Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Concept Test Vertical Garden +

Recommended Posts

Nee hoor volgens mij juist niet. Ik bedoel dat je je lamp gewoon horizontaal hebt hangen maar dan zonder kap.

En je kan ze dan ook gwoon boven elkaar hangen.

Het enigste nadeel wat ik nu dan even kan bedenken is dat je een beetje zit met de afstand lamp - plant, om dat een beetje gelijk te krijgen.

En mijn idee is dat het licht alle kanten op gaat, maar dat maakt niet uit, want je hebt ook bijna overal plant behalve boven en onder een klein cirkeltje niet.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt als je je plant kent en deze goed snoeit/traint best ook onder en boven de lamp gewas hebben. Met een grof scrognet in een 360 graden om de lamp heen moet dit te doen zijn. Een dubbele half-pipe zegmaar.

 

Wilde dat ook nog eens doen, maar vond het qua temperatuurverdeling minder... Maarja. Ben toch wel benieuwd.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een noot voor mezelf.

 

De planten verbruiken nu tussen de 10-20 liter water per dag.

 

Ik heb gisteren de eerste flessen A/B helemaal leeggegoten. (@schenkie: kwam ook precies uit, dus ik heb netjes afgetapt en het is netjes afgevuld... B) )

 

Voeding so far is:

 

0.4EC kraanwater

-3.2ml/L A+B (aanbevolen dosis 1-2ml/L)

-0.25ml/L UltraPK (aanbevolen dosis 0.25-0.5ml/L)

-0.75ml/L UltraMG (aanbevolen dosis 0.25-0.5ml/L)

(heb ze 1ml/L enzymen er bij gegeven)

Geeft: 2.2EC voedingswater.

 

Dus ben wel lekker aan het overdoseren. Planten laten nog geen tekenen zien van overvoeding, ik ga me alleen zorgen maken over de pH. Al ziet dat er voorlopig nog fantastisch uit, ook zonder meten haha... Zien is weten ? Ipv meten is weten ? Achja.

 

Ik heb wel foto's gemaakt, moet ze alleen van de camera afhalen en uploaden, dat doe ik waarschijnlijk vandaag of morgen.

 

De groei is er wel uit zo ongeveer. 150cm is het eindstation.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou oke dan,

 

Hier hebben jullie een paar foto's, even met m'n telefoon gespeeld.

 

De 400W verticale lamp, met de daarbij behorende lichtverdeling... (je ziet dat de bladeren zich aanpassen).

gallery_19_1399_33692.jpg

 

Topje ergens halverwegen de plant... Alle topjes zien er ongeveer hetzelfde uit momenteel, alleen het aantal topjes dicht op elkaar verschilt nog een beetje.

gallery_19_1399_58654.jpg

 

Nou dat was het alweer,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kees :D

 

yeah!! de toppen zijn in aantocht ;)

 

Ze staan er mooi groen bij

 

tetteman

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In aantocht ??? Laten we zeggen dat ze nog net niet de deur plat lopen...

 

Maar lekker aan het marcheren zijn ze wel.

 

Ik ga met de PK ook wat hoger als normaal, althans zoals het nu lijkt moet dat gaan lukken. Even kijken wat voor knoepers van toppen we kunnen kweken. Al hoef ik niet perse de grootste toppen te hebben, wel de lekkerste :D .

 

En als ik nu naar binnen stap, oei wat hangt daar een lekker aroma B) .

 

OG kush stinkt ook lekker ;) .

 

Tiet vuur un pafku. :P

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar de opbrengts zo met verticale lamp denk zelf dat het wel effectief kan zijn, maar ga het voorlopig niet zelf uitproberen kijk eerst eens deze kweekjes af...

gok op 935 lekkere grammen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen, vandaag een mega foto update... Ik heb al een tijdje niet echt mooie plaatjes meer laten zien. Nu zijn dit nog steeds niet de mooiste foto's omdat ik ze niet bewerkt heb (geen fotoshop hé, nabewerking). ;) Maar goed, dit zijn de real time foto's zoals ik ze genomen heb. Zonder witbalanscorrectie en al die andere meuk.

 

Deze foto is van dag 25 bloei... 150cm was best een goede gok.

gallery_19_1399_860641.jpg

 

Onderin is het qua topjes best gezellig!

gallery_19_1399_1274060.jpg

 

Om een beetje een indruk te krijgen over hoe het licht nu verdeeld is.

gallery_19_1399_2353583.jpg

 

Foto "van onderen".

gallery_19_1399_1436854.jpg

 

"Stammetjes"

gallery_19_1399_168901.jpg

 

Kleine plantjes ??? Vind het prima boompjes geworden zo!

gallery_19_1399_571293.jpg

 

 

En dan 2 dagen later, met het licht uit...

gallery_19_1399_387595.jpg

 

Met watergeefsysteem, niet té handig, maar wel handig omdat ik niet meer achterin kan komen...

 

Plantje van ongeveer 150cm.

gallery_19_1399_357132.jpg

 

Deze ook zoiets...

gallery_19_1399_940028.jpg

 

Topje op dag 27 bloei...

gallery_19_1399_2186859.jpg

 

OGKush

gallery_19_1399_1426096.jpg

 

Meer OGKUsh (wat een mooie blaadjes!!!)

gallery_19_1399_1587557.jpg

 

Het veld bladeren... Vangt het licht héél efficient op B).

gallery_19_1399_1996214.jpg

 

Chocolope.. Staat onder de vleugels van de amnees, doet het ook prima daar! Dit plantje heeft het eerder heel goed gedaan in gedeeltelijke schaduw...

gallery_19_1399_2386519.jpg

 

Nog een top van de amnees.

gallery_19_1399_456928.jpg

 

En de andere...

gallery_19_1399_1867038.jpg

 

Close-up...

gallery_19_1399_723169.jpg

 

Nog een klein topje.

gallery_19_1399_91449.jpg

 

De zaailings, geen idee of die op tijd klaar zijn, anders mogen ze de laatste weekjes lekker buiten spelen, precies in het goede seizoen toch :D ?

gallery_19_1399_2008335.jpg

 

In de hoek, het verste van de lamp vandaan zo ongeveer.

gallery_19_1399_1155614.jpg

 

Voor de liefhebbers, het watergeefsysteem! High tech.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor! je kunt inderdaad zien dat de onderste topjes zich een stuk beter ontwikkelen dan normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

het gaat super bij jouw! B)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zeg die gaan. Wat een mooie gelijkmatige top opbouw door de hele planten zeg. Mooi, mooi mooi..

Dit wordt als alles zo goed blijft gaan een dikke ronde. Laat ik er lekker positief tegen aan kijken(ben nu behoorlijk wappie en dan kijk ik overal positief tegen aan) en over de 1/1 gokken. Ik zeg 1100gr. droog aan de haak!

 

Gegroet,

Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

495 - Amnees

600 - Fotografe

720 - Dontknow

750 - Knockie

770 - Aurele

810 - IreZumi

876 - Azarias Adonai

888.88 - EmTee

935 - cannabizznis

975 - Smokey B

1001 - Babylonboy

1025 - Kramer997

1065 - Tourtje

1100 - Don-Der

1139 - mosrednA .rM

 

Geloof dat het gemiddelde wel leuk is ;) . Zeker als je die paar depressievelingen er uit haalt B) ! :D

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

soww

 

dees hebben aardige groeistuip gehad B)

 

keep up the good workx dude

 

groet

jpc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Kees!

 

Leuke test, ik ben benieuwd.

En ook lekkere soortjes.

Veel plezier met het roken.

Ik gok 956 gram.

Succes nog!

 

Groeten BoboJonko B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
495 - Amnees

600 - Fotografe

720 - Dontknow

750 - Knockie

770 - Aurele

810 - IreZumi

876 - Azarias Adonai

888.88 - EmTee

935 - cannabizznis

975 - Smokey B

1001 - Babylonboy

1025 - Kramer997

1065 - Tourtje

1100 - Don-Der

1139 - mosrednA .rM

 

Geloof dat het gemiddelde wel leuk is ;) . Zeker als je die paar depressievelingen er uit haalt B) ! :D

 

Kees.

 

Mooi he Kees er hangen amper toppen aan en iedereen (waaronder ik) zit al te schatten, wat zal je een waslijst hebben straks.... :P

 

Je dametjes zien er mooi uit kerel, gaat helemaal goedkomen.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeepeecee, jo maatje, ja gaat goed hé. Je moet eens komen kijken man, of over 2 weekies, dan zitten er mooie toppies in (hoop ik) maar het ziet er nu wel spectaculair uit, aan het einde van de kweek voor de oogst zal ik ook de planten los van elkaar fotograferen zodat je goed kunt zien hoe groot ze zijn. Als het eventjes kan met een human sized comparison er naast!

 

@Bobojonko, ja ik ga natuurlijk geen vieze wiet kweken hé. De choco was ik al heel blij mee, dat is echt super lekker om te roken. Amnees hoef ik m'n mond niet eens meer voor open te doen, dat snappen we wel inmiddels. Tsjah, OG kush, superlekker volgens enkelen, dus ik kan niet wachten! Geloof dat ik het wel een keer gerookt heb ergens, maar dat kan ik me niet meer herinneren.

 

(van verder terug):

 

@Don-Der, positief kijken is altijd de manier om dingen te benaderen! Als ik zo naar het voedingsverbruik kijk dan zou ik toch wel lekker bezig moeten zijn. De planten drinken nu zo'n 3 liter per dag per plant, de 3 kleinere potten zo'n anderhalve liter en de Warlocks bijna niets. De EC is redelijk hoog toch wel en het gaat prima... Dusja...

 

@Torsti, HO top zou ik wel willen zeggen. Die high output moeten we alleen nog even waarmaken!

 

@Amnees, dat kon je in m'n oude verslagje ook (klik)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Het is inmiddels dag 32 van de kweek

 

De planten zijn nu wel uitgegroeid in de lengte, de zijtakken zullen nog een klein beetje bij groeien, maar de vruchtopbouw is zeker begonnen nu. De OG-kush is het verste denk ik. Het is natuurlijk ook een heftige indica. De takken stonden al op instorten. De chocolope's zijn de langste bloeiers, al gaan deze lekker rap vooruit! De amnezen, nou ik ben sprakeloos... :rolleyes:

 

Inmiddels geef ik een EC van 2.3, met drain, een 5-10%. In deze hete periode gaf ik tegen de 20L per dag. Aldoende heb ik er nu bijna een liter A/B doorheen :D . M'n voeding is opgebouwd uit: 0.4EC kraanwater meuk, 3.4ml/L A/B, 0.5ml/L PK, 0.75ml/L MG. Dit alles bij elkaar is de cocktail die de dames nu drinken. Ik zit nu ergens in de buurt van de rand, ik denk dat ik uiteindelijk op 2.5 of 2.6 uit ga komen in week 6, oh man das al snel!? Nog 10 dagen. De EC hoeft van mij ook niet naar de 3 toe. Ik vind het zo meer dan voldoende. In totaal ga ik er denk ik zo'n 2L a/b doorheen doen, waarbij ik bij m'n record slechts een halve liter gebruikte, weliswaar niet altijd met drain, maar toch.

 

Ik heb wel wat Thrips moeten wegjagen, dit gedaan met een beetje away van advanced wat ik nog had, en wat extra knoflook! Het waren er niet zoveel, maar ik wilde de zwavelverdamper niet meer aan zetten. :rofl Er beginnen nu echt topjes te vormen namelijk ;) .

 

Nou dan hier de langverwachte foto's!

 

Het overzichtje...

gallery_19_1399_243173.jpg

 

Een amneesje van de zijkant :P . Vinden jullie het nog steeds weinig vertakt ? :)

gallery_19_1399_1510042.jpg

 

OG-Kush, ik vind deze plant alleen al heel mooi om naar te kijken... Ben heel benieuwd hoe dit straks smaakt :D .

gallery_19_1399_1983399.jpg

 

Kan best dicht bij de lamp komen, zo'n 8cm is het minimum waarbij verbranding ontstaat :), de bladeren zijn zonder hps bijna zwart :P .

gallery_19_1399_808978.jpg

 

Hier ben ik blij mee :D .

gallery_19_1399_1624215.jpg

 

Nog een leuk sfeerplaatje.

gallery_19_1399_2717630.jpg

 

Een budshotje...

gallery_19_1399_1160129.jpg

 

En nog één... (weer amnesia natuurlijk B) )

gallery_19_1399_551971.jpg

 

Kijk een foto van chocolope, dat is ook een mooi plantje, blijft mooi klein, is fijn gebouwd en geeft rotsharde topjes met een mega sterk aroma, echt super!

gallery_19_1399_62499.jpg

 

Takje Original Gangster Kush :) .

gallery_19_1399_2178181.jpg

 

Nog eentje, ziet er zo lekker uit al!!! (weinig blad op veel top!!!)

gallery_19_1399_1082174.jpg

 

Topje onderin dat er heel lekker bij in de zon hangt...

gallery_19_1399_1911864.jpg

 

Stammetjes zijn inmiddels van een leuk formaatje ;) .

gallery_19_1399_1312079.jpg

 

Eeuwige zonsopkomst... Zo moet je het zien :o .

gallery_19_1399_1554677.jpg

 

Door de bomen het bos...

gallery_19_1399_2226928.jpg

 

"zijtakje" :P

gallery_19_1399_200370.jpg

 

Nou voor het laatst, de kerstboom!

gallery_19_1399_2124607.jpg

 

En nog een sfeerplaatje voor het slapen gaan...

gallery_19_1399_842649.jpg

 

Vragen of opmerkingen zijn altijd welkom, ook mag je natuurlijk een gokje wagen :lol: .

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat staat er gezellig bij. Die zijtakken gaan goed zeg. En wat ziet die cirkel van topjes rondom je verticale lamp vet uit zeg.

Misschien nog een idee om je planten een beetje krom en omlaag te trekken? Een mooie rand rondom in je tent. Dan kan je horizontale lamp wat lager...

Maar zo als het nu gaat is ook toppie met een hoofdletter T.

 

Groeten,

Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Kees!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good! Dikke stammen en volop witte haren. :P

Zo op je eerste foto lijkt het echt alsof het gedeelte waar de verticale lamp hangt ook voller wordt met mooie topjes.

 

:rolleyes: :D Mrs Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lekker Kees,denk trouwens dat je 995 gram oogst :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Don-Der, De verticale lamp hangt al best wel laag. Ik heb een filmpje gemaakt waar je dat kunt zien, maar die moet ik dan nog even uploaden. Foto's zijn altijd lastiger omdat je van perspectief moet wisselen om in 2D diepte te zien.

 

Ik heb m'n hoofdtoppen geknakt, eigenlijk zonder dat ik dit gelezen had, grappig. De bovenste 30cm hangt nu 90 graden naar beneden. Ik dacht wat warmteproblemen te zien op 185cm van de grond, (30cm onder de 600W) het zal bij mij bovenin het hokje allicht 35 graden zijn daar er slechts 250m3 afgezogen wordt. Maar er komt onderin altijd 250m3 nieuwe koude lucht bij... Maar toch voor de zekerheid maar even geknakt, staan ze wel weer beter in het licht van de 600W er boven volgens de verticaal theorie!

 

@Irezumi, Ja mooi hé, ben er zelf ook blij van!

 

@Poldergrower, Thanks!! Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar denk dat de dikste top onderin gekweekt gaat worden :rolleyes:.

 

@Art, zal het er binnenkort bij zetten, thanks!

 

Vroegah had ik nog wel eens dan ging ik kijken en dan vroeg ik me af, is er nog iets veranderd... Waarschijnlijk ben ik er nu iets beter in om verschil te zien, maar alsnog, het is nu nog niet voorgekomen dat er van dag tot dag niet een zichtbaar verschil in zit! Echt heel mooi, ze hebben nog geen dag stilgestaan. Ik moet zelfs weer bij gaan vochtigen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede avond kees..

 

Ten eerste echt schitterende foto's...

 

En je kweek methode is ook super..!!

Ik heb het ook wel eens verticaal gedaan, zonder echt mooie resultaten onder een 200 watt cfl...

 

Maar na dat ik dit zie krijg ik wel weer de kriebels,

Heb nog 5 van die kollosen liggen namelijk..

En dit gaat bij jou wel heel leuk uitpakken denk ik

 

Bedankt voor de inspiratie..

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks stikkie, er hangt dan ook wel 1000W boven hé.

 

Ik hoop ook dat het leuk uit gaat pakken.

 

Ik ga vanavond weer nieuwe voeding maken, ik ga er dan wat minder magnesium in doen. Ik heb een EC verhoging van 0.23 aan magnesium gemaakt van de week, nu enkele dagen later krijg ik lichte verbranding in het blad, die ik bij het magnesiumoverschot neer leg. De aanduiding op de voeding: 0.25-0.5ml/L is dus wel aardig, ik zit nu op 0.75ml/L en dat is blijkbaar in de hoge EC's net iets te veel van het goede.

 

PK zie ik nog niet echt problemen mee, is ook nog binnen aanbevolen gebied... Die ga ik wat rustiger omhoog doen, die is ook iets minder sterk, ik doe er nu zo'n 0.12EC aan PK bij, dat is ongeveer 0.5ml/L. Het flesje PK is ook het minste leeg tot nu toe. Ik denk dat ik de magnesium een beetje afbouw waar ik de PK een beetje op ga bouwen nog. De PK mag van mij ook wel naar 0.2-0.25EC.

 

Ik merk aan m'n topjes wel dat er extra PK's de grond in gaan, er komen mooie zaadhulzen uit, het is nu eigenlijk al hard, al probeer ik iedere keer hetzelfde topje zodat ik niet al m'n topjes verpest... ;) .

 

Ik heb gisteren wat gebogen, gebonden, geknakt e.d. om het geheel wat beter voor de lamp te krijgen... Ik stond er tussen en plakte daarna aan alle kanten, dat was echt niet grappig... :rolleyes: Toen even een verse pit ingedraaid, de 400W die ik gebruikte was een jaar oud ofzo... Ik had van smokey B een verse 400W SON-T gekregen, dus die speelt nu voor zon!

 

Thrips zijn er minimaal, er zijn er nog wel een paar, maar als ik ga zoeken ben ik toch even bezig...

 

Ik zal ook weer eens nieuwe foto's maken!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kees,

 

Ziet er goed uit.

Zoals je weet heb ik enkele jaren geleden ook een verticale set up gehad met mijn haze.

Wat ik toen gedaan heb,was een scrognet ervoor hangen,zodanig dat je de toppen die richting je wanden groeien,door het net naar je lampen kon leiden.

Kwestie van alle toppen richting je lamp te leiden.

 

Maar zoals ik al zei,ziet er verder top uit.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...