Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Concept Test Vertical Garden +

Recommended Posts

:) huh ik zie niets ongewoon buiten een wazige foto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oila kees ;)

 

 

Ik denk dat ie de verticale lamp in werking bedoelt lysergic.

Wat is de temp kees tussen je planten met beide lampen in werking?

 

tets

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kees

 

Ziet er allemaal weer prima uit en de 400w hangt ook ;) . Ik ben benieuwd hoe jou verticale avontuur verloopt, ik wens je alvast alle succes.

En had je deze opzet al een keer eerder gebruikt of is dit de eerste keer ?

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, hij hangt! :P

Beter een blurry foto dan een filmpje dat niet wil! ;)

Huize Poldergrower krijgt alleen maar errors als ze het flimpje wil openen.... :)

 

Net zoals tets erg nieuwsgierig naar de temperaturen tussen je dames.

Hoe lang blijft het water nog op de bodem voor de LV?

 

;) ;) Mrs. Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lysergic, nou speciaal voor jou hoor ;)

 

@Tetje, zo rond de 28C...

 

@Kramer, 400W verticaal had ik eerder gedaan, 600W er boven, dat nog niet.

 

@Poldergrower, Damn, al je vragen beantwoord, voor ik je reply gelezen had. Blijkbaar zie ik iets helderder dan die foto van gisteren hahahhaha....

 

Nou ik was gisteren gewoon té moe om de rest van de foto's te posten, ik had ze wel ge-upload... Maar om er dan slap bij te lullen is toch te veel voor half één 's nachts blijkbaar ;) ;) .

 

Nou ja, het is nu vroeg in de ochtend... Dus ik kan nu vast wel wat droge opmerkingen maken... We shall see.

 

Is deze foto beter dan, stelletje zeikords ? :) Ik vond die onscherpe foto wel wat hebben... Je kon toch best goed zien waar het om ging, ja toch ?

gallery_19_1399_5681355.jpg

 

Voor de oplettende plaatjeskijker EN lezer, het water op de bodem is weg, aangezien de luchtvochtigheid uit zichzelf nu wel op nette waarden blijft. Zo rond de 60%, dan hoor je mij in begin bloei niet klagen. Einde bloei ga ik peentjes zweten dan, maar goed, die zorgen hoeven we nu nog niet te hebben.

 

Deze foto is genomen op dag 12 van de bloei... Een kleine 2 weken dus. Hoeveel weken groeit amnees ook alweer ? Ik vind het altijd tegenvallen en ik snap er ook niets van dat anderen die planten altijd zo makkelijk op anderhalve meter hebben, inclusief bakken gaan ze dat wel halen, maar de planten zelf misschien 1.20 ? 1.30 ? En dan heb ik behoorlijk m'n best gedaan om ze hoog te laten worden.

gallery_19_1399_3160684.jpg

 

Ze zijn allemaal ongeveer even hoog, scheelt een paar centimeter... De bak kun je als vergelijking gebruiken, die is ø50cm.

gallery_19_1399_714135.jpg

 

De choco is nog steeds wat kleiner, maar daar hoef ik ook minder vanaf te halen, al is me in m'n vorige ronde choco opgevallen dat de choco het ook doet in een minder heftig lichtregime. (lees=Geeft ook mooie harde toppen onder minder licht, iets voor de TL kwekers ?)

gallery_19_1399_3145002.jpg

 

Nog een paar mooie kiekjes...

gallery_19_1399_3918901.jpg

 

Deze is ook wel heftig... Deze aanstaande top wil in het scharnier van de deur groeien. Nu boeit me het niet zoveel wat een topje wil gaan doen, maar ik ken mezelf daarmee, dan heb ik ineens een platte top. Dus even extreem mishandeld, ga maar weer richting lamp vriend!

gallery_19_1399_7192554.jpg

 

Zaailings, aaaah wat zijn ze lief... Ik verwacht dat als ik dit weekend terug kom de zaailingen al wel richting bloei aan het gaan zijn. Ze staan er immers ook bijna 21 dagen in, dus dan mogen we wat zien! Of ik ze nog uit moet dunnen weet ik niet, ik hoopte 4 staken met top te maken, maar we zien het wel. Ik ben tenslotte geen 12/12 kweker zoals Atmo. De warlocks doen het wel goed... Als het goed is zijn het 4 vrouwen!

gallery_19_1399_9353752.jpg

 

OG kush... Dat plantje ziet er zo lief uit dat ik haar bijna OG kusje wil noemen... Aaaah... Kiss of death bedoelen we natuurlijk, want naar het schijnt gaat dit een heftig wietje zijn... ;)

gallery_19_1399_7212250.jpg

 

Nog een leuk plaatje... (amnesia)

gallery_19_1399_9123300.jpg

 

En de crew die er voor zorgt dat we meeldauw/spint vrij blijven! Nooit meer spuiten, YEAH! Nou ja, bladvoeding misschien.

gallery_19_1399_3069925.jpg

 

De voeding deze week bestaat uit:

 

EC kraanwater: 0.44 (normaal 0.89)

A/B 1.7ml/L

UltraMG 0.5ml/L

 

Totale EC: 1.6

 

@Doc, als ik zoveel shit uit m'n kraanwater haal, en ik vul dat allemaal aan met A/B dan ga ik op dosis van 3ml/L uitkomen, waar 1-2ml/L aangeraden wordt, ga ik dan een pH probleem krijgen ?

 

Volgende week gaat de PK booster een hele zachte entree maken, iets van 0.1ml/L. Althans, dat is vooralsnog het plan...

 

Dat was hem weer voor nu, groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige plaatjes weer kees, je verwent ons maar met je praktijken.

Keep it up!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil toch even een kanttekening maken. ;)

Ook goed voor de discussie. :)

 

Met alles wat ik heb geleerd is het vertikaal hangen van een lamp niet goed voor de output.

Doordat de burner aan de bovenkant te heet wordt en aan de onderkant te koud zal de PAR output van de lamp dalen.

Ik zal het daarom niet aanraden om de lamp zo te hangen.

Deze beweringen komen voort uit testresultaten.

 

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat in deze kweek.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc, heb je m'n vraagje over de voeding ook gelezen ?

 

Kees. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Doc, als ik zoveel shit uit m'n kraanwater haal, en ik vul dat allemaal aan met A/B dan ga ik op dosis van 3ml/L uitkomen, waar 1-2ml/L aangeraden wordt, ga ik dan een pH probleem krijgen ?

 

Volgende week gaat de PK booster een hele zachte entree maken, iets van 0.1ml/L. Althans, dat is vooralsnog het plan...

 

Dat was hem weer voor nu, groetjes,

 

Kees.

 

Ik zal het even nakijken maaaaar..........heb je geen ph meter??? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet je.

 

Ik had zo'n klote eutech meter gekocht weet je nog...

 

En dat schermpje wilde alleen de temperatuur nog weergeven, nouja, wat dat ding dacht dat de temperatuur was.

 

Dusse nee, geen pH meter. Wil nog wel zo'n HM digital ding... maja.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf geen problemen met de pH, ook niet met 3 ml plus pk plus batboost, ik zuur niet meer af en zit nog steeds ruim boven de 6.

 

Hou je er rekening mee dat je de pK pas vanaf week 3-5 bloei hoeft mee te geven? Tot die tijd gebruik je ook nog de wortelstimulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator ben ik mee gestopt...

 

Qua wortelvorming zit het goed, m'n planten zijn mega, dus een groeistimulatie heb niet echt meer behoefte aan... Ze zijn nu aan het uitgroeien en gaan ontwikkelen...

 

Het is nu begin week 3, ik ga vanaf week 4 dus UltraPK mee geven... De dosis ben ik (zoals eerder vermeld) nog niet uit.

 

Ik hoop dat met 1/2 sterkte kraanwater de pH nog steeds goed blijft ;) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er zo kijken, als het licht aan is natuurlijk.. Ik ben zelf erg benieuwd wat er te zien is!

 

Kees.

 

Ik ga er zo kijken, als het licht aan is natuurlijk.. Ik ben zelf erg benieuwd wat er te zien is!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triple post, kom op mensen, zat best wat tijd tussen!! :huh:

 

De foto's zijn gemaakt met m'n telefoon, ik heb bij m'n planten nooit m'n software, dus dat gaat niet werken met m'n camera. Dan maar zo.. Geen mooie foto's maar je kunt wel heel goed zien waar het om gaat geloof ik zo.

 

HOLY SHIT

:P :wOOt :lol: :)

 

Ik heb dus werkelijk geen idee wat er gebeurt is, toen ik weg ging waren de planten zo rond de 80-90cm, de grootste is inmiddels bijna 130cm.

gallery_19_1399_712600.jpg

 

Ik heb niets te klagen, de 400W pit is helemaal ingebouwd in het midden van het hokje, je mag me best geloven als ik zeg dat er weinig licht verloren gaat. De kap die boven aan het dak hangt met 600W er in beschijnt nu de toppen van de hoogste plant, die er zo'n 50cm onder staat...

gallery_19_1399_129699.jpg

 

Zoals je ziet is ook de bloei aangebroken... Ik heb even m'n hand er bij gehouden om wat beter detail te kunnen inschatten... 3 megapixel in je telefoon is niet wat ik gewend ben. :huh:

gallery_19_1399_679355.jpg

 

De zaailings, ik heb ze na de foto uitgedunt tot twee... Hopelijk krijg ik dan nog twee kaarsen er bij op die plaats, de enige plaats waar het nog een beetje open is!

gallery_19_1399_397947.jpg

 

Meetlintje vanaf de aarde in de pot.

gallery_19_1399_411539.jpg

 

Schouder er naast, ik ben toch 1.85...

gallery_19_1399_1137102.jpg

 

En na het moorden...

gallery_19_1399_723672.jpg

 

Mooooooooie blaadjes... Niets te klagen.

gallery_19_1399_274312.jpg

 

Ik heb vandaag welgeteld één tak gebogen, die zou misschien later te dicht bij kunnen komen, verder heb ik één tak van de SFV OGKush met een touwtje vastgemaakt, als deze te zwaar zou worden, zou deze precies op de fitting komen leunen. Dat was niet de bedoeling. De rest van de takken zal niet richting lamp gaan. Eigenlijk heel makkelijk zo... Ik heb er eigenlijk behalve voeding maken geen werk aan. :huh: :huh: :huh:

gallery_19_1399_539407.jpg

 

De EC gaat morgen nog maar een stukje omhoog, de planten vinden het prima zo. Het was nu 1.6 morgen gaat de EC naar 1.8, als het goed is gaan ze nu langzaamaan meer drinken ook. Tot nu toe viel het mee, deze 5 dagen waarbij ze bijna 40cm gegroeid zijn was het slechts 15 liter ofzo. Als alles goed gaat met de EC van 1.8 morgen, dan gaat de EC voor volgende week doordeweeks ook weer omhoog, hoeveel, weet ik nog niet. Ik denk dat ik er gewoon een beetje UltraPK bij doe...

 

Nou waar blijven die reacties ;) ;) ;) ;)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien als boerenkool. ;)

Lekker knallen met die ec. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange slungels kees ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt me bekent voor,groeit de tent uit ;)

Maar effe geen wortelstimulator :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat echt aan de Gold Label Roots zou liggen dan is dat een compliment. ;)

Dat betekent dat je de groeiperiode serieus terug zou kunnen brengen.

Met een wat hogere ec druk je de plant een beetje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Guesswho, ja lang, maar slungels ??? Ze zijn best stevig hoor!

 

@Art, ben al 3 weken gestopt joh!

 

Hmm ja dat klopt wel Doc, maar de plant moet die EC ook wel lustten. 1.8 morgen, 2.0 dinsdag... Dat moet wel kunnen, al vind ik 20cm lengtegroei er bij echt geen probleem hoor, 30cm moet ook nog kunnen.

 

Nou bij art was het zo dat hij alleen de wortelstimulator veranderd heeft (toch ???) en zijn planten zijn de pan uit gerezen... Dus er zit wel wat in...

 

Nu heb ik m'n planten wel 3 weken voorgegroeid vanaf stek, meer TL dan HPS.

 

Ik ben heel benieuwd hoeveel ik ga oogstten, dus bij deze, hoeveel denken jullie dat ik er af ga halen...

Let the games begin!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn zeker lang geworden Kees ;)

Zien er ook mooi gezond uit!

 

Ill be watching :)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er niet meer dan 30cm bijkomt,bedoel dat de bloei nu goed gaat inzetten,en je houdt de temp en lampafstand onder controle moet je wel een kilo kunnen halen,dat is wat ik denk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een monsters ben je aan t kweken! ;) ;) ;)

Heeft de Roots dan zo'n invloed op de groei?

 

Benieuwd hoe ze op je voeding aanpassingen gaan reageren.

 

;) Mrs Poldergrower

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ire, you're welcome!

 

@Art, Gaan we voor... Temperatuur is tot nu toe niet boven de 28.5 geweest, niets te klagen nu nog.

 

@Poldergrower,

 

Uiteindelijk heb ik gisteren het restje wat in het vat zat gegeven, ik heb hier een klein beetje A/B bij gedaan en een fractie MG, om op een EC van 1.8 uit te komen.

 

Vanavond ga ik weer watergeven, ja het kan alweer, en dan ga ik de EC nog 0.2 opvoeren.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus wat zijn die dingen gegroeid ;) . Ik denk net zoals als Art dat dat zeker een kilo wordt.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeeezus Kees wat een lange dames heb je daar!

Mogen we nu al gaan gokken? Nou.... dan zeg ik 975 gr, uiteraard is je veel meer gegund maar het is ook nog maar een prematuur gokje he :)

Je hebt je climatje wel mooi onder controle, ben benieuwd ;)

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...