Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wieteke

bijna oogstklaar vrouwtje slaat om in zaden maken

Recommended Posts

hoi

heb een vraag over sjamaan buiten de purple versie.

heb 2 planten efef niet wete mee moet.

weekje geleden zag ik 4 kleine bolletjes aan de stam op zich niks byzonders.

na paar dagen knapten deze open en kwam stuifmeel uit.

wel leuk dus beetje op vinger op gevangen en op een plant die niet verduisterd wordt heen gedaan ( was bijna niks maar goed)

dat is nu bijna week geleden.

eergisteren viel me op er meerderw bolletjes begonne te onstaan,maar zag nok gene ramp.

vanmorge weer gekeken,en drommels de zaden bollen beginne nu in de toppen te groeien en het lijkt de zaadbolletjes nie trijp worden maar openknappen.

dit heb ik op 2 planten die ik verduister.

kan dit door licht komen?licht bij de duister gekomen?

of door een paar mannetjes die ik ergens anders hadt staan tussen de planten die niet verduistert worden?

Ps het gaat hier om zaad van vorig jaar van gefiminiseerd zaad.

 

foto komt nog hadt de batteries op

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaad van fem zaad?

dan zal het een herma zijn,

zo klinkt het wel tenminste.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beschrijving klinkt als herma ja.

 

Stuifmeel in de toppen van dezelfde plant?

Dan zeker herma, de balletjes er zo snel en vaak mogelijk afhalen.

Dan heb je kans op nog een beetje fatsoenlijke wiet.

 

Geen zaad van proberen te maken, het is nog niet heel erg duidelijk geloof ik maar van herma's kun je hoogstwaarschijnlijk alleen herma's krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van een herma komt een herma is wat ik weet of je moet dan weer gaan inkruizen om dat eruit te gaan krijgen, lastig.

 

Een gefeminiseerde plant zaden aan laten maken kan wel, is ook topic over hier op WF en heb ik (per ongeluk) ook gehad en heb er nu een paar van staan die erg duidelijk zijn in geslacht aangeven.

 

Niet ergens lichtstress (foto nemen als donker is of toch niet ergens 1 piepklein lichtgaatje)?

Volgens mij zijn ze nog niet zo overrijp dat ze uit wanhoop zichzelf maar gaan bestuiven (zie ook oa Soma's visie heirop, zo maakt hij gefeminiseerde zaden als ik het me goed herinner)

 

Ik heb vorige ronde ook dikke herma gehad uit regulier zaad, geen lichtlek maar wel 6 planten totaal vernaggeld ivm bestuiving en overal zaadvorming, zou dus heel goed besloten kunnen liggen id genetica.. eerder in de lijn is er een mamma/pappa geweest met herma trekken die er nu pas uitkomen?

 

je hebt het over bolletjes die openknappen, kijk eens goed diep in je toppen, hangen daar geen (uitgebloeide) banaantjes tussen of liggen er hoopjes stuifmeel?

 

Als steeds meer toppen zaadaanmaak vertonen weet ik niet of het wel handig is om door te gaan, door al dat plukken van die banaantjes zul je ook aardig wat pollen verspreiden, nog afgezien van feit dat je er niet altijd bij bent en er ook bolletjes stuifmel los zullen late om nog maar niet te spreken van het anti genot van zaadtoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi thz voor de tips

ziet er inderdaad naar hermafrodiet is nu

begin bestuifde die zichzelf en me plantje ernaast waarschijnlijk.

de banaantjes en zo zie ik wel

nu gaat he tover op bepaalde plekken zaden maken

dus wordt plukken

alles na gekeken,kan haast niet anders toch licht bij gekomen moet zijn

groetjes en geniet va nde mooie warmte weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...