Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijnd

Kweken in studentenkamer.

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben een student die op kot zit in Leuven (Belgie:)). Ik zou graag voor de "fun" eens plantje zetten op mijn kamer. Nu vroeg ik mij af welke soort ik hiervoor neem? Ik zou de plant zeker niet groter als een meter willen. Ik heb een lange tijd liggen denken om een micro kweekkast te maken, maar dit leek me allemaal vrij duur of vergis ik me hierin? Moest ik een kweekkast maken zou deze ook zeker niet groot mogen zijn. Ik zit dus met het dilemma, kweekkastje maken of gewoon de plant op mijn kamer zetten.

 

Wat stellen jullie voor? Geen grote plant, welke wietsoort of is eender welke lowrider soort goed? Als ik geen kweekkast gebruik ga ik dan iets van opbrengst hebben? Gaat de plant ook niet te hard rieken?

 

Bedankt voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn zelfs leden die kweken in een pc kast!

Denk ruim de mogelijkheden zijn er vaak wel

 

Kastje kun je het hele jaar laten draaien , gewoon in de zon kun je maar 1 kweekje doen...

 

Paar tl's of spaarlampen kost je ook niet veel

12 volt fan uit een oude pc slopen en er een adapter op aansluiten

Zo heb je een goedkope afzuiger

 

En een bloeiende plant ga je ruiken...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoi,

 

ik heb vorig jaar toevallig twee zaadjes gevonden in een zakje wiet (geen flauw idee hoe dat kan trouwens, maar swat)

deze heb ik voor het raam gezet en verzorgd zoals ik gewoon was van in de moestuin

de plant is uitgegroeid tot een monster van 2m, wel alleen deftige bladeren aan de kant van het raam

hij heeft wel hard geleden onder het kotleven vooral dan de onregelmatige uren licht

bijgevolg is ie pas heel laat beginnen bloeien en heeft hij nooit grote toppen aangemaakt,

we hebben er ongeveer 25 gram afgehaald (op zich een belachelijk slechte oogst)

maar wel een wietje van topkwaliteit, echt lekker stevige high

 

om een lang verhaal kort te maken: voor het raam gaat, maar is toch niet ideaal, dan zou ik eerder voor op het dak of in het tuintje gaan

moest je toch binnen willen, zou ik je een autoflower soortje aanraden, deze worden nooit groot en zijn naar mijn mening de beste keuze om voor het raam te zetten.

 

ik heb nu ook een eigen kastje gebouwd, alles in heeft me dat ongeveer 90 euro gekost voor een kastje van 0.2m² en 75cm hoogte,

er zit momenteel een lowryder2 zadenkweekje in gehuisvest en de planten zien er lekker gezond uit.

Als alles wat mee zit is dat kastje na maximum 1.5 kweek (1 kweek = 2 maand bij autoflowers) ZEKER 'terugbetaald' in natura.

Dus ook een leuke optie me dunkt

 

Conclusie: aangezien nu het goede weer terug begint: zet een stuk of 4-5 kleine autoflower plantjes voor je raam of op je dak ofzo

 

Althans dat zou ik doen. (en ga ik ook doen)

Alvast veel plezier ermee!

 

Tsjuss,

K3 4 Eva

Share this post


Link to post
Share on other sites

En deze kast heb je zelf in elkaar gestoken, ben ook van plan er een te bouwen aangezien mijn raam op kot te klein is. Zoja, heb je ergens een tutorial gevolg hiervoor ofzo? Hoeveel gram haal jer er dan uit ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk even in de sectie micro/fluo!

 

Er staat best veel info op het forum :wacko:

 

Wat je er van af haalt, hangt af van het soortje, de manier van kweken, het aantal lumen/watt boven de plant, je oppervlakte, het aantal planten, wat je ze voert, waar ze in staan en nog veeel meer! En natuurlijk de kweker zelf. :verrygood

 

Succes,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Ik woon ook in een klein kot dat ook wel als studentenkamer wordt verhuurd. Ik ben nu bezig met een eigen kastje te bouwen van 60x45x73 (lxbxh). Het is niet groot maar je kunt er net alles in kwijt geraken. Er zit een bloeihokje in, een voorgroei ruimte en een electrokamertje. :wacko:

Het wordt dan met een fris kleurtje beschilderd zodat het niet echt opvalt.

Je kunt wel wat verzinnen in zo een hokje, rook een jointje en laat je gedachten de vrije loop :verrygood

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een voorbeeld van hoe je het zou kunnen aanpakken als je low budget wilt blijven:

gallery_22721_9457_303524.jpg

 

-lengte 50cm, breedte 40cm, hoogte 75cm (5 euro in kringloopwinkel)

-groeilampen: spaarlamp megamann 23W, 6500K (9.99 per stuk van 23W bij conrad, of 19.00 per stuk in de gamma)

-bloeilampen: spaarlamp philips 23W, 2700K (8 euro per stuk van 23W in de Hubo hier in de buurt)

-half blikje per lamp als 'reflector'

-1 klein pc-fannetje onder elke lamp zodat planten niet verbranden (gratis uit een PC van het containerpark)

-1 grote pc-fan (8cm diameter) als afvoer, passieve inlaat (idem)

-twee 9l potten van l31cm,b21cm,h14cm (kast=vol)

-gewone potgrond met op de bodem een goede laag hydrokorrels

 

er zullen nu waarschijnlijk een hele hoop mensen zeggen dat TL beter is, zal hoogstwaarschijnlijk ook wel zo zijn,

maar ik vond nergens armaturen van de juiste afmeting voor een leuke prijs

+ om van hun nadeel een voordeel te maken:

spaarlampen geven dan wel warmte af, maar dat betekent dus ook dat je geen extra verwarming hoeft te voorzien, geeft mij een temperatuur van 25°C

 

en kijk inderdaad eens op de micro-fluo-sectie een hoop leuke informatie te vinden

wel zie je na een tijd de bomen door het bos niet meer om het met een leuke uitdrukking te zeggen

dan is het de moment om gewoon te beslissen, niet meer te hard nadenken dan - gewoon doen!

 

Tsjiers,

K3 4 Eva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...