Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Afrobot

Afrobots 1ste guerilla poging

Recommended Posts

Holly holly

 

vandaag weer even langs de spot geweest.

De grootste plantjes hebben we eindelijk kennis laten maken met de frisse buitenlucht. Hopelijk gaan ze zonder fles ook zo goed verder!

 

Twee kleine fototjes!

 

gallery_26099_9939_15740.jpg

 

en

gallery_26099_9939_18925.jpg

 

Voila!

 

Dan kan ik ook nog (dolblij) meegeven dat een wietforumer die de traditie van DameBlanche in ere wilde houden, contact met ons opgenomen heeft voor een gulle donatie. Gegevens zijn uitgewisseld en binnenkort komen er dus nog wat plantjes bij! Hoe meer hoe beter he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er lekker groen uit man :lol: !!

 

trouwens kheb even vraagje off-topic gewoon omdatk er geen topic wil voor openen,

mijn zaadje is uitgekomen zonet en is nu ongv 2cm groot, het enige probleem is; de die knop waarin de kelpblaadjes zitten, is nog niet opengespronge, is dit wel normaal??????

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey THCoverdose,

 

Ja hoor, wij hebben dat ook meegemaakt. Soms springen ze vrij snel open, anderen doen er wat langer over. Wat wij ook regelmatig meemaakten was een 'vlies' in de vorm van het zaad zelf dat nog over de kelplblaadjes stak; dat hebben we er een paar keer afgehaald (dit gaat als het los genoeg zit, maar forceer je plant niet).

 

Als het probleem zichzelf niet oplost moet je maar eens een foto posten!

 

Greetz,

Afro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 22 mei

 

Vandaag even gaan kijken hoe de plantjes het deden nu ze van de fles af zijn + alles even bijwateren met dat droge weer.

Ze doen het heel goed!

 

Eentje waar nog een fles over stond deed het echter wat minder.

De nieuwste blaadjes zijn helemaal 'weg' en zwart geworden.

Ik vermoed dat de felle zon + fles voor het verbranden van de blaadjes heeft gezorgd.

Even wat pics:

 

gallery_26099_9939_16902.jpg

 

gallery_26099_9939_8573.jpg

 

gallery_26099_9939_21524.jpg

 

De fles heb ik er nu af gelaten.

Is dit idd door de zon of heeft het iets met ondervoeding ofzo te maken?!

 

Dit rook alleszins erg verbrand:

gallery_26099_9939_9111.jpg

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje.

veel succes met je kweek en dat je dik mag oogsten

hoeveel plaats heb je tussen ieder plantje gelaten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd mooi veld maar ook kort op elkaar, de helft zal wel man zijn maar dan kan het nog zijn dat je (vrouwelijke) planten hebt die juist langs elkaar staan eh (of dat ze zo staan dat er een vrouw ingesloten is waardoor die véél minder zon kan vangen en je er zelf bijna niet meer bij kan)

Ik had dat vorig jaar ook, opzich geen probleem maar plantjes hebben liever iets meer plaats :lol:

Kan je alvast verbeteren voor volgend jaar, ik heb nu mooi 1m plaats tussen iedere plant en de mannen moeten er nog tussen uit

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt hoor, meer plaats was beter geweest.

Maar indien we het geslacht een beetje op tijd kunnen spotten, kunnen we ze misschien nog wel verplaatsen zodat het veld optimaal benut wordt?

 

Nu heb ik net wel die video-reeks van 'Kog - A growers lot' op youtube bekeken, en die zet z'n planten ook erg dicht op elkaar. Zal wel goed komen dus.

Als ik me een weg tussen m'n planten moet vechten zal ik dat eerder als SUWPA COOL ervaren denk ik trouwens :lol:

 

Nog iets over die video.

Kog beweert dat voor dikke, vette toppen, het hoogst noodzakelijk is ze van 'potash' te voorzien.

Hij doet het door gwn even simpel z'n vuurput uit te scheppen (of kachel als je dat hebt), en die assen een maand voor het oogsten rond de planten te strooien.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Dan hadden we ook nog een plan ivm met toppen van de planten.

Als we de buitenste rijen toppen, zouden die toch minder hoog worden, waardoor er meer zon bij de binnenste planten kan.

Maar dat plan is nog in een begin-stadium en moet nog eens goed overwogen worden. (zoveel weet ik ook niet over dat toppen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die "potash" is eigenlijk gewoon Kaliumcarbonaat, en de planten hebben die Kalium (K) nodig voor lekker vette toppen te maken idd

Je kan ze dit idd geven door assen te strooien maar ook door bloeivoeding te geven want die bevat daar natuurlijk ook veel van!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, interessant, dan zullen we dat waarschijnlijk wel doen eens het zover is!!

 

Vandaag ook even langs geweest.

Wat een weer jongens!! De plantjes groeien als gek, maar lijken ook wel wat te lijden te hebben gehad onder de felle zon. Sommige blaadjes vertoonden wat 'rare vormen' of kleine bruine vlekjes, maar voor de rest super hoor! :lol:

 

De cola-blikjes hebben we allemaal weggehaald omdat we vermoeden dat ze speelgrage vogels aantrokken. Sommige blikjes lagen op een vreemde plek, en de planten waar ze vanaf kwamen lagen tegen de grond (wel nog in orde).

 

Alles dus wat verstevigd, blikjes weg, drinken gegeven, kusje, en nu moeten ze het weer zelf doen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat het goed gaat en dat ze lekker groeien :lol: das dank zij jullie...jullie hebben de goede voorwaarde geschapen voor de plantjes.....ja wiet is echt onkruid...niet kapot tekrijgen af en toe... :D

ik zie dat jullie met het planten op de spot, de plant op de hoogte houden zoals hij was in het voorgroei potje...

 

als de zaailingen wat gestrekt zijn mogen de kiemblaadjes gewoon op de aarde rusten hoor....of als een zaailing extreem gestrekt is dan mogen de 1e 2 echte bladeren net boven de grond en de kiem blaadjes dus helemaal onder de grond...

dit viel me op op een foto van jullie, maar misschien is dit overbodige info ... ;) en vertekende het beeld...maar plantjes die lekker groeien kan je beter maar niet uitgraven...tja of je spot moet ontdekt zijn...dan zou ik ze proberen te herplanten .....

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 26 mei

 

Hier zijn we weer met de update waar jullie ALLEMAAL op aan't wachten waren! ;)

 

Na enkele dagen héél goed weer, hadden we vandaag een dag met zware regenval.

 

De zon leek hen qua groei wel goed te doen, maar de blaadjes kregen het ietwat zwaar te verduren.

De regen van vandaag heeft dat niet beter gemaakt.

 

Positief is dat ze goed groeien, en stevig in de grond lijken te staan. Negatief is dus de ietwat vreemde blaadjes die zich her en der vertonen. Even wat pics:

 

 

Zoals deze zijn er meerdere. Goed grote blaadjes, maar ze krijgen zo'n rare 'kink' en af en toe een scheurtje:

gallery_26099_9939_190.jpg

gallery_26099_9939_11756.jpg

 

Deze is een geval apart. Net alsof de regen hier bijtend was...:

gallery_26099_9939_17865.jpg

 

Gelukkig zijn er ook hele goeie exemplaren!!

Dit is een Durban geloof ik:

gallery_26099_9939_16292.jpg

gallery_26099_9939_442.jpg

 

En nogmaals (als ik het juist heb) een Durban, onze lieve Eleanor!:

gallery_26099_9939_9121.jpg

gallery_26099_9939_19135.jpg

 

 

En nog een joligheidje om met een fijne toets te eindigen;

Foto's van het plantje dat wonderbaarlijk genoeg z'n kopje liet zien nadat ik één van de zaadjes die niet waren uitgekomen gwn hier thuis in de tuin in de grond stak. Haha :lol:

gallery_26099_9939_12204.jpg

 

Midden van de foto dus, nogal dicht bij het terras... ;)

gallery_26099_9939_10467.jpg

 

 

Zozo!!

Dan kunnen we ook nog melden dat een ERG gul wietforumlid ons van enkele extra zaden heeft voorzien, deze kwamen vandaag aan!

Momenteel brainstormen we nog over het hoe en waar, maar binnenkort meer daarover!!

 

Cheerio,

afro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allen,

 

Geen reactie op ons vorig bericht maar we blijven hard gaan. Door de gift van een gulle mecenas zijn we nu een heel pak zaden rijker, waaronder NDB, Lowrider, Jamil Sayyida (Karma Genetics) & NYCD. We hebben er vandaag 9 in volle grond geplant. Hier de foto's.

 

Ja hoor, anti-slakken. Check die suïcidale slak rechtsboven. ;)

gallery_26099_9939_8338.jpg

 

Topaanzichten & impressies van plantjes op het veld;

gallery_26099_9939_20599.jpg

gallery_26099_9939_6551.jpg

gallery_26099_9939_16856.jpg

gallery_26099_9939_657.jpg

gallery_26099_9939_23814.jpg

gallery_26099_9939_23068.jpg

gallery_26099_9939_6178.jpg

gallery_26099_9939_16048.jpg

 

Dit is een van de weirdo-planten. Zoals al eerder gepost met foto, waren de nieuwe spruiten vanboven (waar dan de plant verder omhoog groeit) verbrand... De plant is echter nog steeds niet dood en de stam blijft dikker worden. Is die nu natuurlijk getopt of wat is dit? Alvast leuk om te zien wat ervan gaat komen. ;)

gallery_26099_9939_5821.jpg

gallery_26099_9939_4323.jpg

 

Dan hier waar we de putten hebben gegraven (ditmaal geen veld, maar putten tussen de netels). Deze plek is echt ideaal qua zonlicht, misschien net iets minder qua grond (stevige plakkerige grond, uiteindelijk wel goed maar een merde om in te graven). De zaden zijn direct de grond in gegaan (in stevige hoeveelheid potgrond/cocospotgrond) en daarna direct bewaterd (voorzichtig, zodat de zaden niet omgespoeld werden). Eén NYCD (feminised, btw) staat in een gewoon potje te ontkiemen in het bos. De enige zonder fles over zich.

 

gallery_26099_9939_1121.jpg

gallery_26099_9939_1628.jpg

gallery_26099_9939_5548.jpg

gallery_26099_9939_23118.jpg

gallery_26099_9939_438.jpg

 

Zo, dat was het weer. We gaan nog een 8tal planten ergens binnen laten ontkiemen en ze dan langs een beek inplanten (soort van terrasbouw maken, de natuurlijke vorm is er al dus veel werk is dat niet). Iemand tips over kweken naast een beek?

 

Peace out,

Afro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand tips over kweken naast een beek?

 

Plant ze niet te dicht bij het water want als het dan eens goed regent in het najaar dan zijn je plantjes weggespoeld!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 01 juni

 

Hoi allen,

 

De eerste weken van onze kweek waren gevuld met glorie; bijna alle zaden kwamen uit, de plantjes groeiden vlot, de spot was goed, er was die week met uitzonderlijk goed weer, het waren nog geen examens, ...

 

Maar nu is er twijfel in onze gedachten gekropen. Twijfel of het wel allemaal zo goed gaat. Twijfel of het niet gewoon slecht gaat. Wij doen dan ook een oproep aan iedereen met ook maar ietwat ervaring, om zijn gedacht even snel te geven, zodat wij iets kunnen ondernemen. De foto's tonen waarom.

 

De foto hieronder is van een misbaksel. Na de regen zagen de bladjes van deze plant er echt al slecht uit, maar kijk nu hoe ze er aan toe zijn...;

med_gallery_26099_9939_2727184.jpg

med_gallery_26099_9939_632296.jpg

Wat is hier aan het gebeuren? Zitten er dieren aan? Is dit enkel en alleen door regen? Vliegen er takken tegen en scheuren die alles kapot? Echt droevig om zo'n plant te zien. Euthanasie zou menselijk zijn...

 

We gaan ook deze blijven posten tot we weten wat het is; de 'nieuwe' blaadjes die normaal gezien groeien tussen die twee anderen, zijn verbrand (ze waren in ieder geval zwart). Wat nu?

med_gallery_26099_9939_4629869.jpg

 

Wat is er mis met deze plant? Punten worden geel, voor de rest is de plant wel oké...

med_gallery_26099_9939_1407021.jpg

 

Om toch niet enkel slecht nieuws te geven; de rij van de plantjes die het goed doen;

med_gallery_26099_9939_2138997.jpg

(zie hieronder ook dat blad...)

med_gallery_26099_9939_1541923.jpg

med_gallery_26099_9939_4220196.jpg

med_gallery_26099_9939_1117672.jpg

(deze plant hieronder was 'omgevallen' maar stelt het goed)

med_gallery_26099_9939_3846562.jpg

 

Overzicht van het veld. Het ligt er wat rommelig bij (veel kleine takken etc.) maar wegens blok is er weinig tijd om het veld op te kuisen...

med_gallery_26099_9939_366295.jpg

 

Nogmaals; misschien is het normaal dat sommige planten het laten afweten, maar we hebben niet van alle "slechte" planten een foto genomen... Velen hebben van die kapotgescheurde bladeren. Een redelijk ver gevorderde plant lag vandaag ook omver. Niet geknakt, maar precies alsof de stam bij de kiemblaadjes (die onderste dingen) 'hol' was en zo omplooide. Echt bizar.

 

Lichte paniek hier, en vooral vrees dat we veel planten gaan verliezen omdat we de oorzaken niet kennen. Dieren? Slakken? Wind? Regen? Zon? Voeding? ...?

 

Ohja, toen we op de bankjes (aan de spot) zaten te chillen, liep er een muis tegen stap-tempo langs onze voeten. Ze liep zelfs niet weg. Ziek of waren we echt hard aan het chillen? :verrygood

 

Peace out,

Afro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh :wacko: ...kijk uit met die slakkekorrels zoveel en zo dicht bij de planten...tis gif B)

gr

Carpie

 

 

ps: die muis :wOOt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
kijk uit met die slakkekorrels zoveel en zo dicht bij de planten...tis gif :verrygood

 

zou dit zoveel effect hebben dan? Bij Drips z'n guerilla liggen er hele bergen slakkenkorrels rond zijn plantjes, en die zijn zeer gezond!

 

 

grtz

mdvtje

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou dit zoveel effect hebben dan? Bij Drips z'n guerilla liggen er hele bergen slakkenkorrels rond zijn plantjes, en die zijn zeer gezond!

 

 

grtz

mdvtje

 

Strooi het gewoon rondom je veld en rondom je planten met 10 centimeter afstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mdvtje, bij mij liggen ze inderdaad dicht bij m'n planten maar dit was een beginnersfout :verrygood

 

In het vervolg strooi ik er veel minder en inderdaad een stukje verder weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn je plantjes gewoon wat verbrand door die flessen die er over stonden, in combinatie met de zon...

 

niets om je zorgen over te maken hoor volgens mij :wOOt

 

mijn plantjes die voorgegroeid waren onder TL gaven na een week of zo ook wat verbrandingsplekjes, maar die zijn er gewoon uitgegroeid...

 

greetz,

en hopend jullie wat gerust gesteld te hebben :verrygood

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat dit zonnebrand is hoor,

bij zonnebrand krijg je spierwitte blaadjes die zeer zacht aanvoelen, het wordt dus niet zwart in de groeipunt.

mij lijkt het of je precies overvoed hebt. Heb je de juiste hoeveelheid van die voeding gegeven?

 

Wat carpe zegt lijkt me ook wel logisch. kweet niet wat er allemaal in die korrels zit maar het zou me verbazen als ze niets van bijwerking hebben op de plant. Normaal regenen ze niet weg. Die van mij altijd wel, of ik heb last van enorm veel slakken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fieuw, thanks voor alle antwoorden!

We zullen vanaf heden de slakkenkorrels verder van de plantjes weg leggen.

Bedankt voor de tip!!

 

Ook kan ik nog zeggen dat we vandaag voedingsstaafjes gekocht hebben om bij de plantjes te stoppen. Het zijn van die droge groene stokjes die je in de grond moet duwen, dicht bij de wortels. Kan nooit slecht zijn dachten we zo!

 

*edit*

@bliksem: Voeding hebben we niet echt afgemeten, maar toen we strooiden zijn we voor 'liever te weinig dan te veel' gegaan, dus ik ben er redelijk zeker van dat er niet te veel voeding ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de NPK waarde van die staafjes?

 

Ik zou toch maar voorzichtig omspringen met zulke dingen hoor...

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is de NPK waarde van die staafjes?

 

Ik zou toch maar voorzichtig omspringen met zulke dingen hoor...

 

Jeroen

 

NPK 10-7-9(2), 10%N, 7%P2O5, 9%K2O, 2%MgO

 

Totaal geen idee of dit nu goed of slecht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhouding zit toch al tamelijk goed :verrygood

Dat gaat zeker geen kwaad doen aan je plantjes, hoeveel weegt zo één stokje?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verhouding zit toch al tamelijk goed :verrygood

Dat gaat zeker geen kwaad doen aan je plantjes, hoeveel weegt zo één stokje?

 

Grtz, WaKKi

 

34 gram voor 40 stokjes. Normaal gezien 3 stokjes per plant in de grond, maar we beginnen met 1 stokje in de grond en dan zien hoe het vlot.

 

Tnx voor de snelle reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...