Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Concept Test Vertical Garden +

Recommended Posts

Zodra de posthoer bij Balza langs is geweest.

 

Lang verhaal, maar ik kan het uitleggen :) .

 

Ik doe het alleen niet :) :P :) :) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vraagjes mogen natuurlijk altijd, zinloze opmerkingen ook, zolang ze maar zinvol zijn :) .

 

We worden toch niet cocky he Kees :) :P

 

Mooie opstelling dude, erg creatief bedacht met dat water als reflector.... Dat zal zeker wel effect hebben, kijk maar als je zomers een dagje op een boot heb gezeten.

Grappig stekje die OG kush, vaag modelletje :)

Ik heb nog wel een nieuwe 400w bulb liggen voor je, als je die wilt moet je me maar even pm-en en even langkomen.

Kan je mijn binnentuintje bekijken als je wil :)

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey VET man dat je dit doet. Ik had er al eens eerder over gelezen op een Amerikaanse site, en wou dit altijd zelf es proberen. Ik vroeg me af waar je die verticale lampen fitting hebt gehaald. K ben benieuwd hoe dit bij jou gaat uitpakken(mooie keuzen om je kast mee te vullen) verder wouw ik je nog veel succ6 wensen :) en vanaf nu geabonneerd!!

 

Gr Rbud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fitting is zijn leven begonnen als spiegelkap van 8E.

 

Daarna heb ik deze gruwelijk mishandeld en gecombineerd met een hoek/profieltje waar ik weer ketting aan vast gefixed heb...

 

Ik heb trouwens aan de fitting wel een aarde vastgemaakt aangezien deze normaal aan de kapvoet zit.

 

Dus zo doe je dat.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk Kees,

 

Ben benieuwd hoe je ronde verder gaat verlopen maar dit ziet er al erg veelbelovend uit hoor!

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een foto van de groei...

 

gallery_19_1399_1713875.jpg

 

Ik ben direct begonnen met voeden. Ook al zit ik op light mix, er zit altijd wel wat voeding in. De plantjes vonden het prirma om direct wat voeding te krijgen. Het werd me bij KJ aangeraden om m'n drain te meten, helaas is het me op 45L bakken nog niet gelukt om een drain te krijgen... Ik moet té veel water geven in één keer, ik geef liever vaker water. Ik verwacht dat in volle bloei er iedere dag flink gewaterd zal moeten worden. Toen ik dit met 400W deed (ook in de zomer), had ik een verdamping van ongeveer 18-22L per 2 dagen. Er ging toen zo'n 2,5L per dag in iedere bak...

 

Aangezien m'n planten nu nog wat groter zullen worden, zou het best 3-3,5L kunnen worden. Dan ben ik nu blij dat ik de costum versie heb, eigenlijk een high-coco substrate... Maar het is wel mooier als pure cocos vind ik! (kamerplanten vinden het ook geweldig)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vroeg me af waar je die verticale lampen fitting hebt gehaald.

 

Of je neemt een losse adjust a wing fitting :)

 

@kees

Komop, die 400W erbij in, wil zien hoe dit uitpakt/ hoe je de planten "traint" aangezien dit ook voor id DR240W interessant zou zijn :P

Mooie plantjes overigens maar dat kan bijna niet anders bij jouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes kees, maak er iets moois van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste weken zul je nooit drain krijgen met zo'n klein plantje, maar niet te vaak water geven en dan wat meer is wel aan te bevelen om het gehele medium goed nat te houden. Bij met name kleine potten zie je dat geginners vaak de fout maken om iedere keer een klein beetje te geven met het gevolg dat de bovenste laag grond nat is en de onderste droog. Nou zal jou dat niet zo snel gebeuren denk ik met deze maat potten en in dit stadium.

 

Wat ik me nog wel afvraag is of je aan de binnenkant voldoende ruimte overhoudt. Ben benieuwd, zet hem op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wildplant, Zeiksnor, thanks.

 

@Mr. Andersom, eh morgen hoop ik... Maarja die(dat) posthoersletje hé. :)

 

@Whazzup, ja inderdaad, ik had het uberhaupt niet verwacht, ik vind het zelf ook niet zo heel belangrijk. Ik ben er sowiso eigenlijk nooit fan van om in het begin van het leven van een plantje veel water te geven, groeien ze slecht op... Ik til meestal een bak op om effe te voelen hoe het zit met het vocht, helemaal droog staan doe ik ook niet aan.

 

Ja hoe vol het wordt heb ik nog geen idee van, leeg in ieder geval niet... Als een tak stout is dan gaan we buigen/knakken... Echt veel anders was ik ook niet van plan, ik had al wel stokken neergezet bij de planten, deze ga ik wel eventueel gebruiken om toppen aan vast te hangen in geval ze te zwaar worden :P . Dus wat dat betreft hoop ik dat ik veel werk ga krijgen!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kees :P

 

erg prettig lezen hier :)

 

ben erg benieuwd!

 

topkwekert jij

 

tets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groene vingers heb je!"!! Netjes man! OOk t hokje waar ze in staan ziet er echt mooi uit! :)

 

Gr junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 400W heeft er in gehangen sinds een uur of half één vannacht. Zo even na middernacht kregen de dames een tweede zon aan hun horizon. Behalve dat ik altijd al het zonnetje in huis ben natuurlijk :) .

 

De warmteproductie van de lamp scheelt zo verschrikkelijk veel met 600W dat ik 2x400W verticaal best aan zou durven, maar 1x600 sproeit z'n warmte gewoon té ver op zij, dan moet ik er een fan onder zetten om van de warmte af te komen.

 

Met deze 400W in positie weet ik nog niet wat de temperatuur precies gedaan heeft. M'n min/max meter staat nog in het hok (lekker cheap) en ik was vanmorgen om half 9 te lui om uit m'n bed te komen en er even op te kijken. Shit happens. Vlak voor ik naar bed ging, toen de lamp ruim een uur draaide was het effe ruim 26C. Nu hoop ik dat dat zo gebleven is en dat het niet langzaam is doorgetrokken naar de 35C, dan heb ik namelijk een probleem.

 

Anyways. Tot laters,

 

Kees. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kees,

kun je de filmpjes niet beter op youtube uploaden?

Ik moet nu een minuut wachten voordat ik iets te zien krijg. ;)

Het ziet er in ieder geval gelikt uit bij jouw.

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een youtube account. Youtube heeft toen ongevraagd naar mijn gmailcontacten aan mn youtube account gekoppeld. Sindsdien hoef ik behalve kijken niets meer met youtube.

 

Kees.

 

//Voor de mensen die geen video willen downloaden heb ik morgen ook foto's... Natuurlijk. De video was meer éénmalig, misschien einde bloei nog ééntje ofzo. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolere kees je maakt het niet makkelijk. Eerst die boeven van rapidshare and dan ook nog een stijve nek ;) . Neem toch gewoon een aparte youtube account alsjeblieft :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja baas, ik zal er over nadenken, maarre, in de tussentijd kun je een kopje koffie halen...

 

Of even, zennnnnnnnnnnnnnnnn... Oh enne, stijve nek ? Staat ie voor jullie op de kant ?

 

Kees. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja op z'n kant. Alleen een mac is in staat om gebruikersfouten te verbergen ;). Die verticale lamp was horizontaal geworden. Zet hem op Kees :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, en de lumatek kap heeft alle wetten van de zwaartekracht overtreden ???

 

Wel bizar eigenlijk, ik heb het filmpje gemaakt met m'n iphone, staande...

 

Heeft windhoos geen functie om filmpjes te draaien ? Die heb ik volgens mij wel, heb m alleen nooit nodig :) ;) .

 

Ik hoor het alweer, ik maak wel foto's ;) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

ik heb het met quicktime afgespeeld en hier stond het filmpje gewoon rechtop hoor ;)

 

grtzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, op linux ook een stijve nek. En ook 1 minuut vertraging.

 

Ik blijf wel foto's kijken ;)

 

EmTee

(Die alles van google gebruikt omdat ze de wereld toch wel gaan overnemen, of ik nou weerstand bied of niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19_1399_5812991.jpg

 

KIJK EENS WAT ER HANGT ?!

 

Kees. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...