Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Polleke

Nooooby :)

Recommended Posts

Ik heb net men eerste 2 stekjes gekocht (1week geleden) en heb al veel info van deze site gehaald (waarvoor dank aan jullie allen) maar 'k moet toch nog enkele dingen vragen ...

 

De 2 plantjes groeien goed, ze krijgen ongeveer 18u licht (1x15wTL-Coolwhite) en zon als die er is :roll: , nu de vraag is: krijg ik deze 2 schatjes goed in bloei en ga ik er iets afhalen zonder een natrium-lamp??

 

en nog een vraag ... wat is volgens jullie ''DE BESTE'' (prijzige) natrium-map? 400/600w

 

Thx Polleke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan nu buiten enkel als de zon weg is (9/10u 's avonds) gaan ze binnen tot 2 u 's nachts en dan weer van 8u tl tot ze buiten kunnen ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om toch ff antwoord te geven op je vraag : Gewoon buiten laten staan..

Als de zomer voorbij is gaan ze vanzelf bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch binnenwil kweken

ik kweek 5 planten onder een 400 watt gaat lekker

en met een tl lamp gaat het ook wel maar als je 1 keer een natrium hebt dan weet je waarom (bijna) iedereen het gebruikt man wat een verschil

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

en bestaat er een natrium lamp met armatuur die gewoon in de stekker kan ?? zo ja model (en merksite als dat mogelijk is)

 

thx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gewoon z'on zelfbouwlamp met convertor of hoe noemt dat beest

is eigenlijk vrij simpel hoor de aansluiting

ik weet niet of er zijn die je rechtstreeks met stekker klaar kan kopen ik denk het wel maar deze zijn wel duurder dan zou ik zo denken

maar het aansluiten valt goed te doen hoor dus zou ik voor de zelfbouw gaan nu ja over naar de prijs

een 400 watt kost rond de 55 euro's

een 600 watt rond de 70 euro :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jiiiiiiha :( :P :)

 

ik heb de mama zo ver gekregen da'k een kot mag bouwen !!!

 

het word 70cm breed / 75cm diep en 1.40m hoog. er komen 2 tl coolwhit in voor groei en 1 natrium 400 w voor bloei ... nu eueuehhh. zijn 2 pc coolers genoeg (1xcase- 1xCpu-cooling) en dit op een pc-voeding aangesloten.

 

en heeft er iemand enige tips om een gewone waaier te laten blazen in het kweekhok en toch geen licht binnen te laten (of te laten ontsnappen :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er toch zeker nog een gewone zewenk ventilator erbij zetten

en als je nou naar de gamma gaat kan je zo van die afzuigingkjes kopen voor in de bad kamer ze werken goed (neem wel niet de lichtste) en ze zijn ook helemaal niet duur

als ik jou was nam ik deze

die fannetjes zijn goed voor stekken maar voor planten in volle bloei ga je toch in de problemen komen kwa verluchtoing en verse lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh !!!!

 

onderaan 1 v/d 2 plantjes zijn er 2 3-vingerige bladjes ip.v. 5- ??

kan dit kwaad ?

 

en thx 4 the info jean!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan er mij iemand vertellen wanneer de beste moment is (leeftijd-grote-kenmerken) om een plantje in bloei te zetten ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol als je nu eens bij choppie zen samenvattingen gaat kijken en daar leest weet je veel

voor het in bloei te zetten verschilt van persoon tot persoon

ik laat de mijne altijd ongeveer 30 cm worden en die drie vingerige bladeren is normaal :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nou toch al je hokkie mag bouwen zou ik meteen van die 75 cm breed 100 cm maken valt toch niet op en ik zou em ook hoger doen anders kom je straks te zitten dat je lamp niet hoger kan

Share this post


Link to post
Share on other sites
en heeft er iemand enige tips om een gewone waaier te laten blazen in het kweekhok en toch geen licht binnen te laten (of te laten ontsnappen

 

binnen zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat prijsinformatie:

 

Armaturen :

 

zelfbouw 400 watt +- 145,00 euro

zelfbouw 600 watt +- 175,00 euro

 

Lampen:

 

Natrium 400 Watt Philips +- 60,00 euro

Natrium 600 Watt Philips +- 95,00 euro

 

Slakkenhuis ventilators (Lemmens)

 

250 m3 +- 149,00 euro

500/800 m3 +- 229,00 euro

1000 m3 +- 329,00 euro

 

Verder ligt er beetje aan hoe lux je t wilt maken. In de toekomst als ik ga kweken (zodra ik op kot zit) zal ik er echt alles aan doen om het zo lux mogelijk te maken.

 

Vriendelijke Groeten

Tarja

 

(with thx to Hydro Hobby Arnhem voor de prijzen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan niet hoger ... zit met een scheef stuk in men kamer en 140 hoog is max ... das normaal toch genoeg (b:70-L:75-h:140) voor 2 of misschien 3 plantjes hé

 

en de waaier vanbinnen zette ??????????? het is voor lucht aan te voere ... :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaha nee polleke dat valt wel mee... kheb mazzel met mijn ouwe lui (tenminste aan de ene kant) ik woon nu al neit meer thuis, mocht wel thuis kweken zolang het maar niet professioneel werd. Kheb dus gekweekt zonder lampje en heb er warempel nog tamelijk wat af kunnen krijgen.

 

Gewoon lang sparen zodat je het in ene keer goed kunt doen lijkt mij verstandiger. En ik heb gelukkig een pa die enorm veel gereedschap en spullen heeft waardoor t mij wat minder kost. (bijvoorbeeld voor watersysteem, of hout en kit voor het hok)

 

Vriendelijke Groeten

Tarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het kweekkot morge (vrijdag dus) bouwen kheb een badkamerafzuiging een pc-fan als afzuiging. luchtoevoer door 3 pc fannetjes en 1 grote waaier indien nodig.

 

tijdelijk ga ik met tl ze enkel laten goeien en dan koop ik een natriumlamp.

 

http://www.smokeys.nl/winkel/

 

die van 400w van 185€ zou die niet goed zijn ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarja ik wil niet vervelend zijn maar bedoel je die prijsen van de lampen niet in guldens??

 

mijn zelfbouw koste meen ik inclussief philips 400 watt lamp 60 euro ongev

 

oh wacht ik zie et al jij bedoelt met die zelfbouw denk ik de kant en klaar compleet armaratuure of nie

 

edited by tarja: van 2 mini posts 1 gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad dat bedoelde ik ermee :)

 

Vriendelijke Groeten

Tarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja sorry soms zal dat ff moeten om het lekker overzichtelijk te houden.

 

Nu graag weer ontopic als polleke nog vragen heeft, anders kan die dicht :)

 

Vriendelijke Groeten

Tarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...