Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RoffaSmokes

Ernstige problemen na overpotten,

Recommended Posts

Hallo Growers,

 

gisterenavond heb ik met pijn en moeite zo'n 42 plantjes overgepot.

hiervan 32 x Arjan's ultra haze & 10 x Early skunk.

 

de early skunks lijken het goed te doen, echter in tegen stelling tot de hazejes.

heb ze in een light-mix van atami( bcuzz products). ( heb ze gister ook een beetje rhizo,cannazym & canna flores meegegeven na het overpotten)

in 5 liter potjes,

er hangen 2 x 36watt tl kleurcode 33 in het hokje,

't is er overdag tegen de 26-28 graden ( heb geen uitblazer in 't kastje (kan niet anders) )

nu heb ik de plantjes ook op 24 uur licht gezet, eerst stonden ze op 18/6

De ph & ec waardes zijn in orde.

 

nu kijk ik net in 't hokje en schrik ik me de pleurus,

de plantjes zijn erg iel en er zijn er een aantal die nu plat op de grond liggen, sate stokjes helpen ook niet echt want zelfs daar lijken ze te zwak voor.

is het normaal dat dit gebeurd na het overpotten? of zit het helemaal fout?

 

kan iemand me alsjeblieft wat advies en of tips geven, hoop niet dat ik ze allemaal verziekt heb :P

 

Een aantal foto's:

 

 

gallery_25942_10085_352183.jpg

 

 

gallery_25942_10085_1791134.jpg

 

 

gallery_25942_10085_802876.jpg

 

 

gallery_25942_10085_1750441.jpg

 

 

Als iemand zou kunnen helpen zou ik zeeeer dankbaar zijn.

 

 

Roffa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er zakkies overheen doen

ze hebben te weinig wprtels en zullen die door hoge lv gaan ontwikkelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

je plantjes zijn aan het strekken (op zoek naar licht) je tl buizen moeten op enkele centimeters van je plantjes hangen anders is de licht intensiteit niet sterk genoeg en dan krijg je dit.

 

wat je nog kan doen is ze dieper in de grond zetten (tot aan de kiemblaadjes) en je verlichting er dichter op hangen

ook zou ik nog veel gaan lezen in het micro/fluo gedeelte van het forum voor je je plantjes verder verkloot.

 

ik wil je nog veel lees en kweek plezier wensen :P

 

grtzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

the clown.. het zijn geen stekken dus hoge LV hebben ze niet nodig.

 

hoeveel water heb je ze gegeven?

en wat ben je van plan met betrekking tot verlichting? neem aan dat je nog andere verlichting hebt als 2 x 36 watt?

wellicht heb je ze zoiezo te snel overgepot, je had ze best wat groter mogen laten worden in hun vorige potje, zodat ook het potje vol met wortels zit, zodat je het potje er zo af kunt trekken en 1 kluit overhoud die niet uitelkaar valt, ik neem aan dat deze kluit wel uit elkaar viel gisteravond? dat vermoeilijkt het overpotten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Over ongeveer een weekje krijgen ze een gloednieuwe setup van tegen de 2000 euro, 3x 600 watt als verlichting.

ik heb ze na het ontkiemen een beetje water gegeven met wat voeding, niet te veel.

ook spuit ik regelmatig met de plantenspuit over ze heen..

worteltjes waren wel heel teer heb ik gezien.

de kluit viel idd uit elkaar, was me een tering werk begon om 24:00 was klaar om 03:30... :P

hoop dat 't goed komt met ze?

 

@lyserqic Nee ze sprieten nu al een tijdje niet meer, heb het tijdens het overpotten al gefixt, eerst waren ze een stuk of 7 cm bovengronds, nu komen ze d'r zo'n 2/4 cm boven uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Je bent te vroeg begonnen met overpotten maargoed niks aan te doen. Ik zou je plantjes even vast zetten aan je prikkers zodat ze naar boven staan naar het licht.

Geef ook even geen water meer maar spuit enkel even de bovenste laagje nat als de aarde droog word dan zullen ze zich wel herstellen. Ze hebben altijd even moeite als je ze overpot.

 

Succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er tijdens het overpotten wortels zijn beschadigd en daardoor

de verdamping van het blad hoger is als de opname van wortels. Als je

daarbij ook nog eens een lage luchtvochtigheid heb met veel licht zullen je

plantjes gaan hangen.

 

Wat je kan doen is, zoals The Clown al aangaf, de luchtvochtigheid verhogen

met een plastic zakje of beker. Ik zou tevens niet te veel water geven om de

wortelgroei te bevorderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daaraan wil ik nog toevoegen dat ikzelf niet met teveel voeding en supplementen zou beginnen te strooien. Vooral voor zo'n kleine plantjes lijkt me dat een flinke opdonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten opbinden aan een stok inderdaad. Abosuluut geen voeding, ze staan al in bemeste aarde, ze hebben echt niets extra's nodig.

 

Zet ze rechtop en wacht even af, dit overleven ze allemaal wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@roffasmokes

Bovenop die potten, rondom de zaailing zelf is die aarde wel errug nat :P .

 

Ik heb zaailingen soms kurkdroog staan met een lv van 20% of minder en verpot redelijk snel van 9x9 naar 4ltr potten (meestal na dag of 10) omdat die 9x9 potjes in no-time uitdrogen, zelfs onder TL8. Kan je goed zien, staan ze "stil" als het ware en na water geven gaan ze dan weer rap verder.

 

Wat ik echter NIET doe is een plens water geven aan de net overgepotte zaailing, de aarde in de pot waar ze in komen te staan licht inwateren en dan overpotten, dat is nergens voor nodig en zorgt voor een boel stress en vertraging.

 

Stokkies ernaast en vd rest helemaal niks doen, behalve dan de lampen zo dicht mogelijk erop en de lv niet al te laag (maar dat gebeurt al niet omdat de aarde behoorlijk nat is en er aardig wat via bovenkant pot zal verdampen).

 

Succes en ze overleven het wel, je hebt alleen een achterstand nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growers,

 

heb ze inmiddels vastgebonden aan sateprikkers,

lamp ongeveer 5 a 7 cm laten zakken, nog een klein beetje water gegeven

& nog wat gesproeid...

 

LV zit tussen de 55-70%

TEMP. tegen de 27 graden, is dit niet te warm??

laat ze nu voorlopig met rust, even geen voeding en voorlopig ook 2 of 3 dagen ff geen water meer.

Erg bedankt voor de reacties, tips etc..

 

 

ik hoop dat het zo goed komt, heb jullie raad opgevolgd :P

 

Ik laat wel weten wanneer ze weer een beetje bijgekomen zijn.

 

Misschien dat ik nog een verslagje ga maken over deze eerst kweek, maar eerst even afwachten en kijken hoe ze bijkomen en natuurlijk op m'n setup wachten, fijne dag verder.

 

 

Roffa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

27° is niet te warm hoor B)

als je goed blijft lezen op het forum komt het wel goed, je weet immers nooit genoeg ;)

 

grtzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij vééél te nat en de lamp hangt echt te hoog.er mag volgens mij ook een klein windje bij van een oude pc fan ofzo en die die het niet aankunnen 2stokjes of 3 per plantje

 

en vooral even niet meer sproeien of water geven en even met rust laten

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lysergic, oke mooizo.. is ook niet veel aan te doen met dit warme weer B)

thanks;)

 

@ vectra2008 ik heb ze voor dat ik dit topic aanmaakte idd iets te veel water gegeven, de lamp hing er eerst zo'n 5 a 7 cm vanaf, dat is nu verholpen naar 3cm.

ik heb de planten 3 dagen geen water meer gegeven, vandaag weer wel.. zonder voeding, alleen een beetje rhizo bij gedaan.

wel sproei ik 3x per dag om de lv rond de 60/70% te houden.

oude pc fan heb ik niet, wel een gloednieuwe fan en die staat ook al een tijdje op de kast gericht, weliswaar niet in de kast maar de lucht komt 't kassie wel binnen.

plantjes zijn inmiddels overgepot en dieper in de grond gezet tot net 1 cm onder de kiemblaadjes, plantjes zien d'r allemaal weer gezond en stevig uit.

 

 

 

Groene groet, Roffa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nooit te snel over potten ik heb een plant uit haar pot gesnokt verpot en die had het ook maar kwam ook weer vanzelf recht :lol:

 

gewoon oppassen en redelijk instoppen want ze waren nogal gestrekt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...