Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

Spike's Nieuwe Kast

Recommended Posts

hey torsti,

 

nee ik heb die niet mee gepakt want heb zelf al aardig wat, ik was niet op zoek naar zaden ik had ook een klein beetje haast jammer genoeg :verrygood

 

hoop dat je stekken nu wel op tijd komen omdat je ze al eerder had verwacht maar niet door ging :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallowa

 

Hier wat picca's van de laatste aankopen ;)

 

Vents buis ventilator 365m3 + Filter 500m3

 

gallery_24043_9540_60481.jpg

 

Sannie's Voedings pakket (zaadjes zijn smokeyB gegaan have fun with it mate :( )

 

gallery_24043_9540_425618.jpg

 

Lumatek 400watt ( mijn trots :verrygood )

 

gallery_24043_9540_602077.jpg

 

Groeps foto :P

 

gallery_24043_9540_115628.jpg

 

 

Nu wacht ik op me volgende bestelling

 

-Voorgroeipot 0.7 Liter 10x10x9 cm 20x

-Atami container vierkant 11 liter 10x

-hygro/temp meter

-Easy Roller Set 2 Stuks

-SPIEGELKAP + FITTING GEM

 

Dit moet denk ik maandag of dinsdag binnen komen en maandag of dinsdag heb ik een afspraak met de plaatselijke growshopdealert voor het volgende

 

-aansluit snoeren + stekkers

-tijdschakelaar + dimmers

-afzuigslang 127mm

-flens maatje 125mm

-ophang haken + ketting

-ducktape

 

Nouja dan ben ik aardig compleet he dacht ik zelf aarde heb ik ook al in bezit enkel nog een fan controller en ph-ec meter maar dat word voor me volgende ronde want begin blut te raken ik had een budget van 200euro en een aquarium en dat is inmiddels compleet veranderd ik had een verkeerde instelling van dat doen we wel even maar nu denk ik geheel anders met de motto

 

Als je het doet... Doe het dan ook goed!!! :wacko:

 

hopelijk kan ik volgend weekend beginnen ik denk dat ik een ronde Bubblelicious Fem ga doen of een ronde Blueberry (tenzij iemand lemon haze voor me heeft ;) ) We gaan ook weer buiten aan de gang zoals elk jaar en daar open ik een ander topic voor stay in touch people

 

laterrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie goodies allemaal man, gefeliciteerd met je aankoop :wacko:

Ik heb nog wel een dimmer voor je en een meter slang als het nodig heb...

Het kost allemaal een paar duiten maar het is wel een eenmalige aanschaf, het grootste gedeelte dan..... af en toe een nieuwe zak grond, zaadjes, voeding en na een ronde of 4 een nieuwe lamp.

Lekker soortje die bubblelicious, volgens mij ook een erg mooi soortje om te scroggen.

 

Ik wacht met smart op die zaadjes :verrygood blij om dat soortje ook eens te proberen.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal SmokeyB,

 

Ik hou voor een ronde zo'n 200 euro apart.

Dat is voor stroom voor de hele kweek, zaadjes en voeding

( als dat aangevult moet worden ) Tel daar 100 bij voor afschrijving

en ik geloof dat ik dan een redelijke kosten / opbrengst heb ( +/- 1 euro / 1 gr. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep dat het geld kost is wel duidelijk dat wist ik wel maar in 1x zoveel dat wist ik niet :verrygood maargoed beter dat ik straks alles heb dan ben ik daar vanaf :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey ik wil hier even in zetten wat ik heb en wat ik nog binnen krijg even alles op een rijtje :verrygood

 

Ik heb het volgende..

 

-Home made kast

-Dimbare lumatek 400watt

-Vents 365m3 afzuiger

-Carboriginal filter 500m3

-Zak special mix

-Sylvania 400watt pit

-Sannie's voedings pakket

-Ducktape

-Stekkers

-Verschillende soorten zaden

 

 

Dit komt van de week binnen.

 

-Voorgroeipot 0.7 Liter 10x10x9 cm 20x

-Atami container vierkant 11 liter 10x

-hygro/temp meter

-Easy Roller Set 2 Stuks

-Spiegelkap + Fitting

 

Wat ik nog nodig heb.

 

-relais (geregeld met torsti)

-aansluit snoeren

-tijdschakelaar + dimmers (tijd schakelaar geregeld met torsti en dimmer met smokeyB)

-afzuigslang 127mm

-flens maatje 125mm

-ophang haken + ketting

-ph-ec meter

-Fan controller

 

 

Mis ik nog iets? Fan controller + ph-ec meters haal ik de volgende ronde wel budget is op :wacko: de rest regel ik van de week bij de plaatselijke GS.

Nouja van de week heb ik weer een update dan ga ik weer snel aan de knutsel :(

 

groetjes en jongens allemaal bedankt voor jullie hulp!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spikey,

je hebt nog een verlengsnoer of zoiets nodig, graag geaard en twee stopcontacten naast elkaar.

Het relais werkt en je hoeft hem alleen nog maar in de stopcontact te stoppen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Torsti

 

ik heb een verlengsnoer en hijs geaard :wacko: zijn er geloof ik 6 of 8 naast elkaar :(

vergeten bij te zetten zag ik :verrygood

 

Torsti sluit ik die lumatek op die relais aan? Want had Doc al een berichtje gestuurd dat ik geen boekjes of wat dan ook had dus ik zit een beetje met de vraag hoe sluit ik die aan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spikey,

de Lumatek krijgt de stroom relais-geschakeld.

Je kan het niet fout aansluiten. Ik heb nog een meter snoer an het relais gelaten,

hierop kan je de de EVSA direct aansluiten, of je gebruikt ook hier nog een stekker met stopcontact.

Dan heb je nog een enkele stopcontact en stekker voor de Lumatek nodig.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeyz

 

nice allemaal hoor. maar waarom haal je niet gewoon stekken. is veel handiger en je weet cker of het dames zijn natuurlijk

 

greetz frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik niemand weet met stekken maar dan nog vind ik werken met regulier zaad leuker als ik een man zou hebben dan zet ik die weg met een vrouw derbij

 

en de eerste ronde word FEM zaad :wacko: dus ben ik ook zeker dat ik geen mannen heb :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spekey,

 

en nog een paar voordeeltjes:

 

- En je weet zeker dat je geen zieke plantjes in huis haalt.

- En je hebt sterkere plantjes.

- En je ziet wat groeien vanaf start. :verrygood

- En je hoeft niet zo te kloten voor een hoge luchtvochtigheid ( +70% filterproblemen ).

- En geen mannen die je om moet hakken zodat je meer ruimte moet dichtgroeien dan geplant.

- En zeker nog iets wat ik vergeten ben :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey El Tulipan :wacko:

 

Daar heb ik niks meer aan toe te voegen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreeg net een mailtje dat mijn pakketje op de bus is gegaan dus morgen heb ik weer nieuwe spullen :verrygood en het pakketje van thorsti zal vandaag wel komen denk ik :wacko:

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallowa,

 

Pakketje van Torsti is binnen echt keurig ver boven mijn verwachtingen super bedankt man!! :verrygood

Ken langzaam aan gaan beginnen aan een schakelbordje nog even op me andere spullen wachten en ik kan aan de gang.

 

Ik zet het even op een laag pitje inverband prive dingen maar jullie horen snel weer van me morgen of overmorgen.

 

grtssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spikey,

kun je effe een foto plaatsen van de aansluitingen van de lumatek?

 

Wist je, dat jij geen micro/fluo-kweker bent?

400 watt is te groot voor deze sectie! :verrygood

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

En niet vergeten; Na het uitschakelen van de bulb 20 min. wachten

voordat je hem weer aanzet. Schijnt beter te zijn :verrygood

Dan kan de VSA ontladen ( Klopt toch, wat ik zeg ? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti,

 

ach dan verplaatsen ze me maar :P ik was hier wel begonnen als micro hahaha maar plannen zijn veranderd maargoed ik voel me hier wel thuis :verrygood dus ik laat het over aan de mods...

ik zal even foto's regelen voor je Torsti ;) enne trouwens jij hebt 500+ watt dan ben jij toch ook geen micro/fluo meer? :wacko: ach zoals ik al zei voel me hier best wel thuis....

 

 

El Tulipan,

 

ik heb geen idee of dat zo is maar als je hem aan zet laat je hem toch aan? teminste ik wel :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti,

 

hier heb je hem :wacko:

 

gallery_24043_9540_209484.jpg

 

en hier heb ik jouw relais

 

gallery_24043_9540_284351.jpg

 

en hier me lampekappie vertel me maar hoe en wat ik moet aansluiten :(

 

gallery_24043_9540_471217.jpg

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

pakketje binnen gehad van growshoponline :wacko: echt complimenten voor het inpakken heb nog nooit iets gehad wat zo goed in gepakt was. :(

 

 

heb ook easyrollers maar wat een ellendige dingen zijn dat :verrygood hoop maar dat het werkt anders word het toch kettingen.

 

nou nu even wachten op hulp van het aansluiten van alles :P dan heb ik de verlichting en me schakelzooi af dan hoef ik alleen nog even een flens 125mm te halen en een stukje slang 127mm dan ken ik gaan draaien heb verder alles in huis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spikey,

dat is ja een EVSA met baby-beveiliging.

En vooral hufterproef aan te sluiten!

 

Knip de stekker eraf van de leiding ,waar ik Lumatek opgezet had en haal ca 5 cm van de zwarte isolatie eraf.

Er komen nu drie draden te voorschijn.

Een blauwe, ook bekennt als "Nul",

een bruine, "Fase",

een groen-gele, "Aarde"

Strip de draden circa 1cm af, en zet hier adereindhulsen of, in dit geval beter, blauwe Ampére-schuiven (Vorkjes of Ringetjes)

erop.

 

Op 1.) AC 230V blauw : De blauwe draad

Op 2.) AC 230V bruin : De bruine draad

Op 3.) Groen met aarde-teken: De groen-gele draad

 

Nu heb je de Lumatek al aangesloten.

De Lamp:

Haal hiervoor twee meter 3 x 1,5 mm² snoer en prepareer deze net zo, als de andere snoer. Voor de kant met het kroonsteentje

gebruik blauwe pennetjes.

 

Op 4.) Groen met aarde-teken: De groen-gele draad welke naar de lamp gaat.

Op 5.) Blauw : De blauwe draad welke naar de lamp gaat.

Op 6.) Bruin : De bruine draad welke naar de lamp gaat.

 

 

De lampenkap:

Hier goed kijken!

Natuurlijk ook weer: Blauw op blauw, bruin op bruin, de groen-gele draad in het midden, onder de schroef of in een kroonsteentje.

Dat is helaas niet goed te zien.

In ieder geval mogen de bruine of de blauwe draad niet met de lampenkap in contact komen.

Voor het geval dat, springt de zekering eruit.

 

Ik maak gebruik van welke lampen?

Oh, fluorescent buizen! Ik ben ook niet micro (tot 250 watt HPS), maar fluo :verrygood

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti!

 

Ik moet wat beter uit me doppen kijken idd hoor jij bij flu hahahaha bedankt voor je goeie informatie ik ga nu alvast alles op een plaatje maken :verrygood die ampere schoentjes moet ik nog even halen ik heb wel al 3x1,5 kabel :wacko:

 

komt goed ik ga me best doen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spikey,

 

Die 20 min ontladen van de vsa is dus als je er stroom op zet en hij doet

het niet. Op de kabels staat nog zo'n 20 min. stroom. Ook springt je lamp

niet aan als die vsa nog niet ontladen is.

 

Daarom

 

Veel succes, logisch nadenken bij het aansluiten help ook ( stroom loopt rond )

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Tulipan vriend :(

 

logisch nadenken wat is dat? Nee het ging mij om de lumatek en de relais ik heb dit nooit eerder gedaan en zoals ik je al eerder gezegt heb ik vraag liever dan dat ik het fout doe :wacko:

Maargoed ik heb alles zo goed als af.

 

Ik was net ampere schuifjes wezen halen ik heb 5 winkels bezocht geen van alles had ze :verrygood Ik uit eindelijk naar een andere winkel jahoor die had ze dus ik de kleinste mee genomen kom ik t huis denk ik alles aan te gaan sluiten zijn ze nog te breed passen ze der niet tussen pffff nu moet ik echt goed op zoek gaan naar deze dingen want heb bijna elke winkel in de buurt bezocht en dit was de enige die ze hadden.

 

Ik moet is verder zoeken of aan vrienden vragen :P komt goed enkel nog even die dingen derop dan heb ik me schakelbordje af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti stuurt mij wat ampere schuifjes op ik zal die morgen wel binnen krijgen dan zal ik me bordje af maken.

 

Morgen moet ik even opzoek naar een decoupeerzaag zodat ik de flens 125mm in me kast ken maken heb vandaag die flens en stuk slang gehaald dus dat kan ik dan ook afmaken.

Nouja dan is het nog een kwestie van alles op ze plek plaatsen dan is de kast af, Ik ga morgen ook me zaden ontkiemen en in de spongepots douwen dan hoop ik dat ze snel uitkomen :verrygood

 

morgen of zaterdag een nieuwe update... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...