Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fearghus

Buiten kweekje 2010

Recommended Posts

Mel0en: Ja inderdaad volgend jaar toch hygienischer werken. Nu ben ik toch al heel voorzichtig maar kan inderdaad eens gebeuren, peuk roken en dan ff de plantjes bekijken. Maar ik heb ook gelezen dat stekjes van natura uit al wat minder resistent zijjn tegen ziektes. Daarom kweek ik vanaf volgend jaar enkel nog uit zaad.

 

djzusie: Met de dames gaat het goed, de bladeren hebben nog altijd wat last van het magnisium tekort door dat ze een paar dagen te natte voetjes hadden. Ik denk niet dat het nog 4 weken gaat duren. Ik denk ten hooste nog 3 weken. Die foto's waren al 5 dagen oud. Miss daarom. De haartjes beginnen netjes te verkleuren, daarom krijgen ze nu ook geen voedingsstoffen meer, ik ben begonnen met spoelen.

Nu maar hopen dat de zon nog een beetje haar best doet.

 

Update:

 

Door dat ik de plantjes 1 weekje pk 13/14 heb gegeven en de gewone B'cuzz 1 component, en dit in een mindere frequentie, is het magnesium tekort geminderd. Door het huidige natte weer, was het moeilijk om de pk 13/14 elke dag toe tevoegen. Daarom heb ik dit om de twee dagen gedaan. Een dag B'cuzz component 1 met pk 13/14 en een dag geen water. Maandag hebben ze de laatste keer voeding gekregen en vanaf nu gewoon om de twee dagen water (of het weertje zou vlug moeten veranderen).

De toppen beginnen ook te zwellen. Dat zie ik graag! lol.

 

gallery_27111_10504_927703.jpg

 

gallery_27111_10504_138458.jpg

 

De kleinste toppen aan de zijkanten beginnen langzaam aan bruin te verkleuren.

 

gallery_27111_10504_143784.jpg

 

gallery_27111_10504_544720.jpg

 

En nu maar aftellen en mooi laten verder zwellen. Jammer dat het zonnetje het wat laat afweten. Vorige maand zou een veel betere afbloeimaand geweest zijn.

 

Voor de mensen die interesse hebben in biologische en natuurlijke extracten tegen ongediertes.

Ik heb een nieuwe topic gemaakt: Biologische en natuurlijke extracten!

 

Tot de volgende update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Nou ik denk niet dat ik nog heel lang moet wachten tot de dames oogstklaar zijn!

Misschien maximum een week. ;)

 

Eerst even dit.

 

Aanpak volgend jaar:

 

-Geen stekjes meer, maar zaad. Plantjes uit zaad zijn toch iets sterker en je hebt alles vanaf het begin in eigenhanden. Lijkt me veel leuker.

-Een plant per mortelkuip van 65 liter.

-Eigen grondmengsel maken. 1/3 potgrond, 1/3 perliet, 1/3 wormenmestcompost, 0.25 liter kalk, drie handjes beendermeel.

-PH meter gebruiken, is dus echt een must. Als er problemen op komst zijn, zie ik deze daardoor ook beter aankomen.

-De zwarte metselkuipen witten of nieuwe witte bakken van ongeveer 65 liter kopen.

-Plantjes voortrekken in micro kweekkast.

-Volgend jaar schakel ik ook over op de BAC biologische voedings lijn.

-Nog vroegerder beginnen verduisteren zodat ik tegen ongeveer de laatste week van augustus klaar ben.

-Winterperiode Microkweek, zodat ik tegen mei een deel plantjes kan buiten planten en een paar kan laten afbloeien met de scgrog methode in TL5 kast.

 

Ik ben nog aan het uitzoeken welke soortjes, maar allicht wordt het: Uberkush Fem van Sannie's seeds, A-1 Haze Fem Sagarmatha seeds, Superhaze Fem Dutch Passion seeds, en Rebelshack, Jackberry of Purple Pineberry maar heb nog nergens Fem zaadjes gevonden van deze soortjes, dus dit wordt nog ff zoeken. Moest iemand een ander paarssoortje fem weten, laat graag een berichtje achter . Misschien kan dit nog veranderen als er Fem zaden voor buiten beschikbaar zijn bij Sannie's seeds.

 

 

Door dat ik geen PH-meter had en er op nog een magnesium te kort kreeg door te natte voetjes van de dames zie je nog altijd de aantasting van het blad. Ik ben nu de plantjes aan het spoelen volgens de vochtigheid van de grond. Meestal om de twee dagen. Door dat ze geen voeding meer krijgen begint de plant ook de voedingstoffen uit de bladeren te trekken. Ik vermoed zo dat het magnesium tekort niet zoveel schade heeft berokkend aan de vorming van de toppen.

 

gallery_27111_10504_225562.jpg

 

gallery_27111_10504_1836829.jpg

 

gallery_27111_10504_133831.jpg

 

De draadjes komen steeds bruiner.

 

gallery_27111_10504_213158.jpg

 

gallery_27111_10504_725390.jpg

 

Ik had nog gehoopd op een paar goeie zonnige dagen maar aan het weerbericht te zien, zal dit niets worden. Blijven hopen.

 

Tot de volgende update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de plantjes voor de rest van de week onder het afdak. Vandaag 25 l per M² regen en morgen en de rest van de week wel wat minder, maar toch nog heel veel regen.

Jammer dat de afbloei in zo'n omstandigheden moet gebeuren.

 

Ik rook me nog een ;) met Readhair.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tuintje heb je daar.

Jammer dat de zon de komende dagen niet echt komt en dat t gaat regenen,mijn bloeiende heb ik tijdelijk naar binnen verhuist.

 

Hopelijk snel meer zon.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi tuintje heb je daar.

Jammer dat de zon de komende dagen niet echt komt en dat t gaat regenen,mijn bloeiende heb ik tijdelijk naar binnen verhuist.

 

Hopelijk snel meer zon.

 

Blowsterke

 

Thx ik doe mijn best.

Ja laat ons hopen dat het weer vlug veranderd, nuja roeien met de riemen dat we hebben. lol

Ff een vraagje, als ik me niet vergis heb jij ook nog gewerkt met paarssoortjes. Weet jij toevallig geen Fem paarsoortje voor outdoor?

 

Jammer dat ik de plaats niet heb voor mijn dames. Nuja jou plantjes worden lekker in de watten gelegt. Kan alleen maar voordelig zijn. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er netjes uit ;) , alleen jammer van die tmv.

 

ik las dat je last had van teveel water, in dat geval zou ik een pot-parka aanraden dat heb ik ook gemaakt voor mijn plant en werkt zeer goed, je kunt dan gewoon blijven voeden.http://www.wietforum.nl/De-Pot-parka-tm-t42947.html

 

en als je BAC voeding wil gaan gebruiken hoef je geen pH te meten, ik doe dat zelf ook niet en gebruik BAC groei en bloei.

 

veel succes de laatste week en natuurlijk ook volgend jaar.

kierewiet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel mooi uit.. je hebt alleen het mozaiek virus in je planten met gebogen blad en verkleureingen. je hebt nog enigzins geluk dat ie nu mooi gaat bloeien... de mijn zijn vorig jaar omgekomen 2 stuks, bomen van planten... net als dit jaar...

 

Check mijn topic en kijk in me album als je wilt... daar staan foto's van vorig jaar mozaiek virus...

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginner: Vorig jaar had ik ook mozaiekvirus, is omdat stekjes daar veel gevoeliger aan zijn. Ik heb juist geoogst en mozaiekvirus heeft niet veel of geen invloed op de oogst gehad! Volgend jaar kweek ik uit zaad! Thx voor de reactie!

 

kierewiet100: Volgend jaar werk ik met een eigen gemaakt grondmengsel die voorbemest is zodat ik zoweinig mogelijk moet bijmesten. Wel handig dat je dit even vermeld van die BAC voeding. Maar ik ga nog een micro scrog kweekje doen in de winter, dus zou me toch wel een PH-meter aanschaffen. Thx voor de reactie!

 

Kleine update:

Ik moest 4 dagen naar België en de plantjes waren net nog niet klaar. Bij controle van plantjes één stukje toprot gevonden en direkt verwijderd. Omdat ik niet zo'n vertrouwen in het weer had, heb ik de grootste bladen van de planten weg geknipt en ze op zolderkamer gezet onder de kiepramen.

 

gallery_27111_10504_2028184.jpg

 

gallery_27111_10504_2163015.jpg

 

Ik heb nog 5L water per pot gegeven, dit vond ik genoeg voor de laatste dagen dat ze op de zolder stonden.

 

gallery_27111_10504_1968355.jpg

 

gallery_27111_10504_1401369.jpg

 

gallery_27111_10504_1126578.jpg

 

gallery_27111_10504_32485.jpg

 

gallery_27111_10504_549477.jpg

 

De planten hebben in totaal nog 5 dagen afgebloeid. Toen ik terug kwam waren de plantjes oogstklaar. Een probleempje! In België was ik mee gaan kijken naar een indoor kweekje van een vriend op zolder. De trap was blijkbaar aangetast door houtworm. Juist de laatste trede en heel de trap strorte in. Naar ziekenhuis geweest, vol van de kneuzingen en verstuiking en bloedstortingen. Maar wonderbaarlijk niets gebroken. Dus ja gisteren zo helemaal lichamelijk gebroken de dames geknipt. Was ff tandjes bijten lol. Hier en daar wat toprot er moeten uitknippen! Maar ik had het veel erger verwacht met het vochtige weer. De oogst ruikt ook lekker zoet en heeft lekker veel THC. Ik had al een topje laten drogen die afgekraakt was bij het verhuizen. Lekker high effect en zoet van smaak. Echt jammer dat ik niet weet welk soortje het is! Ik heb ze toch wat langer laten afbloeien, omdat ik liever het stoney effect heb lol.

 

Tot de volgende, er volgen nog foto's van de oogst en droog kamer lol.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Fearghus,

 

als ik het zo lees is het toch nog redelijk gelukt voor je. :verrygood

enig idee hoeveel je er af hebt gehaald?

 

en door een trap storten is nooit mooi, maar wees blij dat het niet bij jezelf gebeurd was met een grote dame in je handen, :D

 

in elk geval veel succes met je komende microkweekje.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor is zelfs heel goed gelukt volgens de omstandigheden. ik heb juist optijd de toprot ontdekt, paar dagen later ging erger geweest zijn. Ik heb ongeveer 4 hele kleine topjes met rot verwijderd. Misschien 5 gram verlies. Ik controleer wel elke dag de droog kamer en hou de verwarming op 19 graden in de nacht. Ik ga nog foto's nemen van de droog kamer en als ik het gewicht heb van de droge oogst zet ik dit hier ff neer met toegevoegde foto's lol.

Ja inderdaad had ik nog een grote dame in men armen, dan kon ik het niet meer navertellen denk ik. Ik vind het nu al wonderbaarlijk dat het al bij al nog meevalt.

Als ik begin met micro kweekje dan start ik zeker een topic.

Thx voor de reactie.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vollop men droge oogst aan het bijknippen! lol

Ook zal ik nog kijken voor skuff of hasj te maken vanavond. Ik ben er nog niet uit.

Morgen zal ik de update foto's posten.

 

Grtz

 

Rookverslag:

 

Soort: onbekend indica soortje uit stek

Grower: Feargus

 

Geur: Een heerlijke zoete geur. Doet me denken aan bubblegum maar dit kan zeker geen bubblegum zijn, omdat bubblegum planten niet zo breed komen. Als ik een plukje openbreek dan denk je echt dat je in de candyshop zit lol.

Rijk bestrooid met thc en veel zoetere geur dan de brabantswit plantjes van vorig jaar.

 

Smaak: Bij het zonder vuur aan de joint trekken, krijg ik echt weer een zoete bijna honingachtige smaak in mijn mond. Bij het aansteken blijft de zoetigheid domineren met een heel zacht wiettintje op de achtergrond. MMM gevaarlijk smaakt naar meer lol. De smaak nodigt uit! hahahaha

 

Effect: Goede indica stoned effect met af en toe wat high momenten. Het leunt dicht tegen een couchlock aan en bij de tweede joint krijg ik inderdaad een couchlock rofl.

 

Deze kweek is zeker stukken beter van resultaat dan vorig jaar! Jammer van de kalcium problemen op het allerlaatste, maar heeft al bij al goed meegevallen.

 

Ik geef dit wietje een 8/10.

lekkere roker e voor hogere punten wil ik toch een perfecte kweek hebben en vooral een goede sativa soort. Dan nog is het moeilijk om zelf een 9 of 10 te bereiken want ben nogal critisch op mezelf hahahah.

Nuja vanaf deze winter doe ik toch een poging.

 

Tot de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ik heb gisteren de toppen nu allemaal droog bij geknipt en het allerbeste knipafval heb ik appart bewaard en in de vriezer gestoken.

Het heeft zo'n 5 a 6 uurtjes geduurd tegen dat ik klaar was. lol

Met natuurlijk af en toe een :lol: erbij, dit maakt het zoveel leuker.

 

Vandaag heb ik een hasje gemaakt van het knipafval. Ik heb daarvoor een drogerfilter gebruikt. Dit werkt echt prima, misschien hang dit ook af van het soort nerk wasdroger.

 

Ik heb toch nog 350 gram droge oogst en een 5 gram hasj. Dus ik ben echt wel tevreden, omdat ik toch wat vreesde voor de slechte afbloei omstandigheden. Al bij al maar 5 gram toprot gehad.

 

Droogruimte: (tijdens drogen pikdonker lol)

 

gallery_27111_10504_1037901.jpg

 

gallery_27111_10504_1339123.jpg

 

Budshots:

 

gallery_27111_10504_1338370.jpg

 

gallery_27111_10504_4620.jpg

 

gallery_27111_10504_1382095.jpg

 

Zeef en hasj maken:

 

gallery_27111_10504_1433233.jpg

 

gallery_27111_10504_1220574.jpg

 

gallery_27111_10504_1075203.jpg

 

gallery_27111_10504_1141579.jpg

 

gallery_27111_10504_203170.jpg

 

En nu nog een lekker jointje roken en beginnen plannen van microkweekje voor deze winter. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij heb t outdoorseizoen 2010 al goed afgesloten.

 

Je zal aardig vooruit kunnen komende tijd.

 

Veel succes met je microbinnenkweekje.

 

Rook ze.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, mooie opbrengst! :huh: Wou dat ik het geduld had om te verduisteren, 1 keer gedaan maar vond het maar een gedoe. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey: Thx, ja is een heel gedoe, maar ik heb het ervoor over!

 

Blowsterkte: Thx, ik zal inderdaad een tijdje vooruit kunnen, zeker met dat de opleiding volgende week begint. Lol zal stukken minder blowen dan. Maar kan je geloven dat het al kriebelt om aan dat microkweekje te beginnen. Het kweken is nog meer verslavender dan het roken. Hahahah

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat zijn og eens mooie berichten. dat heb je toch netjes gedaan.

 

geniet ervan, en aan je rookverslagje te lezen zal dat best goed komen.

 

op naar je micro-avontuur, en ja kweken is best verslavend.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Djzusie. Ik moet me echt inhouden om nu al niet te beginnen. :lol:

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...