Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Trickystyle

Nieuw Hok

Recommended Posts

sorry, had ik beter moeten uitleggen. Ik wou eerst alles hehandelen met witte werf waar ik aan gewerkt hebt, boren en zagen. Het verven is dus eigenlijk om de kast weer "dicht" te maken, zodat de lijm er niet uit kan. Daarna alle naden en kieren afkitten. Daarna wou ik de zwart/wit folie erin verwerken.

 

Ik had er niet zo'n schik van om een ketting te tekenen, maar schrik er niet van als er dus volgende week een tekening staat met toch een ketting erin, omdat ik dus niet kan slapen door dit soort opmerkingen! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi projectje weer hoor, cool wat mensen van een kast kunnen maken.

 

Trickystyle, Als je toch aan het schilderen bent, waarom pak je dan niet de hele kast meteen mee en laat je het folie achterwege. Onderin alles zwart kalken tegen evt alg etc..

 

Als je de boel eerst in de grondverf zet,naden kit met acrylkit en daarna de boel in de afschrobbare latex zet wordt t supernetjes toch? zwart-wit folie erin maken is ook weer zon gedoe en moet je ook afwerken langs en op de deuren, gaat kapot enzo.

 

Waar was je eigenlijk van plan om de elektra te verstoppen? Misschien helemaal bovenin nog een een extra compartiment?

En als je een paar alu u-profieltjes binnen aan de zijden monteert maakt waar je het net en/of bodem in kunnen schuiven kun je heel mooi met de hoogte spelen.

 

Ben je overigens niet bang dat het teveel herrie gaat maken? Als het filter geschikt is om door af te blazen weet ik nog wel wat:

Hoop dat ik dit een beetje kan beschrijven hoor maar als je bovenin de kast in de achterste hoek een inwendige hoek maakt, van bovenaf gezien dus een soort bak.. Daar leg je het filter in en breng je de slang met een zo flauw mogelijke bocht naar binnen..Geen idee of het niet te krap gaat worden maar kun je het voor elkaar krijgen dan heb je minder herrie want je filter werkt zo ook als demper,is geheel onzichtbaar, buiten de kast en voert de lucht met een lagere snelheid af waardoor er niks gaat wapperen.

 

En dan de boel nog lichtdicht krijgen, ook altijd wel een redelijk gepruts :blink:

 

 

Strakke tekeningen man, bijna zo goed als mijn oldscool paintskillzz :smoke (waarmee waarmee?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer die kast maar eens te schilderen, dat is echt een ramp. verf hecht bijna niet op dat geplastificeerde spaanplaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
probeer die kast maar eens te schilderen, dat is echt een ramp. verf hecht bijna niet op dat geplastificeerde spaanplaat.

 

geen probleem hoor.... Goed schuren en goeie witte grondverf gebruiken :blink:

zou inderdaad ook acrylkit gebruiken, die is prima over schilderbaar.

Zou die folie weglaten is niet nodig, wat wel mooi is dat spiegelplaat wat torsten heeft gebruikt, ongeveer 1mm dik en reflecteerd als de beste. Heb t nu ook liggen thuis en ga dat binnenkort in mn kastje plakken.

Hoe ga je die deuren lichtdicht maken?

Je zou bv in t midden een lat kunnen plaatsen waar de deuren tegenaan gaan, paar magneet slotjes erop en klaar is kees.

Gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemelamineerd spaanplaat moet je bij voorkeur behandelen met een primer. Gebruik zelf verdunde Allgrund. Inderdaad goed schuren en vooral goed ontvetten en met een lakrollertje aanbrengen.

Een goede ouderwetse synthetische grondlak wil ook nog wel eens goed pakken.

qua kit kun je meerdere dingen doen: acrylaat voor tussen grondlaag en latex, een siliconenkit voor ná het latexen of een windowseal waarbij het niet zoveel uitmaakt. De eerste is niet geschikt voor grotere kieren want scheurt redelijk snel maar is goedkoop en doet wat het moet doen. Ook zijn er tegenwoordig siliconenkitten in de handel die overschilderbaar (zouden) zijn.

 

Voor t lichtdichtmaken zou je over de scharnierzijden een dikke pvc folie kunnen maken en de rest met soepele tochtstrippen kunnen dichtzetten en dan in het midden inderdaad een lat of strip aan de achterzijde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey trickystyle,

 

dat ziet er allemaal erg goed uit! Toch kan ik het niet laten je het dringende advies te geven om een grotere inlaat te maken.

 

Zoals eerder gezegd 3 á 4 keer de grote van je uitlaat. Dit omdat het ten eerste een hoop lawaai scheelt van de lucht die zich door een te smalle doorgang moet persen en ten tweede je ventilator niet zo hard hoeft te werken om de nodige lucht verversing te verzorgen.

 

Dit verlengd dus ook de levensduur van je afzuiger!

 

Wat je krijgt bij een te smalle inlaat is hetzelfde als wanneer je je vinger op een tuinslang houdt, de lucht (het water) spuit er onder hoge druk langs op en veroorzaakt dus een soort storm in je kastje. Kijk maar wat je ermee doet, ik zou 4 x 100 mm slang in een bochtje onder je dubbele vloer leggen...

 

Gr en succes met schilderen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de tips ten eerste.

 

Zwart/wit-folie:

 

Ik zat dus idd aan zwart/wit folie te denken, omdat ik met luchtvochtigheid heb te maken, en idd de gelamineerde kast. Nu kost die zwart/wit folie geen drol, dus wou ik het daar eerst mee gaan proberen, zodra ik het er niet naar mijn zin in krijg, dan ga ik jullie advies opvolgen, door dus de hele kast te behandelen met een latexverf, heb mehier nog niet zo in verdiepd, dus zal moeten gaan zoeken hier op het forum wat iedereen ervoor gebruikt.

 

Hoogte scrogrek:

 

Ik wou idd wat latten ophangen aan de want waar ik dus het scrognet op kon leggen/schroeven. Zodat ik idd kan spelen met de hoogte, zat zelf te denken aan: 20cm, 25cm, 30cm en 35cm van bovenkant pot.

 

Luchtinlaat:

 

Extra luchtinlaat moet geen probleem zijn, omdat ik dus ruimte overhoud onderin, dus kan altijd nog 2 extra slangen onderin monteren en kan altijd extra gaten in de slangen maken, totaal met een maximaal oppervlak van het oppervlak van het 100mm gat natuurlijk. Voordat de peuters komen, zal ik zowiezo nog een aantal dagen proefdraaien om alles te optimaliseren. Dus kom er snel genoeg achter als het storm is in de kast.

 

p.s. @ Bob: getekend in Autocad Inventor, was ooit mijn werk, en blijf dat een beetje gebruiken om het niet af te leren he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed daar zijn we weer, 1e kweek is redelijk goed afgerond, dus tijd om 2e setup klaar te gaan maken nog even een weekje op vakantie, dan meteen starten met een nieuwe baan en starten met 2 nieuwe kweekjes, drukke tijden voor de boeg, dus nu even lekker knutselen in de kast.

 

Het volgende hebben we aangeschaft:

 

1x Philips 400W set (VSA + Master Son Tia Plus + Hamerslagkap)

1x 250 m3 Caborigianal Filter

1x 270 m3 Hi Fan (stalen buisventilator)

6x Flens 100

1x Combiconnect 100

1x Brons Luchtbevochtiger

2x 18 liter Pot

 

Moeten nu alleen nog even een fancontroller aanschaffen, maar zit eraan te denken er zelf 1 te fabriceren.

Slangklemmen liggen nog in schuur.

 

Nu het volgende, BobdeGrower en SmokeyB hebben me toch aan het denken gezet. Dank jullie jongens!!! We gaan dus toch verfen!!!! hoewel Zwart/Wit folie 6 euro zou kosten, denk ik toch dat de mannen gelijk hebben, VERFEN die handel.

 

Dat wordt dus schuren, netjes in de witte grondverf zetten.

Dan is dus nog een keus:

1) overschilderbare acrylkit alle naden afkitten en vervolgens afschilderen met witte latex.

2) afschilderen met witte latex en vervolgens nog alle naden afkitten met acrylkit.

 

Zit zelf aan optie 1 te denken, omdat ik dan echt alles opsluit. Maar jullie hebben hier misschien wel weer een andere kijk op.

 

Zal wel even een leuke fotoshoot maken tijdens de bouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn zover, was zo druk met de kast en het draaien van de andere tent, dat we dus niet meer hebben gedacht aan dit topic, ook niet aan plaatjes schieten dus. Eigenlijk is het ook te simpel he.

 

Ben begonnen met de achterplaat eruit te halen, dit is net een stukje papier, daar een mooie MDF-plaat van 12 mm tegenaan geschroefd. De plaat netjes 3x in de grondverf op waterbasis gezet. Vervolgens alle kieren afgekit met overschilderbare acrylkit. (Helaas niet goed opgelet in de winkel en was deze grijs. Maargoed hier kwam toch alsnog een grondlaag overheen, dus geen probleem.

 

Aldus het resultaat:

 

gallery_26741_10516_1022815.jpg

 

Tevens alle gaatjes, waarin de liggers voor de planken, voorgeboord door Dhr. Ikea, dichtgekit.

 

Dan dus het frame erin schroeven, lekker blijven schroeven en voor je het weet heb je dit:

gallery_26741_10516_250784.jpg

gallery_26741_10516_2247121.jpg

 

Even verduidelijking wat er boven de lamp zit:

gallery_26741_10516_2456725.jpg

 

De fancontrol zit vrij hoog (ik weet het). Zo heb ik geen last van directe stralingswarmte en ik ga toch regelen op de min/max meter, die achter het stukje karton zit.

 

Zoals jullie zagen op de foto stond de lamp aan, ik ben dus reeds druk aan het testdraaien. Temp schommelt lekker naar mijn behoeftes, en de LV is nog wat lastig, misschien moet daar een ander idee voor komen, maar we gaan gewoon eens kijken dit 1e kweekje hoe het allemaal gaat lopen.

 

In ons andere topic (2e kweek tent) zijn de dames dus ondertussen 19 dagen aan het voorgroeien en hadden gisteravond een hoogte van 27cm. Morgen komen die dus in de kast te staan, zijn al gescrogd, dus zit eraan te denken 1 of 2 daagjes 18/6 en dan over op 12/12. En dan maar kijken wat voor moois ze me gaan brengen. Vanaf morgen dus verder in een ander topic in het juiste gedeelte.

 

Nou goed even een piccie voor de luie linkers onder ons:

 

Afgelopen zondag stonden ze er zo bij:

gallery_26741_10876_1893443.jpg

 

Nu dus weer een stukkie groter, maar dat kom je maar in het topic (1e kweek kast) kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...