Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jveight

Body language

Recommended Posts

Leek me wel leuk om hier over te hebben:

 

Vaak nadat ik geblow'd heb samen met een paar andere mensen, kan ik hun gedrag 'ontcijferen'. Bij elk soort hoofdbeweging, houding en gekrab heb ik ze door. Alles wat ze ermee bedoelen (bewust en onbewust). zou het kunnen zijn dat blowen je kennis van body language verstert? Vast wel denk ik,

 

Hebben jullie het ook soms gehad of niet?

zou leuk zijn om te wete

 

hebbie geen idee wat body language is? Google ernaar! is best interressant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jveight,

 

Hoe kan een mens zulke nicknames bedenken. Sorry, maar .. wil wel eens weten, onder invloed van welke joint jij jouw nickname bedacht hebt.

PF

 

En als jij na het roken het gevoel hebt dat je het gedrag van mensen snapt ...Geloof me .. stop met roken!!!!!!!!!!!!!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik herken het wel een beetje,

Maar dat is meer zon gevoel van op dezelfde frequentie zitten. (in mijn beleving dan)

 

Idd er zijn veel minder woorden nodig dan normaal, en vaak wordt hetzelfde door 2 personen tegelijk gezegd..

waar of niet?

 

spontane ingevingen die er te binnenschieten zijn vaak niet eens van jezelf..

maar omdat wij niet beter weten als dat we alleen onze eigen gevoelens en verlangens voelen,

zullen we dit ook niet herkennen als "de gedachten" van iemand anders...

 

Probeer eens in te spelen op zon gevoel, mocht het voorkomen.

In mijn ervaring geef ik dus soms antwoord zonder een vraag gehad te hebben.

Of pak ik iets waar niet om is gevraagd..

 

En dan krijg je meestal van:

"Ja da wou ik net vragen " of "ja daar zat ik net aan te denken"

 

klinkt allemaal heel raar I know,

Maar probeer het eens zou ik zeggen :)

 

gr

 

BK

 

@ peperfreak

 

Wellicht heet hij wel "jo van acht" hahaha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit doet me zo denken aan de volgende zegswijze: " Uw buur is uw beste spiegel"

 

eigenlijk zijn we allemaal dezelfde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De discussie over mijn nickname is een thread opzich waard :)

Maar voordat jullie commentaar posten moeten jullie meer informatie gaan verzamelen over Body Language.. Het heeft niks te maken met gedachtes lezen, of iemand manipuleren of iets dergelijks. Je ontcijferd alleen een code die hij met zijn lichaam laat zien.

ff simpel uitgelegd:

 

Body Language toepassen = Ontcijferen Encrypted code (De bewegingen die je met je handen maakt bijvoorbeeld. Doet je lichaam automatisch, en zijn bij iedereen ongeveer hetzelfde), en herkennen van bepaalde lichaamsbewegingen, en je eigen gevoel toepassen op die lichaamsbewegingen waardoor je die gedragspatronen herkent en weet waarom iemand iets doet.

 

Graag niet posten zonder te weten wat Body Language inhoud.

Op HBO hebben ze een studie waar o.a. Body Language word bestudeerd en geleerd.

 

Voorbeeld: Iemand schaamt zich en krabt aan zijn wenkbrouw, wat dus het meest voorkomende schaam-gedrag is.

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben op de hoogte waar je over bezig bent....

 

en mijn conclusie na jarenlang body language geanalyseerd te hebben is dat alles bij jezef terugkomt.....

 

en dat bedoel ik in extreme mate....

 

het kan zijn dat je iets zegt , en de andere zegt dat het klopt, maar dan vergeet je wel dat je een verschillende fenomenologie hebt.... (anders moet je dat even opzoeken op wiki, als je niet weet waarover ik bezig ben, zoek naar de duitser Urshel)

------

maar goed , je kan wel zien of iemand zenuwachtig of op zijn gemak is..... maar daar een waarde aan geven kan je niet! tenzij we alletwee telepatsch zijn.....

 

ik bekijk het altijd zo: de rede zegt iets over het verleden, het gevoel zegt iets over de toekomst..... maar GEEN WAARHEID! Want de " waarheid" is voor iedereen anders....

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In men vorige post legde ik gewoon even body language uit, maar ik bedoelde iets anders:

Als ik stoned ben herken ik het gedrag van mensen en weet welk gevoel erachter speelt.

bijvoorbeeld als iemand uit het niks een stokje opraapt van de grond heb ik gelijk door waarom die dat doet.

 

Ik heb het niet elke keer dat ik blow, slechts 2 keer gehad. Dus kon het nog niet zo goed bestuderen.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb het niet elke keer dat ik blow, slechts 2 keer gehad. Dus kon het nog niet zo goed bestuderen.:)

 

Hoe vaak blow je? Dit klinkt eerder als toevallig goed gokken.

 

Overigens, als het vaker voorvalt zou ik de oorzaak eerder gaan zoeken in het meer aandacht besteden aan ,

dus niet dat het je kennis versterkt (kennis door blowen is sowieso vreemd, kennis doe je op door te leren, ervaringen ed),

maar dat jezelf op dat moment in een geestelijke toestand verkeerd waardoor je er meer voor openstaat,

en je er al dan niet bewust op focust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je als uitgangspunt neemt dat wij op fysies vlak allemaal gelijk zijn,

bestaan we dus allemaal uit dezelfde moleculen.

Als onze moleculen gelijk van trilling en beweging zijn

ontstaat er een synergie of een sonante trilling.

Onze trilling zijn sonant, gelijkstemmend, in tune.

 

Als je dit doorschakelt naar het neuro fysies vlak, en hormonen,geur,geluid en beweging

staan dan ook in relatie tot elkaar.

Ik denk dat body language hier een afgeleide van is, omdat het gedrag van ons lichaam gebasseerd is op bovenstaande punten.

 

Ik ken een stukadoor, echt een down to earth mannetje,

maar die zweert dat zijn nekharen overeind gaan staan,

als er een wietje in zijn buurt komt wat goed voor hem is( hij is ms patient)

 

Ik heb vroegah wel getript.

Maar mijn heftigste visual trip heb ik vrijwel nuchter meegemaakt, jaren later.

Ik stond in een shop, en kreeg opeens heftige visuals,

ik vroeg even later aan een onbekende: wat heb jij geslikt man?

En jawel, hij stond hetftig te trippen,

toen ik uit zijn buurt ging verdween het effect meteen.

 

Ik ben vrij slecht in body language lezen, denk ik,

soms praat ik uren met iemand, maar geverfd haar, of kleding

kunnen mij vaak niet opvallen.

Ik beperk me teveel tot het gezicht, hehehe

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jveight: nu begrijp ik je beter...

 

maar dat is een goed ding als je dat begint op te vallen.... ik noem zoiets eerder inlevingsvermogen.... maar zoals ik al zei met de fenomenologie....

(de naam was verkeerd..... het moet zijn Edmund Gustav Albrecht Husserl)

kort gezegd: ieder heeft bij elk gebruikt woord een eigen ontdekte betekenis.... daardoor kunnen 2 mensen die hetzelfde woord zeggen , elkaar mis begrijpen..... of kunnen 2 personen discusieren en de andere proberen te overtuigen terwijl ze alletwee op hetzelfde bezig zijn....

 

maar zoals weetje mooi illustreert heeft het denk ik ook wel met vibraties en trillingen te maken.... brbrbrbrbb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...