Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackterror

kweektenten, secret jardin of silverbox?

Recommended Posts

hoi,

 

Ik ben van plan om een kweektent van 1.20 bij 1.20 aan te schaffen, maar kom er niet uit.

 

Hierbij kan ik kiezen uit de dark room van secret jardin(ziet er goed uit maar erg duur!), de wat goedkopere variant dark street en de silverbox leek me wel aardig.

 

Welke zouden jullie aanschaffen en waarom?

 

Overigens, weten jullie nog een lokatie waar je ze goedkoop kan krijgen(met name de dark room van SJ)?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dit al het zoveelste topic dat je hierover opent.

Maar ik ben in een goede bui, dus ook de luiaards met min 8 die de 'zoeken' knop niet kunnen vinden...

 

Dit schreef ik in een ander topic over tenten.

 

Ik heb een kweektentje van Silverbox.

O,o, daar zou alles in dood gaan, volgens de 'deskundigen'

Mooi niet.

 

Tentje 2 x 2 x 2, 4 x 600 Watt, in 9 weken bloei bijna 2300 gram.

Dat is voor mijn doen een topoogst.

Wel heb ik (altijd eerlijke berichtgeving :lol: ) de meegeleverde bodem/lekbak niet gebruikt.

Want die zag er te wit/slecht PVC uit.

Maar deze schijnt bij de nieuwe modellen Silverbox vervangen te zijn.

 

Gekocht in Den Haag bij Green Bubbles aan de Loosduinseweg 773.

Zij waren destijds veruit de goedkoopste, ook met Secret Jardin.

En ik zie net op Marktplaats hun slogan kweektent bij andere aanbieders bel ons en krijg m goedkoper

Altijd maar de vraag of ze zich daar ook aan houden natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel het nodige zoekwerk verricht hoor, qua prijs kan je die dark room voor ongeveer 150 euro krijgen online. Het gaat me meer om welke nou beter is en waarom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ze gewoon even gaan bekijken en kijken welk steviger gestikt is. Of welke de beste buizen heeft.

Maar het zullen denk ik minimale verschillen zijn.

De Silverbox (die ik heb) ziet er top uit, de ritsen lopen goed, de buizen zijn prima en stevig genoeg.

Er is misschien wel een betere, maar voor wat betreft prijs/kwaliteit-verhouding een prima keuze.

 

Wat voor mij (maar dat geldt voor jou niet) de doorslag gaf waren de maten.

Silverbox heeft een tent van 2 x 2. (als enige volgens mij)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze alletwee (de tenten )in aktie gezien .Mijn voorkeur gaat naar de tenten van homebox tegenover darkroom.

De darkrooms zijn stug van materiaal en scheuren vrij rap.In mijn omgeving is bijna iedereen het erover eens.Maar de keuze ligt nog steeds bij jou.Wat je ook neemt,het ga je goed.kweek ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is recent een DR80 op weg naar een nieuwe plek geholpen.. volgens mij dus een darkroom a 80x80 van de dr120 weet ik dat ie van het zelfde materiaal is als de 80, en idd bij onzorgvuldig opzetten o.i.d. scheurt hij misschien een beetje sneller als een tent van een flexibel materiaal. Al is me ter oren gekomen dat de stugge dikkere reflecterende binnen folie ook tegen straling helpt en dus het iets voorzichtiger opzetten wel weer waard is in mijn ogen.

het blijft een beetje een kwestie van smaak maar ik moet ook zeggen dat ik het buizenwerk van de dr serie wel knap stevig vind. Ook iets dat mee kan en mag spelen in de beslissing denk ik...

 

Succes met je keuze en de kweek erna in ieder geval alvast!

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch vind ik de INTense serie nog het mooiste, na een mammoth(zelfde principe) komt er nog eentje van INTense van 240x240, je betaald bijna het dubbele, maar echt alles is perfect, de ritsen, de aansluiting, het materiaal, de waterdichte bak, je voelt aan alles dat je geen rommel hebt. heb ook nog een homebox, opzich leuk, maar bij lange na niet de kwaliteit die ik eis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil ook een tentje aanschaffen om voor de groeien ik zat te denken aan de SJ tent 150x150x2m lekker de ruimte met kleine potjes maar zoals ik hier lees dat de tent snel scheurd en dergelijke..

 

wat is een beetje een degelijke tent die gewoon niet scheurd, ik snap dat je niet raar moet doen met die dingen maar ze moeten niet scheuren bij normaal gebruik natuurlijk.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga nu voorgroeien in een homebox van 120x120, nog een verdieping erin, tl bakken erin, en dan 8x8 potjes, kun je echt flink wat plantjes voorgroeien als je gaat rekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij van secret jardin adviseren secret jardin ;). Ik heb al heel wat tentjes mogen opzetten voor beurzen hoor, maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om er eentje te scheuren :lol: Als je hem volgens de handleiding opzet komt er nooit te veel stress op te staan.

 

De SJ Intense lijn is afgeleid van de mammoth manier van bouwen met dezelfde hoge kwaliteit materialen en de mogelijkheid om aan elkaar te verbinden. Voor de meeste kwekers voldoet de DR prima (ik heb hem zelf ook ;)) maar de intense is toch wel erg mooi (al zeg ik het zelf).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kennis van me...niet van de firma Homebox...heeft ook nog nooit een Homebox gesloopt ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2x DR....GEENSCHEUREN EN NERGENS LICHT!

ik heb 1 silverbox....VOLMETSCHEUREN+OVERAL KOMT LICHT DOORHEEN INCLUSIEF DE VENTILATIEROOSTERS.....

maar verder ben ik ook daar heel blij mee hoor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houdt het op de Mammoth Nano.

Das pas een tent. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van een tent van 10x9?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

krijg je die extra bodum erbij geleverd toevallig of moet je deze zelf fiksen. Want ik zoek iets met een dubbele wand eigenlijk van maximaal 250x120 zodat ik 2 ruimtes heb van 125x120 in de ene kant groei ik mijn moeders en aan de andere kant laat ik ze stekken in de propagator onder 24uur licht maar het licht van de stekken mag niet bij de moeders komen natuurlijk.

 

Die grote tenten van meters breed hebben volgens mij wel een bijgeleverde schijdingswand.

 

whazzup waar blijf je ;)

 

edit// ik kan ook 2 tentjes kopen maar liever 1 geheel met de afzuiging ook. het stekkengedeelte gaat na het stekken als voorgroei hok dienen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat versta je onder de extra bodem? de homebox die ik heb heeft standaard een onderlaag, en een bodem die er met klittenband in zit met een opstaande rand van een cm of 10/15. de verdieping waar ik het over heb ga ik zelf maken, houten plaat op maat zagen en 4 poten er onder schroeven zodat je 2 gelijke vlakken van 120x120 hebt.

 

de mammoth van 3x6 heeft idd een scheidingswand die je er tussen kunt ritsen, de 240x240 van de INTense serie zal dat al niet meer hebben, laat staan een tentje van 1.20x2.40.

 

maar ik zou als ik jou was om het makkelijk te houden gewoon 2x 1.20x1.20 kopen, tegen elkaar aan zetten, want voor de stekken en voorgroeien heb je een hogere LV nodig, of je moet dus met propogators werken, kan ook hoor. je kunt de afzuiger op de moedertent zetten, zodat deze lekker doorlucht, en dan 1 kleine slang gebruiken die de tenten met elkaar verbind zodat je je stekkengedeelte ook een klein beetje doorlucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is de bedoeling dat 0% stank naar buiten komt als de tent sluit en omdat stekken ook wel ietsje ruiken wil ik de afzuiger ook aansluiten op de stekkentent.

 

Met extra bodum bedoel in een extra verdieping ja.

 

ik werk met een xl propagator alleen ik moet gewoon iets hebben waar ik de propagator in kan zetten dat ik geen last heb van de lampen die 24h aan staan en tevens van verse lucht word voorzien.

 

zodra de stekken geworteld zijn overzetten in 1L potten en 5 of 6 dagen op 18/6 onder een 400watter.

deze tent gaat voor 3 doeleindes dienen;

 

-stekkentent

-voorgroeihok

-droogkast.

 

vandaar dat ik mijn afzuiger ook op deze tent wil laten afzuigen dmv een y-stuk in beide tenten een filter. Vooral als ik ga drogen.

Daarom is ook mijn vraag of het mogelijk is dat als ik de afzuiger in de ene tent hebt hangen, of ik via een slang van de ene naar de andere tent kan verbinden om ook daar af te zuigen. Of moet ik aparte afzuiging hebben wat natuurlijk wel het ideaalste is.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...