Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Van zaailing tot oogst--> Extreme indica & JH x Amnesia

Recommended Posts

Pica's, foto's zijn met lamp uit genomen, als ik ze zo zie vraag ik me af of ze het nog wel bijna 3wk gaan trekken ;)

 

gallery_22678_10157_146303.jpg

 

gallery_22678_10157_319691.jpg

 

gallery_22678_10157_368892.jpg

 

gallery_22678_10157_254013.jpg

 

En... bladvoeding geven pakt niet altijd goed uit... de zaailingen hebben gisteren bladvoeding gehad (kwartier voordat lamp aanging) en staan er 1 dag later nu een stuk minder bij, heb ze niet apart op de foto staan helaas, maar de oudere en ook sommige nieuwe bladeren laten zien wat die plant op de laatste foto onderin (dat "vergelen" tussen de nerven) laat zien.

 

Zal in ieder geval de komende keren de zaailingen nog eens goed voeding geven, kijken of het dan wegtrekt (staan net id bleoi die kleintjes) en de rest krijgt komende waterbeurt nog 1x volle mep met een EC van 1.9 (1.7 zonder kraanwater EC) en daarna alleen nog maar (aangezuurd) water.

 

grond wel hergebruiken volgende ronde (wel opwaarderen) na deze ronde?

volgens mij beter van niet maar dan moet ik weer aarde slepen (of helemaal geen aarde meer en alleen kokos nog)

 

Nog maar eens nachtje over slapen (heb nog ruim 2wk), overwateren met kokos is erg moeilijk en spoelen is goed te doen en met een flinke laag hydrokorrels id potten zou het goed moeten komen en hoef ik ook niet van onderaf water te geven, gewoon van boven en desnoods met wat drain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 vd JH's is al om en de rest gaat eind deze week geoogst worden.

1vd grootste Extreme's is nog aan het aandikken (gelukkig) , de rest heeft teveel schade opgelopen en is fluffy tops, wel potent:

die al geoogste JH had amper wortels eraan zitten, is bij de rest van de iele planten ook zo natuurlijk :lol:

1 JH en de herrie mix zaailingen gaan onder de 110W TL id voorgroeikast op 12/12 voor de tijd dat de nieuwe planten op 18/6 staan onder HPS.

Deze planten zijn nog niet zover id bloei en kan ik nog wel wat vanaf halen, weggooien is zonde dan.

 

Vandaag en morgen krijgen alle planten id tent nog 11u licht(staan ze al 2 dagen op ed 600W is gedimd naar 400W ivm meer rood dus extra afbloei seintje, vanaf woensdag gaan ze tm vrijdagmiddag/avond in het donker.

 

Inmiddels heb ik een 1100M3 buisafzuiger geinstalleerd: wel ff wat meer herrie, moet nog in een box geplaatst worden (oude softbox vd Torin), als de

tent leeg is kan ik er echter pas goed bij. De afzuiger zit nu in 2 dekbedden gewikeld en dat scheelt al een boel :)

Dan ook meteen de 750M3 Torin als inblazer inzetten (op max 60%) en zelf een LVS maken van 200mm witte slang, jiont zonder wiet speelt dan voor perforator en dan de nieuwe planten erin en 1 tot 2wk op 18/6 2x 400W (greenpower 430W lampen heb ik).

 

Hoop wel dat ik het glas uit het bovenlicht krijg zodat de kamerdeur dicht kan blijven dan, best nog wel lastig gedoe-tje om dat los te halen, polynorm kozijn.

Nu staat de deur op een kier en hangt de uitblaasslang in de kier en blaas ik de overloop op.

Heb 1 tentrooster open staan en deze kant vd tent hangt een donker gordijn voor ivm lichtinval: anders trekt de tent vacuum, komt omdat de inblaas nu tov buisafzuiger met drukopbouw te weinig is.

 

Aan de nieuwe planten id voorgroeikast kan ik heel goed zien dat de aangevoerde vergiftigde lucht de oorzaak is geweest (naast water en opgewaardeerde grond met te hoge ph) van het hele gedoe, die planten groeien als vanouds en mede door 50-50 aarde- kokos mix is overwateren nu niet meer mogelijk.

Ook spray is elke dag met of bladvoeding of aangezuurd water (ph 5.5-6) en dat helpt ook stukken, nu nog alles ok id tent de volgende run.

 

Nu al wat vd JH aan het roken en pfoeh, naast scherp best wel heftig wietje, heel weinig wiet heb ik maar voor een 8wk bloei knap heftig.

 

Weet nuog niet of ik nieuw kweekverslag start, denk van wel maar dan maar van 1 gedeelte als het stekken lukt want dan ga ik de Pentakeep-S test doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren wat overleg gehad over inblazen en gaat gewoon via 1 slang, tussen lampen en planten door.

Kijk vd winter wel hoe ik dat anders ga doen.

 

vanochtend druk geweest met 12 6.5ltr potten voorbereidden zodat ik vanavond de "zaailingen" kan overplanten en dan ga ik ipv aankomende vrijdag

vanavond al aan de slag id tent, die 3 dagen extra zullen geen grammen verschil meer maken in de staat waarin de planten zijn.

Had (gelukkig) de laatste week al alleen maar water met ph 6 gegeven dus geen voeding id plant (scherp roken).

 

EC en ph van de 18ltr pot gemeten waar een JH in stond:

ph 6.6 en ec 1.15

 

Naast overwateren/vergiftigen dus ook een te hoge ph, wat rustiger aan met de MAerl mocht ik id toekomst weer op moeten waarderen.

 

Dit topic is ten einde, zal nog een foto plaatsen van netje en een rookverslagje en k ga toch maar een nieuw kweekverslag aanmaken, stekken komt volgende ronde pas.

 

Nieuwe kweekverslag (zonder gele bladeren kloppen we af :lol: ) vind je

 

HIER

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...