Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BioMan

BioMan's eerste kweekje ooit !

Recommended Posts

Wat voor freebees zoek je dan ?

 

-WT ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat voor freebees zoek je dan ?

 

-WT ;)

Ik had me vergist, is al ge-edit, ik dacht eerst dat freebees een gewoon soortje waren zoals lowryders,... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook voor de kruising van de 2 kiezen = Easy ryder ( auto ak 47 x lowryder #2) ?

een autoflower die tog een redelijke opbrengst heeft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ook voor de kruising van de 2 kiezen = Easy ryder ( auto ak 47 x lowryder #2) ?

een autoflower die tog een redelijke opbrengst heeft :D

Heb nu al Auto AK47's besteld ;) ach ik vind het toch zo'n leuke naam en ook omdat deze ietsie groter worden dan Lowryder nr.2's :D

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen vrijdag-zaterdag heb ik alle zaadjes als het wat goed gaat, dan ga ik er meteen 5 ontkiemen tussen (lauwe) vochtige watten tussen 2 borden ;)

Ik kan haast niet meer wachten... :D

 

Ik zou ze dan graag voorgroeien onder spaarlampen (ik weet dat het niet ideaal is maar het gaat helaas niet anders :) )

en dan toch maar in potten steken, maar ik bezit over universele potgrond:

 

- Ph. 5-6.5

- NPK waarde : 14-16-18

- 10% Organische stof

 

Zou het lukken om mijn schatjes hier in voor te groeien ?

En zou het lukken om mijn schatjes hier mee af te bloeien zonder andere voeding ?

 

Zo niet , heeft iemand dan een ander idee, graag snel een antwoord want ga binnenkort eens naar het tuincentrum :P

 

BM :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bio.

 

Om te antwoorden op je PB: Nou eerlijk gezegd weet ik het zo niet goed wat voor grond derin mag :s

Ben niet echt op de hoogte daarvan. (de meesten hier gebruiken wel die grond van Gold Label. special mix of light mix)

 

Ik heb naar het TC geweest en kwam naar huis met een doos kalk, Compo potgrond (universeel) en zaai&stekgrond.

 

Als je zaadjes ontkiemd zijn kan ik je aanraden om deze in zaai&stekgron te droppen. waarom? Dit is grond die een slechts een héééééél klein beetje voeding bevat. dus is de kans op verbranding door voeding onbestaande. Vooral verse plantjes (worteltjes) zijn teer aan een grote dosis voeding. (die je zal terugvinden in universele grond)

 

Mijn advies (voor een Leek)

Kiemen > zaai&stekgrond > Wanneer de wortels zich goed ontwikkeld hebben (dwz de aarde in de pot 1 kluit geworden is) > Universele potgrond.

En daarna is het ook nog een vraagteken voor mij.

 

Hopelijk heb je der wat aan :)

 

cheers :D :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@irri

Daar heb ik zeker wat aan ! en zo ga ik het exact doen, eerst in zaai-en stekgrond, en daarna en universele potgrond met wat kalk en een klein beetje paardenmest in 7l potten (of zou ik die paardenmest beter weglaten ?).

 

En dan nu, surprise !!....

Ik had nog een oude PC case staan op zolder, nu ben ik bezig met die uitelkaar te sleuren om er vervolgens een voorgroeihokje van te maken :verrygood :)

 

Een paar kleine TL-Lampies erin, wat PC-fans en voorgroeien maar ;)

 

Bedankt voor de broodnodige feedback !!

 

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paardekak op je planten ... :verrygood lekkah :P

weet ik niet. kippenmest is beter (lees de topics van Dame Blanche (RIP) maar es door :) steek je veel van op!

 

Je Meentem! Ik ben er ook aan bezig! :P Pc kast (alleen heb ik mijn pc gesloopt en ga het nu toch gewoon in een kastje maken :D )

3 x 24w spaarlamp goed voor zo een 390w licht output :D

KNALLEN!!

 

Succes met je ultraveelstekleinemaartochstealthy kastje ;)

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, maar zou voorgroeien ook lukken met Spaarlampies ? dat zou in ieder geval veel makkelijker voor mij zijn :D

Thnx

BM :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bioman,

 

Doe maar wat Irri zegt.

Zaai en stekgrond kopen ( weet niet of dat mogelijk is bij jullie). Anders een een klein zakje zand zonder toegevoegde voeding.

Ontkiem hier de zaden in. Als ze lekker boven de grond staan, dan kan je ze in universele ( met voeding) potgrond zetten.

Voorgroeien lukt wel onder spaarlampen of tl. Zo lang hoef je ze niet onder een lamp te doen. Ze kunnen naar buiten na 15 mei.

Paardepoep niet nodig. In universele ( met voeding) grond kunnen ze wel een tijd staan zonder voeding. Maar koop gewoon een flesje voeding bij een tuincentrum bij jullie, en geef zo af en toe een beetje voeding mee aan je water.

Zo ergens in augustus/ begin september beginnen je planten te bloeien, zorg dan dat je een voeding vindt met zo weinig mogelijk stikstof ( N= stikstof) .

Bioman veel succes.

En nog even een opmerking. Of je plaatst je plaats hier algemeen in jouw topic, of je stuurt een pb naar iemand met een bepaalde vraag.

Liever geen PB sturen met de vraag of ik naar je topic wil kijken. Ik kijk en volg je wel! :verrygood

Bioman, wens je veel succes toe!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry van de PB dan ;)

En ik ga idd. doen wat irri zegt :P en ja hoor, zaai en stekgrond is hier prima te verkrijgen, maar ik was eerlijk gezegd niet van plan om nog extra te gaan bijvoeden, maar ja als het nodig is doe ik het wel :verrygood

 

Alvast erg bedankt iedereen ! :)

 

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, Ik zie dat je ruimschoots info hebt gekregen ! Dat voorgroeien in die PC kast is wel een leuk ideetje vind ik !

Groeten,

GB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wohoo ! :wOOt eindelijk zijn mijn zaadjes dan aangekomen ( Hierbij wil ik AQS Seeds ook bedanken voor hun super goede service !! :rofl :no )

 

Hier wat pica's hoe ze zijn aangekomen, en ook met het computercase voorgroeihokkie ben ik druk in de weer ;)

 

gallery_25782_9951_536245.jpg

 

gallery_25782_9951_108837.jpg

 

allemaak samen ;)

gallery_25782_9951_1537155.jpg

 

gallery_25782_9951_390872.jpg

 

Bij de volgende update hoop ik dat het voorgroeihokje klaar is en dan komen er zekers ook foto's van :rofl

 

Zodra het hokkie klaar is zullen de zaadjes ook tussen watjes gelegd worden,

 

Oo, en bijna vergeten te zeggen, ik ben een paar dagen geleden naar het tuincentrum gereden, en heb er gekocht:

 

- Hydrokorrels

- Kalk

- Universele potgrond

- Zaai-en stekgrond

- 10l potten en kleine potjes voor in voor te groeien

- en voor de fun nog wat tomatenplantstekjes en chillipeperstekjes (indien jullie hier ook foto's van willen zien, gewoon even zeggen B)

 

Dat was het dan

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinige kweek! In dit topic staan leerzame dingen die ik als beginnender kweker zeker kan gebruiken. Ik ga deze volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geinige kweek! In dit topic staan leerzame dingen die ik als beginnender kweker zeker kan gebruiken. Ik ga deze volgen.

Ik heb ook héél erg veel geleerd uit topic's van anderen op dit fantastische forum !

dus nu doe ik het gewoon terug voor degenen die het kunnen gebruiken ;) , en om mezelf te helpen natuurlijk op deze manier blijft het een super leerzaam forum :rofl

 

Leuk dat je ook volgt

 

Bioman :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Bio...

 

Net ff je hele topic gelezen, grappig om te zien hoe het nu loopt. Hoop dat je morgen of overmorgen de eerste wortels aan je zaden hebt.

 

Goed dat je zaaigrond hebt voor de eerste 2 -3 weken, hoe groot zijn je potjes waarin je ze na het ontkiemen in gaat zetten?

 

Ik loop met mijn AK's 2 weken voor, ga er een gedeeltelijke zaadkweek van maken dus kom gerust nog eens langs. Kunnen we elkaar nog eens helpen...

 

Suc6 man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ good shepperd

high !

Ik begin pas met ontkiemen als mijn mini voorgroeihokje af is, maar is ventilatie echt noodzadelijk ? want ik krijg mijn fannetjes nergens op aangesloten :no

en na het voorgroeien zet ik ze in 10l potten met universele potgrond, daar wat kalk en hydrokorrels bij en dan op het gevoel afgaan ;)

En ja hoor, jouw kweekje volg ik ook :rofl kan ik lekker vergelijken ;)

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héé Biomannnn :no

 

In je voorgroeikastje is het beter om wat luchtcirculatie te hebben. Met verschillende redenen.

- Het koelen van de hitte die de lampen afgeven

- Je planten van verse lucht voorzien

- Wind simuleren > dikke stengels kweken

 

Wat voor fannetje is het? Op hoeveel volt werkt het?

Potten van 10l zijn lekker ruim om in voor te groeien, daarmee zit je goed ;)

Ben je er al uit ivm de belichting??

 

TOON DAT HOKKIE ES! :rofl

 

groeten irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo allemaal !! :rofl

 

Weer effe tijd voor een (klein) updateje ;)

Aan mijn 'hokje' is er nog bijna niets verandert vanwege tijdsgebrek :no

 

Eerst:

gallery_25782_9980_1290479.jpg

gallery_25782_9980_798053.jpg

Daarna:

gallery_25782_9980_1782574.jpg

Hoe het er voorlopig voorstaat ;)

gallery_25782_9980_1792408.jpg

gallery_25782_9980_2103404.jpg

 

hierzo de fannetjes ( wou er een gebruiken voor inlaat andere voor afzuiging, ze zijn beide 12V maar ik krijg ze nergens op aangesloten ;) )

gallery_25782_9980_1780789.jpg

 

@irri

En die 10l potten zijn niet om voor te groeien, ik ga ze in 2l potten zetten voor te groeien, en dan in 10l potten en dan afgaan op gevoel B)

 

Qua licht wil ik graag TL gebruiken, maar weet niet of ze in die kleine lengte besttan ;)

 

@Al de rest

ik heb ook nog 1 van de Freebees ontkiemd (heb hier helaas geen foto's van) en dat (ontkiemde) zaadje heb ik gewoon in de zaai 'n stekgrond gestopt met een 2l fles erover (dop er natuurlijk af) en er een paar gaatjes in geprikt ik wil gewoon kijken wat er van komt ook omdat het men eerste keer is, hoop natuurlijk op een vrouwtje en als die 10-15cm groot is zet ik deze guerilla gewoon om mijn spot te testen, als het een man is laat ik deze gewoon als sierplant staan :wOOt

 

pfft... ik weet echt niets van elektriciteit en ben er echt zo onhandig in... ;)

 

Zo, dat was het dan maar weer eens,

Volgende update foto('s) dan de spot en van het hokje dat dan (hopelijk) klaar is ;)

 

Alle hulp is welkom !!

 

Greetz BioMan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BioMan,

 

Klinkt wel leuk zon pc'tje:P

Maar even over die ventilatoren..Zo moeilijk is dat tog niet?

Ik heb er 2 aangesloten op een 12V adapter en ze doen het nog steeds prima:)

Gewoon de 2 rode draden van de fans in elkaar draaien (het koper)..Hetzelfde met zwart, en deze solderen aan de kabels van de adapter.. En klaar is Kees:P

Maar voor de rest, veel succes verder:)

 

GanjaGanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GanjaGanja

Nou, waar vindt je dan zo'n adapter ? Ik heb het hele huis al afgezocht maar geen eentje van 12V het moet maar eens lukken :P

 

BioMan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon een oudere adapter van mn zolder gepakt en aangesloten.. :P

Misschien komt het omdat het 2 verschillende zijn..Heb je al geprobeerd er 1'tje op aan

te sluiten?..De zwarte en de rode draden mogen elkaar ook niet raken..Maar dat is niet nieuw voor je

denk ik..Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee bioman,

 

Altijd leuk zo'n ''stealth'' kweekje, hoe ben je alleen van plan om alles voor te groeien

in dat hokje? Naar mijn idee gaat dat echt niet passen?

Wat zijn de maten van je hokje?

 

Greetz,

 

Spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ GanjaGanja

Nou, waar vindt je dan zo'n adapter ? Ik heb het hele huis al afgezocht maar geen eentje van 12V het moet maar eens lukken :P

 

BioMan :P

 

Hey Bioman,

 

Gebruik de PC voeding die je er hebt uitgehaald ! ;)

Om deze te kunnen gebruiken (aan te zetten) moet je de groene draad verbinden met een zwarte (maakt niet uit dewelke). Best zet je hier een schakelaar tussen zodat je ze ook nog kan uitschakelen :lol:. De fans sluit je aan op een 12V lijn (welke kleur dit is staat normaal op de voeding) en een zwarte draad (maakt weer niet uit dewelke).

Klaar is kees... :D

 

Maar eeeuhh...kastje is belachelijk klein...niet? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ spectra

Dit is helemaal geen stealth kweekje ;) alleen een stealth voorgroeikkweekje :D

het hokje dient enkel om in voor te groeien en dan kunnen ze lekker buiten gaan spelen :P

 

@Belgam

Hmmmm... :D zal het eens proberen, heb de kabels wel door geknipt maar solderen of vast-tapen zal nog wel gaan hoop ik ;)

veels te klein ? nou ja... het dient enkel om low-budget voor te groeien en er moeten maar ongeveer 5 plantjes in passen tot ze een centimeter of 10-20 zijn dus dat komt wel in orde denk ik :lol:

Ik had ook veel liever een fatsoenlijk, degelijk voorgroeihokje maar ik ben al blij dat ik al een kweekje mag beginnen, dat 'degelijke' voorgroeihok komt er nog wel... alles op zen tijd maar eerst dit kweekje (hopelijk) goed af ronden :D

 

BioMan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...