Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

Spike's Nieuwe Kast

Recommended Posts

@ smokeyb jij hebt er 1 terug als goed is :lol:

 

 

ik neem even een dagje rust denk ik want ik weet echt even niet meer wat ik allemaal wil ik krijg teveel informatie in 1x :)

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

el tullipan is de man om naar te luisteren even

correcte info en in normale taal uitgelegd

 

:lol: Eltullipan

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Spikey

 

Mooi kastje ben je aan het maken. :lol:

Ik denk dat het met 400w cooltube. Goed te doen is. Ik weet niet of je al gekeken hebt naar het bouwverslag van baksteen. maar die kast heeft dezelfde afmetingen als die van jou. Dan moet je denk ik toch een heel eind komen met dit verslag en die van El Tulipan.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ The Clown

 

Ik heb hem niet voor niets een pm gestuurd hehe :lol:

 

@ Kramer997

 

Jep ik heb die gezien van baksteen alleen hij heeft ze filter en dergelijke buiten zijn hok zitten ik kan dit niet doen helaas ik wil niet dat men het kan zien :)

 

maar ik denk dat ik toch voor de 400watter cooltube ga dit staat voor 75% vast :P alleen heb even andere dingen aan me hoofd dus alle informatie werd me even te veel :blink:

 

komt helemaal goed ik ga gewoon wat kleine inkopen doen die gewoon nodig zijn en de rest volgt :P

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er iemand die toevallig zaden wilt halen van sannie? Ik ga een pakket kopen bij sannie maar hoef geen zaden ik bied iemand anders de mogelijkheid die zaden over te nemen of te ruilen ik zoek namelijk een leuke lekkere haze soort liefst lemonhaze of iets in die richting :) laat me maar weten welke zaden je dan wil dan kan ik die bij me bestelling door geven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hé :lol:

 

Ik ben blij dat mijn inbreng op z'n waarde geschat wordt :blink: :P

 

Maar da's ook precies mijn insteek; laten we elkaar helpen om er wat

moois van te maken. We kunnen het al met zo weinig anderen delen :)

 

O en vooral niet teveel bezuinigen ( de kosten zijn er met 1 ronde uit :P )

Maar da's meer een algemene opmerking :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden uit sannie's pakket zijn reeds besproken :blink: dus er kan niet meer geruild worden :lol:

 

 

@El tulipan

 

Jaja ik ga het gewoon doen als het echt to much is voor mijn hok dan stap ik over naar 250watt en dan zal ik daar 2 rondes mee doen en koop derna wel een grote tent ofzo :)

maargoed dat is voor later

 

eerst maar is opzoek naar de shop waar ik alles wil gaan bestellen :P iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb even een korte break zoals wel te zien was :lol: ik wacht op me pakketje van sannie daarna als ik het binnen heb ga ik meteen ontkiemen als het zo ver is meld ik me weer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het er druk mee micro-kwekerd. Laat ik je gerust stellen (of op de kast jagen / naar keuze :P ). De eerste keer gaat helemaal niks perfect. Tevens zal niet alles fout gaan. Ik ben zelf nog maar pas binnen bezig en bij mij is al een hele hoop fout gegaan. Ik heb ze verzopen, uitgedroogd, overvoerd, utgehongerd, PH meter verkeerd gebruikt en ze overspoeld met PH 3 heel veel te laag en stekken gemaakt van een mannetje :) . En de meisjes kijken nog steeds in opperste aanbidding naar de lamp. En die fouten ga ik allemaal niet meer maken (HOOP ik ). Zo ook met de bouw. Ik heb me suf gelezen en nog denk ik .... dat had ik allemaal anders kunnen doen. Het lijstje met verbeteringen voor de volgende rond is langer dan waar ik ooit mee begonnen ben. Als puntje bij paaltje komt dan is er mar 1 manier om het goed te krijgen: Doen. De ervaring zal er voor zorgen dat je na een paar kweekjes alles zult hebben zoals je wilt. Niet eerder en niet later. Ook als het niet zo best gaat zal het lastig worden om alles op te roken :lol: . Maar het is dan ook een hobby. Met een nuttig product dat wel :blink:. Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt. En dan is het niet zo leuk dat je je suf piekert om in het begin al meteen (bijna) perfect van start te gaan. Laat je plezier in het kweken nu maar even de overhand nemen en prak die zaden de grond in, doe het licht aan en d'r even voor zitten om te genieten.

 

Heel veel kweekplezier gewenst,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

fouten maken ga ik zeker doen maar beter dat ik ze van te voren al weet zodat ik ze niet zal maken :lol: eerste paar keer gaat niet geweldig dat weet ik dat had ik eerst buiten ook.

 

maar wat je al zeg aan begin maak je veel foute keuzes ik wil die stap voor zijn ik heb een hele goeie leermeester smokeyB mag gezegt worden :)

hij heeft al wat rondes gehad en ik leer een hoop van hem en van anderen natuurlijk ook.

 

Ik zit nu 2 jaar op het forum heb al die tijd aandachtig gelezen en werd tijd voor binnen werk en dat gaan we nu gewoon proberen :P met hulp van anderen gaat het zeker goed komen :P iedereen is ergens begonnen he :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Spikey, good spirit :lol:

 

Ik ben 4 maanden bezig geweest met inlezen, 3 maanden met bouwen.

Over ( bijna ) elke schroef is nagedacht, soms tot niet slapen kunnen toe :P

 

Hoe beter de basis is hoe meer je je op de planten zelf kan concentreren.

Misschien een fannetje hier, lampje lager/hoger, afzuiging lager/ hoger en dat soort

dingen. Als je bv de inlaat al slecht hebt, wordt het kweken zelf ook lastiger.

 

Gewoon zo doorgaan Spikey, leren van fouten van anderen is het beste en kost minder energie ( en geld ) :) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El Tulipan,

Juist! Bespaar je op, voor jouw gevoel, onnodige dingen, betaal je het later dubbel!

Ten eerste slechtere oogst en ten tweede koop je later dan toch de juiste spullen.

 

Hoe beter de kast werkt, om zo beter kun je je op de planten gaan concentreren!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik wou lowbudget kweken maar daar zullen de resultaten ook naar zijn dit heb ik uit me hoofd gezet wil ik een leuke opbrengst dan kost het gewoon geld simpel zat het is altijd nog goedkoper als in de shop.

en het is gewoon veel leuker om je eigen wietje te kweken en te kunnen roken.

 

wat ik al zei liever dat ik het in 1x goed doe (opbouw) dan achteraf 20x van hardware te gaan veranderen dit kost me dan meer dan het dubbele dus ik ga af op advies van andere hierzo die weten meer dan ik

en ik vind gewoon fijn dan jullie moeite nemen om me te helpen

 

dit zal mij een hoop beginners fouten schelen en ik heb vrede met een paar keer een wat mindere oogst want ik weet donders goed dat ik het nog moet leren maar ik denk met jullie hulp gaat het helemaal goed komen :)

 

echt hardstikke bedankt allemaal :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah, het is een manier om er tegenaan te kijken. Maar wat mij betreft is er geen substituut voor eigen ervaring. Neemt niet weg dat ik je veel succes wens en natuurlijk veel plezier, want daar draait het allemaal om.

 

@ Locc. Het brommetje wat jij hoort komt van de fasesnijding. Dat kan niet iedereen horen door de samenstelling van de frequenties. Je zou het op kunnen lossen door een voltgeregelde dimmer/thermostaat. Die zijn echter wel prijzig. Als je zonder thermostaat werkt, kun je ook een gewone voltregelaar gebruiken, die zijn dan weer niet zo erg duur. Maar ik zou het alleen doen als ik er slecht van slaap want zoals ik al zei, maar weinig mensen kunnen het horen, en als je nou net die wout treft die het wel hoort, dan had je toch al een rotdag.:lol:

 

groetjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat je al zeg aan begin maak je veel foute keuzes ik wil die stap voor zijn ik heb een hele goeie leermeester smokeyB mag gezegt worden :blink:

hij heeft al wat rondes gehad en ik leer een hoop van hem en van anderen natuurlijk ook.

 

Ik voel me helemaal gevleid :)

Zo goed ben ik ook weer niet maar vind het wel leuk mensen de goeie kant op te sturen,

vooral als iemand met een vergelijkbaar project bezig is als mij :P

 

Even nog een vraagje over je luchtinlaten: Hoe groot zijn die gaten achter de roosters??

Hou er rekening mee dat de luchtinlaten samen ongeveer 2 tot 4x zo groot moeten zijn als je luchtuitlaat :lol:

In het ergste geval zou je er misschien nog wel 1 of 2 luchtinlaten bij maken...... Voor de 325m3 afzuiger komt een uitlaat van 120mm dus kan je dat even gaan bekijken

 

Ga je nog verder klussen dit weekend?

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey smokeyb

 

de gaten zijn 15cmx15cm x4 weet niet of het genoeg is mocht dit niet het geval zijn zal ik er nog wat bij maken.

 

 

Ik wil wel verder deraan dit weekend maar wat ik nog moet doen is de spullen bestellen die ik wil gaan gebruiken en een gat voor de afvoer van lucht maken maarja heb ik eerst me buisafzuiger nodig voor de maat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spikey

 

Ik denk dat vier van zulke gaten wel voldoende zijn en inderdaad is het wel slim om even te wachten voor je buisfan :verrygood

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ga zometeen naar Doc toe ff kijken wat hij voor me kan betekenen :(

 

die gaten moeten opzich wel groot genoeg zijn dacht ik :wacko:

 

nou misschien straks nog een leuke update :verrygood

 

laterrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey spikey

 

Was het gezellig bij de opening van doc's nieuwe pandje??

Jammer dat ik niet bij kon wezen, erg druk gehad voor de voorbereidingen van m'n dochtertje haar verjaardag.

En heb je nog mooie spulletjes kunnen scoren???

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallowa mede paffers,

 

Kom net thuis van een gezellig dagje bij Doc :P Werd behandeld als ere gast heel fijn gevoel was dat, kreeg meteen eten en drinken aangeboden was ook erg relax. Doc probeerde me al bijna dronken te voeren maar vertelde hem dat ik even genoeg had gehad vannacht :wacko:

 

Na een rondleiding even kennis gemaakt met sommige mede forum vrienden erg gezellig ;) hok stond best blauw ;)

 

Uiteindelijk kwam ik tot mijn verbazing thorsti tegen die me ook wat raad gaf heb hier ook naar geluisterd (een beetje :( )

nouja genoeg gepraat over het gezellige dagje uit ik zal even vertellen wat ik heb aangeschaft wat ze me aangesmeerd hebben (grapje Doc :verrygood )

 

een lumatek 400watt , een filter , een buis vetilator (was een koopje!) alvast een 400watt lamp (enkel nog de kap nodig) en een zak special mix :)

straks foto's :) morgen nog even een growshop bellen voor de overige spullen en dan gaan we beginnen :)

 

 

 

 

Wil dit ook nog even vermelden. Mij werd vertelt dat ik gewoon met een gewone gladde kap kan werken in me kast inplaats van een cooltube het schijnt met de spullen die ik heb de warmte best wel onder controle krijg

dit wil ik uiteraard even zeker weten anders neem ik als nog een cooltube :)

 

 

laterrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man :verrygood

Gelijk een lumatek (Ben jaloers :wacko: ) netjes hoor, hoeveel m3 afzuiger en filter heb je gekocht??

Veel plezier met je mooie goodies, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een dimbare lumatek 400watt deze heb ik voor 117,- :wacko:

 

een vents 365m3 afzuiger voor 25,- :(

 

en een Carboriginal filter 500m3 deze heb ik 70,- :P

 

zak special mix 5,- ;)

 

en een sylvania 400watt pit deze heb ik 15,-

 

dus ik heb best leuk gewinkelt toch? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect man :verrygood

Mooi prijsje voor alles.... nu nog een fancontroller en een tijdschakelaar :wacko:

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep en wat kleine dingetjes en dan kan ik gaan beginnen :wacko: heb der zin in :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spikey,

er lagen nog zaden van Basic-Sjoerd op de tafel van de "blauwe" Kamer.

Heb je deze goedies dan ook nog gepakt?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...