Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tjehmarjeh

slakkenhuis softbox inblaas zuigen ipv blazen

Recommended Posts

Beste vrinden,

 

Ik heb een probleem, ik heb een inblaas gekocht, alles is aangesloten maar hij zuigt ipv blaast.

 

Hoe kan ik dit oplossen? Beide zijdes zijn niet gelijk (in en uit) dus kan deze niet omdraaien. Maar misschien kan ik het slakkenhuis anders aansluiten, kabels omwisselen of iets anders dat hij de tegengestelde richting in draait en dus wel gaat blazen?

 

S.O.S. en alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er een 380 motor op zit die met condensator op 220 draait kun je de draairichting veranderen, even googlen should do the trick.

Persoonlijk zou ik eerst eens kijken naar de vorm van het geheel, als het een slakkenhuis is hoort hij in het midden aan te zuigen en aan de buitenkant af te blazen, zo is het ontworpen en zo moet het werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je hem wel de juiste manier gemonteerd? De uitgang is vaak groter uitgevoerd dan de ingang, het wil nog niet zeggen dat de fan fout is omdat jouw flenzen nu eenmaal anders niet passen... Een box heeft een uitgang waar je het schoepenwiel ziet, 99% van de gevallen een rechthoekige uitgang met een (grotere) flens er omheen, anders past de flens niet op de uitgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk is hij dus niet op de juiste manier gemonteerd. Kan ik dit zelf veranderen? heb hem in een growshop gekocht en terugbrengen is in mijn geval niet mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt waarschijnlijk gewoon je box verkeerdom opgehangen ;)

 

Plaats eens een foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is gewoon gemonteerd als afzuiger maar moet een inblaas worden. Als ik hem zo kon omdraaien zou ik dat wel doen.

 

Kan ik het slakkenhuis intern niet gewoon omdraaien? Aan 1 zijde zit 1 grote flens maar die zit dmv een slang aan het slakkenhuis vast, en aan de andere zijde zitten 2 kleine flensen waar nu mijn airsocks op aan zitten gesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan 1 zijde zit 1 grote flens maar die zit dmv een slang aan het slakkenhuis vast, en aan de andere zijde zitten 2 kleine flensen waar nu mijn airsocks op aan zitten gesloten

 

Hij hoort aan de 1 grote flens zijde te blazen, en aan de 2 kleine flenzen zijde te zuigen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...