Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Van zaailing tot oogst--> Extreme indica & JH x Amnesia

Recommended Posts

hey LC,

 

kijk,.... dat geeft hoop!

En waar hoop is, is leven en soms wc papier! :verrygood :wOOt

 

We gaan er weer voor LC! Ziet er prima uit!

 

Das toch herrie op de achtergrond?

 

veel succes!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lc

 

dat zien er hele mooie kinders uit!! heel veel succes nog!

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten stonden er lekker bij toen ik net id tent was.

gallery_22678_10157_15206.jpg

 

 

 

Ze hebben per pot ongeveer 200ml water met hierin Hy-Pro (5ml op 1ltr) wortelstimulator en op 3ltr 1/4 theelepel Sannie's Bacto gehad.

Niks aangezuurd ivm gebruik bacto en bodemleven, aanzuren doe ik alleen tijdens opkweken in de hele kleine potjes.

Water bleef 1st even staan id schotels en ik dacht nog: ohjee, maar ik had me nog niet omgedraaid of het was al weg, toch geef ik nog niet meer, langzaam opbouwen dat water geven id grotere pot ivm verzuipen en de aarde was op tensio toen het nog id bakken zat op 150mbar dus zuinig aan..

 

Bovenkant vd potten droogt al aardig in, maar goed ook want dan zoeken ze des te sneller en dieper naar water id pot en dus meer/sneller wortelen.

 

1vd JHxAmn heeft weer dat "bladprobleempje" wat ik bij eerdere kweken met deze soort ook heb gehad: rare vlekken

gallery_22678_10157_432596.jpg

 

1 vd Extreme's van dichterbij

gallery_22678_10157_693565.jpg

 

En wat foto's van alles door elkaar

gallery_22678_10157_1060748.jpg

 

Temperatuur met 1040W valt reuze mee met de actieve inblaas erbij nu, heb nog wel 2 160mm slangen als passieve inlaat en flappen ad zijkant staan heel klein stukje los.

De inblaas/afzuig staat meestal op 60% (laagst door mij ingestelde stand ivm oplopende lv/brommen/temp etc etc) en kom dan niet boven de 29C op tophoogte op idiote manier gemeten (mijn beschermbakje om thermometer maakt dat ik er een graad of 2/3 af kan trekken van wat hij aangeeft, LV is wel redelijk nauwkeurig en die geeft 57% aan, kwl en geen gevaar vd filter.

 

Zojuist 4 zaailingen gepoot, je moet toch wat te doen hebben de komende 8wk overdag?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

die rare vlekken zien er uit als TMV

 

verder staat t er goed bij. succes

 

gr richard

Share this post


Link to post
Share on other sites
die rare vlekken zien er uit als TMV

 

Zoiets had ik ook al, afwijking id genetica en dit haalt meteen de stelling onderuit dat TMV zich alleen bij stekken voor zou doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen waren aan dus ff kijken natuurlijk :P

gallery_22678_10157_391047.jpg

 

Potten opgetild en hoewel de blaadjes alweer omhoog trokken toch maar even met een hele lange sate prikker vochtigheid gecheckt id pot: bleef alleen wat ad punt vd prikker zitten (en dan nog heel weinig ook) dus watergeef tijd, precies zoals gepland.

 

Emmertje van 5ltr gemaakt met daarin:

13ml Hy-Pro wortelstimu (had geen zin om nieuwe fles wortelstimu uit de koelkast te pakken, heb oude flesje leeggemaakt, moest eigenlijk 25ml zijn)

12.5ml Guano thee (is speciaal vd groei en 1/4 vd maximum dosering)

beetje bacto (had geen theelepel maar 1/4 op gevoel erin getipt vanuit potje).

 

Ook heb ik de bovenkant vd potjes afgedekt, aarde was aardig aan het inkrimpen/indrogen bovenin, ff kijken wat dat doet, je kunt hierdoor echter niet meer de gele prikkers zien maar als je goed kijkt zie je al beetje verschil tussen de soortjes zo klein als ze nu zijn.

gallery_22678_10157_254716.jpg

 

Geen enkele extra strek overigens onder de Lumatek kap op wide stand een cm of 40 ervanaf en door de LVS goede temperatuur op "tophoogte" en de lv zoals aangegeven (deze schommelt tussen de 40 en hoog id 50%) is ook id range, handig ook al kunnen zaailingen prima met minder toe als het moet.

 

Dit is 1vd JH's

gallery_22678_10157_145319.jpg

 

En dit een Extreme

gallery_22678_10157_392836.jpg

 

Weet het, enigzins gekruld blad, daarom hebben ze ook water gekregen :) , heb ondertussen al wel een enkele worteluitloper onderin de pot (foto maken hiervan gaat voor mij alleen niet zo makkelijk dus geen foto).

 

Waar ik wel ff van schrok is dat het me tijdens het watergeven id rug schoot, in het midden ergens en ik kon even helemaal geen kant meer op, lastig als je half voorovergebogen (met steun houdend aan een tenstok voor balans) ineens geen kant meer op kan in een tent.

Had 112 al opgeszocht op de telefoon

Snerpende scherpe pijn en ik dacht dat ik niet meer overeind zou kunnen komen maar dat viel nog mee en de ergste is nu weer weg, wel gevoelig nog dus rustig aan doen.

Dacht dat ik er met de zenuw- hoofdpijnen, extreem vermoeid en totaal uitgeblust nog steeds, er lag/ligt dus nog meer in het verschiet nav de zware overbelasting van vorige week maandag omdat ik geen taxi naar A'dam kan betalen en niemand had om me te rijden daarnaartoe en het was te belangrijk om niet te gaan.

 

Je schrikt je wel ff helemaal de pleuris hoor, voor zelfde geldt was ik inderdaad ineens vanaf middenrif alles kwijt omdat er teveel druk op mijn ruggenmerg id nek staat, wie zal het zeggen? totnutoe gaat het nog steeds :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleintjes staan er goed bij, wat foto's genomen maar die volgen morgen met dubbele foto update.

 

Morgen krijgen ze weer water met wortelstimu en voor het 1st bladvoeding (Hy-Pro), vandaag eindelijk bij groothandel langs kunnen gaan en daar zit Hy-Pro sinds kort in assortiment , meteen maar ff GL special mix 2x meegenomen want ik kwam wat aarde tekort als ze zometeen in 18l potten komen te staan.

 

Zware dag vandaag, fysio gehad en de boel zit een beetje losser maar dan wel altijd vet veel spierpijn omdat de boel veel te strak aangespannen heeft gestaan.

Nog steeds niks nieuws aan dat front dus en zal helaas vrezen we ook wel zo blijven.

 

Herijuana's die ik nog heb staan en de topjes die ik hiervan bestoven heb met AK pollen zien er mooi uit, staan ook op de foto vd leuk.

Vd rest bij die 2 gelukkig niet op veel meer topjes bevruchtingsverschijnselen maar dat weet je uiteindelijk tch pas bij het knippen/als het gedroogd is.

 

Temp tussen 20 en 30C (27C op tophoogte)

LV tussen de 42 en 57%

 

Morgen alleen een foto update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagje later dus... voelde me niet zo happy en had weinig zin in wat dan ook gisteren.

Vandaag zelfde gevoel maar andere pet weer op gezet en ziedaar:

 

Dag 4

gallery_22678_10157_156197.jpg

 

gallery_22678_10157_477818.jpg

 

En dag 6, dag 5 was de baaldag dus die ontbreekt :)

gallery_22678_10157_615928.jpg

 

Douche gehad vandaag met Hy-Pro bladvoeding

gallery_22678_10157_321690.jpg

 

gallery_22678_10157_576859.jpg

 

Was het voor vandaag, morgen weer een update, krijgen ze ook weer wat te slobberen want wat extra wortelstimulator kunnen ze wel gebruiken, vol die potten!

Had eergisteren gemeld dat ze gisteren zouden krijgen maar de potten waren nog behoorlijk zwaar na die 500ml van 2dgn geleden.

Morgen krijgen ze dan ook maar ong. 200ml per plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend was ik eerder wakker dan het licht uitging en hebben ze nog een douche met bladvoeding gehad net voordat het licht uitging.

Vanavond was ik zowaar weer op tijd en heb ik ze nog een lichte dosis gegeven, komende week niet meer, pas als ze wat groter zijn weer.

 

Per plant ong 250ml water met wortelstimulator gehad en een klein scheutje bovenin de pot om de toplaag wat vochtig te maken.

Ook zijn de 2 die uiterst links stonden verhuisd naar het midden vd tent, krijgen ze 600W en 400W licht en kan ik er weer een beetje makkelijker bij her en der in de tent en ook past alles nu mooi op de foto.

 

Dag 7 12/12

gallery_22678_10157_465524.jpg

 

gallery_22678_10157_272159.jpg

 

De JH's zijn een klein beetje sneller qua lengtegroei en maken minder blad aan, logisch ook amnesia haze zit hierin en de jack doet ook een duit in het zakje (ik vermoedt overigens 3 mannetjes vd 6 JH x Amn gezien groeipatroon maar we zullen zien met een week of 2).

 

En een kijkje zoals ik dagelijks mag nemen in mijn binnentuin, op de achtergrond 2 afbloeiende herijuana's die nog 2wk ongeveer te gaan hebben.

gallery_22678_10157_483277.jpg

 

Teveel water geven de hele groei & bloei in een bak met special mix hergebruikt en buffertabs?

Krijg je zo'n mooie plant als de Herijuana links met die gele opkrullende bladeren van :P , niet meer goed te krijgen omdat ik die grote bak met geen mogelijkheid kan spoelen oid, plant krijgt al 3wk alleen water nu en is aan te zien, hollen en stilstaan is het, wordt wietolie hiervan maken straks :)

 

Lkr voetbal kijken, komt goed uit want ik moet rusten, veel steken weer id loop vd dag met ook minder gevoel id vingers, bah wordt ik beetje zat maar ja kan r weinig anders aan doen dan ondergaan :)

 

Morgen weer meer, zal eens kijken of ik dan al wat kan supercroppen, gaan ze toch nog wat de breedte in en dit geeft ook niet zoveel stress als toppen of als ze zo klein zijn, knakken. Wortels zijn nu duidelijk al te zien onderuit de pot, gaat lekker en geeft weer hoop voor boven de grond en verpotten strakkies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was tie weer (vraag niet hoe).

Afgelopen dagen echt rampdagen, veel pijn, helemaal nergens zin in/puf voor maar komop!

 

De planties hebben vandaag weer wat te slobberen gehad ook al hadden de potten nog best wat gewicht.

Per plant ongeveer 400ml water op een 6.5ltr pot via onderen.

Temp is max 30C en min 21C geweest en de lv schommelt tussen de 40-60%, redelijk stabiel klimaatje met de actieve inblaas, beter dan met alleen passieve inlaat.

 

Op 5ltr water volgende toegevoegd:

20ml wortelstimulator

20ml Guano thee extract (bio groei voeding)

iets meer dan een kwart theelepel Sannies bacto

 

PH en EC niet gemeten/afgeregeld want ik kweek weer bio, wel zie ik weer iets terugkomen wat ik eigenlijk altijd al heb gehad en sinds gisteren hopelijk eindelijk de vinger op kan leggen: een tekort aan calcium wat door een wat hogere ph omdat ik bio kweek zorgt voor allerlei extra problemen.

Magnesium was het in ieder geval niet, zwavel of ijzer ook niet en sporenelementen al helemaal niet (barst vd wormenmest in de aarde mijn grote aardebakken van 45ltr was onderin een en al wormenmest door de wormen die zich er goed thuisvoelen, heb nu alles in 1 bak, mijn eigen compostbak).

 

Nee het is mijn kraanwater.... ik wist wel dat het zacht water was maar een dh van 3,9 is wel errug laag en betekent dus ook dat ik zelf wat kalk toe zal moeten gaan voegen/ rekening mee moet houden wil ik niet weer achter de feiten aan blijven lopen ;)

Zsm Maerl kopen en door de grond vd potten waar ze naartoe gaan verhuizen volgende week mengen.

 

Op de foto's kun je het zien bij de grootste oudste bladeren die iets minder donkergroen worden vanaf de rand.

 

Update van afgelopen 3 dagen (had natuurlijk wel foto's genomen want wil zelf ook wel kunnen achterhalen hoe of wat).

Zondag heb ik alleen de Extreme kant op de foto gezet na de Herijuana's omgehaald te hebben (steeds meer seedspods zag ik komen dus om)

 

Dag 8 dat ze op 12/12 onder de HPS staan

gallery_22678_10157_250133.jpg

 

Dag 9 12/12, overzicht

gallery_22678_10157_379476.jpg

 

Dag 9 12/12 JH's

gallery_22678_10157_471379.jpg

 

Dag 10 12/12 de Extreme's

gallery_22678_10157_683952.jpg

 

Dag 10 12/12 de JH's

gallery_22678_10157_331300.jpg

 

Een JH van dichtbij op dag 10

gallery_22678_10157_254438.jpg

 

en als laatste een extreme van dichtbij op dag 10, mooi gedrongen

gallery_22678_10157_467873.jpg

 

alle reacties, ook je gedachten over wat ik denk dat het lichte bladprobleem (wat alleen maar groter wordt later) is zijn welkom.

 

Nu rust, water geven en foto's maken/uploaden etc was al weer heftig genoeg voor vandaag, laters

 

LC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren, dag 11 onder de HPS met de klok op 12/12, week 3 vanaf ontkiemfase ;) snap jij het nog, ik wel dankzij de Nokia die ook de foto's levert gedurende dit verslag ;) . Ivm kijken wat er qua verdamping gebeurde voor 1 dag plastic vd potten af gehad :) , vet ingedroogd dus plastic zit er inmiddels weer op na vanavond de potten ad bovenkant iets vochtig gemaakt te hebben met gewoon kraanwater.

gallery_22678_10157_1046836.jpg

 

gallery_22678_10157_336049.jpg

 

gallery_22678_10157_89912.jpg

 

gallery_22678_10157_144328.jpg

 

En vandaag, dag 12 op 12/12, wat is nu de JH en welke de Extreme?

gallery_22678_10157_349140.jpg

 

gallery_22678_10157_215123.jpg

 

gallery_22678_10157_172502.jpg

 

gallery_22678_10157_95956.jpg

 

De Extreme's (volle indica) maken ook wel hoogte maar blijven een stuk meer gedrongen en zijn toleranter tov water geven (ze zuipen meer) waar de JH x Amnesia aan hollen en stilstaan doet, stukje id lengte, begin van paar nodes onderin en dan weer stukkie van boven etc totdat ze ineens een cm of 70 zullen zijn.

De Extreme's verwacht ik dat ze dit bijna gaan halen aangezien ze meer id breedte groeien, nou ze hebben alle ruimte met z'n vijven onder de 600W kant en na het weekend in 18ltrs.

 

Morgen niks en misschien zaterdag ook nog wel vrij qua update, dag ertussenuit, kijken of ik voor zondag nog iets van nieuwe voorgroeikast in elkaar kan krijgen (wat is nou een paar plankies schroeven voor hokkie van 60x65?.. nou.. ach laat ook maar), zondag komt nl. mijn 110w (6x18W TL) armatuur, Torsti heeft die voor mij gemaakt en komt die brengen zodat ik van dat ketting gehannes af ben, easy rollers is voor mij het einde qua verstellen van lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een vergelijkje, op 29 mei was het dit

 

gallery_22678_10157_236952.jpg

 

Op 16 juni, 17dgn later dus, is het nu dit

gallery_22678_10157_95956.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er gezond uit LC.

daar kan alleen nog maar iets moois aankomen!

 

nu niet meer bestuiven he! ;) :)

 

succes man

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bioloog

Tsja, ben eigenlijk wel benieuwd wat er aan het eind vanaf komt en of ik in week 4/5 vd bloei niet ineens weer dat geneuzel krijg.

 

@all

Vanavond komen er nog 3 11ltr potten bij met hierin een kruizing van Herijuana met critical en ww x bb, 2 plantjes per pot ivm nog moeten sexen.

Had vd gein zaadjes hiervan ontkiemd maar deze staan nu behoorlijk id weg in voorgroeikast en weggooien is ook maar zonde

We gaan voor een paar lollies erbij! en onder de lampen is nog wel plek voor 3 potten ;)

 

Op de potten komen voor even Atami hoedjes om ze wat hogere LV te geven en wat sneller te laten groeien zodat er niet al teveel verschil gaat ontstaan met de rest. Deze 11ltr potten ga ik in het midden zetten tussen de Extreme's en de JH's in op een rijtje zodat deze potten licht van beide lampen krijgen, daarna zie ik wel weer.

Compleet hergebruikte aarde overigens die 11ltr potten: deels wormencompost aarde (onderste uit 45ltr bak) en deels lightmix zodat ik geen bodemleven hoef aan te maken en ze een vliegende start kunnen maken en ik weer minder aarde hoef af te voeren en id 18ltrs zometeen allemaal verse aarde zo uit e zak kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk geweest afgelopen dagen en afgelopen zondag is Torsti op bezoek geweest en hebben we ons gestort op het TL armatuur vd voorgroeikast.

Oh boy wat is dat mooi geworden en wat ben ik er blij mee zeg, superlicht ding en werkt perfecto.

 

on topic:

18ltr potten klaarmaken is niet niks voor iemand in mijn doen :P maar het is me weer gelukt en alle Extreme's zijn overgepot.

Van de JH's zijn er nog 4 over, waarvan 1 al is overgepot naar 18ltr en bij de Extreme's staat.

2 mannetjes bij de JH's en ik vermoedt er nog 1-tje, niet slecht 50% ratio bijna direct onder HPS, dan is het meestal 60-40.

 

De Extreme's en die ene JH staan gezellig met z'n allen onder de 600W Adjust die op diepstralen staat en er zo'n 60cm vanaf hangt.

Voor de planten onder de 600W is het sinds afgelopen zondag dag 1 van 12/12 (lekker verwarrend he), voorbloei/bloei is nu getoond bij deze planten.

Op de foto is de JH de meest linkse vooraan.

gallery_22678_10157_359112.jpg

 

600W doorkijkje vanaf pothoogte

gallery_22678_10157_1004.jpg

 

De 3 zaailingen staan, zoals gezegd, tussen de 600W ed 400W in, in de 11ltr potten waar de hoedjes nu vanaf zijn: licht ijzergebrek omdat ze te hard groeiden en ze bewijzen zich maar :D . De 3 overgebleven JH's staan nog id 6.5ltr potten en staan onder de 400W (eigenlijk 440W ivm Greenpower lamp en lumenboost aan).

gallery_22678_10157_96762.jpg

 

400W doorkijkje

gallery_22678_10157_654331.jpg

 

Ik heb hem (hopelijk) eindelijk door wat betreft dit geneuzel wat ik bijna iedere ronde wel heb

gallery_22678_10157_22012.jpg

 

gallery_22678_10157_553655.jpg

 

Het lijkt op een "giftent" syndroom oid maar dat kan helemaal niet met een SJ en goede ventilatie.

 

Hoofdoorzaak?

Een DH van rond de 4 waar ik helemaal geen rekening mee heb gehouden en (iets) te nat/ te snel verpotten --> combi hiervan.

Dan kun je wel niet aanzuren om de kalkbuffer en Calcium en Magnesium huishouding een beetje op peil te houden maar als er nu in je water amper kalk zit...

dan dus ook bijna geen Ca en Mg :whistling

tsja moet je ook maar weten (oftewel kwartje moet vallen en dat is bij mij soms erg lastig, niet uit eigenwijsheid overigens ;) ) en ik loop wat dat betreft dus al lang achter de feiten aan en daarom ook dat ingrijpen op 1 component uit het rijtje iedere keer een nog groter drama gaf (minder water, magnesium geven, verpotten, bladvoeding, pot wel/niet afdekken, lv verhogen ga zo maar door).

 

Heb nu ik dit weet, preventief een eetlepel Maerl per pot door de aarde heen gemengd (1 eetlepel per 18ltr pot en komt neer op ongeveer 50gr, aanbevolen is 25gr per 10ltr water--> ik zet dat om in 25gr per 10ltr grond) en ik blijf dit ook doen de volgende keren ter preventie van en gehannes qua ingrijpen later.

Kijk ik achter op de zak Maerl: bij een DH 4-8 keer pjr bekalken ipv de gebruikelijke 1/2 keer, dat scheelt nogal een slok op de borrel zeg

:( gaf eerder aan dat ik Maerl in huis had, bleek A-Z kalk te zijn :o , te langzaam afgevend dus heb Maerl gekocht bij tuincentrum.

 

Heb afgelopen zaterdag alle planten water gegeven (naar ratio gewicht vd pot dus sommigen bijna niks) van bovenaf met kraanwater waar Maerl in opgelost was en het verschil is al te merken wat dat betreft, frisser groen waarneembaar en betere fotosynthese waar er verder niks veranders is id setup.

Mooiste vind ik dat dat verslappen vd bladeren wegtrekt en de nieuwe groei weer reikhalzend naar het licht staat met een beter kleurtje :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren nog 2 vrouwtjes gespot bij de JH's en ik verdenk laatste ook van dame zijn, mooi hoor 4 uit 6.

Morgen gaan de overgebleven JH's ook naar 18ltr potten.

 

Ivm de warmte en eerder niet inwateren vd potten zoals ik normaal doe om ze ff goed te laten wortelen hebben de planten gisteren water gehad.

 

De 600W kant:

3ltr water (500ml per plant op 18ltr pot) van boven met Gardena spuit met hierin 0.5ml bloeistimulator van BAC en 8ml wortelstimulator van Hy-Pro, niet aangezuurd.

 

400W kant:

gietertje van 2ltr verdeeld over de 3 JH's met hierin 0.5ml Final Solution, ook van boven water gegeven zodat de wortels vrijgemaakt worden voor de overpot en ik ook een mooie vaste kluit heb bij het overpotten morgen naar de 18ltrs.

 

De zaailingen die ertussen staan heb ik de bovenkant vd pot beetje nat gemaakt met water, ze doen het aardig overigens :D

 

pics zijn gemaakt, volgen later vanochtend , nu 1st, nu het nog "koel" is ff snel boodschappen doen.

 

Gisteren zagen ze er zo uit (let op bovenste bladeren vd JH's, lichtgroenig)

gallery_22678_10157_375071.jpg

 

En vandaag zo, de bladeren worden groener en groener, denk dat ik het juist heb met de Calcium (en ook magnesium extra is niet erg), zo ken ik ze weer

gallery_22678_10157_807718.jpg

 

Nog een overzichtsfoto vanaf linkerkant tent en 1 vd beide lampies (beide staan op diepstraler stand) die voor het zonnetje in huis zorgen.

gallery_22678_10157_767565.jpg

 

gallery_22678_10157_377062.jpg

 

 

Temperatuur is max 30.9C en min 21C bij een lv tussen de 35-55%, de LVS doet zijn werk: op bladerdek nivo is het "lekker" door de luchtstroom uit de LVS.

Zou wat lager kunnen nog met een slag grotere afzuiger en dan de huidige afzuiger als inblaas maar dat komt wel als ik ooit die 2e 600W dimmable aan ga schaffen, als het zo blijft vindt ik het voorlopig nog best: heel wat anders dan 33C en een lv van 20% met een 600W in een DR100 :o .

Id kamer waar de tent staat is het 29C overigens ;) , haal verse lucht van meerdere plekken: passief via slang vlakbij raam en actief vanaf de overloop waar in de kamers die erop uit komen diverse raampjes open staan, heb mijn lesje wel geleerd wat dat betreft :P , nu dat water geven nog :(

 

Zo voetbal kijken nu, was ook alweer druk geweest met PC fans voorgroeihok, sterke stammetjes wil ik :whistling

Morgen meer, krijgen ze ook weer water want met dit weer slurpen ze wel een 200ml pdg extra.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren nog behoorlijk druk geweest en niet aan overpotten vd laatste JH toegekomen.

Had ze net voor het licht aanging douche met Hy-Pro bladvoeding gegeven op halve sterkte.

 

De JH kant

gallery_22678_10157_309765.jpg

 

Overzichtje

gallery_22678_10157_364101.jpg

 

En toen ging het licht aan....

Tensio's waren, desondanks de genereuze watergift van donderdag, allemaal opgelopen tot boven de 200 (de grootste planten gaf de tensio zelfs 320 aan) dus ik kon aan de bak met water geven.

gallery_22678_10157_265179.jpg

 

De 2 grootste planten tov een 1ltr handspuit

gallery_22678_10157_388693.jpg

 

Van onderaf is een crime bij de Extreme's omdat ik er niet goed bij kan dus ik heb van bovenaf ingewaterd, 2ltr per 18ltr pot in gedeeltes gegeven en 1ltr op de 11ltr potten waar de 2 zaailingen instaan. De JH die nog id 6.5ltr staat heeft 700ml gehad. Totaal 10ltr gegeven over alle potten

 

De 1e 5ltr emmer die ik heb aangemaakt zat het volgende in:

10ml BAC bloeivoeding

1.25ml Pentakeep- S

dopje Rhizotonic (flesje is nu eindelijk leeg)

 

Door toevoeging vd Pentakeep-S hoefde ik niet af te zuren (ivm de ph burst rhizo) :D , ga dit produkt nog uitgebreidt testen overigens maar pas met een run op alleen stekken na deze run (zie ook stukje over WOS onderaan).

 

De 2e 5ltr emmer die ik heb aangemaakt zat het volgende in:

20ml Guano thee groei (N en K en micro- en sporenelementen zit daarin)

 

Heb dus een mix van groei en bloeivoeding gegeven om snel voor de plant eea opneembaar te krijgen want via bodemleven is doordat ze tijdelijk wat natter hebben gestaan en tekorten hadden (ook al heb ik nog zo goed opgelet met wateren) gaat stuk trager en ze hebben aardig wat honger nu ze allemaal goed aangeslagen zijn en er de gang inzetten.

 

Kleine zaailingen doen het erg goed, geen mutaties te zien nog, zal mij benieuwen wat dit wordt want het is een kruizing tussen Herijuana en gefeminiseerde Critical en WWxBB :P

 

Vannacht toen ik weer eens wakker werd nog een blik id tent geworpen en jahoor, allemaal met de bladeren strak omhoog naar het licht, kwl om te zien en bewijs dat ik het nog wel id vingers heb enigzins, begon ernstig aan mezelf te twijelen of het wel zinvol was om door te blijven gaan met kweken, kost me behoorlijk wat lichamelijk gezien en de laatste 2 runs waren nu niet echt om over naar huis te schrijven (afgezien van herma drama nog).

 

Vanavond nieuwe foto's, ben wel benieuwd of de tensio's alsnog gezakt zijn en of die laatste JH nu dan toch eindelijk geslacht gaat bekennen na 3wk 12/12.

 

Tijd voor watergeven WOS zaailingen, heb staan: ketama, pakistan valley, afghan kush en brazillian amazonia voor de volgende run ergens eind augustus.

Al deze soorten hebben een hoger percentage (rond de 2%) CBD en ik hoop maar dat er niet weer herma's tussen zitten, ga daarom voor het 1st ooit, stekken nemen en deze id bloei zetten voor herma check, naast het normaal stekken voor volgende run :whistling te goed van vertrouwen ben ik niet meer en wil ook wel eens "rammen" met 6.5ltrs ;) :( :o

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames staan er nog steeds goed bij, bleek wel dat de aarde rondom de kegel vd tensio droger was dan rest vd pot dus ze staan nu op 30mbar (grootste planten) omdat ik er, na het "tensio-en" en nog steeds 320/250 waarden, nog 1 ltr gewoon kraanwater per pot in heb gedaan vanaf bovenaf en hierbij ook ff goed rondom de tensio's heen en toen begonnen de tensio's rap te zakken qua waarden, uiteindelijk zal hetop ongeveer 100mbar uitkomen aangezien vocht zich nog wat beter verspreidt id uren na water geven en ik redelijk over de meters heen heb gewaterd waardoor er direct langs de buis ook aardig wat direct naar beneden loopt en de meting beinvloedt. Straks voordat ik na bed ga nog maar ff checken en meteen nog maar een betere overzichtsfoto nemen dan die vanaf potrand wnat morgen kan zomaar alles weer anders zijn :D

 

De dames (laatste JH is dus ook een dame en is verpot naar 18ltr).

Zaailingen in de 11ltrs staan nu vooraan de rij, dan 1e rij 18ltrs is JH x Amnesia,

dan uiterst links op de volgende rij nog een JH en vervolgens 2x een Extreme

en op de achterste rij 3x Extreme maar is beetje lastig te zien op deze foto op potrand hoogte, morgen een betere ;)

gallery_22678_10157_324702.jpg

 

Wel alles weer mooi fris groen qua nieuwe uitgroei bij ALLE planten en zelfs her en der een beetje bijtrekkend blad en vd rest laten ze nu eindelijk vanzelf die aangetaste bladeren vallen ipv "alles vasthouden wat we hebben want we hebben niet meer", ook een teken dat het weer de goede kant opgaat.

 

Zaailingen, gaan goed, weinig extra strek, wel licht LST-en omdat ze in elkaar groeien, vandaar dat ze beetje "hangen".

 

gallery_22678_10157_178672.jpg

 

En nog wat foto's vd rest waarop je de fris groene nieuwe uitgroei goed kunt zien tov dat geelgroene wat er her en der nog aanhangt.

gallery_22678_10157_37579.jpg

 

gallery_22678_10157_484110.jpg

 

Vandaag viel overigens ineens zomaar een van de vele kwartjes:

ik had toch speciaal voor de "warme dagen" en toch door moeten draaien iets gekocht?

En jawel, de Lumatek dimmable 600W is nu "gedimd" naar 400W en de 400W is nu 400W (dus geen boost) dat scheelt een graad of 4 id tent zelf en ook nog eens stroom, je moet er maar opkomen B)

 

Handig hoor die cognitieve klachten die extra worden als ik veel pijn heb, je moest eens weten hoe vaak ik afgelopen wek: bij veel pijn en dingen doen/denken aan moet ik altidj DIREKT doen anders kan het zomaar weken duren aleer ik er iets aan kan doen omdat het dan ineens weer voorbij komt.

Vaak ben ik helaas niet in staat tot DIREKT doen dus veel verdwijnt ongemerkt naar de achtergrond (en nee dit is geen "manana" vh blowen zelf maar puur omdat het flinke chaos in de orde is bovenin mijn kop met al die zooi waar ik in terecht gekomen ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladprobleem wat er al was ziet er erger uit dan het is, al die bladeren waren eerder al aangetast.

Nieuwe aangroei, voor zover die nog gaande is, is wel ok.

 

Wel jammer hoor, ze konden dat groen goed gebruiken ivm weinig voorgrorie maargoed we draaien gewoon door.

Klimaat is wel wat beter met 2x 400W, kan het merken dat de 600W peer er "niet hangt" en vanmiddag is de voorgroeikast die overdag 25C id kamer uitblies naar de overloop verdwenen, overdag is die kamer nl. schaduw dus afkoelen zoveel mogelijk.

 

vraag me toch niet stiekum af of MDF kasten in bijv mijn slaapkamer niet toch voor "vergiftiging zorgen" maar dat kan bijna niet met de ventilatie die ik heb en veel ventilatie op mijn bovenverdieping altijd (ik slaap graag koel)

 

Foto met licht aan

gallery_22678_10157_186610.jpg

 

Vooraanzicht alles met licht uit

gallery_22678_10157_532768.jpg

 

 

Extreme topvorming

gallery_22678_10157_659903.jpg

 

Ohja, qua tensio zat ik er aardig id buurt (gelukkig kan ik het nog ;) ), bij aangaan licht ff gekeken en hij gaf 90 aan waar hij gisteren van 320 naar 30 schoot.

Precies goed dus alhoewel het wel weer ff lastig is omdat het nieuwe maat pot voor mij is (eerder 6.5/11 of 45ltr bak nog nooit 18 (eigenlijk 25) ltr potten en dan vanaf boven bewateren, hele onderneming nog maar op dat punt val ik in herhaling B)

 

NL tegen Brazilie vrijdag, hopelijk eens aandacht trekkend genoeg dat ik de hele wedstrijd blijf volgen, nu haak ik vaak af omdat er gewoon niks gebeurt, heb bij een actiefilm al moeirte "om bij te blijven" dus eens actie svp op dat hele WK, lijkt (soms) wel de Jupiler league :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net klaar.

 

4 vd Extreme's hadden dorst dus heb ik water gegeven.

De 2 grootste iets meer dan 1ltr en de kleinere ong 1ltr (eerder 800ml dan 1000).

 

Omdat deze planten verder id bloei staan heb ik aan deze 4ltr water toegevoegd:

0.75ml bloeistimulator BAC

8ml bloeivoeding BAC

8ml wortelstimu van Hy- Pro

niks aangezuurd of gemeten gewoon geven

 

Alle "toevoegingen" zijn 1/2 of max 75% van normale dosering ivm warmte en meer water verdampen en dus rekening mee hoduen anders krijg je ophopig van zouten.

 

Zaailingen hebben ook water gehad, 2 ltr verdeeld over de 3 11ltrs want ik zie her en der lichter wordende blaadjes en bleef geen aarde aan de "sateprikker" plakken, wel veel verschil hoor tussen die zaailingen (zie foto's) en 1-tje knapte steeltje van bij trainen, daarom die prikker ernaast, morgen is dat weer helemaal goed.

Op deze 2ltr

8ml wortelstimu van Hy- Pro

10ml Guano thee groei

 

Foto kikkerperspectief, weer eens wat anders, die Sunon id likerhoek is trouwens niet aangesloten en moet er nog uit, maakt veel teveel herrie dat ding in een tent. voor in een hok zijn het perfecte fans, goed te dimmen en kan gewoon op 230V (zijn recirculatie, ja recirculatie) fans die ong. 225M3 trekken en erg krachtig zijn.

gallery_22678_10157_379934.jpgheb ook

 

en de voorste grote Extreme van wat dichterbij bekeken

gallery_22678_10157_290633.jpg

 

Lamp hangt al wat hoger, ze waren wat sneller gegroeid dan ik dacht afgelopen "dag" en stonden er cm of 20 vanaf, nu 35cm onder de Adjust weer met de LVS er fijn tusendoor blazend (net zoals bij de Lumatek kap kant)

 

Kan wel merken aan het licht dat de boel "gedimd" is hoor: veel meer schaduwval omdat footprint 400W nu eenmaal minder is (en helemaal met diepstraal en er dus verder vanaf) dan een 600W. Als de temps zo blijven als nu met de 2x 400W ga ik tegen het weekend weer 1100W aanzetten, zit ik 4C hoger en moet ik iedere dag water geven ipv om de dag omdat de bovenlaag als een gek indroogt en ze veel verdampen.

 

kan ze niet afdekken tegen de verdampig want hoe geef ik ze dan water?

volgende run toch maar grotere schotels aanschaffen, nu kon ik dat ff niet missen en heb 30cm potten op 25cm vierkante schotels staan en da's lastig water geven via de schotel dan maar ze staan vd grond en eventueel drainwater gaat niet over de vloer met die schotels.

 

Morgen maar weer een update, veel anders dan groene oase id gaten houden doe ik niet dezer dagen met die warmte, wil wel maar kan helemaal niks, flabbergasted boordevol energie en bruisend vd plannen, ken je dat? vreemd, heel vreemd kan ik je vertellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen en 2 watergeef beurten verder B) ja, ze lustten wel wat met die warmte.

 

De waterbeurt van dinsdag was 2ltr vd grootste Extreme's en de rest vd planten gemiddeld 1 ltr.

Hieraan was toegevoegd 1ml bloeistimulator van BAC en Bacto van Sannie (1/4 theelepel).

 

Woensdag, dag 12 vd bloei (26 dagen 12/12):

gallery_22678_10157_806833.jpg

 

 

gallery_22678_10157_329714.jpg

 

En een grote Extreme dag 12 vd bloei (26 dagen 12/12)

gallery_22678_10157_1003579.jpg

 

Gisteren hebben de grootste Extreme's weer 1.5 ltr gewoon kraantjeswater (ph 7.2 EC 0.24) gehad en de rest ongeveer 1 ltr.

De zaailingen hebben ook nog wat water gekregen om de bovenlaag vochtiger te maken, droogt in als een gek.

Nog geen sexe bij de zaailingen maar ze geven al wel aan dat ze voeding nodig hebben, vreters dat ze zijn zo klein als ze zijn nog.

 

Dag 13 bloei vd Extreme's, dag 8 vd JH's en de zaailingen nog geen voorbloei dus...

Verschil in lichtkleur, de "600W" kant heeft een heel ander spectrum dan de 400W kant, komt door het dimmen vd 600W lamp, spectrum gaat dan stuk meer naar herftszonnetje

gallery_22678_10157_858880.jpg

 

En nog maar een keer een grote (voorste) op vorige foto, Extreme, deze planten doen het het beste tot nu toe maar ik verwacht nog wel dat de JH's op gaan komen, vorige kweek gingen ze ook pas in week 6 echt wat laten zien (plant moet zeker 11wk) dus daar maar ik me niet zo zorgen om.

gallery_22678_10157_563324.jpg

 

De andere 3 Extreme's wel beetje meer zorgenkindjes, groen komt wel terug maar ze groeien niet echt meer door, strek is er al een beetje uit dus dat worden lollies van max 20gr vrees ik, noujah ben al druk bezig met volgende run wat puur vd opbrengst gaat om zo mijn stash probleem te tacklen.

 

Vandaag 35C, opgroeiende zaailingen hebben het wel zwaar, vooral droogtrekken van de potten is zwaar voor ze maar met dit weer is er lastig tegenop te wateren met 4ltr potjes en ze dan niet te verzuipen of te laten verdorren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen pics, kan ze el blijven posten maar bij zo weinig reacties ga ik over op 1x pwk foto's plaatsen, vd rest wordt dit mijn kweeklog.

Kalender gecheckt en vandaag gestart met de bio Pk toevoegen bij de Extreme's

 

Grootste Extreme's met zijn 2-en een 5ltr gegeven (tensio stond op 390 vanaf 200 en 2ltr gisteren), ze zuipen!

Id 5ltr

15ml bloeivoeding

8ml bio PK

EC gemeten, die was 1.53 en ph was 6

 

Kleinere Extreme's hebben met zijn 3-en 4ltr gehad

Hieraan toegevoegd

12ml bloeivoeding

5ml bio pk

 

De JH's hebben 4ltr over 4 planten gekregen, iedere plant ongeveer 1 ltr

12ml bloeivoeding

5ml bio pk

 

De zaailingen (1 mannetje gespot en eruit gehaald) hebben 3ltr water, iedere pot 1ltr gekregen

8ml hy-pro terra

 

Was van plan die zaailingen hy-pro hydro te geven maar beter van niet met die verse Maerl.

 

Mij benieuwen of die tensio's morgen weer boven de 300 staan bij die grootste extreme's de rest loopt behoorlijk achter die 2 aan.

 

Ben dosis voeding gaan verhogen en hoop hiermee dat de planten de verbetering die ze hadden ingezet vast kunnen houden, her en der vergelen weer bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ff geleden alweer, erg druk met andere dingen geweest en helemaal niet met de planten eigenlijk.

 

Over bladproblemen heb ik inmiddels ander topic lopen en ga ik er hier niet verder op in: hoofdoorzaak is zeer waarschijnlijk mijn watergeef regime en ga ik de volgende run anders aanpakken.

 

@topic kweekverskag

De planten hebben 4dgn geleden weer hun portie water gehad met voeding, de grootse Extreme's 2 liter pp en de rest 1ltr.

Tensio's allemaal hiermee rond de 120.

10 ltr water verdeeld over 2 emmers

 

Extreme's emmer:

15ml BAC bloei

5ml Bio PK van BAC

0.5ml Bloeistimulator van BAC

 

JH's emmer:

10ml BAC bloei

5ml Bio PK van BAC

0.5ml Bloeistimulator van BAC

 

Gisteren:

Vd herrie mix zijn er nog 3 over, verwacht nog 1 mannetje hierbij te vinden dus 2 over.

3 mannetjes zijn al verwijderd, 1 pot had 2 mannetjes erin.

 

Afgelopen dagen was het een stuk koeler dus zopen de dames ook niet zoveel (en draaide ik weer met 1040W) dus heb ik gisteren pas weer water hoeven geven:

10ltr emmer met halve theelepel Bacto en dat verdeeld over alle planten: hoogste waarde op Tensio was 160 en na die 10ltr allen weer rond de 120.

Water was voor toevoegen BActo aangezuurd tot 6, ik vermoedt ook dat de ph door die MAerl wel wat ad hoge kant is geweest en id bloie verhogen de planten zelf graag de ph ook nog eens.

 

Komende dagen weer warmer weer dus vanaf morgen gaan ze weer meer zuipen, ik ga qua EC niet hoger dan 1.5 ivm verdamping en na de veodingsbeurten "spoel" ik dan tussendoor met aangezuurd water ph6 met om de week bacto erbij. Door de waterstress kan ik beter af en toe "spoelen" om te voorkomen dat ze teveel stress ervaren verder.

 

Schotels zijn wel onder de potten uit nu, kwam wat varenrouwfukkers tegen toen :rolleyes: maar die zijn meteen geplet.

De drainagegaten drogen nu beter in en ook meer zuurstof via onderkant en kan ik ook handiger de potten verplaatsen/draaien nu zonder schotels die toch nergens voor dienden, ja opvangen druppels uit de pot eventueel.

 

Vanavond weer foto's maken, die 2 Extreme's zijn nu echt lekker bezig, de rest ook wel maar die 2 springen eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...