enkele keren gesuggereerd om over te schakelen naar hydro-voeding. Ik vond dat onzin, mijn hoofdmedium met de buffer is aarde. Tot ik in Torsti's topic las dat zijn voeding tevens geschikt was voor hydro. Hij legde mij kort uit dat het grote verschil tussen de 2 de toevoeging van Ca (calcium) is aan de hydro voeding, omdat het medium dat niet heeft.

 

Hydro voeding kan dus op aarde, aarde voeding niet op hydro.

 

Hé dacht ik opeens, ik heb van Guesswho een hydro-voedingspakket gehad.

gallery_19024_7390_306565.jpg

Dus de voeding gaat om!

 

Stand van zaken:

Verder gaat het goed met de dames, niets noemenswaardigs eigenlijk.

Temperatuur in de waterlaag is 20 a 21 graden, bij de plantjes is het overdag 24 a 25, 's nachts 19 a 20.

Van het weekend weer een foto-update

 

Nieuwe planning:

- Klok staat op 20/4

- Wachten tot ik weer water moet geven, dan krijgen ze eenmalig 2 component groeivoeding (lichte dosis)

- Klok gaat naar 18/6

- Als ik weer water moet geven, krijgen ze weer dezelfde lichte dosis groeivoeding en ...

- Gaat de klok op 12/12

- Vanaf dan elke keer 2 componenten bloeivoeding. Licht beginnen en opbouwen.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

wijs besluit! ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen zie ik wel ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De haartjes worden bruin, kan ik al oogsten? ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi EmTee,

heb je al geoogst of ga je nog door?

Op deze manier komt er natuurlijk geen schot in jouw topic! :P

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hydro voeding kan dus op aarde, aarde voeding niet op hydro.

EmTee

 

:P

 

Nou...er zijndr bij voor alle groeimethodes: hydroponie en aarde,bioponic

 

Maar dat weet jij nu ondertussen ook wel ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er val nog niet zo veel te melden. De stekken zijn aan aan het slaan en beginnen heeeeel langzaam iets te groeien.

 

Vandaag druk, dus geen foto-update, maar die komt morgen. Beloofd!

 

Ik wacht tot de stekken iets gegroeid zijn, dat zal dan waarschijnlijk reveggen zijn. Die blaadjes ga ik eruit toppen in de hoop dat ze daarna gewoon gaan groeien.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Dag 7 groei

 

Foto's van vrijdag de 17e september:

Linker bak:

gallery_18397_10658_442654.jpg

Rechter bak:

gallery_18397_10658_1078539.jpg

Twee keer ingezoomd:

gallery_18397_10658_1014233.jpg

gallery_18397_10658_161639.jpg

 

Foto's van maandag de 20e:

Linker bak:

gallery_18397_10658_479354.jpg

Rechter Bak:

gallery_18397_10658_337058.jpg

Twee keer ingezoomd:

gallery_18397_10658_1050979.jpg

gallery_18397_10658_180326.jpg

 

Ontwikkelingen:

De plantjes beginnen toch echt te groeien. De internodeafstand neemt toe en er vormen zich nieuwe bladeren. En als ik het goed zie zijn die nieuwe bladeren typische reveg bladeren met 3 vingers. Maar is allemaal nog erg klein en moeilijk te zien. Eind van de week gaan ze getopt worden.

Bij de oude bladeren zitten wat rare verdraaiingen, maar daar maak ik me niet druk om. Zo lang de nieuwe bladeren zo mooi groen (op de foto een tintje lichter dan in werkelijkheid) en mooi van vorm blijven sal alles regkommn. Die oude dief ik later wel weg.

 

De moeder:

De moeder in de tuin van de buren is een mooie indica en de toppen beginnen van binnen heel langzaam uit paars te kleuren. Bij de volgende update ook een foto van haar. Zij staat er niet met de verwachting nog wat te oogsten, maar meer om te kijken wat voor plant het is, hoe rotbestendig ze is, etc.

 

Zo, dat was de lang verwachte update. Volgend weekend meer.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

Dat het maar grote vruchtbare meiden mogen worden B)

Heb nog nooit met stekken gewerkt maar lijkt mij knap lastig, wel allemaal meiden........toch maar eens in verdiepen ;)

Ga je volgen :P

 

Microgrower ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien er wel uit. ;)

Ik verwacht dat het wel goedkomt.

Het duurt wel wat langer zo. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het duurt wel wat langer zo. :P

 

Wat langer? Pffff, maak er maar veeeeeel langer van.

 

@ microgrower

Ja, het heeft zeker wel z'n voordelen. 1) allemaal dames 2) allemaal van dezelfde moeder, dus gelijkmatige plantjes. Helaas ook nadelen. Maar ach, je moet alles een keer geprobeerd hebben.

 

Ze groeien nog steeds goed door (net lamp weer 1 oogje van de ketting omhoog). Vrijdag gaan de topjes eruit en hoop ik dat het ergste reveggen achter de rug is.

 

Hoe lang duurt zoiets normaal?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

MT-Mama-Update

Een Mini-Tussen-Update over de moeder van de stekken.

 

Ik had in de tuin van de buren dus een aantal purple peace x purple pineberry geplant rond 1 juli. Die stonden er 10 augustus als volgt bij (linker 2)

gallery_18397_10418_989848.jpg

 

Vandaag (22 september) zijn dit ze:

gallery_18397_10658_2302760.jpg

 

De linkse is de moeder van de stekken. Ze is kleiner, bossiger, begon een paar dagen later met bloeien, maar is verder. De rechtse heeft daarentegen al iets meer paars in de toppen. Nog even de linkse:

gallery_18397_10658_433417.jpg

 

En nog verder ingezoomd:

gallery_18397_10658_228463.jpg

 

Op de foto slecht te zien, maar het binnenste van de top begint donker paars te kleuren. Ben bang dat de bladeren niet paars gaan worden zoals bij de purple pineberry ouder. Dat ga je waarschijnlijk pas in een F2 zien.

 

Ben benieuwd of ik er nog wat af kan halen, verwacht eigenlijk van niet. (Zoals ik al eerder aangaf)

 

Tot de volgende (echte) update!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat langer? Pffff, maak er maar veeeeeel langer van.

 

Vrijdag gaan de topjes eruit en hoop ik dat het ergste reveggen achter de rug is.

 

Hoe lang duurt zoiets normaal?

 

EmTee

 

Emtee . dat kan maanden

 

Zeg uiterlijk een maand of 3 duren, voordat een plant helemaal weer

 

`zich zelf is`

 

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P ;) ;) B) Maanden??? ;) ;) :P :P

 

Bij mij hopelijk niet, ik ben heeeeeeel lief voor de plantjes en geef ze veel rust. Dat versneld het proces vast wel :D

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maanden :P

Een week of 6/ 8 moet je daar toch wel voor over hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Dag 10 groei

 

Ik ging net even kijken en zag dat het alweer tijd was om water te geven. (Na 10 dagen al ja? B) ) Mooi systeem wat dat betreft, dat semi-hydro. Aarde voelde nog steeds goed (wat betreft vochtigheid) maar in het reservoir stond nog maar 2 cm water. Krijg ik helaas niet zichtbaar op de foto, dus jullie moeten me gewoon geloven ;)

 

Voedingswater

Omdat ik het tijd vond om langzaam aan voeding te begonnen even het voedingsschema opgezocht. Voila:

Kweekschema_Hydro_NL.png

 

In het schema zou ik nu bij de periode 1 a 2 zitten.

 

Ik ben altijd erg voorzichtig met voeding dus heb het volgende aangemaakt:

 

7 l kraanwater

12 ml Rootbooster (28 is volgens schema)

16 ml groeivoeding (28 is volgens schema) (8 ml van elke component X & Y)

pH kwam toen uit op 6.5

Iets naar beneden gebracht tot de 6.3 NET 6.2 werd en daar de bakken mee gespoeld. (pH tussen hydro en aarde waarde in gebracht).

Dik 6 liter ging erin, iets van anderhalf kwam er weer uit.

 

Drain niet gemeten, zal ik eerstvolgende keer doen.

 

Wat gaat er niet goed?

Ik had de bakken afgedekt met wit plastic, voor de licht-weerkaatsing, maar daaronder bleef de toplaag te vochtig waardoor ik enkele varenrouwmugjes zag vliegen. Plastic is nu weer van de bakken en ik laat de bovenlaag nu gewoon uitdrogen. Ik moet ergens nog licht grind hebben, dat ga ik komend weekend even opzoeken om de bovenlaag mee af te dekken.

Verder zijn ze nog steeds aan het reveggen, maar ja, dat kan dus wel ff duren :P ;) ;)

 

Morgen of overmorgen een update met foto's van het toppen en het reveggen.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

dag 11 groei

 

Toppen van de dames

Voor de knip en scheerbeurt waren dit de dames.

gallery_18397_10658_497019.jpg

Plantje 2 en plantje 3

gallery_18397_10658_631352.jpg

gallery_18397_10658_1487146.jpg

Is het goed te zien dat ze door het reveggen erg bossig worden. Alles groeit helemaal vol met blaadjes. Ook nieuwe haartjes helaas :-(

 

Na het toppen kwam ik er achter dat zelfs mijn HTC witbalans instellingen heeft, dus nu is de kleur realistisch. De ingekorte dames:

gallery_18397_10658_903144.jpg

Plantje 2 en 3:

gallery_18397_10658_327609.jpg

gallery_18397_10658_143485.jpg

 

Heb nog nooit zulke plakkerige vingers gekregen van toppen. Hars aanmaken kan deze kruising wel. Dondersmieters. Na 2 keer goed handen wassen is het plakkerige er eindelijk af, maar geuren mijn handen nog steeds geweldig! :-D

 

En nu?

Komend weekend ga ik, als ik tijd heb, ff flink zoeken op reveggen en alles wat daarbij hoort.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini-Update

Dag 12 groei

 

Net de eerste worteltjes voor het zichtvenster van de hydro-laag gespot! Wasemkapfilter werkt dus als afscheidings/worteldoek! :lol:

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ill be back, hier is ie weer. :lol:

He emtee, ben blij dat het weer goed gaat.

ziet er goed uit, het reveggen duurde bij mij 2 weken [heb ff de topic compleet door gelezen,was een paar weken kwijt]

Semi hydro NOOIT afdekken anders krijg je problemen met de vochtigheid van de grond, gaat sneller inzakken en de beluchting gaat dan een heel stuk minder[slecht voor de wortels]

lekker laten verdampen de bovenlaag, goed voor je rv.

vraag, geef je water van boven op de grond of door de buis ?? ivm inzakken van de grond !

tot zo ver ff, succes en ik ben weer van de partij. [24-7 gewerkt laatste weken]

 

 

Grtn Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites

He erazer!

 

Welcome back! Hard werken is ook niet alles hè? Reveggen 2 weken? Dat zou mooi zijn. Heb helaas al veel andere ervaringen gelezen. Zit eraan te denken om ze over een weekje gewoon op 12/12 te knallen. Ze groeien vast nog wel ff door.

 

Over het afdekken, dat was gelukkig maar een paar dagen en ik heb mijn lesje geleerd. ;-)

 

Ik gaf tot nu toe 50% van het water door de pijp (zodat het reservoir goed door spoelt) en de rest van boven, omdat de stekken eerst nog goed moesten wortelen en anders bang was dat ze te droog stonden. Nu ik gezien heb dat de planten goed doorgeworteld zijn en zelf gemerkt heb dat de aarde goed vochtig blijft na meerdere dagen geen nieuwe waterbeurt, geef ik alleen nog door de pijp water.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie joppie, gaat goed komen dan.groeien doen ze zowiezo wel

laat de grond ook rustig een keer lekker droog worden zodat er veel verse lucht bij kan komen.

stimuleerd de wortel groei ook, zij weet wel waar het water is.

 

Grtz Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini-Update

Dag 17 groei

 

Vandaag weer water gegeven. Zelfde dosis voeding, maar zonder wortelboost. Alleen via buizen, dus was met 2 a 2,5 liter klaar, maar heb nog een liter doorgespoeld.

 

Foto's zullen helaas een tijdje uitblijven, gisteren met pijn in mijn hart mijn geliefde HTC opgestuurd ivm storing :lol: Probeer wel mijn oude fototoestel terug te lenen.

 

Waarschijnlijk maandag de klok op 12/12, het worden al leuke bosjes.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat allemaal prima lees ik steeds

Het systeem lijkt toch te werken dude :lol:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Dag 20 groei (en laatste)

Even een camera geleend en voila, een korte update. Morgen gaat de klok om.

 

Buiten

De moeder en haar zusje. Even snel wat foto's van deze mooie dames dumpen. Samen, daarna de tante en als laatste de moeder van de stekken in mijn kastje:

gallery_18397_10658_17205.jpg

gallery_18397_10658_307248.jpg

gallery_18397_10658_305451.jpg

 

De semi-micro-hydro-grow

Ze beginnen weer gekartelde bladeren aan te maken en groeien mooi. De bladeren raken aan de zijkant net de wanden, dus het is tijd voor 12/12, dus morgen is van 9 tot 21 uur het licht uit. Op de foto kun je het reveggen mooi zien aan de 1 en 3 vingerige bladeren en bladeren met weinig kartels. Ook blijft er lichte bloei.

gallery_18397_10658_68069.jpg

gallery_18397_10658_29723.jpg

gallery_18397_10658_33154.jpg

 

Water geven

Ik merk wel dat nu ik alleen via de buizen water geef, de buffer maar genoeg is voor 4 dagen. Dus morgen vroeg krijgen ze weer dik 2 liter. Heb ik nog staan van het aanmaken 3 dagen geleden en als de pH nog goed is, ga ik dat gewoon geven. Zat afgesloten in colaflessen.

 

Paars

Paarse steeltjes liggen trouwens niet aan de temp-verschillen, maar aan het soortje. (Denk ik toch) Temperatuur met licht aan is rond de 24 a 25 graden, licht uit is 19 a 20 en het water in de hydro laag schommelt tussen 20 en 20,5.

 

Zo, voor ff snel toch weer een behoorlijke update geworden.

 

@ Guess

Ja, tot nu toe werkt dit systeem echt super. Als de bloei net zo gaat, dan is dit voor mij een blijvertje. So far kan ik het iedereen aanraden.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Dag 4 bloei

 

Heb water gegeven met laatste keer groeivoeding. Ze beginnen al steeds meer te drinken en de bovenste laag aarde is echt kurkdroog. Zal binnenkort eens graven hoe dik die droge laag is.

 

Voor zover van een foto-toestel-loze ....

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...