Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xqlusiveboz

Water geven

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik heb sinds een weekje mijn dames buiten gezet en ze hebben de afgelopen dagen heerlijk van het zonnetje kunnen genieten.

Nu heb ik een bak gemaakt met daarin vijverfolie, de dames staan met pot in die bak. Dit leek mij een goede manier voor het bewateren. Ik gooi nu gewoon het water in de bak en laat de dames het door de gaten onder in de potten opzuigen.

Nu zou ik toch voor alle zekerheid eens van jullie willen weten of dit een goede manier is, of dat ik het misschien toch beter anders aan kan pakken.

 

Alvast bedankt!

 

xqlusiveboz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de wortels door de gehele pot heen zitten dan is dat een goede manier van water geven. Ik denk dat je voor buiten misschien wat mest over je aarde heen kan leggen, als je dan water geeft van boven, over je aarde heen dus, dan spoel je iedere keer wat mest mee, zo blijft je plant bemest. Maar het kan zeker wel!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde waarin de planten staan is al bemest werd mij bij de growshop verteld, dus als het goed is zou ik alleen nog water moeten geven.

Maar dan is het misschien wel een slim idee om nu nog gewoon van boven af te bewateren tot dat de wortels verder in de pot zijn gegroeid?

 

Groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor buitenplanten (in de grond) is het altijd goed dat ze een degelijk wortelstelsel hebben , zodat ze zelf op zoek kunnen gaan naar water...

 

en hoe help je je plant met zo'n stelsel te maken? juist ja, door langs van onderen water te geven :P

 

dus gewoon lekker doordoen zoals je nu doet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf geef geen water tot ik zie dat ze gaan hangen. Als je ze geen water geeft en ze gaan niet hangen is er voldoende vocht in de grond aanwezig vooral als het nieuwe verse potgrond is, deze is bevocht alvorens het verpakken.

 

Het voordeel van mijn methode is dat ze naar water moeten zoeken door wortels te bouwen, je zult zien dat na een aantal dagen de plant echt de lucht in begint te schieten omdat de wortels lekker hebben geschoten en veel voeding kunnen opnemen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...