Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een topic geschreven heb, maar omdat ik dit jaar een nieuw projectje in mijn hoofd had leek het me leuk om dit met jullie te delen. Nee, ik heb mijn groene vingers zeker niet aan de wilgen gehangen, integendeel, maar een kleine radiostilte van plantkas was nodig om het een en ander te laten bezinken.

 

Het idee voor 2010:

-Een kas, 24 m2, 4 bij 6 meter

-Een plant, volle grond, precies in het midden

-Binnen voorgroeien vanaf half maart

-Geen onderhoud in de kas

 

Het plantgat (+-250 liter) in het midden is uitgegraven en opgevuld met 1 zak allmix en 2 kruiwagens vercomposteerde koemest. Als de plant een beetje zijn best doet kan zij de 4 oude plantgaten (500liter) van eerdere jaren bereiken met haar wortels. Ook al deze gaten zijn verrijkt met een kruiwagen vercomposteerde koemest. Verder zit het grondwater op 70cm diepte en staat ze in vruchtbare zeeklei.

 

Het concept is bijna het zelfde als mijn topic van 2006 (link), dit jaar zal ik van begin mei tot begin september in zuid Europa verblijven, en dus ook helemaal niets bijsturen..

 

Rond half maart 10 zaden laten ontkiemen uit mijn zaadcollectie. Toevallig had ik nog 4 originele mega's van KTM liggen, deze had ik nog nooit in de kas geprobeerd. Het is een gokje, maar over het algemeen bloeien ze wel vroeg en wordt het een potent wietje. Verder had ik nog G13xPurplePineBerry liggen die ik een keer eerder in de kas gekweekt had. Relatief kleine maar keiharde topjes en super rotbestendig.

 

Voorgroeien doe ik in een klerenkast op 50x50cm met een 200W spaarlamp en 3 computervinnetjes voor de nodige ventilatie. Om te beginnen de zaden tussen nat keukenpapier gedaan en in een afgesloten bakje. Zodra het worteltje er uit kwam zijn ze in plastic bekertjes gezet.

 

Een ?week? later (24 maart) zag het er zo uit:

gallery_5639_10571_77466.jpg

gallery_5639_10571_157688.jpg

 

Om de wietplant van de buitenwereld af te schermen worden er rond de wanden van de kas tomatenplanten gezet. Tegelijk met de andere zaden gezaaid en mochten ook lekker meegenieten van het kunstmatigespaarzonnetje.

 

Niet veel later zijn de kleintjes overgepot naar een 2 liter pot, hiervan kunnen er precies 9 in mn kast. Een G13xPurplePineBerry moest het dus nog een tijdje in een klein bekertje doen.

 

 

30 maart zag het er zo uit:

gallery_5639_10571_255685.jpg

 

En met de overige groente erbij..

gallery_5639_10571_620399.jpg

 

 

7 april begon het al lekker dicht te groeien..

gallery_5639_10571_701201.jpg

 

Wordt vervolgd.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zecht 1 plant maar je heb er 19 staan en van die 19 zijn er 9 overgebleven.

wat is er gebeurt met de andere 10 en wat staat er te gebeuren met de 8 die nog afvallen?

veder geen vragen/opmerkingen ;)

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edited ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 april de eerste mannen gespot, ruimt lekker op in het hokje.. Duidelijk te zien, de mega's zijn korter en hebben mooie brede bladvingers. Daar in tegen strekken de G13xPurplePineBrerry meer en hebben haze-achtige invloeden in het blad..

gallery_5639_10571_553475.jpg

gallery_5639_10571_717172.jpg

gallery_5639_10571_429033.jpg

gallery_5639_10571_569589.jpg

gallery_5639_10571_89889.jpg

Wortels van een Man, eigenlijk al tijd om de andere over te potten..

gallery_5639_10571_551037.jpg

 

 

20 april. Uiteindelijk 4 vrouwen overgehouden: één mega en 3 G13xPurplePineBerry.. Omdat ik een grote boom wil die de gehele kas gaat opvullen heb ik een topstek genomen en 7 internodes laten zitten.

gallery_5639_10571_401962.jpg

 

 

26 april De bewuste dag dat een van de 4 dames in de kas mocht plaatsnemen. Omdat het de laatste orginele mega was heb ik haar gekozen om uit te groeien tot een ware boom. De overige 3 dames zijn op een dak en guerilla ondergebracht.. Meteen na het planten heb ik alle zijtakken uitgebogen met ijzerdraadjes om de plant een zo breed mogelijke basis te geven..

gallery_5639_10571_1654254.jpg

 

Van iets verderaf genomen lijkt het echt een plantje van niets..

gallery_5639_10571_38450.jpg

 

Naast deze dame groeit er ook nog steeds een verscheidenheid aan groente en fruit in de kas, maar ik reken er op dat ze alles zal verdrukken na enkele maanden..

gallery_5639_10571_445926.jpg

 

Begin mei ben ik uit Nederland vertrokken.. Sinds dien is er helemaal niets meer aan de plant gedaan.. ;)

 

wat is er gebeurt met de andere 10 en wat staat er te gebeuren met de 8 die nog afvallen

 

Zie jij het verschil tussen tomaten en wiet niet!? Er zijn 10 bekertjes met wiet, de overige zijn tomaten en pepers.. Van de 10 wietplantjes 4 vrouwen.. Je moet wel iets overhouden om uit te selecteren hé..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk.... dat er een B) natte droom kweek ;) aan zit te komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foei Carpie!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit.

 

Ben sprakeloos !!!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wie geeft de plant water vanaf mei????????????/

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

volle grond met grondwater op 70 cm diepte, dat moet helemaal goedkomen peperfreak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

twice

as nice

as ice is.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantkas en water geven...

 

Hahahha

 

kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk wordt dit ook weer een legendarisch kweekje ;)

Ik kan niet wachten op de foto's als je terugkomt, ik hoop

echt op een allesvernietigende woekerplant ;)

 

Sucees, Matser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop wel voor je dat je kan aantonen dat het er maar één is als "ze" weer langs komen ,zou zonde zijn als je uiteindelijk weer de boel moet omhakken

 

Succes PK

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat het de laatste orginele mega was heb ik haar gekozen om uit te groeien tot een ware boom.

Het zit 'm ook in de naam he, mega.. ;)

 

Ik hoop dat het een goeie mega is, niet zo 1 die slappy en een aantal anderen hadden staan, moet natuurlijk wel volgroeien die hap. ;)

 

wb trouwens pk B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk idee,

 

coole opzet! ;)

Die kast gaat wel volkomen!!

 

en het is een snelle bloeier idd die mega..

Killing Fields x Lowryder toch>? dan kun je van alles verwachtten...

 

ik ben minstens net zo benieuwd als jij PK!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BeeKaa,

 

Het is een KillingfieldsxLowrider ja. Tot nu toe heb ik er nog niet veel slechte tussen gehad, een enkeling met lowryder topopbouw maar de overige was ik zeker wel over te spreken..

 

@ Buble,

 

Alle takken komen uit een stam, het moet wel een volledige randdebiel zijn wil die dat niet zien.. En ja, die zitter er ook bij..

 

@ Peperfreak,

 

Niemand geeft de plant zelf water.. Hoeft eigenlijk ook niet met het grondwater op 70cm,, De kuil met speciale grond heb ik uitgegraven tot het grondwater, dus dat is zeer makkelijk bereikbaar voor haar.. De omringende tomaten krijgen wel water, en ik gok dat ze daar ook van meeprofiteerd.

 

 

 

Laat ik vorige week nog een paar foto's hebben gekregen hoe het er voor staat..

 

Niet schirkken.. ;)

 

20 juli

 

gallery_5639_10571_408548.jpg

 

Zoals je ziet staat niet alleen de wietplant tegen het dak aan, ook de tomaten doen flink hun best om de 3 meter te bereiken B)

 

gallery_5639_10571_726502.jpg

 

Gister mocht ik vernemen dat ze al enige tijd tegen het dak staat, maar omdat groei in de hoogte niet meer kan is ze met breedte groei bezig! Met nog een kleine maand groei in het vooruitzicht wordt het krap..

 

Groeten uit het zonnige zuiden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een struik is het geworden heeey!!!

 

Mooi plantje hoor, een echte mega! Niet zo'n vreemd ding wat ik vorig jaar had, kwam niet boven m'n schouders uit, maar wel 3 meter rond...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gigantisch mooie boom heb je daar Plantkas en die groeit nog wel even door. :)

 

Groetjes

;) B) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat wordt weer een struik!

Ik heb net ook je topic van een paar jaar terug bekeken en was daar ook erg van onder de indruk, goed bezig!

 

Never change a winning formula!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow ! B)

Jij gaat inderdaad een boom kweken ;)

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel gok je dat het gaat worden ? B)

denk wel dat je met 1 plant in de kas net zoveel kan oogsten als met 5 als je het vrouwtje maar lang genoeg laat groeien.

dit word zekers een megavrouw :lol:

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar blijft jouw update Plantkas ;)

Ben reuzebenieuwd :lol:

 

Groetjes Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabizznins,

Ik ga nog niet gokken hoeveel het gaat worden, ik heb de plant namelijk nadat ik haar geplant heb zelf ook niet meer gezien.. Wat jullie aan foto's zien is precies wat ik weet..

 

@ Blowsterke,

Een update met foto's van mijn hand wordt pas half september.. Tot die tijd ben ik nog met lowriders en autoAK47 aan het spelen in het altijd zonnige Algarve hehehe.. Maar ze maakt het goed, staat nog steeds tegen het dak en schijnt steeds breder te worden.. Meer kan ik er ook niet over zeggen.. Maar wie weet komen er nog een keer foto's deze kant op, maar ik beloof niets..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...