Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pat01

water vraagje

Recommended Posts

Beste forum bezoekers ,

 

Is grondwater uit een geboorde put goed of slecht voor de planten..

 

Mvg

pat

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is het probleem ijkvloeistof is omgevallen en kan de ph meter niet ijken , ik moet deze bestellen via het net en duurt wel even , en de zaadjes komen boven en hebben water nodig , daarom deze vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ze dan voorlopig kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien lul ik maar wat, maar is dat water niet "dood"??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is grondwater uit een geboorde put goed of slecht voor de planten..

 

Bedoel je een bron? Dat water is niet geschikt voor de dames. Het bevat vaak om te beginnen veels te veel ijzer, en ook nog wat andere bestanddelen in een volledig verkeerde verhouding.

Er zijn wel installaties te koop die je er tussen kunt zetten. Die maken het gewoon drinkbaar, en dus ook geschikt voor de dames!

Ik zou het water niet zo geven, dat komt niet goed!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
theoretisch gezien is het water in die put niet slecht, omdat het regenwater is. en regenwater heeft een ph van 5.6-5.8

 

 

grtz

 

Nee regenwater heeft een Ph van 6, je putwater moet nagemeten worden voor iemand er ook maar iets zinnigs over kan zeggen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

regenwater kan van ph verschillen, per regio, per seizoen, per luchtvervuiling en de temperatuur speelt een rol.

 

Je moet even nagaan of het gebied waar je het grondwater pompt een drinkwaterwinningsgebied o.i.d is. normaal gesproken is grondwater prima water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je via een put water ophaalt, is dit grondwater. Grondwater is regenwater dat via grondlagen is gefilterd. Het kan ook bronwater zijn, maar dat komt in Nederland niet zoveel voor. Dit water is qua kwaliteit en samenstelling een stuk stabieler dan regenwater. Elke put moet individueel worden getest om te bepalen of het water drinkbaar is. Dat geldt ook voor je plantjes. Zit er bijvoorbeeld een oud industriegebied in de buurt, dan kan het foute boel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pat01

 

Je hebt er voor vandaag weinig aan maar je kan morgen ook even lans de GS rijden natuurlijk

die hebben altijd ijkvloeistof op voorraad en die kunnen je meters ook gelijk ijken.

Hoef je in iedergeval niet dagen te wachten tot je het thuis gestuurd krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ik neem aan dat niet alleen de ph en ec er toe doen, dus enkel die meten heeft weinig zin toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste GS is hier 60 km vandaan dat is het probleem ,

 

Water uit de kraan heb ik niet wij drinken het water uit de geboorde put het is zeer drinkbaar , en het is ijzer arm omdat wij het hier aan de kalveren geven de put is 300 meter diep geboord..

 

Dus ik hoop dat het goed is

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 km daar vandaan? dacht dat er in elk stadje/dorpje wel wat te vinden was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...