Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Van zaailing tot oogst--> Extreme indica & JH x Amnesia

Recommended Posts

heeee lostchild.....!!

 

Ziet er alweer een stuk beter uit.

 

En voor je watergeef probleem adviseer ik je blumat's.

Prijs is super, en je plant krijgt precies wat ie nodig heeft,

En je hoeft niks ingewikkelds te leren of aantesluiten.

(enige grote nadeel is dat je wel mineraal moet voeden of apart per pot moet toevoegen)

 

Ik volg je, en wens je beterschap met je bladprobleem

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog maar een beginner, maar volgens mij gaat het helemaal niet zo goed met je planten....

Ik zie alleen maar gele bladeren in de 2de week bloei.

 

Is dat niet een typisch voorbeeld van teveel of verkeerde voeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mooie setup en mooi gen!!!

 

Alleen k ben ook een gebruiker van de bacvoeding en pk moet je mee wachte.... dacht k?

 

gr junk

 

Schema heb k en gebruik k nie...

 

 

gallery_25649_9926_101052.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikkie

bedankt voor de props man, helaas gaat het niet veel beter maar ook niet veel slechter meer na wat ingrepen.

Blumat's zie ik niet zo zitten ivm leeglopen vat in de tent (hoe krijg ik dan die .. liter water weg of dat de planten inhoudt van vat krijgen omdat er iets niet goed werkt ergens, heb wel overwogen :icecream: ).

 

@shady0110

alleen maar gele bladeren? als dat zo was dan stonden er geen planten meer kan ik je vertellen.

Wat er aan gele bladeren op de foto's te zien is is geen over/ondervoeding maar wat je krijgt ls je planten van jongs af aan waterstress geeft en dit stug vol blijft houden.

 

@1eklaswietjunk

Volgens schema van Bac vanaf begin bloei meegeven: in ander topic had Doc het er laatst over dat de bio PK van BAC eigenlijk een soort van NPK booster is voor id bloei en nav zijn opmerking ben ik de flessen eens gaan bekijken en idd, die bio pk heeft een aardige n-p-k verhouding om de plant te geven tijdens de bloei , is wel sterk spul tov de bloeivoeding, ben van mening dat ze het beter anders kunnen noemen aangezien wij het associeren met pk 13/14 ed wat het dus niet is.

 

Foto's maken ben ik niet aan toe gekomen, kon afgelopen dagen geen kant op met mijn nek (dwz ga geen 100 foto's nemen en dan de beste eruit pikken :wacko: ) maar vandaag is mijn nek wat losser zodat ik weer op schermpje vd Nokia kan kijken wat ik nu op de foto zet dus vanavond laat volgen er nieuwe foto's.

 

Dames hebben wel last vd warmte daarom draai ik, zolang als het nog zo warm is, met 2x 400W, en beide reflectoren op diepstralen, er een cm of 60 vanaf en de luchtverdeelslang is ook wat hoger komen hangen. Heb dit zo sinds gisteren dus kan er nog niet zoveel over zeggen maar denk dat ze het beter vinden dan lampen er dichter op zo.

 

Gisteren heb ik 10ltr emmer aangemaakt met hierin:

10ml bio pk

15ml bac bloeivoeding

2.5ml Pentakeep- S (hoef ik ook niet aan te zuren)

8ml wortelstimlulator van Hy-pro

 

Ph was, door meer voeding (de bio PK) in water en de Pentakeep-S, een mooie waarde van 6 zonder er verder wat aan te doen bij een ec van 1.5 incl 0.24 van mijn kraanwater. Na dit watergeven stond voor elke pot de tensio een paar uur later rond de 120 (ene 120, andere 130 en weer andere 110).

 

Hele gele bladeren drama (watergeef probleem) heb ik mooie oplossing voor aangedragen gekregen die ik volgende run ga proberen, deze run zing ik uit zoals het is en hoop dat er genoeg vanaf komt tot aan de oogst daarna ipv zoals nu dat ik door alle stash en olie heen aan het raken ben. Pvd herma dram van eerder heeft de boel flink in het honderd gestuurd..

 

Herma's door waterstress? komt dat vaak voor?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

sry vd vertraging (2 dgn uit de running geweest) maar hier zijn dan de foto's vd dames in willekeurige volgorde, ze zijn op 6-6 op 12/12 gezet en de 1e begonnen na 1.5wk voorbloei te vertonen dus ben vanaf toen 12/12 gaan rekenen, we zitten aan eind week 4, begin week 5.

 

Weet niet waarom ze zo "mistig" zijn, was niet mistig id tent ofzo, foto's geven wel weer hoe ik me voelde toen ik ze nam :icecream: "mistig".

De aarde is nat omdat ze net allemaal watergeefbeurt achter de rug hadden want de tensio's gaven aan dat het nodig was.

De bollende bladeren bij de grote Extreme's is volgens mij vd warmte, of de tensio's moeten ineens allemaal niet meer kloppen?

 

gallery_22678_10157_623391.jpg

 

gallery_22678_10157_483657.jpg

 

gallery_22678_10157_455462.jpg

 

gallery_22678_10157_336408.jpg

 

gallery_22678_10157_448304.jpg

 

gallery_22678_10157_330846.jpg

 

gallery_22678_10157_581312.jpg

 

gallery_22678_10157_209970.jpgIk blijf wel om de zoveel beurten voeding geven ipv alleen maar spoelen anders gaat er helemaal niks vanaf komen en id voeding zit, naast NPK, ook weer

eea aan sporenelementen (zie hieronder).

 

Kwam in een oude canna info koeriers een stuk tegen over mangaan tekort en wat dat doet en dat het in den beginne lijkt op magnesium maar geen necrotische vlekjes en gele necrose tussen de bladeren waar de nerven groen blijven en begint vaak bij bovenste bladeren omdat mangaan niet zo mobiel is binnen de plant.

Als je goed kijkt op de laatste foto's zie je bij de bovenste bladeren vd JH's en ook bij 3 Extreme's.....

de groei blijft achter en je krijgt een plant die iel oogt en groeit/bloeit, minieme topvorming.

Kenmerk van mangaan tekort is een te hoge ph en dat zou wel eens kunnen kloppen met die Maerl en niet aanzuren de 1e weken+te nat waardoor alles vertraagd en dan nog die warmte erbij, nekt ze goed.

 

Volgende ronde ga ik op 50-50 aarde/kokos kweken, zo wordt overwateren een stuk lastiger en als voeding ga ik de Hy-pro Hydro inzetten, tackelt mooi Ca en Mg tekort alvast dan. Die Hydro nu deze ronde op de aarde geven durfde ik niet aan, denk dat ik daar wijs aan heb gedaan :wacko:

 

Vd zaailingen id 11 ltr pot: heb 3 vrouwtjes, in 1 pot alle twee de zaailingen vrowutje, moet nog ff kijken of ik ze all 2 laat staan of de beste de ruimte gun.

Denk dat ik ze beiden laat staan gezien problemen bij andere planten: elk grammetje is er 1 nu :vape:

Stevig geknakt anders groiet de boel teveel in elkaar en gelukkig hier watergeven wel ok:

die "aangetaste" bladeren die je ziet is van morsen voeding en te nat in combi met bladvoeding eerder alhoewel ook hier dat mangaan probleem.

 

gallery_22678_10157_321775.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren hebben de 2 zaailingen in 1 pot 800ml water gehad met daarin 3ml Hy-Pro terra.

Aanzuren was niet nodig, deed de hy-pro voor me.

 

De grootste extreme's krijgen om de dag 2ltr, voor 1 is dat al net te weinig, die kan wel 3ltr p 2dgn hebben helemaal nu ze in de budbuilding fase komen.

Hoop wel dat de toppen van die 2 dicht gaan groeien: die hitte is niet best voor je toppen, worden ze lekker fluffy van.

Topvorming bij die 2 is overigens normaal.

 

De rest vd plantjes blijft iel/gele bladeren en onderin wel groen maar bijna geen nieuwe uitgroei omdat ze al 2wk? id bloei zijn nu de JH's en de kleinere Extreme's blijven qua ontwikkeling gelijk aan die JH's.. amper wat maar kan altijd nog en anders maak ik er olie van.

Watergeven gaat al stuk beter nu ik gebruik maak van een 1ltr maatbeker en kan niet snel overwateren zo.

 

Geen pronkkweekje dit, wel weer veel ervaringen rijker geworden :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat al veel mensen hun mening gegeven hebben over de problemen.

Overvoeding ziet er echt heel anders uit, en overbewateren ook.

Hoewel ik niet alles nagelezen heb, denk ik aan 2 mogelijkheden.

 

Je hebt onvoldoende verse CO2, ( door bv in dezelfde ruimte uit en in te blazen. )

 

Of je hebt echt een giftig materiaal in de buurt: zelf heb ik het 1 keer gehad toen de buren met round-up (onkruidverdelger van ....grrr Monsanto) gespoten hadden, zag er exact zo uit.

Bekend is natuurlijk de weekmaker in schuimvynyl vloerbedekking, zelfde effect.

Verder heb ik zo'n probleem ook eens gezien bij een kweker op een industrieterrein, er bleek vlakbij een autospuiterij te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@technogrower

Bedankt voor je reactie.

Ja, hele rijtje is zo ongeveer al langsgeweest wat het nu aan problemen zou kunnen zijn, in ieder geval is overwateren er 1 van: daarom ook zo snel overwaterd.. stilstand etc etc?

 

Inblaas en uitblaas is "deels" id zelfde ruimte:

ik blaas uit richting klapraampje en 2 ramen op kier id kamer zelf maar er dan voorlangs, niet rechtstreeks gericht op raampjes zelf waardoor er wel wat uitblaas lucht terug de kamer inkomt. De tussenwand waar dan tegeaan geblazen wordt weet ik niet wat dat voor materiaal is, spaanplaat mag niet voor zoiets meen ik dus zal OSB oid zijn.

 

De inblaasslang ligt op de vloer in de deuropening, dan drempel en dan idd schuimvinyl vloerbedekking op de overloop.

Tov de deuropening is een andere kamer met een Velux raam stuk open (altijd) en op de overloop is ook altijd veel ventilatie (heb meerdere raampjes open altijd).

 

Ik ging er zelf niet vanuit dat het (formaldehyde) vergiftiging zou kunnen zijn aangezien de maatregelen die ik toen allemaal genomen heb maar het heeft er wel veel van weg nu je het zo zegt: heb het eerder gehad toen ik idd zeil op de vloer had liggen toen en nu in dit stadium met die opkrullende bladeren lijkt het daar wel weer erg veel op (toen 2 complete misoogsten gehad).

 

Gelukkig heb ik eea zo opgezet dat het nog wel enigzins makkelijk te veranderen is:

ik ga de inlaat in kamer zelf vanaf raampje doen en de uitblaas dan de overloop op vanavond, paar meter slang op de uitblaas en de lvs ff omdraaien en de inblaas DIY softboxdoos komt dan bij het raam.

 

Er is bij mijn weten niks aan industrie/buren id buurt die voor de vergiftiging kan zorgen maar ik zal eens wat beter "sniffen" als ik door de buurt loop.

Lullige is nu wel natuurlik dat als de vergiftiging er eenmaal inzit het er niet meer uit te krijgen maar ik kan, na de vorige ronde herma het me niet nog een keer permiteren om nu na 4wk bloei weer de boel om te halen: hoop dat met ingreep van vanavond het wat beter zal gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
.......

De inblaasslang ligt op de vloer in de deuropening, dan drempel en dan idd schuimvinyl vloerbedekking op de overloop.

Tov de deuropening is een andere kamer met een Velux raam stuk open (altijd) en op de overloop is ook altijd veel ventilatie (heb meerdere raampjes open altijd).

......

 

Walla, das de oorzaak, het is echt bizar hoe giftig die weekmakers uit schuimvyvyl zijn, zelfs na jaren gebruik blijft het spul dodelijk gassen.

Ruk het spul eruit of zorg ervoor dat de deur naar de gang hermetisch dicht is en blijft !.

Het zou me overigens niets verbazen dat het spul ook voor mensen giftig blijft te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinyl eruit kan helaas niet maar vanavond ga ik de inblaas omdraaien, lucht direct aanzuigen vanaf het raam.

Moet alleen dan nog ff wat verzinnen met paar meter uitblaas slang: als er mensen beneden id straat lopen en ze kijken dan omhoog kunnen ze de slang mogelijk zien dus die moet strak tegen het plafond dan, boel werk.

 

Was ook nooit van plan om in dit huis te gaan kweken toen ik erin trok en de boel ingericht had anders had er op de bovenverdiepeing overal laminaat gelegen.

 

Ik zit al aantal weken id bloei en planten zijn behoorlijk aangetast: als ik alles omdraai trek eea dan nog beetje bij (vorige keren heb ik toen mijn verlies genomen en CS wiet gehaald maar dat kan ik nu dus niet meer lijden anders had ik dat wel gedaan).

 

Goed dat dit opgemerkt is: ik ga mogelijk Wilma systeem testen en dacht dat mijn ruimte wel in orde was na alle aanpassingen ed... niet dus maar na vanavond weer wel.

 

Zou wat zijn als het in dat systeem dan ook zo verging en ik watergeven nog steeds als grootste factor zag (en ik geef grif toe dat watergeven idd af en toe problemen oplverd voor mij en dus helemaal vd planten maar zo erg.. :icecream: ).

 

Zal mij benieuwen of er verschil merkbaar gaat zijn, mogelijk dat verder vergelen of de nieuwe blaadjes ook stopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen het blad maar ook de wortels van het aangetaste blad zullen afgestorven zijn.

Als je de plant nu zou uitgraven zal je zien dat er vrijwel geen wortels zijn.

Het oude blad zal zich niet kunnen herstellen.

 

Nadat je de luchtinblaas veranderd hebt, zal de nieuwe uitgroei weer groen moeten zijn na 2 a 3 dagen.

Als dat niet het geval is... jammmer.

Gezien de kosten van wiet in de KS zou ik het zeker nog 5 dagen afwachten.

 

Hou de EC laag omdat er veel jonge wortels moeten groeien, een wortelstimulator kan het herstel in dit geval ook zeer bespoedigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@technogrower

ik ga ervanuit dat Extreme's zo blijven maar dat verder vergelen/verdorren stopt en ze nog wat id topvorming kunnen stoppen (de 2 grootste sowieso).

Vd JH's en die zaailingen hoeft het nog niet te laat te zijn want die zijn later id bloei gegaan/hebben langer nodig dus nog enigzins vegetatieve groei bij die planten.

 

Ik heb wel regelmatig Bacto en wortelstimulator ed toegevoegd voor het bodemleven, dat is denk ik de reden dat ze er nog zo bijstaan (naast mijn instelling om niet te overdadig te gaan voedden als ze het niet aangeven nodig te hebben).

 

De inlaat en uitblaas is nu omgedraaid, geef het een week de tijd, voeding krijgen ze niet, wel zal ik de komende keer dat ze weer water krijgen wat wortelstimulator en Bacto er weer bij geven.

Aanzuren tot rond ph 6 blijf ik doen, hetzij door de buffer id voeding, hetzij door ph- bloei van Canna.

 

Was wel ff werk dat omdraaien, helemaal tegen het plafond aanbinden vd slang was klote, nek achterover is sterretjes en dan sta je op een huishoudtrap :icecream: maar is zonder kleerscheuren gelukt en ook nog eens niet te zien vanaf buiten. Id tent was het hermonteren vd LVS redelijk simpel deze keer.

t'is al wel een stukkie koeler dan voorheen id kamer nu met de lampen ruim 2u aan nu waar het eerder al flink warm aan het worden.

 

Morgen nog eens op zoek op i-net hoe ik dat glas uirt bovenlicht vd binnendeur krijg, dan kan de deur ook dicht blijven naar de overloop en kan ik ook de voorgroeikast in de tentkamer zetten want daar heb ik bij aantal plantjes/zaailingen ook zelfde verschijnselen nu vrees ik maar die kan ik pas ergens vh weekend doen, heb nu ff kruit verschoten (en hopelijk wat van deze tentrun gered).

 

Over een dag of 3 foto's nemen weer, hopelijk meer groen erbij mensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond hebben ze 13ltr water totaal gehad met 3ml wortelstimu pltr en ongeveer 1gr bacto.

Aangezuurd naar ph van 6.1 met ph- bloei van canna.

 

Alle tensio's id tent stonden gisteren rond de 120 (op 1 na bij de grootste Extreme) waar ze eerder dagen op 80 of lager bleven staan of ineeens van 80 naar 300 schoten, waterhuishouding die weer beter op gang komt lijkt het :blink:

 

Was wel warm id tent maar hing wel een wat "frisser" geurtje, weet niet hoe uit te leggen maar volgens mij werkt de truc.

De luchtbevochtiger staat nu ook niet meer id tent maar naast de inlaat van de inblaas omdat de luchtstroming id tent nu anders is.

 

Voorgroeikast staat nu ook weer id kweekkamer ipv op de overloop, daar heb ik al wel al het aangetast blad verwijderd om te kijken of het nu idd vergiftiging was aangezien ik bij de jonge planten in die kast watergeven goed onder controle heb nu.

Die voorgroeikast is ook oorzaak van wat extra warmte, heb nu klokcyclus van die kast aangepast op de tent, eerder hoefde dat niet maar nu staat voorgroeikast op 16/8 ipv 18/6 :smoke , die 2 uurtjes extra geen opwarming als de HPS net aangaat scheelt veel.

Bovenlift verwijderen moet nog gebeuren binnenkort zodat de deur dicht kan blijven, kwam er vandaag niet aan toe want ben ff naar de GS geweest maar ga dit komende week ergens doen.

 

Bij de zaailingen id 11ltr potten is het in ieder geval al wel zichtbaar volgens mij, die zetten nu de gang erin ipv met horten en stoten zoals eerst.

Zuinig aan dan breekt het lijntje niet is devies de komende dagen, vanavond foto's nemen en ik ga in stappen de gele bladeren die opgekruld/erg ver aangetast zijn, verwijderen als er nieuwe uitgroei plaatsvindt en deze is weer mooi groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik kan beoordelen is het veranderen vd luchtinlaat de clou :smoke

 

Bij alle planten komt de uitgroei op de onderste nodes na lang stil gestaan te hebben, nu tot leven en de waterhuishouding is ook iets verbeterd geven de tensio's aan.

Gisteren 120 op de tensio en water gegeven, toen iets van 90 en nu vandaag bij enkelen alweer 120 en bij 1 vd grootste Extreme's 200, eindelijk :blink:

Her en der vond ik al afgevallen gele bladeren en anderen lieten na 1 tikje tegen steeltje los, ook een goed teken meen ik.

De planten die op 120 of hoger stonden hebben water gehad, dit keer gewoon water verders niks niet eens aangezuurd: ph 7.2 en ec 0.24 zo uit de kraan.

Waarom alleen water? spoel ik wat extra in wat ik gister gegeven heb ipv er weer een lading bovenop en spoel ik de hele pot toch nog een beetje door.

 

Nu 2 dagen na de ingreep ziet het er zo uit, beter dan vorige serie foto's niet?

 

de 2 zaailingen in 1 pot 1st

gallery_22678_10157_464933.jpg

 

Alles bij elkaar

gallery_22678_10157_345504.jpg

 

De 400W kant

gallery_22678_10157_1448567.jpg

 

De 600W kant

gallery_22678_10157_346203.jpg

 

Grootste Extreme's van dichterbij, wel topvorming gelukkig, nu nog dichtgroeien :rofl

gallery_22678_10157_8441.jpg

 

gallery_22678_10157_728874.jpg

 

Was ut, prettig weekend iedereen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over een dag of 3 kan je met zekerheid bepalen of het de oorzaak was, maar ik verwacht wel dat het dat was.

De plant spreekt wat dat betreft boekdelen, das ook het lastige van kweken en het punt waar de ervaring om de hoek komt kijken.

Ook het maken van eigenwijze fouten helpt enorm om de plant te leren lezen, ....been there, done that :blink:

Das ook een voordeel van het kweken van identieke planten( stekken) gedurende meerdere kweken omdat je anders met alle verschillen in de genetica te maken hebt.

 

aniwee, voor minder werk, en meer opbrengst zou ik voor de kleine kleikorrels van Goldlabel gaan.

Kan in een eb/vloed systeem of een dripper of sproeier systeem, iig makkelijk te automatiseren met 1 timer.

Voordeel van dat soort substraten is dat je het niet overbewateren.

 

Ik bewonder je doorzettingsvermogen gezien je fysieke situatie. top !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou bij systemen die continue bewateren de grote korrel juist nemen omdat die droger blijft.(18-25mm)

Bij eb en vloed systemen zou ik kiezen (8-16mm)

De kleine korrel vindt ik een prachtig product om stekken op te maken voor korrelsystemen of als toevoeging voor je potgrond (4-8mm)

Bij grotere potten (groter als 11 ltr) is het ook heel goed om onderin een laag met kleikorrels te doen dit omdat de druk van de aarde onderin hoog wordt en daardoor niet meer luchtig is.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen manier om bepaalde substraten te gebruiken. :blink:

Niet te weinig en niet te veel water geven is uiteindelijk iets wat je doet op gevoel.

Je pot optillen en voelen hoe zwaar de pot is geeft heel goed aan hoeveel water er nog in zit. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Klopt, ik heb veel experimenten met hydro gedaan, maar los van de vochtigheid die natuurlijk altijd optimaal moet zijn om zuurstof bij de wortels te laten komen.

Stekken en Zaden slaan het beste aan op kleine korrels ( meer hechtingsopplevlakte per cm3 ) daarna is een grotere diameter voordelig om overbewateren te voorkomen en meer lucht toe te laten.

 

Mijn eb/vloed systeem werkt met die 2 varianten, ik groei de stekken voor op kleine korrels +/- 3 mm in vijverpotjes, daarna zet ik die potten in gewone hydrokorrels 5 to 10 mm.

 

Maaaar... er zijn meerdere wegen naar Rome ook op slabs en mapito kan je goed hydrokweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde heb ik gaten id zijkanten zitten (vinger tensio) naast de tensio's die ik al heb en hergebruik ik de grond die nu id potten zit (opwaarderen met Maerl voordien) maar mix ik er 50% canna kokos doorheen en komt er onderin iedere 18ltr pot een laag kleikorrels van een cm of 5.

 

wordt een rondje met Hericules, Herijuana x BW en wat van WOS (als die zaadplantjes die ik nu heb staan het overleven tenminste, wat een bagger is dat, ik vermoed heel oud of iets anders ermee ad hand want heb ook al 4 beschimmelde zaden gehad ervan, beschimmeld in glas met water of in potje met stekaarde na overgepoot te zijn vanaf ontkiemen. Vorige ronde herma met die zaden van ze, nee ik kon een test doen maar laat maar denk ik :blink:

 

Kleikorrels zie ik niet zitten vanwege het uit moeten spoelen van die dingen, voor 10x 18ltr potten is het teveel werk en ook kan ik dan niet volledig bio kweken, iets wat ik als medicinaal gebruiker liever toch wel doe, gebruik nogal veel canna en beter zo gezond mogelijk dan toch?

 

Heb nu een broeskop met pompje en kan heel gericht water gaan geven en mooi verdelen over de potten de volgende ronde.

Nu roei ik met de riemen die ik heb voor de ongeveer 4wk die me nog rest.

 

Mede ook vanwege de broeskop en het onhandige van via schotels water geven voor mij heb ik besloten kokos toe te voegen, dan moet ik wat meer water geven maar heb ik niet snel last van afzetting afvalzouten bovenaan de pot en verzuipen wordt ook een stuk moeilijker.

Voeding ervoor heb ik al in huis.

 

Planten zien er een stuk beter uit, her en der weer groei en vooral belangrijk: topvorming/pistels bij de planten die 1st helemaal stil stonden.

Nog wel warm id tent maar genoeg frisse lucht nu en ik heb de bevochtiger maar standje hoger gezet kunnen ze het wat meer "lijen".

 

De 600W kant heeft water gehad: de kleinste extreme's 1 ltr elk en de achterste grote extreme ook 1 ltr.

De zuuplappe (vanaf begin af aan al), dwz de grootste extreme vooraan op de foto, heeft 2ltr gehad.

 

5ltr totaal met daarin 15ml BAC bloeivoeding en 1ml bloeistimulator, bracht de EC op 1.25 (1.01 excl kraanwater EC) en een ph van 6.1.

 

Heb wat uitgebreider foto's gemaakt, is het verschil te zien?

 

400W kant

gallery_22678_10157_950140.jpg

 

2 zaailingen in 1 pot

gallery_22678_10157_592987.jpg

 

De 2 grootste extreme's

gallery_22678_10157_1009718.jpg

 

nog 2 extremes, pistelvorming

gallery_22678_10157_623176.jpg

 

en nog 1 extreme, best wel zielig maar ze komt nog los volgens mij nu alles wat beter gaat, ze heeft groene voetjes maar gele vingers :smoke zoals meerderen deze ronde

gallery_22678_10157_12082.jpg

 

Fysiek heb ik gelukkig nog "goede dagen" en vooral een dikke plaat voor m'n kop wat dat betreft vaak omdat ik vrees dat het anders helemaal van kwaad tot erger gaat worden (oftwel bewegingsangst en dat heb ik nu nog niet, alleen beter sommige dingen niet te doen).

 

Ziet er naar uit dat eea nog wel een tijd zo zal blijven, verhuizen zit er voorlopig nog niet in dus ik rommel maar weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het idee dat de vergiftiging wel een halt toegeroepen is nav nieuwe uitgroei en topvorming.

In mijn voorgroiekast is het in ieder geval erg goed zichtbaar, de zaailingen groeien (hetzij met horten en stoten onder 35C) weer door ipv gele/verbrande/verdorde bladeren en die voorgroeikast stond eerder op de overloop :blink:

 

de dames id tent hebben een behoorlijke tic gehad door die vergiftiging/ovebewatering en temp boven de 30C:

ben blij dat het nu in ieder geval weer beter gaat en ik heb een (BK buis) afzuiger besteld van 1100M3 want met die 750M3 is het volgens mij ook te weinig aan afzuig als de temperaturen oplopen.

 

Gaat de 750M3 die ik nu als afzuig heb als inblaas ingezet worden.

De buisafzuiger heeft een flensmaat van 200mm en mij filter is 160, door verloop houdt ik dan precies mooi debiet over voor de filter van 1000M3 en allebei komen ze op fancontroller :smoke

 

Luchtverdeelslang vervangen voor grotere diameter (nu 125, liever 160 of 200mm) zit er ff niet in, ik ga voor zolang een 200MM slang zelf perforeren omdat door aanschaf vd afzuiger en slang het geld nu echt op is. Misschien ook wel een box met 2x uitlaat 125mm bouwen ipv nieuwe slang waarop dan de bestaande luchtverdeelslangen komen, weet nog niet helemaal zeker maar wel dat ze wel wat meer frisse lucht kunnen gebruiken waarvan dit weekend werk gemaakt gaat worden.

 

Beter 100 euries aan apparatuur dan aan CS bagger :wave:

 

Zal vrijdagavond weer wat foto's maken als de afzuiging en inblaas veranderd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer afzuigen heeft vrij weinig nut als de omgevings_lucht_temperatuur 33 graden is.

Een hogere luchtsnelheid heeft ook tot gevolg dat de planten sneller uitdrogen.

Een 500M3 moet voor een 600watter in alle gevallen genoeg zijn.

Het bovengrondse deel van de plant kan goed tegen hogere temperaturen,

het probleem is dat de wortels te warm worden.

Je zou daar iets op kunnen bedenken als een slang die je rond de potten legt en daar koud water door laat circuleren.

Maar in de praktijk is dat een hoop geklooi.

 

Wat wel goed werkt is een autoradiator ( van de sloop, voor weinig) die je voor je inlaat plaatst.

Aan- en afvoer tuinslang eraan, bakje eronder voor de condens, koud kraanwater er doorheen, klaar !

 

Gelukkig is het de komende dagen een stuk koeler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een 500M3 moet voor een 600watter in alle gevallen genoeg zijn.

 

Heb 1000W (of 1100 met de lumenboost op aan op de 600 en een 400W Lumatek ) aan HPS dus 1:1 verhouding kan best wel.

en omdat de inblaas ook meer dan verdubbeld word denk ik dat het toch wel gaat schelen.

 

Hartstikke bedankt voor je adviezen tot nu toe en gelukkig idd koeler komende dagen maar volgende week weer 25+.

 

Water voor koeling bij setup gaat helaas niet, kraan tever weg en risico lekkage wat ik niet aankan, was het maar waar dan had ik al een inlaatkoeler :smoke

 

Ohja: Sannie is altijkd snel met versturen, ben nu de freebees Herijuana x Big White en de freebee die ik bij de Extreme's had gekregen, de Big Grapefruit, aan het ontkiemen voor de volgende ronde

 

In ieder geval vd zekerheid iets achter de hand hebben qua genetica en dan hoef ik ook niet te zo veel te stekken van die WOS planten, zit nog niet veel stekmateriaal aan eerlijk gezegd bij de meesten :blink:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten doen het nog maar nu ook niet zo lekker meer als na de 1e verandering, denk dat ze al teveel vergiftigd waren tezamen met de rest vd problemen die ze gehad hebben, kan het goed merken aan water geven en aan de nog steeds erbij komende vergelende en uitdrogende bladeren.

Kan eigenlijk ook niet anders: vanaf ongeveer half juni toen het warmer werd, hebben ze zich ongeveer een week of 5 kunnen verrijken met formaldehyde ed ;)

 

Ik ben van plan om ze tegen 1/2 augustus om te halen op die 3 "zaailingen" id 11ltrs na, die gaan dan voor ongeveer 2wk op 12/12 id voorgroeikast en wat id voorgroeikast staat gaat dan de tent in op 18/6 zodat ik dan tegen eind augustus met 30cm GEZONDE planten de klok om kan zetten.

Dan zal de ook de afzuiging (zou hem gisteren krijgen maar niet op voorraad B) ) ook aanwezig zijn en heb ik geen belemmerende factor meer met een dikke inblaas en afzuiging, inblaas vanaf raam en uitblaas via bovenlicht dan met kamerdeur dicht.

 

Had foto's beloofd maar dat zal een paar dagen (hopelijk ;) ) moeten wachten.

 

kwam bij het uithalen vd wasmachine mijn N97 mini tegen, snap nog steeds niet hoe dat kan want vanmiddag had ik hem in mijn broekzak (dacht ik) :)

Bleek dat hij dus meegewassen is op 60C en hij doet nu niks meer, tenminste niet toen ik hem uit de machine haalde, batterij erin deed en aanzette (maar 1x geprobeerd gelukkig)

Heb de batterrij eruit gehaald en hij ligt nu te drogen in de uitblaasslang vd softbox.

Op i-net staat overal: zoveel mogelijk vocht eruit slaan, batterij eruit en dan met koele lucht goed laten drogen, zou hij het (deels) weer moeten gaan doen.

 

Mooi balen, zo heb ik nog wel meer dingen gehad de laatste tijd (zie de planten) die me overkwamen maar dit is toch wel het summum tot nu toe, heb toestel gvd net 1 mnd en geen andere mobiel meer beschikbaar ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe mobiel gehaald (prepaid goedkoop ding) maar foto's daarvan zijn niet best, te verwachten ook ;)

Ga mijn digi camera weer eens opduikelen om weer foto's te kunnen posten in dit verslag.

 

afgelopen dagen is de water consumptie bij de grootste 2 extremes gedaald van 2ltr pdg naar 1ltr ongeveer, teken dat ze eind week 5, begin week 6 zitten met de bloei. Voeding heb ik niet veel gegeven, 2x id afgelopen paar keer water geven en dan met een ph van rond de 6 en een EC van 1.5-1.7 incl kraanwater EC.

Wel de "volle mep" aan voeding en supplementen: bloeivoeding, bio PK, wortelstimu en bloeistimulator en bacto ook nog eens, scheelde ook aanzuren met ph- al die voeding zet de ph rond de 6.

 

Heb een hele rits aan zaadjes ontkiemt/ ben ik aan het voorgroeien voor de volgende ronde:

2x herijuana x BW --> feminized

2x Hericules --> feminized

4x Killing Fields

2x pakistan Valley

3x Afghan Kush

1x Ketama

2x Brazilian Amazonia

2x PP x Jamaican

 

 

 

 

 

Drastische plannen om oa deze ronde goed te maken, in ieder geval zeker 1wk voorgroei:

onder de 600W komt volgende ronde 9x 18ltr en onder de 400W komen stekken te staan (van bijv de AK die ik nu voorgroei en waar ik bijna van kan stekken) in 11ltr potten.

Kleikorrels onderin de potten en schotels (of een ander soort bak) eronder voor water geven van onderaf bij de 600W kant, gaten id zijkanten voor extra water check bij de 18ltrs, bij de 11ltrs aleen tensio's id potten en bij de 11ltrs geef ik met broeskop water van bovenaf dan.

De 18ltrs worden gevuld straks 50% hergebruikte aarde van deze run en 50% kokos.

In de 11ltr komt alleen kokos te zitten van GL (moet ik nog scoren).

 

Hopelijk komt vandaag of morgen dan ook de nieuwe afzuiger: denk dat ze het wel zullen waarderen, zeker dat de inblaas een stuk vergroot gaat worden en ze veel meer frisse lucht zullen krijgen.

Deze run zal niet meer goed komen vrees ik, topjes zetten wel iets aan maar echt aandikken doen ze niet, gelukkig niet echt meer vergiftigingverschijnselen en ook helpt de lagere temp buiten goed mee.

 

Nog 3wk (inclusief deze week), dan gaan ze om, klaar of niet, maak ik er olie van wat niet "klaar" is B)

zit sowieso al op de wip qua roken van canna en tabak: moet (en wil ook maar lastig) stoppen en van alles olie maken zou wel eens goede remedie tegen blowen kunnen zijn: de hele dag vette bek ipv in rook gehuld ;)

Klok is nl. op 6-6 op 12/12 gezet en dan hebben ze ruim 10wk op 12/12 gestaan.

 

vanavond foto's maken, zal deze pot ermee updaten, niet schrikken :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kans is groot dat je over 9 a 10 weken een flinke rookvoorraad hebt, dan is het kweekleed snel vergeten.

Jammer dat deze planten kennelijk al te ver heen waren.

Ben benieuwd naar de foto's, in feite zijn kweekjes die mis gaan en niet afgebroken worden veel leerzamer voor anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...