Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kliko

Goed boek.

Recommended Posts

Vanwege mijn interesse in de wietplant zou ik willen weten wat een fijn boek is met veel informatie hierover. Ik zoek wel een boek met vrij veel informatie over de plant zelf, maar enige kweek informatie erin zou ook fijn zijn.

Mijn vraag is dus welk boek raden jullie mij aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietforum...het ligt niet in de boekhandel..maar staat bomvol informatie.

Het is een boek waar je nooit in uitgelezen raakt :verrygood

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt misschien stupid, maar wietforum is mijn boek. een boek die altijd up2date blijft, kan een bsn nummertje niet tegenop.

 

edit: haha schenkie net een paar seconden eerder gepost, ongeveer hetzelfde antwoord haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er veel informatie op dit forum staat geef ik jullie zonder meer gelijk in. Toch vind ik het fijner om lekker in een boek te lezen hoe of wat en vind ik dat ook over 't algemeen wat overzichtelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guesswho, dat kun je niet menen dat je dat boek aansmeerd, I Love IT, het is de zoveelste druk van een oorspronkelijk in de vorige eeuw gepubliceerd boek, absoluut niet up to date, heel veel dingen zijn achterhaald, kan zo geen voorbeeld noemen, maar de uitleg over een haze plant is gruwelijk krom en tegenwoordig weten we veel beter. links en rechts kun je wat over de basis opsteken, meer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over cultuur en geschiedenis is "the book of grass" wel een aardige uit de oude doos.

 

http://www.erowid.org/library/books_online/book_of_grass.pdf

 

Of "het moederkruid" door Simon Vinkenoog...een bloemlezing met van alles en nog wat over cannabis.

 

Ze zullen zeker ergens bij De Slegte of online te vinden zijn.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je leert er wel veel van en het is duidelijk met mooie foto's uitgelegd

Een bevriend kwetert van mij heeft hem de afgelopen paar maand geleend en die vond het een zeer leerzaam boek

Een mooie opstap en beter als de boekjes vol tekst met wat getekende plaatjes erbij

Maar dat is mijn bescheiden mening :verrygood

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Wij hebben deze boeken:

 

Voor te groeien:

Ed Rosenthal'S Marijuana Growing Tips

Greg Green - The Cannabis Grow Bible (4th Edition)

The Cannabis Grow Bible

The Joys Of An Herb Garden At Home (Version 3)

Todd McCormick - How To Grow Medicinal Marijuana

 

En een wetenschappelijke benadering:

Marijuana Chemistry - Genetics, Processing, & Potency - Michael Starks

 

Wij hebben ze gewoon via internet gedownload, als je wilt sturen we de torrents wel eens door :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guesswho? : ben ik het mee eens, mijn eerste opzetje heb ik geleerd uit dit boek. Ken nog wel een aantal mensen die hiermee zijn begonnen aangezien er toen nog niet veel over werdt geschreven op deze manier en WF nog niet bestond, sterker nog internet was iets bijzonders. Achterhaald mischien wel maar duidelijk en overzichtelijk zonder een té veel aan info waar je als beginner in verzuipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ook van de boeken omdat je daar lekker mee op de bank kunt ploffen.

Toch is een boek al snel weer achterhaald omdat men hier op WF veel experimenteerd.

 

Ik heb zelf jaren geleden het Marihuana Groeiboek van Mel Frank en Ed Rosenthal gekocht. Ik had het uitgeleend en nooit teruggehad. Vorig jaar een ander exemplaar via zo'n online 2e hands boekhandel gekocht. Niks mis mee.

Behalve dat veeel info gedateerd is.

 

Zo heb ik 3 boeken gekocht over die hobby.

Maar eerlijk, ik kijk ze niet meer in.

En voor de familie liggen ze ook uit het zicht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iedereen Bedankt voor de reacties. Ik had zelf ook al aardig wat boeken gezien, maar inmiddels ben ik er nog niet uit welke het nou gaat worden. Overigens had ik zelf ook aardig wat boeken in pdf formaat gevonden, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een boek op papier. Dus ik ga hier eens een mooi boek uit uitzoeken en deze bestellen.

 

@Lovely_Lady bedankt voor de tip over Marijuana Chemistry, dit boek ga ik zeker eens bekijken.

Edited by Kliko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...