Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Notorioustim10

Spread the seeds

Recommended Posts

Hallo medekwekers/rokers!

 

Heel lang niets meer geplaatst op dit forum en was vroeger ook niet bijzonder actief.. Toch blijft dit de enige (Nederlandse) plek waar ik terug kom voor info over wiet. De aanleiding voor mijn post is het volgende:

 

Samen met een vriend van me ben ik van plan om in totaal 120 zaadjes op meerdere plekken in Nederland te planten. Wij roken beide aardig wat wiet, en willen vooral besparen op de kosten die hierbij komen kijken (€7 per gram bloemetjes van een soort 'onkruid' maakt wiet bijna duurder dan goud). Daarnaast heeft hij er ook een winstoogmerk bij (logisch gezien wat ik net schreef), voor mij is het meer een idealistische kwestie (ook vanwege datgene). Ik ben namelijk van mening dat dit 'onkruid' vrij in de natuur hoort te groeien, zoals reeds gebeurt op sommige plekken waar ik zelf ben geweest, waaronder Manali in India: http://nl.loupiote.com/photos/3722465451.shtml

 

Mijn eigen foto's ben ik helaas kwijt, maar je ziet het in ieder geval letterlijk als onkruid langs de weg groeien. Ik kwam daar in de zomer van 2007 en zag dat de planten nog aan het groeien waren. Jammer genoeg dus geen verse hindu kush, wel wordt er heel het jaar door (TOP kwaliteit) hasj verkocht aan toeristen voor ongeveer €1 a 2 per gram. Toen we aankwamen bij ons guesthouse waar we voor €5 per nacht konden slapen kregen we letterlijk op een zilveren schaaltje 3 plakken hasj aangeboden...

Dit is naar mijn mening 'zoals het hoort', de winst is niet belachelijk hoog en gaat niet naar wazige coffeeshop eigenaren maar naar de mensen die het oogsten en de moeite doen om het te verwerken. Wiet is in India nog steeds zo illegaal als de pest, maar is vanwege hoeveelheid planten in de vrije natuur niet te bestrijden, (lijkt mij dan, Manali ligt best hoog in de bergen en er is vrijwel geen politie (of criminaliteit naast het verkopen van wiet)).

 

Vanwege het bovenstaande ben ik van plan om bij mijn eerste guerilla kweek (en eventueel volgende) bewust niet de mannetjes er tussenuit te halen. Zo oogst ik een hoop zaad dat ik kan verspreiden om de totaal onlogische onderdrukking van deze plant tegen te gaan. Dit met als uiteindelijk doel de nominale prijs van wiet drastisch te verlagen en zo een klap uit te delen aan deze sector van drugscriminaliteit.

(Ik weet dat een hoop mensen bijverdienen door plantjes te kweken en de oogst te verkopen aan coffeeshops. Deze mensen maken gebruik van de status quo, de plant is illegaal en gewild in zeer kleine hoeveelheden en daarom ideaal om met grove winst en belastingvrij te verkopen. Hier heb ik op zich niets tegen, vind het eerder slim.. Toch zijn deze mensen in zekere zin mijn tegenstanders, omdat zij voordeel hebben bij de huidige situatie. Mijn echte tegenstander is echter de houding van de overheid ten opzichte van drugs. Mijn pijlen zijn dan ook gericht op de overheid, niet op deze mensen.)

Door illegaliteit gaat het risico omhoog een daarmee de prijs. De mensen die vanwege het risico en de prijs stoppen met verkopen/gebruiken worden vervangen door mensen die worden aangetrokken (nieuwsgierigheid) door het verhoogde risico en/of prijs (gierigheid).

Daarnaast weet waarschijnlijk 99% van de mensen op dit forum (al lang) dat sommige illegale middelen veel minder negatieve gevolgen met zich meebrengen dan sommige legale middelen, en dat de wetgeving hierover eigenlijk nergens op slaat.

 

Hoe utopisch dit alles ook mag klinken, ik ga het toch doen. Voor mij is alles beter dan niets doen en kijken hoe drugsdealers een kunstmatige markt creëren, bakken met geld verdienen, in stand worden gehouden door een starre, moralistische overheid die totaal de plank mis slaat door alles illegaal te houden en niet leert van eerder gemaakte fouten.

 

Mijn excuses voor het lange verhaal, ik hoop hiermee anderen aan te sporen om niet (alle) mannetjes te verwijderen en op onopvallende plekken in Nederland (heel de aarde eigenlijk, als je er toch bent) de natuur zijn werk te laten doen/een handje te helpen!

 

Vriendelijke groet,

 

Tim

 

Ps: Als het een beetje groeit zal ik natuurlijk foto's maken om iets terug te doen, foto's van anderen op dit forum hebben mij namelijk immens geholpen bij mijn eerste binnenkweekjes!

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen jammer dat straks veel mensen bevruchte buitenplanten hebben ... verder top instelling en idee :)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is hopen op een mooie zomer en herfst. ook hopen op een ander beleid, een linkser beleid. als Cohen minister-president gaat worden hoop ik ook dat ie zich aan zijn woorden houdt uitgesproken bij Pauw&Witteman. daar geeft ie aan dat je helemaal niet zo panisch om dient te gaan met cannabis en het te gaan behandelen zoals alcohol.

 

als dat gaat gebeuren is het ook niet meer nodig de spannende jongensboek avonturen uit te halen zoals in guerilla-kweekjes. gewoon ontspannen een paar planten in je tuin of veilig in huis, evt gecertificeerd. geen runners, straatdealers, onveilige kweekhokken, vervuilde en verzwaarde wiet, dure opsporingstechnieken en politiemensen nodig etc. en we laten als land zien dat we ballen hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel lees ik dat je nog veel moet leren

Lees alle sticky's eens goed door

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya!

 

Welkome back :)

 

Had je al iets in gedachten van soortjes??

 

 

Laat lekker groeien die hap! vind ik ook!

Op een mooie zomer!

ps, ik volg je ;)

 

Groeten Irri

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samen met een vriend van me ben ik van plan om in totaal 120 zaadjes op meerdere plekken in Nederland te planten.

 

Ps: Als het een beetje groeit zal ik natuurlijk foto's maken om iets terug te doen, foto's van anderen op dit forum hebben mij namelijk immens geholpen bij mijn eerste binnenkweekjes!

 

:)

 

 

ehh :) ...doe dan het maar niet :D ...als dank aan het forum :)

 

lekker :) als je het net bij andermans wiet kweekie doet....

doe het in je eigen achtertuin en neem zelf geen pollen filter...

maja...stoppen kan ik je niet he... :)

 

just my 2 cents...

gr Carpie

 

ps: in Duitsland vroeg iemand al om gratis zaad voor 99 henpf luftballons :D ...en maar hopen op een westen wind dan... ;) je idee is dus niet uniek...en vorig jaar was er ook al een TIM en die had het ook over 5000 zaden in de polder of zo.. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd anders willen doen he, die tim's ;)

wel een mooi idee

en ik heb der geen last van, woon toch in belgie :)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo medekwekers/rokers!

Door illegaliteit gaat het risico omhoog een daarmee de prijs. De mensen die vanwege het risico en de prijs stoppen met verkopen/gebruiken worden vervangen door mensen die worden aangetrokken (nieuwsgierigheid) door het verhoogde risico en/of prijs (gierigheid).

 

Ps: Als het een beetje groeit zal ik natuurlijk foto's maken om iets terug te doen, foto's van anderen op dit forum hebben mij namelijk immens geholpen bij mijn eerste binnenkweekjes! Tim

;)

 

Ik neem aan dat je wel alles zelf oprookt van je binnekweekjes.

Nobel idee :)..... maar verdoemd om te mislukken.

Hier zal het nooit in het wild opduiken....,behalve als ik dr ben geweest :)

 

Al hoop ik dat je ver van me vandaan zit.

Suc6 gewenst daaro :)

 

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je het beste deense soortjes kan nemen dan 25 30 kilo zaad en strooien maar ;)

en dan patces maken om de 500a 1 km als je dit een jaar of 10 volhoud heb je mieschien kans van slagen om een gebied te henipiseren( tss wat een woord) :)

denk niet dat 2/300 zaadjes efectief zullen zijn.

denk aleen niet dat de meeste kwekers blij met je zullen zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk aleen niet dat de meeste kwekers blij met je zullen zijn :)

indeed, moet echt niet iemand in de buurt van mijn meisjes zien strooien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah bedankt voor de reacties!

Ik ben me bewust van verschillende aspecten van guerilla kweken en verwacht natuurlijk niet dat ik met mijn lullige 120 zaadjes de legale status ga aanpassen, het gaat mij meer om het idee erachter, het feit dat mensen al zo lang in de maling worden genomen wat betreft de prijs... Dit geldt natuurlijk niet alleen voor wiet, ook voor andere spullen. Daarom heb ik geen hoge verwachtingen maar wel een sterke drang om te beginnen!

 

Oja over de soort, we hebben 100 onbekende zaadjes en 20 x AK47 autoflower.

 

Verder... tja het blijft mijn eerste guerilla waarbij grootste risico is dat het gevonden wordt. Verder blijven het plantjes in de natuur dus zie los van slakken of toprot niet zo snel iets fout gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel lees ik dat je nog veel moet leren

Lees alle sticky's eens goed door

 

Grtz Guesswho?

 

Bedankt voor de tip! Maar als je dit zegt naar aanleiding van mijn eerdere posts uit 2005 ofzo, ik was toen 17... Nu 22, heel veel meer praktijk ervaring heb ik inderdaad niet, maar heb me qua theorie ondertussen wel aardig ingelezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...