Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tjapado

Hard of zacht water

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Heb her en der gelezen dat de hard heid van het water van belang is bij het voeding geven. Dit gaat mij persoonlijk wat te ver. Voor de mensen die het zonder te veel gedoe achter willen komen hoe het met hun water gesteld is hier bij een site waar je dit kunt controleren.

 

Klik hier

 

Heb er geen idee van hoe betrouwbaar deze info is maar het is ieder geval wat.

 

Tjapado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb het gevoel niet te maken te hebben met een betrouwbare site.

Die lui willen alleen maar waterontharders verkopen.

Heb mijn woonplaats aangeklikt. Erg hard water dus! Klopt geen bal van. Of mijn PH meter is kapot, maar daar geloof ik niets van.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gasten lullen idd maar wat met hun 5.7 krijg ik problemen...

 

nog nooit wat van gemerkt waar ze in zwolle, waar die firma zit en waar ik zelf ook gewoond heb 6jr met water zitten dat echt KEIhard is en niet te zuipen

 

maar de hardheid van je water kan WEL van belang zijn, als je erg hard water hebt (vanaf dh 8.5) dan kun je probelemen krijgenmet magnesium en calcium, ook beinvloedt het in hoge mate je EC.

 

Als je water zachter is (dus ook een lage EC naast een lage ph) dan kun je veel meer voeding in je water oplossen als met hard water wat van zichzelf al een EC van 0.7 oid heeft. Ook heb je veel minder last van ph schommelingen omdat buffering van ph (oa via de voeding die je gebruikt) ook beter werkt met een lage hardheid vh water, anders krijg je kettingreacties.

 

Kun je veel beter een RO installatie nemen ipv zo'n ding als wat zij aanprijzen, of als je niet zoveel water nodig hebt een Britta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi tjapado,

 

Ik wilde ook dat hele gedoe niet met meters....

Ik geeft kraanwater wat hier erg hard is en een hoge ph.

Gebruik 18 ltr potten met Batmix en als voeding Algabloei en Green sensation.

Niks meten, gewoon watergeven.

 

Zovlug je chemische voedingen gaat geven moet je wel gaan meten.

Lekker biologisch dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dit buiten seizoen onder andere biobizzz gebruiken lekker biologisch dus.

 

Wat betreft het resultaat van die site ik heb er ook zo mijn vraag tekens bij. Heb een stuk of 1o plaatsen vergeleken en alles kwam als hard water uit de bus. misschien is het echt zo en misschien zijn de resultaten gemanipuleerd om inderdaad hun product aan de man te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

let eens op bij die Calgon reclames: aanbevolen bij waterhardheid vanaf 8,5 DH.

 

die aqua ... site maakt daar bij 5.7 al een probleem van tsja :) zo ken ik er nog wel een paar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...