Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

Vaporiser Maken

Recommended Posts

Hier de beschrijving om een simpele verdamper/vaporiser te maken.

Hij werkt misschien niet zo goed als een echte van 200 euro, maar volgens de mensen die het geprobeerd hebben, werkt het wel.

En hij is erg goedkoop, want dit is alles wat je nodig hebt:

gallery_7201_2062_484.jpg

 

- een normale lichtbulb. (Liefst eentje van 100 watt, want deze zijn beter tegen hitte bestand dan lagere wattages) Mocht hij vies zijn van binnen, dan kan je, nadat je hem hebt open gemaakt, er wat zand in stoppen en goed schudden om hem schoon te maken.

- een scherp mes

- een tangetje

- tape

- 2 rietjes of buisjes (liefst van glas, want plastic kan smelten)

- het dopje van een halve liter flesje

 

We halen de onderkant van de bulb eraf, en wel op deze manier

gallery_7201_2062_2386.jpg

gallery_7201_2062_955.jpg

gallery_7201_2062_1079.jpg

 

De scherpe randjes kan je het beste wel even afveilen:

gallery_7201_2062_1964.jpg

 

Dan moet het er ongeveer zo uitzien:

gallery_7201_2062_1461.jpg

 

de binnenkant met het gloeidraadje moet eruit.

gallery_7201_2062_3026.jpg

 

Neem een mes oid en breek voorzichtig de binnenkant eruit. Voorzichtig! want we willen niet dat de bulb zelf breekt. >

gallery_7201_2062_1616.jpg

 

Nu zitten er waarschijnlijk nog stukken glas aan de binnenkant

gallery_7201_2062_3812.jpg

 

Breek deze voorzichtig weg met het tangetje:

gallery_7201_2062_1946.jpg

 

Neem het dopje van het flesje en kijk of het op het metalen deel van de bulb past

Te groot is niet erg, al ie te klein is moet je een andere nemen

Maak dan met een mes of ander puntig iets 2 gaatjes in de dop; ongeveer zo:

gallery_7201_2062_207.jpg

gallery_7201_2062_1076.jpg

 

Knip nu de rietjes op juiste lengte. Als je glazen buisjes gebruikt, breek deze dan voorzichtig af en schuur ze met heel fijn schuurpapier glad.

Schroef alles in elkaar:

gallery_7201_2062_188.jpg

 

Als de dop te groot is, kun je het beste op de volgende manier tape aanbrengen, zodat ie wel past:

gallery_7201_2062_4923.jpg

 

Spoel hem voordat je ‘m gebruikt nog even goed uit. Zodat je er zeker van bent dat er geen glas-splinters inzitten!

 

Gebruik:

Haal de dop eraf, gooi de wiet of hasj erin (niet zoveel als in een normale joint, dat is als het goed is niet nodig), doppie er weer op. Dan een aansteker eronder houden en je stuf verwarmen, maar zorgen dat het niet gaat roken! Inhaleren maar! :(

Als het allemaal goed is gegaan, ziet de wiet er nog hetzelfde uit als toen je het erin stopte, alleen is nu alle THC eruit en ruikt het naar hooi :? :P

 

En tadaa! Smoken maar! :P

gallery_7201_2062_10785.jpg

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: foto's op de wietforum server gezet. Die zijn dus ook weer beschikbaar.

 

het is niet door mij geschreven, maar wel door mij vertaald :)

het orgineel staat op:

EDIT overgrow is niet meer.... MAja, daar kwam ie dus vandaan...

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

commentaar, opmerkingen, vragen en natuurlijk foto's van je kunststuk (graag :)) kunnen hier worden geplaatst

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat wel lekker ! maar geef tog de voorkeur aan een echte joint !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het geprobeerd, het ging goed. maar toen ik het wou uitproberen kwamen er allemaal scheurtjes in het glas en brak het enkele seconden erna :? :):

zag er zo leuk uit, maar het werkt bij mij dus voor geen meter :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor bulb heb je dan gebruikt :?:

je moet dan een bulb van een hoger wattage nemen, liefst 100 ofzo, die kunnen wel tegen de hitte van een aansteker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er stylo uit man!

Ga ik cker proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al een paar keer de gloeilamp gebruikt maar wat is dat smerig zeg! Wat doe ik verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu al een paar keer de gloeilamp gebruikt maar wat is dat smerig zeg! Wat doe ik verkeerd?

 

Misschien te lang de aansteker eronder waardoor alles verbrandt en je alleen maar verbrande lucht inademt :?: (ik praat uit ervaring hoest hoest :D )

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cker vet :) alleen als je dat glas te lang verhit knapt het dan niet?

 

Niet als je een 100 watt neemt oid ;)

 

Mijnes is alweer stuk, wou em schoonmaken en toen brak het glazen gedeelte van dat ijzerengedeelte af en *patsboem* op de grond :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe lang moet je de almeur onder de vaporiser houde?

dat is netzoiets als vragen "hoelang moet ik mijn aansteker bij mijn joint houden voordat ie brand"

 

trouwens, als het raar smaakt, dan moet je even kijken of het plastic kapje door de hitte niet gaat smelten, plastic rook inademem is niet zo gezond :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe lang moet je de almeur onder de vaporiser houde?

op het moment dat de lucht die je inzuigt een lichte smaak begint te krijgen.. als je het goed doet, zie je de THC ook verdampen (er verschijnt een waas in het lampje)

 

als het goed verdampt niet doorbranden met je aansteker, gewoon doorhijsen en af-en-toe bijwarmen zolang je nog doorrookt.

 

als het goed is, voel je pas goed hoeveel je binnen hebt geinhaleerd op het moment dat je het weer uitblaast :D

 

*van het weekend weer oogstfeest gehad met de vaporiser.. wordt tijd dat ik dit ding ga construeren voor in de auto met vrienden :blink: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woehoeeeeeeeeeee heb het al een tijdje geleden gemaakt en toen probeerde ik het met een aansteker die maar half werkte en het had dus ook geen goed resultaat. nu probeerde ik het nog eens met een hele goeie aansteker en da was zaaaaalig, die smaak huh??? die is lik te vergelijken met een worst dat je zou eten uit een gewone pan of 1tje vanop de BBQ ... man man man

Ik wil gewoon geen smerige joints roken, men longen en keel voelde altijd zwaar aan door die tabak en nu alles is zo fris.

Merci dudes, dit is echt zeker aan te raden voor iedereen, zorg wel dat je alles goed doet... :D

1 nadeel is dat men wiet rapper op raakt...

 

grtzzz. radijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menschen... ik heb ook zo'n ding met een gloeilamp gemaakt, maar eerst ffe kaarsje eronder gezet met alleen water in de lamp... maar na een aantal minuten begon t tog nogal chemisch te ruiken... lijkt me dus niet echt gezond... Loop gewoon ffe naar de apotheek en koop zo'n kant en klare bulb voor een paar eurootjes..... die verkopen ze daar nl. :o roken egt zeer lekker..... na 1 hijs ben je helemaal wappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb effe dit topic bekeken (de engelse link omdat de foto's hier niet werken) maar die dingen kosten echt geen 200 euro hoor. Ik werk in een souvenirwinkel in amsterdam en bij ons kun je die dingen gewoon voor 10 euro kopen (met metalen pijpjes ipv glazen, volgens mij). Ik zal er morgen eens eentje proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apotheek ja???

ik heb er zelf en gemaakt van een soort van flesje dat ik op school meegenomen heb.... eerste ervaringen waren nie zo goed... maar je moet nie te lang fikken want dan verbrant t weer... ff uitproberen en t komt vanzelf goed :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb van school een soort erlenmeyer,

 

wou ik eerst een waterpijp van maken, maar ging niet zo goed,

maar je kan zo'n ding ook gewoon als vaporizer gebruiken!

 

je hoeft er verder niets aan te doen, wiet erin, verwarmen, en je mond half op het gat zetten (erlenmeyer heeft maar 1 gat). en zuigen.

 

werkt perfect, en het glas kan niet knappen (gebruiken ze ook voor het mengen/reageren van stoffen).

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kwart van wat ik in een joint doe, een half uur lurken, mega high. De smaak is mij ook enorm meegevallen, je proeft de weed echt goed en het is een beetje fris.

BTW als je het tweede buisje lang genoeg maakt kan het ook dienen als een mini waterpijpje. Zeer lollig, knutselen was nooit zo leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb van school een soort erlenmeyer,

 

wou ik eerst een waterpijp van maken, maar ging niet zo goed,

maar je kan zo'n ding ook gewoon als vaporizer gebruiken!

 

je hoeft er verder niets aan te doen, wiet erin, verwarmen, en je mond half op het gat zetten (erlenmeyer heeft maar 1 gat). en zuigen.

 

werkt perfect, en het glas kan niet knappen (gebruiken ze ook voor het mengen/reageren van stoffen).

 

:D

je moet eigenlijk zo'n elektrisch kook ding met een rondbodemkolf hebben. Verdampt die wiet ook goed... :no :no

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Loop gewoon ffe naar de apotheek en koop zo'n kant en klare bulb voor een paar eurootjes..... die verkopen ze daar nl. :| roken egt zeer lekker..... na 1 hijs ben je helemaal wappie.

Wat voor ding is dat dan?

Hoe ziet ie er uit en waar word hij door appotheekers voor gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word bij mijn apotheek in ieder geval gewoon verkocht. Ziet eruit als een gloeilamp maar is bedoelt om mediwiet mee te verdampen. Moet je maar naar vragen bij je apotheek. Als ze t niet hebben kunnen ze t vast wel bestellen voor je.

 

 

Ik zit er trouwens ook over te denken een vaporizer te maken. Zit te denken aan een vaporizer met soldeerbout. Ga kijken of ik een schakelingetje kan maken met temperatuursensors zodat de soldeerbout uitschakelt bij 220 graden celcius en weer inschakeld onder de 200 ofzo. Moet te doen zijn denk ik.... Zal volgende week er over nadenken en kijken of ik t kan maken. Zet wel een leuke bouwtekening op t forum als t is gelukt :| .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest med83

Heb me speciaal voor dit topic even geregistreerd hier :|

Anyway, ik ben precies een jaar geleden ontzettend veel bezig geweest met het maken van verdampers. Ik ben ook begonnen met het type zoals omschreven door de TS.

Zie hier een beschrijving van de door mij nogsteeds gebruikte verdamper: http://damp.x22.nl/tnet.20235485.htm . Dit heb ik ooit geschreven voor Gathering of Tweakers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...