Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wesleyB

beste betaalbare vsa/evsa

Recommended Posts

Tsssss ....ze zijn zo makkelijk beïnvloedbaar he.....bij het minste geringste zijn ze om.

B.A.L len heb je niet :P ....mij hebben ze van alles van alles beloof...gratis lumateks...jaar lang gratis Gold Label...Pallets Myco plugs....maar nu ga ik er een testen.

Omdat ik voor de gein zei dat ik een kapotte cecla had :P

 

Gr schenkie

:D

 

 

@ A&T Trading

 

haha nee niet echt :verrygood

:D :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tsssss ....ze zijn zo makkelijk beïnvloedbaar he.....bij het minste geringste zijn ze om.

B.A.L len heb je niet :) ....mij hebben ze van alles van alles beloof...gratis lumateks...jaar lang gratis Gold Label...Pallets Myco plugs....maar nu ga ik er een testen.

Omdat ik voor de gein zei dat ik een kapotte cecla had :D

 

Gr schenkie

 

 

Tja zo zie je maar he ;) en wat nu straks als daar de dikste toppen staan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi,

 

Overstappen op zand he ahahahahha...makkelijke keus :verrygood

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Evsa, B.A.L. zoals schenkie zijn sluikreclame :verrygood al zegt!

 

- 1 kabel (rondleiding/lus) nodig, dus geen 12 snoeren trekken!!! (6 voor (e)vsa, 6 naar de lamp)

 

Zie voor info ook in mijn BOUWTOPIC

 

Ik heb het topic doorgespit, maar niets kunnen vinden over de door jouw genoemde aansluiting van een hele serie B.A.L.'s. Klinkt namelijk inderdaad als een groot voordeel.

Lees ik er overheen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@keesA,

 

het is ook niet helemaal duidelijk hoe GL het omschreven heeft, zal het proberen beter begrijpend te doen

 

1. de meest veilige en officiele manier en volgens de NEN voorschriften,

als je vanaf de schakelkast met 2 polige (ase/nul) zekering automaten 16Amp C karakterestiek werkt, kun je volstaan om met 1 goeie XMVK/YMVK 3x2,5qmm kabel die je de ruimte in legd met daar op een degelijk 4 voudige contactdoos dan kun je daar 4 B.A.L lampen die stekker klaar zijn in steken, zo hoef je maar 1 kabel te leggen voor 4 lampen.

 

2. de 2de manier die niet officieel toegestaan is, maar wel een mogelijkheid,

als je vanaf de schakelkast met 1 polige (fase) zekering automaten 16Amp c karakterestiek werkt, kun je het realiseren om met 1 x YMVK 5x4qmm kabel die dan de ruimte in gaat om op elke fase draad een degelijke contactdoos te zetten en de aarde en de nul leider die in alle 3 de contactdozen aan te sluiten, op deze manier heb je door maar 1 kabel te leggen 12 B.A.L lampen in keer aan gesloten.

 

ik hoop dat het zo duidelijker is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, wat A&T zegt :verrygood

 

De schakelkast hebben hun gemaakt, en ik heb 4 lampen achter 1 automaat, dus er lopen 3 kabels de ruimte in, elk 3x2,5mm² (fase, nul, aarde), en op elke kabel komt een 4-voudige stekkerdoos. 4 Lampen op 1 doos/groep.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik geen techneut, maar ik denk het te begrijpen na 6 x lezen. :verrygood

 

Maar... is dit uniek voor de B.A.L. of kan dit met elke EVSA?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor kees, in een stopcontact kun je alles met een stekker in stoppen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dacht ik ook.

Maar ik vroeg het omdat Green Lady aangaf dat een van de voordelen van de B.A.L. t.o.v. van de Lumatec was dat je niet zoveel kabels hoeft te trekken.

 

Maar dit voordeel bestaat dus bij alle apparaten met een stekker.

Ergo: Lumatec / B.A.L. / Leuchtec zijn op dit vlak gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het enigste verschil met B.A.L en Leuchtec is dat die ook versies hebben met een vaste kap wat je een hoop romp slomp met kabels bespaart, en de kabels naar de kap bij alle remote versie`s mooi kort gehouden kunnen worden wat beter is.

 

je kan deze aansluit techniek zelfs ook gewoon toepassen met normale magneet VSA`s, als je de ballasten tenminste in de ruimte wilt plaatsen, dan hoef je zelfs de stopcontacten niet eens te plaatsen maar de kabels door lussen op de aansluiting van de VSA

sommige VSA`s hebben daar zelfs aparte aansluitingen voor en ook hier geld dat de kabel naar de kap mooi kort gehouden kan worden.

 

het is alleen maar dat je op deze manier met aansluiten en gebruik van andere kabels (XMVK/YMVK) veel degelijker en veiliger werkt met aansluiten, omdat het harde kern kabel is en met strippen er alleen maar de isolatie gestript wordt en niet zoals sommige de helft van de kern van de kabel bij VMVL, en ook nog niet eens met adereindhulsjes werken, en dan met vastdraaien in een kroonsteen de kabel bijna door de midden draaien.

 

en als je dan alles telt als je het met goedkopere VMVL kabel wel goed zou doen maar met meer meters kabel en tijd nodig om het te installeren je beter af bent op die manier zoals wij prefereren.

 

EDIT,

dan even on topic voor de starter, kort maar krachtig :D

denk dat het wel duidelijk is dat een EVSA ten alle tijden beter/veiliger is om te gebruiken, welke dan ook.

en als je naar de vergelijking test tussen Lumatec, B.A.L en Leuchtec kijkt jezelf wel op kunt maken waaraan het je waard is om je geld in te investeren, de B.A.L en Leutech doen elkaar qua prijs niet zoveel, voor het dubbele heb je de winnaar in het rijtje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet toch ook gewoon op JIP&JANNEKE manieren aan te sluiten zijn de E-vsa??

 

Ik gebruik de standaard relaikasten uit de shop, met de evsa en dat werk ook gewoon heel goed.

 

Ik neem alleen de standaard dingen ff groter als we dat begrijpen :verrygood

 

Want alles wat op het randje zit is niet sterk genoeg.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
het enigste verschil met B.A.L en Leuchtec is dat die ook versies hebben met een vaste kap wat je een hoop romp slomp met kabels bespaart

 

Ehhh de nieuwe Lumatek-Pro die gebouwd is door Gavita heeft een Miro diepstraler aan de ballast. :D

De diepstraler heeft een Miro insert die je na een jaar kan vervangen voor weinig geld (ongeveer 15 euro).

Daardoor heb je altijd de optimale reflectie.

 

Schenkie en Irizumi gaan hiervan de remote versie testen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schenkie en Irizumi gaan hiervan de remote versie testen. :verrygood

 

@Doc,

 

Aaai ik heb hem al hard :D

 

Ben ik dan dan "uitverkorene"??

 

halo2.jpg

 

Gr schenkie..the chosen one

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor gemak en betaalbaar gaat, B.A.L for sure!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe nu heb ik eindelijk een gezicht bij de naam :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word wel weer errruuug over anwoorden heen gelezen die geen LUMATEC er in hebben.

 

Sjonge jonge jonge

 

We dwalen weer af naar een volledig LUMATEC praatje he. Vind dat toch een beetje raar, en krijg er een heel naar gevoel van dan alles wat daarmee door je strot heen word geduwd.

 

Maarja slikken en vergeten.

 

Ga je voor een wat groter hok, dan is de BAL dus de uitkomst

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha oke bedankt jongens

 

zal voor mezelf nu toch een keuze moeten maken :verrygood ga vanavond nog maar is goed alles een keer doorlezen :D

en misschien dan vanavond wat bestellen haha in iedergaval bedankt voor de moeite en de uitleg weet in iedergeval dat een EVSA beter is als een vsa

 

MVG wesleyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert

Rustig aan we zijn er al uit dat jou evsa's de beste prijs/kwaliteits verhoudingen heeft :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ehhh de nieuwe Lumatek-Pro die gebouwd is door Gavita heeft een Miro diepstraler aan de ballast. :verrygood

 

sorry, die was ik vergeten, staat niet in dat test raport en is 3 keer zo duur

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry, die was ik vergeten, staat niet in dat test raport en is 3 keer zo duur

 

Dat is appels met chocolade bollen vergelijken he :verrygood

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry, die was ik vergeten, staat niet in dat test raport en is 3 keer zo duur

 

In de test zijn alleen nog remote versies getest.

Een reflector test zou eigenlijk nog een keer moeten gebeuren.

Ga je Schenkie nog de Parmeter lenen??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je Schenkie nog de Parmeter lenen??

 

jazeker, hoezo, waarom?

omdat schenkie nu een lumatek fan is zou ik het dan niet moeten doen :verrygood :D :)

 

 

EDIT, alleen die sedum tegels voor zn oprit die gun ik hm niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jazeker, hoezo, waarom?

omdat schenkie nu een lumatek fan is zou ik het dan niet moeten doen :verrygood :D :)

 

 

EDIT, alleen die sedum tegels voor zn oprit die gun ik hm niet :P

 

Wie zegt dat ik een lumatek fan ben???? alleen omdat ik met mijn grote mond reageerde op de post???? ;) You know..i'm with Cecla :P

 

Ja bij nader inzien....moest weten of die tegels het gewicht van mijn auto wel kunnen hebben?

Straks zak ik tot de as in de grond met de Q7 ...dat is ook niks.

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT, alleen die sedum tegels voor zn oprit die gun ik hm niet :P

 

Ik laat dit echt niet zien als het niet orgineel is :)

De Sedum Tile is echt een ander product.

Het systeem wat ik gebruik heeft afwatering met waterbuffer van 1cm.(daardoor verdrinken je planten niet)

Sedum is een gesloten systeem.

Ook het gebruikte substraat is uniek.

Door gebruik te maken van gebroken Gold Label kleikorrels is hij vele kilo's lichter.

Ook het gebruik van de speciale wortelmat als tussenlaag is uniek.

Je had toch wel kunnen inschatten dat ik niet gewoon maar een product inneem.

Dit is een nieuw en verbeterd product.

Ik ga toch geen verouderd product als nieuw introduceren??? :D

 

You know..i'm with Cecla ;)

 

We zullen zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Straks zak ik tot de as in de grond met de Q7 ...dat is ook niks.

 

Oooh, die Q7 was van jou........., vandaar het stuur aan de linker kant :verrygood

 

 

green-lady :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...