Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

indoflow

regelrecht zaaien in de volle grond.

Recommended Posts

@ Green S:

 

Tja het is misschien erg toevallig.. of niet ? Ik weet het niet. En kan het zo snel ook niet vinden ergens.

Maar in jou theorie zit ook weer een dieptepunt:

 

Omdat je zegt: Dat ze mekaar ''ruiken'' of he.. chemische reactie hier en daar en zo op elkaar reageren.

Maar wij hadden vorige jaar 10 mooi KO. kushes, stonden ook mooi bij elkaar allemaal. En uiteindelijk blijft er maar 1 vrouwtje over :S

Dus dan hebben ze niet goed geroken ben ik bang. ;)

 

 

En die voorbloei.

Nee tuurlijk doen ze die niet voor ons... :) ik denk idd dat dit gewoon een ''uiting'' is dat de boel in gang is gezet.

Zoals dat wij de baard in de keel krijgen,

en bij de meiden de rondingen vormen. :) hahaha

 

Zodra ik hier meer info over vind.., drop ik 't in dit topic

 

Eerst 1 :)

 

Rustiggg

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ze elkaar "ruiken" ? wat een onzin :) als je het mij vraagt staat het gewoon al vast wat het word zodra de zaden gevormd worden in de moederplant

 

en als dat niet het geval is ben ik toch wel naar het wetenschappelijke onderzoek dat mij de les leest. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede link Carpie!

 

Nouja.., dan is het wel vrij duidelijk nu lijkt me :)

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch bestaat er ook een groot gevaar met (te)vroeg inzaaien. :)

 

Nachtvoorst!!

 

Maar je zal genoeg kogels hebben om dat op te vangen.

 

Planten zijn in staat om op een efficiënte manier informatie uit te wisselen!!

 

 

Klikerdeklik

Is dit wat je overhaald panjaabie?

 

Suc6 Indo

 

PH

 

ps,Ik zou het niet gokken als het zaad gekocht is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu beginnen is nog geeneens zo raar inderdaad, bij mij staan er ook al een kleine 2 weken een 30-tal kleintjes verspreid door de tuin.. :) Het zal natuurlijk alleen niet zo hard gaan als dat je ze zaait wanneer het warmer is, dus of je er veel voordeel mee doet, dat valt nog te bezien.

gallery_4607_7504_149924.jpg

 

Dat planten elkaar trouwens kunnen "ruiken" is helemaal geen rare gedachte, het is zelfs waar; interorgan signaling. Planten communiceren met elkaar, ethyleen bijvoorbeeld is een hormoon wat onder andere het afrijpen bevorderd, elke bloeiende plant produceert dat. Wat GS zegt over sexe bepaling is ook niet uit de lucht gegrepen, ik betwijfel alleen of je in jouw observatie ook daadwerkelijk datgene hebt zien gebeuren, kon zomaar toeval zijn geweest. Maar het is inderdaad een theorie die in waarheid berust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olderraast 250 planten ben super benieuwd naar foto´s. Ga dit verslag uiteraard volgen !

 

Vraag me wel af hoe je deze hoeveelheid gaat verhandelen. Complete plant verkopen of hasj van maken ? Alle planten knippen lijkt mij niet haal baar.

 

Tjapado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger deed ik ook in feb zaad al in de volle grond.

Werden allemaal bomen.

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

high allemaal,

wat een boel reacties hier! :).

@elmanito,ik ben steeds weer aangenaam verrast door je planten foto's.

thnx voor de link man!ik heb er nog niet in zitten spitten maar dat ga ik gauw es doen :)

@ph donner,nachtvorst kunnen weersstaan is een van de issues die nog aan het licht moeten komen.ik ben van mening dat de zaailingen wel geringe nachtvorst met de deze methode kunnen weerstaan..mijn zaaidatum verschilt ook niet zo veel vergeleken met vorig jaar,het enige echte verschil zit hem in het rechtstreekse zaaien..de grond is natuurlijk veel kouder vergeleken met een tien centimeter potje die een meter van de grond veilig onder plastic staat.degene die de eerste weken weten te doorstaan,zijn degene die goed genoeg zullen zijn om uit te groeien tot hopelijk flinke bomen.een soort van semi natuurlijke selectie zeg maar..

en kogels heb ik voor deze proef genoeg,anders zou ik hier niet aan begonnen zijn.ik druk vanaf medio april elke week zaden in de grond tot medio mei aan toe dus er zal vast wel een strip zijn die het goed zal trekken.

tijdens gunstige maanstanden gedurende deze zaaiperiode zaai ik wel de grootste aantallen :wOOt zo kan ik een beeld krijgen wat het meeste voordeel oplevert..goeie link trouwens :)

@blowmonkey,ik geloof dat ondanks dat het plantje trager zal groeien tijdens een iets te koude periode dat de wortel zich tijdens zo'n periode zich wel blijft ontwikkelen,daar moet de echte winst in zitten..als het dan wel warmer word heeft de wortel zich inmiddels goed vastgezet en zal de plant gillend verder groeien..das de theorie althans..nu de praktijk nog :D

@carpie..wat ben jij toch een super orakel hier op dit forum!!thnx voor deze intressante link ;)

@all,planten communiceren inderdaad met elkaar om te kunnen overleven dat is een feit.

ik heb echter geen flauw idee hoe cannabis dat doet maar ook deze plant is genetisch niet vooraf bepaald in het zaadje alleen maar ontplooit zich tijdens het leven ook mede door invloed van aantallen,klimaat,bodem en omgeving.(denk ik)

anyways,ik wil zoveel mogelijk vrouwen hebben en er zijn een paar factoren die me hopelijk hierbij gaan helpen,zoals de maanstand en rechtstreeks zaaien in de volle grond.

ik vindt het geweldig om te lezen hoeveel van jullie hier een mening over hebben door eigen ervaring.

ik begin al deze materie steeds intressanter te vinden :)

thnx voor al jullie reacties tot zover,ik kan bijna niet meer wachten om te beginnen!!

hopelijk kan ik gaandeweg wat intressante ''dingetjes'' aantonen in dit topic.ik heb er enorm veel zin in.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietplanten kunnen lichte nachtvorst hebben

Wat denk je van de bergen in afghanistan? Daar kan het hele jaar door nu en dan nachtvorst optreden...

 

Toch staat het er VOL met wiet.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet vriend,

dat wietplanten lichte vorst kunnen''hebben'',dat weet ik..maar een teer zaailingetje(ook deense)legt het loodje bij min5 aan de grond(ook beschermd).dit heb ik zo vaak meegemaakt..een nachtje kan nog(vaak ook al niet),maar twee nachten of meer,dan kan je waarschijnlijk opnieuw beginnen met zaaien.

 

@all,

het onbekende deense zaadje die ik begin afgelopen week buiten in de grond heb gedrukt begint te kiemen nu..

ik heb ook nog 5 lib x leb zaden in de grond gedrukt 2 dagen later zonder een cup erop,daar gebeurd nu nog niet zoveel zichtbaars..ik zoek me rot naar mijn camera :) ik kan em nog niet vinden hier :)

ik heb ook nog een andere maar die maakt geen macro beeldjes ;)

effe goed zoeken nog,anders schiet ik vanmiddag een paar met de andere camera..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar nachten -5 is niet bevorderlijk.

Dan wacht je toch gewoon tot 15 mei? :)

 

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P H donner

 

over die link, daar heben ze het over planten zoals aardbei en riet etc. dat zijn dus planten die een fysieke connectie hebben door hun wijze van vermenigvuldiging , lijkt me niet meer dan logsich dat ze dan met elkaar "communiceren"

 

ik heb mijn twijfels bij de theorie dat geslacht bepaald word tijdens/na de ontkieming

 

maar bedankt voor de link, ik ben altijd wle in voor een leermomentje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

high allemaal,

 

ik zit hier helemaal vast op het forum :)

ben her en der wel ingelogd..soms ook weer niet.

in ieder geval gaat het helemaal niet goed want ik kan helemaal geen actuele berichten volgen hetgeen het lastig maakt om te posten en zo..

ik zal wel wat fout hebben gedaan maar ik krijg het echt helemaal niet meer goed..HELP!!

ik wil het forum op!!zonder problemen verders aub ;)

even geduld allemaal,ik moet dit eerst eens once and for all opgelost hebben voordat ik verder ga..

HELEMAAL GEK WORDT IK ERVAN!!

 

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wv..wachten tot 15 mei kan en wil ik niet.vorig jaar zijn ze perfect op tijd gezaait zonder te reveggen gaandeweg.

nu wil ik op 15 mei hetzelfde maat plantje terugzien op de spots...maar dan niet ingeplant maar ingezaait,dat is een klein maar belangerijk verschil.zekers op het eind van de rit.de werkwijze om dit doel te halen is wat extra energie in het begin maar betaald zich later(hopelijk)dubbel en dwars terug.

@highlife,nog even geduld man..je wil niet weten hoeveel moeite ik moet doen om hier iets te kunnen posten..alles zit vast of draait in de soep ;)

en mijn camera lijkt wel weg...ik heb em nou nog niet gevonden :) wat een#%**!!@$%^&#**!!!

eerst es die laptop door mekaar schuddelen en dan hopen dat ie het beter doet...je ziet me snel weer terug hier.

 

peace and i'm out..indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey indo

 

kalm an maar!

Ben echt benieuwd of dit ook weer een succes word..

 

Succes

 

Zip

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wietplanten kunnen lichte nachtvorst hebben

Wat denk je van de bergen in afghanistan? Daar kan het hele jaar door nu en dan nachtvorst optreden...

 

Toch staat het er VOL met wiet.. ;)

Klopt als een bus wietvriend,maar in afgaan is het overdag 30/40graden en word de aarde die heel veel klei bevat verwarmd,genoeg om de voetjes warm te houden tijdens de nachtvorst

 

Met flinke nacht vorst hier, zijn ze wijlen....... :)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja wat wil je nou? :)

 

Je wil direkt in de grond zaaien en niet wachten maar bent wel bang voor vorst.

Of ga je een kasje zetten op je guerilla plek? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ P H donner

over die link, daar heben ze het over planten zoals aardbei en riet etc. dat zijn dus planten die een fysieke connectie ebben door hun wijze van vermenigvuldiging

ik heb mijn twijfels bij de theorie dat geslacht bepaald word tijdens/na de maar bedankt voor de link, ik ben altijd wle in voor een leermomentje ;)

 

Er staat toch.........

Zowel de roofmijt (links) als de sluipwesp (rechts) reageert op de geurstoffen die planten als communicatiemiddel gebruiken. :)

 

:)

 

PH

 

.

Of ga je een kasje zetten op je guerilla plek? :)

Dat is voor mij niet raar

gallery_22925_8424_535725.jpg

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt als een bus wietvriend,maar in afgaan is het overdag 30/40graden en word de aarde die heel veel klei bevat verwarmd,genoeg om de voetjes warm te houden tijdens de nachtvorst

 

Met flinke nacht vorst hier, zijn ze wijlen....... :)

 

PH

 

Dat is zo echter in het voorjaar is het daar ook geen 30 of 40 graden in de bergen hoor.

Maar ik snap wat je wilt zeggen. :)

 

Heb zelf een paar keer reeds in feb uitgezaaid, plantjes lijken het ontkiemen goed te kunnen timen.

 

Paar graden vorst kunnen ze wel hebben, ook in NL..!

 

Frisse zaailingen een paar nachten op -5, das wel kiele kiele toch... ;)

 

Dat is voor mij niet raar

gallery_22925_8424_535725.jpg

 

:)

 

Ik had het ook niet tegen jou hehe ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietvriend,

 

ik wil zo vroeg mogelijk starten met zaaien in combinatie met de juiste maanstand..net zo vroeg als vorig jaar maar inplaats van de kasbescherming van vorig jaar,dit jaar begin ik een dikke week eerder mijn zaden de grond in te drukken,in de volle grond onder bescherming van een transparante 500ml cup.

zelf denk ik(hetzij met wat mazzel)dat het kan met de genetica die ik bezit.ik wil enkel de grenzen opzoeken hoe vroeg dit zou kunnen hier in nederland.

door elke week een strip te zaaien met de cup bescherming van medio april tot medio mei hoop ik een beter beeld hierover te vormen en dat te delen hier in dit topic.en nee doordat ik genoeg zal zaaien om wat te kunnen kweken,ben ik niet bang voor nachtvorstjes..een stripje meer of minder zal ik dit jaar niet wakker van liggen

verders hoop ik dat de cups beschermend goed zullen uitpakken zodat ik hier kan aantonen dat het een goeie manier is van zaaien voor onze hobby en ook om slakken te weren tijdens de rest van de kweek.ik heb er een heel goed gevoel bij omdat ik nu met gemiddelden van11graaien de afgelopen week in de(nog koude tuin)de eerste zaailing geboren heb zien worden..ook de pica's van elmanito,carpie en blowmonkey geeft de burger moed..

en ik hoop dat ik kan laten zien dat de vroegste die overleven vanwege de kou,later ook de sterkste en vaker ook de grootste zullen zijn die nog vaker probleemloos afbloeien...we zullen zien..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

las dat bij een deense kweker van typhoon ook alweer de eerste zelfuitgezaaide zaailing boven kwam

 

beetje vorst kunnen ze dus wel hebben, vooral de deense soorten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...