Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Poldergrower

Compacte Potaarde

Recommended Posts

Slecht nieuws!

 

Mn Amneesjes worden geel.

 

Oorzaak: Ze staan te nat. (Eigen schuld) (Te natte dames zijn niet altijd in je voordeel) :likken:

Opgemerkt: 5 dagen geleden (Heb wat dagen geen water gegeven) Nieuwe blaadjes vertonen nog geen afwijkingen.

 

Foto Mishandelde Amnees : Niet een al te beste foto maar de gele kleur is wel duidelijk.

 

 

 

 

Heb gelijk 4 PP tjes erbij gezet die ik op het moment van vergeling bij de Amneesjes , heb laten ontkiemen.

 

Fotos PP tjes :

 

 

 

 

 

 

PP tjes heb ik erbij gezet omdat ik toch echt het tegendeel wil bewijzen.

En natuurlijk om zeker te zijn van een rokertje :innocent:

Hopen dat het goed komt met mn Amneesjes!

 

Mvg Evanix!

 

Hoe gaat het met de plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat duurt wel ff voor ze zo nat zijn dat je ze met de hand kan breken, je moet ze soms wel even beroeren en een laag natte cocos eraf schrapen zodat de droge cocos weer aan het oppervlak komt.

 

Je moet er niet op gaan wachten en bij gaan zitten want dat is een dagtaak,

 

wat ik doe op guerilla.....om in te wateren...duurt idd erg lang...

 

ik neem er 25 cocobricks mee in me rugtas....

 

op spot stop ik er een paar in een vuilniszak....dan liters slootwater of opgevangen regenwater erbij....zak dichtknopen...24 uur later ...is het helemaal perfect om te gebruiken....

 

gr

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barst die zak niet open op een gegeven moment? Neem aan dat je er niet meer dan 5 in een vuilniszak doet en de zak niet luchtdicht afsluit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee.. barst niet open..zak gewoon met een knoop erop....in 24 uur heb je mooi ingewaterde en gebruiksklare coco.....en klaar is klara

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meng die cocos in de plant gaten met klei...2 a 3 bricks per pantgat..en kippemest ala DB.

 

iig geen verslag zit in de pen....er liggen wat spots te wachten idd.....die een paar jaar niet gebruikt zijn....

 

eigenlijk.... vind ik het tijd dat Cannabusinesss eens een jaarverslag bij houd.....lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis iig al top dat de Guerilla guru weer online is, gouden tips en ervaring heeft die carpie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat wordt zeker gewaardeerd!

 

Die cocos vind ik maar niks, sorry. Volgens mij zijn alle spullen op je spot aanwezig en als je niet op guerilla gaat dan kan je nog makkelijker je bodemstructuur verbeteren. Bladafval en ander organisch materiaal is hier het sleutelwoord.

 

Wanneer je ergens iets oogst en je zult er niet meer terugkomen dan kan je twee dingen doen om je structuur te verbeteren.

1. zaai planten die je structuur verbeteren, voorbeeld zijn borage, madelief, phacelia, mosterd en er zijn er vast vele meer. distel is ook een mooie, al die planten hebben een lange penwortel welke tot meer dan 15 meter diep kan geraken. Zaai maar lekker dik, het gaat om de wortels tenslotte. Je moet je voorstellen dat al die plantwortels de grond in gaan en zullen verteren. Wat er achterblijft zijn gangetjes met verteerde plantwortels. Een soort compost-gangen waar andere plantwortels gebruik van maken.

2. mulchen, oftewel afdekken. Dat kan met iets dat verteerd zodat de structuur van de bodem verbeterd. De plantaardige resten worden opgenomen door de bodem om daar onderdeel van de bodem te worden. Mulchen doe je als je klaar bent op je kweekplek. Je haalt de bladeren die nog niet zijn verteerd weg als je start met kweken. Gebruikt kunnen worden, blad, hout, karton, vloerkleed, en alles dat organisch is. Je kan het ingraven maar dat is weer extra werk en verstoord het bodemleven ook weer wat. Laat maar lekker liggen dus. Als je perse wilt graven/spitten kun je het ook onderwerken.

 

Bovenstaande doe je ieder jaar weer. Je krijgt dan zelfs op de zwaarste klei een prachtige structuur, gemaakt in samenwerking met, De Natuur™

Als ik begin op een plek verwijder ik eerst de mulch en steek dan een riek in de bodem. Deze haal ik voorzichtig naar voren en naar achter, haal hem uit de grond en loop een stap verder om het weer te herhalen. Zo keer ik de grond niet, maak hem wel los en luchtig en blijft het bodemleven in tact. Ook loop ik niet op de plantgaten, de aarde zou compactere.

 

Cocos hoort hier niet in de grond, ik denk dat het niet of heel moeizaam verteerd en daarom zijn er veel betere methodes om mee te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met je eens miramar dat je moet proberen zoveel mogelijk de natuur in acht te laten en als je rommel naar je spot brengt dat je dit ook weer opruimd na de kweek. Helaas is een goede grond per direct gewenst dus jaar op jaar terug komen om de structuur iets te verbeteren gaat voor mij niet op. Bij mij moet het nu meteen en gelijk als ik een nieuwe spot vind, volgend jaar kan die spot onbruikbaar zijn, dus is rotzooi naar je spot je enige oplossing om te draaien op goede bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, alleen als je dat doet op de plek waar die boom heeft gestaan is er het juiste bodemleven aanwezig die beter raad weten als bodemleven dat zich niet aan de banaan heeft aangepast.

 

De redenering dat buitenwiet duurzamer is als binnenwiet en bijdraagt aan een beter milieu ben ik het wel mee eens. Dat is ook 1 vd redenen dat ik buiten kweek. 0 energie verspilling.

 

 

Maar goed, ik zou nog steeds zeggen. Creëer je eigen aarde, de tijd die je normaal in het kopen en vervoeren van spullen steeds kan je ook direct aan je grond besteden. Het resultaat wordt ook steeds beter. Ieder jaar rendeert je grond totdat je na een jaar of 5 alleen nog maar wat hoeft te mesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

guerilla locaties worden ontdekt, kwestie van wanneer.. De kunst is dat je je spots maximaal benut en dat kan niet altijd met geduld hoe graag ik het ook zou willen. Ik heb liever 6 keer gedraaid dan dat ik de 6e keer draai en gepakt word omdat ik voorheengaande jaren de bodem in orde heb gemaakt op een ecologische wijze, die zon gaat hier niet op.

 

Maar ik kweek meestal niet in het bos, de ruimte en spots zijn beperkt en de grond laat meestal te wensen over. Ik kweek op locaties die dubbel zo hard niet mogen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima natuurlijk.

 

Ik kan me best indenken dat mensen wisselen van plaats. Het lijkt me ook niet goed om telkens hetzelfde gewas op dezelfde plek te knallen, vooral als je er veel zet. Heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet zeker dat het mis gaat. Dat bedenk ik me nu ook opeens voor binnensubstraat. Daar zal je toch af en toe wat anders op moeten draaien om het goed gezond te houden. Zullen vast veel mensen zijn die dit niet doen? Geen idee eigelijk.

 

Het kan dus wel denk ik, jaren kweken op 1 plek. Maar dan wel met een beetje wisseling van plekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wisselen? Als je dit jaar oogst op een spot kan dat volgend jaar weer zo zijn maar ook zeker niet.

Het is in ieder geval een garantie dat de grond goed is en die kan je na een kweek weer netjes opwaarderen dat is niet zo moeilijk.

 

Binnensubstraten zijn in mijn ogen alles behalve aarde en cocos, dus glaswol en dat soort meuk.

 

Ik heb een spot waar de grond perfect is een soort potgrond achtige zwarte grond waar brandnetels groeien, urban dat wel maar draai er al wat jaartjes, ik heb nu 2 jaartjes overgeslagen eerste omdat ik er niet aan toe kwam en dit jaar omdat er een groot hol van een of ander beest was dus dit jaar kan ik het beest wegjagen als ie er nog zit. Gooi er wel een rookbommetje in, ik vond dat de vorige keer een beetje inhumaan wellicht vanwege jongen die misschien net geboren waren en niet weg konden. Dit jaar is een ander verhaal en zijn de jonkies groot dus uitroken die rotzooi :P

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mede kwekers

 

Dit topic loopt al 4 jaar en er staat leuke leerzame informatie in .

Cannabusinesss heeft het al die tijd en met vele natuurlijk in leven gehouden :verrygood

Van af nu is het topic sticky zodat het niet meer verdwijnt van de 1e bladzijde

Succes allemaal met jullie bricks B)

 

Groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Je bent ze daar toch ook wezen halen zie ik ,ik vond het ook een mooie zaak,zo zie je ze niet veel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt! Na jou tip. Inderdaad een super mooie zaak.

 

Heb voor volgend jaar nog genoeg in de opslag liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Volgend jaar rij ik er ook weer heen johnny ,ik vind die toch beter als van de action ,hij lijkt luchtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...