Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keesthemad

Vraagje aan A&T

Recommended Posts

Hey beste mensen,

 

Ik zag bij bl0wer de luchtverdeelslang met enkele extra gaatjes er in.

 

Dit had ik eerder al bij DLS gezien.

 

Ik vraag me af of hier specificaties voor zijn die dus per lengte slang/flensmaat ?

 

Als je een langere slang hebt zou je minder gaten moeten hebben en andersom natuurlijk.

 

Ik vind de LVS een heel mooi product maar voor de prijs vind ik het toch zonde om er in te snijden B) .

 

Vandaar dat ik benieuwd ben of hier misschien mooie tabellen voor zijn.

 

Met oranje groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees,

 

heb je al eens bij ons op de SITE gekeken?

 

daar zie je dat we de m3 p/mtr aangeven, en ook verschillende diktes hebben die dan ook meer m3 p/mtr hebben

dus er is nogal wat mee te doen, maar voor sommige is het dan nog niet goed, of willen niet anders,

tja dan worden eventueel er gaatjes bij gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook een drukval tabel van de slangen? Hoeveel druk heb je nodig om een slang opgeblazen te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had idd wel eens op de site gekeken, dit over het hoofd gezien. B)

 

Dus dan gebruiken die mensen de producten eigenlijk buiten specificatie als ik dat zo begrijp ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep buiten specificatie, maar het is ook niet meer dan logisch. Men hokje komt niet uit een catalogus en men afzuigunits zijn 1500m³ die tot wel op 30% worden gedimd soms en vaak ook op 100% vermogen lopen.

 

Het is een custom hokje, waar vaak custom oplossingen gebruikt zijn, niets is optimaal maar alles voldoet prima, maw ideaal hobbyhokje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een verwarmde koperen buis van 10mm heb ik er gaatjes bijgemaakt. Als je de slang dubbel op de grond legt is het in 5 min gepiept.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup,

 

we hebben geen drukval tabel, de aangegeven capaciteiten zijn dan ook indicatief, deze zijn gemaakt op basis van metingen.

bij de aangegeven capaciteit m3 p/mtr is de luchtsnelheid die uit de gaatjes komt aan het begin en einde van de slang dan ook nagenoeg gelijk.

 

zou je er meer druk achter zetten kan er ook meer lucht uitkomen met uiteraard een hogere snelheid….begrijpelijk.

 

wat vaker het geval is, dat men met een temperatuurcontroller werkt en de inblazers dus variabel zijn, en dus uitgaande van de maximale snelheid zal deze alleen maar langzamer gaan lopen als de temperatuur makkelijk te bereiken is, of vooral het verschil in dag en nacht, de slang zal gewoon opgeblazen blijven…maar de luchtsnelheid uit de gaatjes die veranderd, aan het einde van de slang is die dan hoger als het begin.

 

zoals DLS al zegt, geen een ruimte komt uit het boekje, en is altijd afhankelijk van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het zo dat het totale oppervlak van de gaatjes vergelijkbaar zou moeten zijn met de diameter van de slang dan ?

 

Ik zou dan 4 rechte stukken moeten hebben met een paar bochtjes, zouden korte stukjes worden, en aangezien de slang bij mij m'n ruimte vrij heftig in neemt (klein hokje grote slang ;)) wil ik een zo klein mogelijke slang diameter eigenlijk. 125 is me inmiddels wel net te klein.

 

Zit nu wat te rekenen... Kom er zo wel uit denk ik..

 

Thanks in ieder geval voor de link.

 

Ik ook en lezen B) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier nog 4 x 2 meter rond 200 voor je liggen kees

Weet niet of je daar wat mee kunt?

Kan het zo voor je meenemen de volgende meeting

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah...

 

Een godengeschenk ?

 

Nou ik moet rondom m'n vertical doen natuurlijk. Dus daar komen PVC bochten in te zitten waarschijnlijk (is er 200mm pvc ??) anders een andere bocht natuurlijk. Maar in ieder geval bochten. Dus heb denk ik effe ruim 5 meter nodig in totaal ? In 4 stukkies van ongeveer uuuh een meter ?

 

Ga voorlopig nog niet bouwen hoor, veel te heet!

 

Wordt een projectje voor in het najaar! Eerst nog effe een rondje in me hokkie draaien, zonde om het nu alweer te gaan vervangen voor iets mooiers.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bochtjes rond 200 van staal

Pvc zal er ook wel zijn maar dat is veel duurder geloof ik

Maar is de slang wel de goede capaciteit voor je?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het zo dat het totale oppervlak van de gaatjes vergelijkbaar zou moeten zijn met de diameter van de slang dan ?

 

@kees, dat is ook waarom we een maximum lengte per diameter opgeven, staat ook op de Site

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...