Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rotzak

Konijntjes?

Recommended Posts

hierbij heb ik een vraagje over de konijntjes in het bos,

 

2 weekjes geleden heb ik op een mooie guerilla spot , niet ver langs een brede gracht 40l cocos/40l bemeste aarde wat kalk en koemest korreltjes gestrooid op +/- ~ 2 m2

 

ik had gelezen dat koemest korrels voornamelijk konijnen weghoud , wat niet zo blijkt te zijn want er lag een hele zooi van dit spul.

de grond ziet er nogal droog uit niet echt ideaal voor meneer konijn omdat het zooitje nog nooit omgespit is.

 

van de paar keer dat ik op visite kwam waren er twee/een konijn hol, en nog een ander hol dat te klein is voor een konijn.

 

omdat ik er 40 femi autoflowers wou neerzetten die nu vervolgens wel voorgegroeid zijn had ik er 2 op de spot 2 zaailingen in rootriots laten staan, het zooitje boven op is weg alleen een rootriot met worteltje over en een hol van een beest vlak langs.

 

ik wil de plantjes de deur uit maar ze zijn nog 1 week oude zaailingen , tips? :rofl naast het standaard hekje plaatsen waarvan ik gok dat het aandacht trekt en de snollen er gewoon erover springen en verkrachten.

 

thnnnnnnnnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook wel willen weten wat een goede oplossing is tegen konijntjes/hertjes is.

(diervriendelijk :rofl )

 

Een hekje/net valt inderdaad nogal op bij guerilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schikdraad op accu :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet juist hoe groot je plantjes zijn maar je kan er mss een plastieke fles over zetten (waarvan de onderkant is afgeknipt en als ze te groot zijn knip je de bovenkant er ook nog af):

 

gallery_22478_8129_1015032.jpg

 

Bij mijn spot vorig jaar is er niks opgepeuzeld (ik had dan ook super bescherming met van deze plastieke flessen en dan nog kippengaas er rond :rofl)

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet juist hoe groot je plantjes zijn maar je kan er mss een plastieke fles over zetten (waarvan de onderkant is afgeknipt en als ze te groot zijn knip je de bovenkant er ook nog af):

 

gallery_22478_8129_1015032.jpg

 

Bij mijn spot vorig jaar is er niks opgepeuzeld (ik had dan ook super bescherming met van deze plastieke flessen en dan nog kippengaas er rond ;))

 

 

Grtz, WaKKi

 

ziet er netjes uit en het zal ook vast wel werken , maar om nou over 40 kleine plantjes een flesje te zetten :no ;) :rofl

 

zover lijkt gaas dus echt nog de enige optie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wakki

 

Dat ziet er goed uit! Kan je het de hele tijd laten staan ? Worden de plantjes niet belemmerd tijdens de groei door

de fles (opening groot genoeg ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, het plantje kan er goed tegen maar wel op tijd weg halen als ze groeit :rofl (doorknippen)

 

Als ze eens groot genoeg zijn blijven de konijnen er wel af hoor

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen het is niet herten proof, ik gebruik groen touw van de gamma, houd de hertjes weg, en ook onderlangs doorgespannen.

Meestal als een konijn tegen eht draad aanloopt schrikt ie en gaat hij weg. Bij mij staat het in ieder geval nog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het gebruik van flessen pas ik vaak toe bij jonge peperplanten om vraat door slakken te voorkomen.

Als ze wat groter zijn kunnen ze wel een hapje hebben.

Mocht je dit willen toepassen buiten in de volle zon knip dan de hals van de fles af ( anders te heet). Zie de Rotzakmethode :no Tegen konijnen zou ik een net gebruiken... paar korte bamboestokken in de grond en daar het net bovenop leggen. De netten zijn er in groene en bruine kleuren en vallen nauwelijks op. Ook hier geldt het net hoeft niet al te lang te blijven. Als je planten iets groter worden is er haast geen interesse meer en zul je nauwelijks nog last hebben van vraat.

 

De peperflesmethode :rofl

 

gallery_21845_8212_606583.jpg

 

Succes

PF

 

Een alternatief is een dubbelloops jachtgeweer ... en dan op de loer onder het motto Vreet jij van mij, of vreet ik jou! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry,

 

Had het over de Rotzakmethode ... maar dat moet de Wakkimethode zijn :rofl :no

PF

 

Maar geloof me dat met die flessen werkt.

Woon je toevallig in de buurt van de Duitse grens? Daar kun je plastic flessen frisdrank kopen van 3 liter ... en je gelooft het niet voor 1 eurie! ( K en K) ja... gevuld met cola e.d.

Als je deze plasticflessen hebt en je knipt de bodem er uit en haalt de hals er af. Kun je de fles tijdens de hele kweek laten staan!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik een rokzak? :rofl

Maar ja idd heb die methode al eens gebruikt en het werkt goed

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een alternatief is een dubbelloops jachtgeweer ... en dan op de loer onder het motto Vreet jij van mij, of vreet ik jou! :no

 

hmmmm.... lekkerrrr konijn :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom zo moeilijk doen.

 

vergif en stroppen zijn erg effectief.

:rofl beetje respect voor de natuur vriend. Ik leg bij jou ook geen booby traps onder de voordeur mat

Share this post


Link to post
Share on other sites

wazzup

 

Het spijt mij.

Ik heb deze reactie net geplaatst om te kijken hoe medekwekers zouden reageren.

 

Een paar weken terug zag ik een post van een buitenkweker die 20 bomen had omgedaan in een natuurgebied ten behoeve van zijn kweek.

 

Toen ik daar een reactie op plaatste kreeg ik meerdere lachende antwoorden terug van mensen die dit wel ok vinden.

 

Het zou me dus niet erg verwonderen indien deze persoon en consoorten mijn genoemde methodes ook daadwerkelijk toepassen.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...=bomen+omhakken

 

 

Ik volg zowat elk guerillia verslag en merk bij heel veel mensen een compleet gebrek aan respect voor openbaar bezit, natuur en landbouwers.

 

Mijn mening: een paar plantjes in de natuur moet kunnen maar enkel als je niets beschadigd.

Indien de konijntjes je planten opeten dan heb je gefaald als kweker en is het konijn de winnaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groene pooier......jaja ;) ... niet nu gaan terug krabbelen ;) ....

jij wil beestjes vergiftigen of ophangen B) ...en zet anderen aan tot... ;) je nick zegt genoeg ;)

 

 

Laat Marianne T. het maar niet horen... ;) :wOOt of Esther O.....

 

 

gr Carpie :rofl

 

ps: dit is een sarcastische post... :no

 

...vind je slakkekorrels wel oke :rofl ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of Carpe D. :no

 

@Carpe over die slakkenkorrels: Ik zei ook een béétje, je moet wel een béétje inconsequent zijn :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon een VOS kopen.

Schijnen gek op konijnen te zijn. :rofl

 

1267781081.jpg

 

Maarja dat ben ik he.

 

Slakken weet ik ook raad op.

 

Daar gebruik m,n schoen voor.

 

Ik heb daar vwel een tip bij.

Als je weer weg gaat heel goed uitkijken, daar kan je lelijk over uit glijden.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet wel een béétje inconsequent zijn :rofl

 

:no DIE HOUDEN WE DR IN ;)

 

 

@ERT...miss Carpie wil al jaren een vos... ;) ...maar ik heb hem liever levend ;)

 

( ........Eet dat vosje wel MIJN konijn op.... :rofl )

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bomen zagen geen probleem, je zet er tog wat voor terug :no

 

de konijnen populatie kan ook wel minder, we hebben een plaag en ze weten van gekheid niet meer waar ze het zoeken moeten

dus slinger die krengen over de barbeque... ;)

 

of je een rietstengel omhakt of een boom wegkapt, guerilla is en blijft tuinieren. De een z'n dood is de ander zijn brood dus mensen ga alsjeblieft niet zielig lopen doen om een boom of een konijn..

als ik ooit een konijn weet te betrappen dan zal ik dat beest een schop verkopen als een nieuwe :rofl

 

bij kap gaat de boom niet dood, het duurt even voor de uitlopers weer komen en dan is het weer goed.

 

als je zo nodig jezelf druk wilt maken geef je op voor een goed doel en help de medemens ver hier vandaan die geen voedsel kennen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou , de konijnen hebben uiteindelijk van me gewonnen...

 

300 euro aan autoflowers ( 60stuks ;)) op gevreten, ofja er zijn er nog een paar over maar die zijn de moeite niet meer waard.

daar gaat al me moeite en gebufferde plek, kwil graag de plek herbruiken maar een tweede maal is geen pretje.

 

de plantjes waren ook best klein , net tegen de 2e 'vertakking' +/- 2 weken oud, slecht/niet optimaal verzorgd. wel had ik ze tot een stukje onder de kiembladeren geplant zodat het geen sprieten waren maar dit heeft echter niets uitgemaakt.

 

nog geen idee wat ik tegen deze beesten moet doen , kzal maar eerst regulier zaad zoeken is een stuk goedkoper en smaakt het zelfde voor de konijntjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of dit nog een optie is

EDIT: link werkt niet meer , gewoon even naar conrad.nl surfen en dan huis&tuin > ongedierte bestrijding.

en anders kun je altijd nog een bordje ophangen ;)

00012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...