Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
botje

verkleuring blad na 6 weken bloei

Recommended Posts

Hallo allemaal na veel gelezen te hebben op deze forum me toch maar even voorstellen.

Mijn naam is dus botje,kweek ongeveer 1jaar op nog geen vierkante meter onder 400watt hpi,canna groei en bloei,en afgezuurd water ph6.2.

Ec wordt niet gemeten voeding volgens schema op de fles.

Na ongeveer 3 a4 weken bloei begonnen de eerste problemen met ver kleuring van de bladeren.

Kan wel veel vertellen maar een foto gallery_14012_10045_314228.jpgzegt meer denk ik,graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik las ook dat je bloeit en groeit onder HPI voor de bloie is HPS beter, maar dat is niet het probleem <_<

welke voeding gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet er even iemand inspringen die 100% zeker weet wat dit is..

 

niet dat ik dat ben want ik heb nog nooit paars blad gehad, ik weet wel dat ik nog nooit paars blad heb gehad terwijl ze het ijskoud hadden (wel paarse steeltjes) en dat de ph gewoon perfect is, daar kan het niet aan liggen. wellicht is het het soortje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook nooit paars blad gehad, alleen buiten in september als het weer niet meer te doen is.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen ,bedankt voor de reacties.De temp max is 29a30 en de nacht temp is meestal rond de 16 graden.

'Het soortje is anesthesia,heb deze soort al vaker gekweekt maar nog nooit eerder last van dit probleem met vergelijkbare temperaturen.Voeding is van canna maar dat had ik al eerder vermeld.Er is ook een plant bij die vrij licht van kleur is en ook van die paarse vlekken,dit terwijl endere juist weer heel mooi diep groen zijn.

Mocht iemand nog iets toe te voegen hebben zie ik dit graag tegemoet.

Dit zijn de planten in een eerder stadium.gallery_14012_10045_1138338.jpg

gallery_14012_10045_729602.jpg

gallery_14012_10045_771490.jpg[/url

Deze foto's zijn van 3-4-2010,de 6 weken bloei is dus 6 weken lamp op 12/12.

Heb inmiddels wat pics van vandaag gemaakt en zal ik ook even posten misschien geeft dat een duidelijker beeld.

Zelf denk ik een tekort aan iets maar heb geen idee wat,hier dan de foto's.

<a href="http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=265808" target="_blank">gallery_14012_10045_963060.jpg

gallery_14012_10045_356365.jpg</a>

gallery_14012_10045_977105.jpg

 

gallery_14012_10045_1168984.jpg

gallery_14012_10045_1168984.jpg

Edited by botje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit waarschijnlijk id pheno, ik had ook wat paarverkleuring onder PLL en HPS afgebloeide anesthesia's en ook bij herijuana's heb ik het gehad.

 

Zit er ook paars id nerven vh blad en bij welk type bladeren zit het het meest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,ik weet dat 16 graden wel wat weinig is, maar heb mijn lampen snachts aan en anders moet ik bij verwarmen en dat gaat wat moeilijk en verder zit het paars niet echt in de nerven.

Heb nog een foto geplaatst daar kan je het goed zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je snachts de lampen draaid zou je zeggen dat je minstens 20 graden in je hok moet hebben.. anders moet je de afzuiger een tandje lager zetten.

 

Want ik maak de gok dat je de afzuiger draaid zonder fancontroler? en zo dus de afzuiger voluit draaid

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is overdag vaak zat nog maar 8 graden, dus niet zo gek dat je temp dan rond de 16 hangt overdag met lampen uit. heb hier ook last van, maar vertik het om er een kachel in te zetten, iets met veiligheid ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb inderdaad geen fancontroller maar in het verleden ook zo gedaan en toen geen problemen dus denk niet dat dat het probleem is

Temperatuur is overdag ook nog erg laag en heb geen ruimte voor een kacheltje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai ook geen kachel ik draai gewoon de afzuiger op 20% als de lampen aan staan kan het oplopen tot 35 graden+ maar dat deerd mij niet ik geef voldoende water, snachts komt het niet onder de 24 graden.

 

Ik kan de afzuiger een tikje hoger zetten maar dat doe ik niet omdat ik het anders weer te droog krijg in me hok en de muur gaat trillen waar ik me uitlaat op heb gezet. (hinderend zoemend geluid)

 

Een fancontroler is een fijn apparaatje en een echte aanrader.

 

Je temp kan daarmee voor een groot deel opgelost zijn, en een probleem minder is een pluspunt erbij <_<

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn afzuiger ook gedimt,maar dan op denk ik 70% met een gewone licht dimmer.

L.V. is bij mij vaak ook erg laag,toch maar eens zo'n apparaat aan schaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gewone lichtdimmers die laten je afzuiger vaak brommen en is geen aanrader.

 

je kan de lv makkelijk omhoog brengen door simpelweg bakjes water tussen je planten neer te zetten, door de lamp verdamt het en krijg je een hogere luchtvochtigheid, je kan ook met natte handdoeken gaan klooien.

 

her en der wat waterbakjes neerzetten does the trick.

 

Greetz <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie elf vingers <_<

Zo erg vinden ze het dus ook weer niet.

 

Geef je ook bacterials?

Goedkoopste en stille oplossing is deze LINK (oldschool)

 

Is dit een anesthesia zoals je zegt?

Ze heeft veel weg van een Indica.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede morgen,de planten zien er verder ook wel goed uit,alleen je kan wel verschil zien tussen de planten die wel goed doen en de licht gekleurde in top opbouw en hars productie.Verder heb ik geen last van brom of zo de dimmer werkt perfekt zonder bijgeluiden.Nadeel is als de lamp uit is draait hij zelfde snelheid door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...