Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Polleke

Nooooby :)

Recommended Posts

jiiiiiiha :) :) :D

 

ik heb de mama zo ver gekregen da'k een kot mag bouwen !!!

 

het word 70cm breed / 75cm diep en 1.40m hoog. er komen 2 tl coolwhit in voor groei en 1 natrium 400 w voor bloei ... nu eueuehhh. zijn 2 pc coolers genoeg (1xcase- 1xCpu-cooling) en dit op een pc-voeding aangesloten.

 

en heeft er iemand enige tips om een gewone waaier te laten blazen in het kweekhok en toch geen licht binnen te laten (of te laten ontsnappen :D )

bouw je hok niet !!

met die afmetingen kan je absoluut geen natriumlamp kwijt !!!

de temperatuur zal al veel te hoog worden,

en de afstand tussen de lamp en de planten is veel te klein

potten 15 cm hoog, lamp inclusief bevestiging (min.) 30 cm, afstand lamp-toppen 50cm.......

zullen dan erge kleine plantjes moeten zijn :? :?

 

combinatie natrium en tl is ook onnodig....

natrium is ook in de groei stuk effectiever dan tl;

die zullen dan eerder in de weg hangen :wink:

 

Wees nou eens verstandig....

ga eerst eens in de rubriek bouwdoos lezen wat er allemaal nodig is om in een hok/kast te kunnen gaan kweken, en met welke dingen je allemaal rekening moet houden.

Je kan er zelfs een compleet ontwerp vandaan halen voor een kast; kan je zo nabouwen.

Maar vergeet niet dat je ook een goede afzuiger en koolstoffilter nodig hebt !!!!!!

Grootste fout is altijd te snel willen beginnen, en totaal geen voorbereiding........

maak jij nou niet die fout :onfire:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choppie je was net op tijd :) het hok is 40 cm hoger! de koolstoffilter kan ik nog niet betalen, maar 2 plantjes gaan die echt zo hard stinken (alle goed rieken)??

Share this post


Link to post
Share on other sites
en heeft er iemand enige tips om een gewone waaier te laten blazen in het kweekhok en toch geen licht binnen te laten (of te laten ontsnappen :) )

 

Ik weet wat je bedoelt. De extra waaier, of met andere woorden een extra ventilator moet over stroom beschikken. Vandaag ben ik me ook een extra waaier gaan halen en ik heb een idee om geen licht te laten binnevallen. Je snijd de kabel van je waaier over. Die kabel steek je door de wand van de kast door een klein gaatje te boren (niet te groot) zodat de kabel er juist binnekan. Wat je dan moet kopen is een nieuwe stekker om de besneden kabeltjes trug aan een stekker te koppelen en klaar is kees... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoelt polleke niet eerder een vent om lucht aan te zuigen? daarvoor zal ie 'n labyrinth moeten bouwen zoek daarvoor es op 't forum!

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al een reuzegroot verluchtingssysteem :) (voor mijnen bak 70/75/190)

 

een zware badkamerafzuiging (bovenaan) en 1xPC-fan (5000t/pm) tussen de lamp en de plant en als toevoer een pc-fan met een diameten van 20cm en die blaast zo hard als mijne ventilator en dan nog 2pc-fannetjes... das volgens mij wel genoeg.

 

is er al eens iemand op smokeys.nl gaan zien naar natrium-400w zelfbouw met philips bulb?? voor 95euro ... die zou ik willen bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

diameter dus ... :)

 

en de lamp kost met armatuur 81 euro (95.- geleverd bij mij thuis en vooruitbetaling)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan er aub is ff iemand (met ervaring in natrium lampen) gaan zien op www.smokeys.nl naar een zelfbouw 400w armatuur met philips bulb voor 81euro (95 geleverd in belgie) en mij hier komen zeggen of hij goed is of niet??

 

thx P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit hee, maar hang ttoch maar 'n ventje tussen plant en lamp, die dingen durven wel eens 'n shitload warmte te produceren,

ik ben 'n keer bij zo'n kweker geweest die had van die industria achtige 600watters die minder warmte naar de plant toe produceerden dan zo'n 400watt zelfbouw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor reply en tuurlijk hang ik een fannetje tss planten en lamp, het is maar voor max. 4 planten dus de industria-armaturen zijn wel een beetje te duur ... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

begrijp ik wel :D ik ben beginnen kweken voor 40€ inclusief stekkies en voeding

:D ik heb zelfs geen geld voor zo'n gewone zelfbouw hehe gewoon der zullen al wel genoeg mensen hun plantjes dat aangedaan hebben en ik wil niet dat je je dames op zo'n traumatische manier verliest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp is prima hoor :wink:

merk bulb is meestal belangrijker, maar philips sont plus zijn ook wel de meest gebruikte 8)

 

 

en ja...

ook 2 plantjes ga je flink rieken binnenhuis :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze de eerste 3 weken in bloei maar niet te hard stinken en daarna heb ik wel geld :)

 

weet er misschien iemand een goeie (/en prijselijke) growshop in de buurt van antw?? mag net over de grens zijn (liefst in de buurt van breda of antw. zelf)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet een adres in tilburg

vind het niet slecht vriendelijke mensen geven uitleg zoveel je wilt ik ging eerst naar andere growshops maar deze is ce beste (niet de grootste ) en van prijs zijn ze ook zeer voordelig :wink: de shop noemt biozone

hebben ook een site geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd www.biozone.nl en heb een routeplanner de weg laten uitstippelen. :) zin om een v/d dage mee te rijje jean?? ('t is wel me nen twingo) :roll:

 

kga een lamp halen en zien naar de prijs v/d koolstoffilters ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wel niet of'k die koolstoffilter kan aansluiten op men badkamerafzuiging ..., en ik heb ook nog een fannetje aan de zijkant > gaat dit geen geurtjes geven?? (hangt tss de lamp en de plant tegen de warmte) :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

om eerlijk te zijn ik gebruik geen koolstoffilter heb eigenlijk niet zo veel last van de geur

:) ik hoop voor je dat je het gemakkelijk vind normaal wel hoor en ze zijn er echt vriendelijk ze zien er misschien stoer uit maar je kan er goed mee lachen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het goed om een kweekhok gewoon wit te verven aan den binnenkant of moet da echt folie zijn van een of ander soort??

 

en als het hok 2m hoog is (wat het geworden is) hoe hoog moetten je plantjes dan zijn om te beginnen bloeien als ze onder een natrium 400w staan? (ze staan dus met 2 op 70/75/200) en 'k wil er echt wel een struik van maken 8O :) en liefst toch wel goed veel van oogsten :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst wil ik er wel op wijzen dat de eerste keer wel wat zal tegen vallen

maar uit je fouten leer je he

nu goed de binnenkant van je kast han je het best van al wit kalken is bij de boerenbond verkrijgbaar want verf en follie houden alles tegen (vocht) en kalk laat vocht door bij wijze van spreken en kalk werkt ook licht ontsmettend dus beter tegen ongedierte

wat de hoogte betreft moet je een beetje voor jezelf uitmaken ze groeien dan wel als kool maar als ge geen voorgroei kastje hebt is het toch redelijk prijzig als je ze onder een 400 watt hebt staan de meeste laten ze 1 week groeien (vanuit stekken) ik laat de mijne ong. z'on 30 cm worden (ik heb ook maar een kast van 170cm hoog)maar jij kan ze gerust 50 cm laten worden als je wil he moet je wel ff gedult hebben :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nog met een klein probleempje ... ik heb een badkamerafzuiging gekocht maar heb geen idee hoeveel kuub die is ... ?? :roll:

 

wat nu? en is een slakkenhuisafzuiging dan echt zoveel beter dat ik onmiddelijk ervoor kan beginnen sparen?? :):

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zit nog met een klein probleempje ... ik heb een badkamerafzuiging gekocht maar heb geen idee hoeveel kuub die is ... ?? :roll:

 

wat nu? en is een slakkenhuisafzuiging dan echt zoveel beter dat ik onmiddelijk ervoor kan beginnen sparen?? :):

 

Die zal rond de 100 m3 zitten.

Maar hoe filter je je lucht dan ???

Sparen dus.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den bak is klaar ... hij is 1,40m x 1,20m en 2,70m hoog

 

1x 600w en een 500kuub slakkenhuis (en koolstoffilter), ik zal er van de week eens wat foto's van trekken en ze hier ergens posten ... :)

 

mijn temperatuur is wel rond de 35 graden. :oops: (lamp aan) maar ik heb nog wel geen ventilator binnenin de kast ... zou dit helpen ?

 

en thx chop. zonder u was ik overhaast begonnen !! :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...