Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

planten hebben het te warm!

Recommended Posts

wegens de hitte wordt het nu zo´n 36 graden op de top van de plant, de bladeren beginnen nu toch iets bol te staan sad.gif

 

zou het verstandiger zijn 1 lamp uit te laten en 600 watt te laten branden .. of gewoon zo laten en 1200watt erop houden en het beste er van zien te maken...

 

ze zitten nu in eind week 6, dus nog bijna 3 weken te gaan!!!!!!

 

 

helaas is airco niet mogelijk

 

ik hoor van jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad je aan een lamp uitzetten.

Hoe verder in je kweek hoe belangrijker. Boven een bepaalde temperatuur staan je planten stil. Aan laten staan heeft dus geen zin.

Zo'n hitte strijd is ook niet bepaald goed voor je plant. Ze lopen schade op die je niet wil dat ze meenemen (vooral in de laatste 3 weken)

Als je al op de 36 graden zit vraag ik me af of je het qua temperatuur wel red met 1 lamp minder aangezien je er 2 hebt (of heb je er 3 van 400?)

 

Maar koel je helemaal niet dan? Want 1200 watt moet toch makkelijk gaan met deze (buiten) temperaturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van de dimbare Evsa's hebt kun je dan niet 2 x 400Watt er in draaien, en de lampen lager hangen, misschien scheelt dat in de warmte.

 

ik weet niet of het mogelijk is maar zou een optie kunnen zijn.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimmable van 600W naar 75% wil wel maar dan kun je nog niet veel dichter op je planten gaan helaas en veranderd het spectrum van je lamp wel heel erg (veel meer naar herfstrood achtig).

je kunt er dan wel een 400W lamp indraaien maar als je toch al aan het afbloeien bent, waarom?

 

heb afgelopen week ook de 600W naar 400W teruggedraaid gehad maar daar eerlijk gezegd erg weinig van gemerkt, ja dat de planten die het nu met 400W moesten doen het ineens minder deden.

 

Je zou wel de lampen (net zoals die in 1800W topic) in 2 gedeeltes op kunnen laten starten, dus bijv 1e aan en na 4u de 2e erbij aan als het later op de avond is en zeker 5C koeler, ik kan dat helaas niet met maar 1 relais (davin).

 

Met 2x 400W draaien is een hele stap terug tov 2x 600W en ik vraag me af of het verlies aan opbrengst wat je hebt door de warmte in verhouding staat tot het vet terugschroeven van hoeveelheid licht (mensen die onder 400W en 600W hebben gekweekt kennen het verschil wat 1 lamp teweeg kan brengen).

 

hoop dat je hier snel duidelijkheid over krijgt aangezien het eind deze week weer een stuk warmer gaat worden (en ik weer noodgedwongen terugmoet naar de 75% instelling) omdat ik anders vd hitte niet kan slapen: id tent dan 35C maar erbuiten bijna 40C dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dimmable van 600W naar 75% wil wel maar dan kun je nog niet veel dichter op je planten gaan helaas en veranderd het spectrum van je lamp wel heel erg (veel meer naar herfstrood achtig).

je kunt er dan wel een 400W lamp indraaien maar als je toch al aan het afbloeien bent, waarom?

 

omdat afbloeien juist meer rood licht nodig heeft, volgens mij dan.....

dit scheelt in temp en de lamp kan dichter op de plant, dus meer licht.

als het te warm is is dit volgens mij de beste optie, als je over een dimmable beschikt.

laatste 3 weken is wel een prob met temp. anders dikke toppen vol lucht.

andere optie: diepstralertje en hoger hangen, actieve koeling ipv passief en op lampen richten, grotere afzuiger, extra co2 toevoegen.

 

of gewoon afwachten en hopen op kouder weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

als je ruimte hebt kun je koel elementen ophangen en daar je fan tegen aan laten blazen.

moet je wel om de 4/5 uur vervangen en je moet een vriezer hebben natuurlijk.

grote elementen 2 liter kosten bij blokker 3,50 (de bruine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja of een koeler van a&t die gaat gewoon voor je inlaat

 

neemt geen ruimte in je hokkie in en verbruikt alleen water

 

kijk eens bij mijn topic

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunk

Niet iedereen kan een waterleiding/slang/vat kwijt en AT&T is erg zuinig met verstrekken andere mogelijke opties voor zo'n koeiling (of je moet maar "ff langskomen" en zeg nu eerlijk skunk:

Zou jij zelf het systeem zo gekocht hebben als je niet 1st had mogen testten of zou je zelf ook eerder van 600W terug naar 400w zijn gegaan of grotere afzuiger etc?

 

omdat afbloeien juist meer rood licht nodig heeft, volgens mij dan.....

dit scheelt in temp en de lamp kan dichter op de plant, dus meer licht.

als het te warm is is dit volgens mij de beste optie, als je over een dimmable beschikt.

 

Als je een dimmable EVSA hebt dan hoef je helemaal geen 400W lamp erin te draaien als je hem op 75% zet en als je er dan toch een 400W in gaat draaien zal dit vaak een SON-T oid zijn, de meeste 400W hebben extra aandeel blauw licht tegenwoordig (greenpowers) dus krijg je geen roder licht door, als je een 600W bulb dimt naar 75% dan juist wel: kijk maar eens naar lichtkleur die onder de Adjust vandaan komt tov de Lumatek kap op de foto: dit is een gedimde 600W tov een 400W op 100%

gallery_22678_10157_329714.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...