Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

Spike's Nieuwe Kast

Recommended Posts

Hallowa,

 

Ik wou hier mijn kast tonen van begin tot het einde en van mijn nieuwe ronde. Info volgt nog hier wat foto's van de kast in begin fase.

Ik moet nog de achterkant dicht maken en alles afkitten en schilderen en hem verder volledig luchtdicht en lichtdicht maken

 

De maten zijn 134cm hoog 90cm breed en 62cm diep

 

Hier kast dicht

gallery_24043_9540_212047.jpg

 

Hier van de kast open

gallery_24043_9540_455342.jpg

 

Hier 1 van opzij

gallery_24043_9540_729300.jpg

 

Hier nog 1 van opzij maar wel dicht

gallery_24043_9540_226499.jpg

 

Tot laterrrrrr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spikey,

 

Daar moet wel een mooi kweek kamertje van te maken zijn :lol:

Succes met de bouw ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey spikey

 

Mooi kastje man die is z'n geld dubbel en dwars waard ;)

Das zeker ook een oud computerkastje?

Als achterwand zou ik geen hardboard gebruiken (wat meestal gebruikt word bij meubels als achterwand) maar 10mm mdf, maakt de kast nog wat steviger :lol:

Goed afkitten en om de deuren licht/luchtdicht te krijgen foamband gebruiken, werkt erg goed.

Wat voor afzuiger met filter wil je gaan gebruiken? en ben je er al uit wat voor verlichting erin komt?

Veel succes met het ompimpen van deze kast, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

@schenkie

 

Dat moet goed komen denk ik ik ga me stinkende best doen en de dames hopelijk ook :D

 

 

@smokeyB

 

Ik gebruik ook geen hardbord dit heb ik er juist vanaf gesloopt slappe bende. Ik ga net als jou van die latjes erin maken om de deur lucht en licht dicht te maken. Dat kitten ga ik ook doen inderdaad en ik schilder enkel de binnenkant wit :P

 

Wat betreft de afzuiging en filter ik heb nog geen idee hoop dat jij of iemand anders me tips kan geven. En verlichting ben ik nog niet helemaal overuit ik zoek me rot op het internet maar vind geen leuke onlinegrowshop met veel verlichtings keuze. Enige wat ik veel tegen kom is 400watt hps en 600watt hps . Het liefst wil ik tussen de 250 en de 400watt zitten en het moet in me kastje passen. Wie o Wie?

 

Oja smokey waar heb jij die foam vandaan? Heb bij 3 bouwmarkten geweest en alle 3 hadden ze het niet ;)

 

Maargoed morgen ga ik die latten alvast op maat maken.

 

Toedeledokieee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spikey

 

Hier even een paar linkjes:

 

250w set

 

nog een 250w set

 

Je zal het ook wel bij doc (KJ-products bestellen)

 

En zo heb je er nog veel meer

 

En wat betreft de afzuiging:

 

Ik gebruik een 325m3 buisventilator (kan je ook bij iedere GS bestellen) met een carborginal 250m3 filter, past mooi ;)

Wil je het echt stil hebben zou ik kijken voor een silentbox (slakkenhuisventilator met een geisoleerde kist er omheen)

 

Die foamband die ik gebruikt heb kan je lastig vinden, ik heb m toevallig gekocht van mijn werkgever...

even goed zoeken en vind je het wel, anders heb ik nog wel wat voor je liggen.

Heb nog zwarte tochtband liggen maar die is een beetje smal, 12mm denk ik..... maar als je er wat aan heb moet je me even pm-en.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spikey, mooi kassie , ik ga je bouwverslag lekker volgen ,

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ SmokeyB

 

Die van happydude had ik ook gevonden maar dat was ook de enige.

Die van Sjop die had ik nog niet eerder gezien.

 

Maare stel nou he dat ik een 400watt setje neem met cooltube zal ik dan nog steeds last krijgen van de warmte? want zag dat een cooltube 30euro extra kost en dit wil ik er best aan uitgeven :wub:

Wat betreft de lucht afzuiging en filter dat komt wel goed we hebben hier 4 growshops in de buurt zitten ik wandel ze gewoon allemaal even binnen en kijk wat rond en vraag hier en daar een prijs dat komt dus wel goed.

 

 

@Elmo2007

 

Welkom ;) en thx ben inderdaad wel blij met de kast alleen moet nog hoop aan gedaan worden maargoed ik heb geen haast en het weer is lekker dus ik ben helemaal vrolijk ;)

 

tot de volgende update!

 

seeyaaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat 400w met cooltube wel zal lukken er zijn lagere kastjes met 400w met cooltube zelfs met 600w lampen. Maar volgens mij heb er dan wel een extra afzuiger nodig hebben voor de warmte.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik niet een zwaardere buisafzuiger nemen? 400watt is toch het aantal watt wat ik wil gaan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zojuist bezig geweest met de achter plaat ik kwam nog wat hout tegen in de schuur dacht hier kan het makkelijk uit gehaald worden dus zo gezegt idd zo gedaan netjes een plaatje gezaagt.

Deze zal ik morgen bevestigen omdat ik geen spijkertjes meer heb.

 

Ook ben ik nu bezig met het verstevigen van de kast want nu alles eruit gesloopt is is het net een kaarthuis ;)

 

vanavond nieuwe picturesss....

 

 

@Smokey

 

hoe heb jij dat gedaan met je lucht afvoer? een roostertje aan de zijkant van je kast of gewoon een slang deruit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als luchtafvoer heb ik een gat (125) gezaagd met de decoupeerzaag en daarover een 125mm muurflens geplaatst (zie foto).

aan de buitenzijde van m'n kastje heb ik nog niets gemaakt, mocht het van de zomer te warm worden maak ik aan de buitenzuide ook zo'n muurflens en hang daar een slang aan en hang ik die rechtstreeks naar een ventilatie gat in m'n schuurtje ;)

 

gallery_13095_9012_3106392.jpg

 

Ik had alleen een klein reken foutje gemaakt, daarom zit m'n muurflens een beetje te hoog ;)

 

gallery_13095_9012_2206660.jpg

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik al gezien jah ;) maar wou er niks over zeggen hehe want zelf ben ik nog niet zo ver

 

heb net de binnen kant verstevigt en een raamwerk gemaakt voor me deurtjes zodat ze goed sluiten (als ik foam heb aangebracht)

 

hier wat foto's Let niet op sommige kiertjes dit is geheel naadloos als ik de kast recht trek nu hang ie naar rechts inverband de grote deur en geen achterwand :wub: die maak ik er morgen of overmorgen in.

Daarna zal ik wat luchtroosters erin maken. de flens doe ik pas als ik de buisventilator heb anders weet ik net zoals jij niet van te voren de maat hehe :D

 

Rechterdeur open

 

gallery_24043_9540_648516.jpg

 

Beide deurtjes open

 

gallery_24043_9540_494983.jpg

 

Ben er ff klaar mee vandaag tijd voor een pauze morgen weer lekker verder beunen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed allemaal dude, klus ze morgen ;)

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik wel lekker vind smokeyB dat is dat ik 2 deurtjes heb maar 1 grote zodat ik niet een lat in het midden heb zitten zoals jou want jij moet denk ik die aarde bak leeg halen om hem eruit te halen ;)

 

Ik niet ik heb mijn lat helemaal links zitten dat scheelt weer want ik twijfel tussen een aarde bak of gewoon losse potten.

 

losse potten dan kan ik de planten eruit halen als ik ze wil controleren en met een aarde bak word dat weer lastig zeker in jouw geval een aangezien het mijn eerste keer word binnen zal ik nog vaak de planten eruit halen denk ik zo om te zien of alles goed gaat hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallowa mede growers ;)

 

1 ding staat vast heb voor de groei een Tneon setje kunnen bemachtigen een vriend van me belde net op dat hij een 2x55watt Tneon kon krijgen voor weinig en als ik wil een 2e setje met groei en bloei lampen.

Ik heb gezegt wil der zowieso 1 hebben misschien de 2e ook maar 110watt voorgroei is wel genoeg toch? en dan later over op 250watt of 400watt cooltube dit zie ik wel als het zover is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kleine deurtje is inderdaad wat handiger, klein nadeeltje van mijn kast... maar ach als ik m'n aarde moet verwisselen kijk ik wel even m'n dochtertje lief aan ;)

 

Emmer--schep--spelen--strand_107759.jpg

 

Mooie aankoop dat pl-setje, dat moet wel prima werken.... maar waarom neem je geen HPI voor de groei??

scheelt weer een hoop gekloot als je de lamp moet omwisselen voor de bloei, ipv complete lampenkappen over te zetten hoef je met een HPI alleen maar de bulb te wisselen en je ben klaar, 't is maar een ideetje ;)

Zo'n HPI bulb kost je ongeveer 30 a 40 euro.

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor die tneon betaal ik 35euro :wub: en de reden dat ik hiervoor kies is dat als ik klaar ben dermee mee iemand anders hem gaat lenen van me ;)

 

trouwens smokey is die stafford van je picture de jouwe? :D ik heb er ook 1 een amerikaanse ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi spikey

 

ziet er puik uit man en met die t-neon kan je prima kweken schijnt nog beter te gaan als TL!

ben heel benieuwd wat het gaat worden!!

 

groetsels

je_Roen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeroen,

 

jij ook hier ;) jah die Tneon kon ik voor 35euro kopen een knap setje nouja prima toch als ik losse tl armaturen had gekocht van 18watt dan was ik duurder uit geweest.

Ik denk dat ik het tweede setje derook bji neem daar zitten bloei lampen in dan kan ik misschien een klein hokje derbij maken om daar zaadkweekjes in te doen als ik mannen in me grote hok zou krijgen.

 

Ik zie het wel ik krijg nog een operatie volgende week maandag en dan ben ik eventjes uit de running dus ik probeer die kast af te krijgen voor maandag de 15e in ieder geval het zware werk.

Zodat ik dan rustig kan nadenken over de spullen die ik nog moet aanschaffen en als ik dan weer redelijk ben herstelt en ik kan weer naar buiten dan ga ik meteen naar de GS hehe spullen in slaan :wub:

 

Komt goed ik hoop een heel end te komen deze week vandaag ga ik de achterwand in maken en het raamwerk vast zetten. Ben ook al begonnen met schuren van de binnenkant van de kast zodat hij in de grondverf kan van de week. Vanmiddag even inkopen doen bij de bouw markt :D Ik hou jullie op de hoogte!

 

laterrrrrrrr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallowa,

 

Goed en slecht nieuws ik begin bij het slechte nieuws mijn operatie die ik straks moet onder gaan word waarschijnlijk uitgestelt want ze willen een ander soort operatie gaan doen dus nu ik er naar uit keek al 3maanden lang verschuiven ze het weer en willen ze weer een andere soort operatie doen. Maak verder nie uit ik zal jullie er niet mee vervelen ;)

 

Goede nieuws is ik heb mijn kastje volledig 2x in de grondverf gezet. Ik laat hem nu lekker drogen. Hoop dat ik alle naden en kieren goed heb dicht gekit :wub: Maargoed ik heb vertrouwen in mezelf dus moet goed zijn.

 

Ik heb even gekeken voor roosters maar ken geen redelijke vinden jah van rvs en dan kosten ze 20euro per stuk en heb der dan 8 nodig dat zie ik niet zitten.

Nu zag ik een in een Doe het zelf reclame folder van dat zeg ik ..... daar hebben ze nu ook roosters in de aanbieding die kosten 3.35euro ik denk dat ik daar morgen even ga kijken en daar even stuk of 6 a 8 mee neem.

Dan zal ik die er meteen inmaken morgen of overmorgen. als ik dat gedaan heb zal ik ook meteen een 125cm flens aansluiting maken in me kast voor het filter. Als ik dat gedaan heb dan is het nog een kwestie van aflakken de kast en dan kan ik spullen gaan bestellen maar dit zal gebeuren nadat ik uit het ziekenhuis kom in die tussen tijd kunnen jullie nog advies geven over de verlichting en filter en afzuiging.

 

Voorgroeien ga ik doen onder Tneon 2x55 watt groei lampen en bloeien zal gebeuren onder 400watt cooltube nu vraag ik me af is dit mogelijk of ga ik heel veel warmte krijgen in me hok?

 

Deze buisventilator wou ik halen Buisafzuiger BK 125 365m3 (kunststof) in combinatie met een Phat/ Rhino filter 300m3

Ik ben een beginner zoals jullie weten op het gebied van binnen kweken dus commentaar kritiek of tips zijn erg welkom.

 

foto's van de kast komen morgen als alles droog is ;)

 

toedeloeeeeeeeeee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is ie weerrrr!!

 

Heb de foto's van het kit werk en het raamwerk wat ik er in heb gemaakt om later de deurtjes goed te laten sluiten.

 

bovenkant kit werk en raamwerk

 

gallery_24043_9540_342262.jpg

 

onderkant kit werk en raamwerk

 

gallery_24043_9540_612264.jpg

 

hier ben ik al een fase verder heb hem 2x in de grondverf staan

 

gallery_24043_9540_66321.jpg

 

zoals jullie kunnen zien steken er 4 pennen uit hier heeft ooit een plank tussen gezeten die heb ik nu aangepast dat hij er niet tussen zit maar er boven op ligt zodat ik me lamp geen meter laag hoef te hangen maar ik me planten gewoon op hoogte neer kan zetten dat werkt wat makkelijker mochten ze te groot worden ken die plank er weer uit.

 

gallery_24043_9540_1242.jpg

 

de reden dat de achterwand er nog niet in zit is dat het wel lekker werkt zo ken van beide kanten erbij de achterwand ram ik er pas tegen aan als ik alles klaar heb.

 

morgen roosters erin maken :D dan enkel nog een 125mm flens en dan kan ik me spullen gaan bestellen ;)

 

laterrrrrrrrr ;)

 

 

@ smokeyB

 

in je topic stond dat een witte kast hip was :wub: dacht doe ik ook staat mooi in me halletje zoooo nou ik stond bijna op straat me koffers werden al in gepakt. mijn vrouw zei als je hem wit maakt kan je vertrekken hij blijft gewoon zoals ie is ;) aangezien ik niet graag onder een brug slaap heb ik er voor gekozen om hem niet wit te maken hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha toch maar niet?? ;)

 

Je bent weer lekker bezig geweest zo te zien, ziet allemaal gelikt uit man ;)

Wanneer komt de achterwand erin? waarom haal je die schroeven er niet uit joh?

Zit toch alleen maar in de weg, blijf je aan hangen of sterker nog je kan jezelf er aan verwonden...

Je hangt je lamp toch op aan easyrollers of kettinkjes neem ik aan, op die manier kan je toch heel makkelijk en snel je lamp verstellen.

 

Ben je al uit wat voor bloeilamp je gaat toepassen? 250w of 400w met cooltube?

Hoe ga je het doen met de luchtinlaat? zoals ik dat gedaan heb of met een dubbele bodem?

 

Die afzuiger en filter voldoen prima trouwens, das mans zat voor zo'n kast.

 

Vervelend joh dat ze de operatie hebben verzet (weet m'n god niet wat voor operatie maar ieder uitstel is vervelend!)

Had m'n zus ook een paar jaar terug met haar hersen-operatie maar iedere keer kwamen er weer spoedgevallen tussen (oude mensen met oa hersenbloedingen) waardoor m'n zus keer op keer weer naar huis werd gestuurd met een wandelende tijdbom in haar kop.

Gelukkig is dat nu verleden tijd en gaat het weer prima met haar.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil voor de 400watt cooltube gaan ;)

 

de luchtinvoer doe ik net als jou met roosters alleen ik heb ze zojuist allemaal in de achterwand gemaakt 4 grote foto's komen morgen ;)

 

seeyaaaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze wordt erg leuk om in de gaten te houden, mooi kastje!

 

Laat de buitenkant maar lekker ongeschilderd, het vrouwtje is ook wat waard.

 

 

Indicaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de man is de baas he maar wat de vrouw zegt zal gebeuren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...