Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dy-Dodo

we have a problem

Recommended Posts

nu ik toch dit topic heb gemaakt heb ik nog een vraagje.

ik heb 4 white widow planten staan als het goed is allemaal vrouwtjes want had vrouwelijk zaad gekocht.

nu staan ze in 12 liter potten maar ga ik deze in 50 liter potten stoppen maar dan hebben ze natuurlijk voeding nodig wat rade jullie mij aan om te kopen en hoeveel ?

alsvast bedankt.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gaat ze verpotten naar 50l? Als het een beetje goede aarde is dan hoef je nog geen voeding te geven hoor. Ik geef dan pas voeding als de pot redelijk geworteld is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar je kan toch ook wortel voeding geven ;) of groei voeding zodat ze harder groeien. bloeivoeding zoizo en pk 13 14 en bloei booster noem maar op. welk merk is een aan rader.

ik zelf zat te denken aan canna maar wat heb ik dan nodig ?

alleen een fles groei en bloei voeding? of is het beter als ik ook nog wortel voeding geef ofzoiets.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, crash heeft gewoon gelijk.. Je hebt die voeding niet nodig als je ze nu nog in 50 liter potten zet. Misschien een keertje op het einde van de kweek, voorlopig heb je anders geen voeding nodig. Overvoeding is net zo slecht als ondervoeding..

 

Ik zou dat bruine blad trouwens gewoon weghalen, leeft toch niet meer, gaat straks alleen maar rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Blowmonkey zou ik ook alle bruine bladeren verwijderen, zodat de resterende groene bladeren en nieuwe scheuten na de herstelperiode alle voedingsstoffen krijgen. Ik had vorig jaar een plant die fosfor tekort had, door veel en veel te laat voeding te geven. Die stonden wel in emmers van 20 liter.

 

De aantasting van het blad ging van onder naar boven en heel de plant was op den duur aangetast. Enkel de nieuwe bladeren waren niet aangetast.

 

Zo zagen men bladeren er uit.

 

gallery_27111_10503_347534.jpg

 

Zo zag men klein monstertje er uit na knipbeurt.

 

gallery_27111_10503_967323.jpg

 

Dus ik zag het wel heel somber in met dit plantje, maar het is ongeloofelijk hoe sterk een wietplant is. Het is tenslote onkruid in sommige landen. lol was het onkruid hier in Nederland van het zelfde origine.

 

Ik vermoed met dat er nog groene stukken aanzitten de plant toch nog niet helemaal dood is. De stengel is ook nog groen, dus ik zou gewoon lekker door doen. De opbrengst gaat idd misschien minder zijn, maar beter iets dan niets toch!

 

Mijn plant heeft nog behoorlijk wat afgeleverd, totaal tegen alle verwachtingen in.

 

gallery_27111_10503_263967.jpg

 

gallery_27111_10503_828545.jpg

 

Sorry foto niet zo heel duidelijk door onder invloed van een groentje de instellingen verkeerd te zetten van het fototoestel. hahaha ;)

 

De niet afgeknipte bladeren, die dan de oudste waren, begonnen dan te vergelen. Dit kwam denk ik door dat de plant geen oud blad meer had die ze kon afwerpen, om voedingstoffen naar de bloemtoppen te sturen. Zodoende stuurde de plant enkel nog voedingstoffen naar de toppen en nieuw blad. Dit denk ik toch, indien dit geen correcte info is gelieve dit uit te leggen of te verbeteren!

 

Suc6 met jou plantje en keep on smiling, inderdaad Lion lelijke eendjes worden soms de mooiste zwanen.

 

Namaste

 

Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ik van die plant alle bladeren afhaal die helemaal geel zijn hou je alleen een stam over met een paar topjes ;)

haha zal wel een mooi gezicht geven, ja dat gaan we wel doen ja.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

me 2.. ik denk dat alle bruine bladeren spontaan groen zijn geworden en er nu dikke toppen in hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel of iemand round-up of een ander goedje heeft gespoten op je plantjes.

En dan wel in de brandende zon, met als gevolg:

- verbrande bladeren

- plant gaat niet dood

- topjes lopen weer uit

 

Het enige positieve hieraan is, dat de plant waarschijnlijk eerder in bloei zal springen, als gevolg van stress.

Hierdoor zal de kans op toprot bij deze megaobrengst afnemen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sepiciaal voor lion een update :P om te bewijzen dat wiet bijna niet dood te krijgen is. :D

oke ik zou eigenlijk al een hele tijd geleden foto's plaatsen maar ja is er niet van gekomen ;)

wat nou genomineerd voor lelijkste plant... eerder best terug gekomen plant.

alleen beetje jammer dat hij nog niet echt ver is met bloeien.

gallery_23550_9826_854165.jpg

gallery_23550_9826_42836.jpg

gallery_23550_9826_180093.jpg

gallery_23550_9826_1036690.jpg

gallery_23550_9826_390908.jpg

gallery_23550_9826_1397283.jpg

 

en ja echt waar dit is dezelfde plant :P B)

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeker ja, en dat alles in 2 maandjes ;)

Wie had dat nou kunnen denken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ongelofelijk ;)

wat is het toch een bijzondere plant!

 

ik ben benieuwd wat ie op zal brengen, na die opdonder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een verschil als je die foto's zo onder elkaar ziet ;) :D

gallery_23550_9826_230853.jpg

gallery_23550_9826_854165.jpg

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) :D :P :P wow!!!!

 

hoezo onkruid vergaat niet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11ltrp

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooie plant!

had ook een plant die zo goed als dood was. in de volle grond gedaan en nu staat er toch een mooi struikje van 75 cm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...