Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

Spike's Nieuwe Kast

Recommended Posts

Hallowa

 

Tijd voor een update he want tis al zo lang geleden ;)

 

Ik heb vandaag de kast afgelakt en de roosters erin gemaakt enige wat er nog hoeft te gebeuren is de flens maar dit moet even wachten want heb nog geen geschikte flens gevonden die bestel ik wel mee met de verlichting ;) vanavond als de verf droog is dan ram ik die achterwand er tegen aan en maak ik foto's :wub:

 

oizzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey!

 

Zoals beloofd de picca's ;)

 

Binnenkant + deurtje

 

gallery_24043_9540_231207.jpg

 

Binnenkant 2

 

gallery_24043_9540_178358.jpg

 

Binnenkant 3

 

gallery_24043_9540_453739.jpg

 

En hier weer dicht alsof het een gewone kast is ;)

 

gallery_24043_9540_468135.jpg

 

 

 

 

Kreeg vanmorgen te horen van mijn arts dat de operatie uitgesteld word ( heeft zijn redenen) en het gaat nu rond de zomer worden ben hier uiteraard niet echt blij mee maar het was het beste.

Dus heb me eigen voor niets gehaast met die kast. Maar tis wel fijn dat hij zo goed als af is.

 

Ik zal is kijken voor een flens en cooltube 400watt en een fijn filtertje en afzuiger en dan kan het feest gaan beginnen denk ik zo :D

 

Ik hou jullie op de hoogte :wub: oja een berichtje kost je maar 1minuut van je tijd dus als je het topic door leest geef me dan ook wat kritiek of tips of commentaar ik ben hier om te leren ;)

Kost je maximaal 5minuutjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spikey

 

Ziet er netjes uit joh, mooi achterwandje ;)

Heb je aan de achterzijde ook nog roosters geplaatst?? Zo niet is de kans dat er een hoop licht naar buiten zal stralen groot en dus ook van buiten naar binnen.... Misschien even een goed idee om heel even je kast in te duiken (met genoeg licht in de omgeving) en even tekijken of er licht naar binnen komt, want anders heb je kans dat je dametjes straks last krijgen van lichtstress ;)

 

Misschien ook nog even een ideetje voor je bestel-lijst:

Een relais schakelkastje (of je maakt zelf een schakelbord met een relais en tijdschakelaar, scheelt weer wat centen)

Misschien nog een fancontrller om je temperatuur een beetje stabiel te houden.

 

Succes, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smokeyB

 

ik heb daar geen roosters zitten maar hij staat tegen de muur aan en het is een donkere muur maar misschien doe ik er later wel roosters achter maar de centen die ik nog heb wil ik even besteden aan de spullen die ik nog nodig heb.

 

wat betreft schakel kast ik ben A-technisch ik zou begod niet weten wat ik nodig heb en waarvoor misschien ken jij me een beetje helpen? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer ;)

 

Mooi relais schakelkastje

De prijs weet ik niet moet je even bellen of mailen met KJ

 

Fan controller +/- 50 euries ofzo

 

losse tijdklok

 

relais

 

thermo/hygrometer

 

Zo heb effies m'n best gedaan voor je, pffff hahaha

Ik lees trouwens dat je niet veel verstand heb van electro-techniek, ga aub niet zelf kloten.... kan je iemand die daarin een beetje handig in is?

Misschien kan die jou helpen met een aansluiten of controleren.

Gebruik goed gereedschap, niet te dun draad (min. 3x1,5mm2),gebruik adereindhulzen ;)

Vergeet niet dat er met het starten van de lamp even kort 1,5kv doorheen gaat

 

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik dit echt nodig die schakel kast en relais en fan controller? mijn budget was erg laag ik wou namelijk in een aquarium kweken dat idee heb ik achter me gelaten en wou toch wel iets leuks bouwen zonder gekloot in een klein aquarium.

 

Nu wil ik die spullen best aanschaffen maar kan ik niet gewoon een ronde doen en daarna als ik wat centen heb die spullen kopen en dat op de goede manier doen?

 

Ik weet het klinkt nogal n00b maargoed heb liever dat iemand het 3x zegt dan dat ik het in 1x al fout doe :lol:

maar budget raakt een beetje op :)

 

moet nog een filter halen en buisafzuiger en slangen en een flens en een thermo/hygrometer en potten en aarde en verlichting ik wil eerst de belangrijkste dingen hebben die Echt nodig zijn en wat later kan wil ik dan ook later gaan halen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hoeft niet allemaal geld te kosten :lol:

 

koelkast thermometer bv die iemand nog heeft liggen

hier of daar heeft iemand nog wel 'n oud hygro metertje wat normaal aan de muur hangt ofzo :)

 

alweer 10-15 euro bespaart als je deze 2 dingetjes van iemand zou kunnen krijgen (opa - oom's - 'n 'vriend' of bekende)

 

400watt cooltube word denk ik veel te warm en neemt ook weer veel plaats in beslag

gamma afzuigertje + 200m3 koolstoffiltertje en wat 6-8 tl's kom je denk ik ook al 'n heel eind

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

het mag best geld kosten :lol: maar heb het niet in 1x op moment :)

 

gaat dit echt niet lukken met die cooltube? wil toch echt graag onder 400watt kweken ken ik niet iets doen met de afzuiging?

 

en denk je niet dat ik duurder uit ben als ik 8 tls ga aanschaffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees wel overal goeie kweekverslagen met tl/fluor/pl-l en is makkelijker voor in een kleinere ruimte.

maar budget raakt een beetje op

Het is nooit af hé, ik ken het. Dan nog dit en nog dat. :lol:

Eindresultaat mag er dan wel wezen, ziet er erg mooi uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat er goeie resultaten met tl enzo behaald worden weet ik wel dit was ook mijn eerste idee om te gaan doen maar ik kwam zover boven mijn budget dat ik met de cooltube goedkoper uit was :lol:

maargoed graag ontvang ik meer advies :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
het mag best geld kosten :) maar heb het niet in 1x op moment :blink:

 

gaat dit echt niet lukken met die cooltube? wil toch echt graag onder 400watt kweken ken ik niet iets doen met de afzuiging?

 

en denk je niet dat ik duurder uit ben als ik 8 tls ga aanschaffen?

 

of het met die cooltube gaat lukken durf ik niet te zeggen.

maar als ik nu zie hoeveel frisse lucht ik moet aanvoeren onder 10 x 18 watt = 180watt aan tl verlichting om de temperatuur op orde te houden dan ga ik het met 'n 400 watt al helemaal moeilijk krijgen. ( ik ga hierbij even uit van mijn eigen kastjes en tentjes met ongeveer dezelfde maten/afmetingen)

je zal je afzuiger en filter toch ook ergens moeten plaatsen.

 

maar ik kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk.

misschien eens door het topic heen zwerven op zoek naar soortgelijke kweekjes.

 

hoe hoger je temperatuur, hoe meer frisse lucht aanvoer en hoe meer je moet afzuigen dacht ik zo :lol:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spikey

 

Een fancontroller heb je niet persee nodig maar is wel erg handig omdat je daarmee je temp. Mooi onder controle kan houden :lol:

Maar een relais heb je zeker wel nodig of je nou met 400w hps of met 180w tl gaat werken... Je heb te maken met een hoge piekspanning tijdens het opstarten daardoor kunnen je contacten van een gewone tijdklok vast smelten met alle gevolgen vandien.

Met een relais kan je dus die hoge spanning veilig schakelen.

Je hoeft natuurlijk niet persee zo'n dure schakelkast te kopen maar je ook zelf dmv. Een tijdklok en een relais je eigen schakelbordje maken (zoals ik heb gedaan)

Zelf denk ik wel dat het mogelijk is met een 400w lamp maar persoonlijk zou ik dan eerder voor 250w gaan ivm de warmte...

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn nu ben ik zeker de kluts even kwijt...

 

Nu weet ik niet meer wat ik wil heb de kast eigenlijk af op de flens na voor het filter dacht we halen een cooltube 400watter maar dat feest gaat dus niet door... ( zonder jullie hulp had ik het gewoon besteld en liep ik nu waarschijnlijk gigantisch te kloten)

 

Ik heb gekeken naar iets wat in de buurt zou komen en kom uit op een duofluor 2x80watt en dat dan 2x dan zou ik 360watt hebben in me hok maar minder warmte als een 400watt hps met cooltube

De bedoeling is een resultaat van 250gr droog liefst 300gr nu weet ik dat het de eerste paar keer niet gaat lukken vanwege weinig ervaring.

 

Maar is die duofluor 2x80watt een beter idee? Ik heb namelijk setjes gezien van 120euro daar krijg je 2x bloei en 2x groei lampen bij

klik hier voor de link

 

en een gewone set met enkel bloei lampen kost 100euro

klikkerde klik hier

 

(edit) ik vond ook nog deze die is nog iets goedkoper inclusief lampen

klikkerd

 

 

zoals misschien wel opvalt zoek ik iets wat al in elkaar zit zodat ik zelf niet hoef te knutselen omdat ik bang ben dat ik het verkeerd ga doen met alle gevolgen van dien. :)

ik moet wel opschieten met mijn besluit want wil toch wel heel snel gaan beginnen omdat mijn operatie 3maanden uitgestelt is en ik daarin een kweek kan doen in die 3 maanden :blink: anders zal ik de laatste weken misschien niet aanwezig kunnen zijn en moet ik ze vroeg tijdig om gaan gooien en dat is zonde :lol:

 

Ik ben trouwens erg blij met alle hulp zoals ik eerder gezegt heb ik vraag liever 3x dan dat ik het in 1x fout doe :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spikey,

 

lastig al die keuzes en alle verschillende ervaringen.

 

hoe ga je kweken, als je voor TL gaat zal je moeten scroggen en als je met HPS of zo gaat hoeft dit niet, en van de Duofluor weet ik het niet maar ik denk dat je dan ook beter kan gaan scroggen.

 

ik weet nu wel dat als je TL gaat gebruiken dat je ook voldoende luchtventilatie moet hebben. Als je een hele dichte kap hebt moet je zorgen dat je warme lucht er onder vandaan kan.

 

over prijsvergelijk kan ik niet zo veel zeggen. wellicht dan een compleet 150 of 250Watt setje goedkoper is dan losse tl's. Zeker als je zelf niet wilt of kunt knutselen.

 

wel denk ik dat de plantjes sneller groeien onder HPS, dan onder de TL. Dus als de tijd een issue is zou ik dit ook in je overweging meenemen.

 

suces.

 

Grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Zusie,

 

Ja het word er voor mij niet makkelijker op al die keuzes die gemaakt kunnen worden er is ook veelste veel te koop vroeger was dat wel anders :lol:

 

ik wil gewoon een resultaat van 250/300gr kunnen halen hoeft van mij niet de eerste ronde of de 2e want moet toch nog een hoop leren maar dat is wel mijn doel meer hoef ik niet (wel leuk natuurlijk)

 

 

Weet je wat ik nodig heb? iemand die zegt doe niet zo moeilijk koop dit en dat en dan komt het wel goed inplaats van dit zou je kunnen doen of dat met dit en zus en zo dit is voor een beginner als ik erg lastig want raak een beetje in de stres ik dacht het al lekker uit gezocht te hebben maar ben nu weer terug bij af :)

 

de eerste keer kost altijd geld want je moet van alles aanschaffen. maare is het haalbaar 250/300gr ? zoja wat kan ik dan het beste doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maare is het haalbaar 250/300gr ?

 

in 'n kastje van 0,54m2 zoveel opbrengst!!

dat is iets voor topkwekers :lol:

 

mijn antwoord is dus NEE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké,

 

kan je wel zegen wat ik zou doen, denk ik :)

 

een 250, HPS setje, met een fancontroler. dan niet scroggen om gewoon de ervaring te krijgen hoe het gaat.

 

en op deze opppervlakte lijkt het me heel lastig om 300 Gram te halen. Ik weet niet welk soortje je wilt nemen maar ik zou geen hoge soortjes kiezen en dan Fenminised, scheelt ook weer tijd en kun je de ruimte meteen goed benutten.

 

om de hoogte te benutten kun je uitblazen door je filter die je dan wellicht aan de buienkant van je hokkie hangt. Moet je wel een mooi grenen kastje voor je filter maken anders moet je toch onder een brug slapen. :lol:

 

om zo veel moeglijk resultaat te krijgen is wellicht een scrogg beter, maar is wel arbeidsintensief, en ik weet niet of je overal goed bijkomt om te binden.

 

succes met je keuzes.

 

Grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@angel777

 

kijk dat is duidelijk :lol:

 

(edit) je had het over een gamma afzuiger heb je die zelf ook? zoja heb je er een foto van? want ben toevallig gisteren in de gamma geweest en vond alleen plafond afzuigers voor in de badkamer maar ik moet ook me filter er tussen zetten

 

@djzusie

 

Als 300gr niet te halen is dan is het overbodig om meer watt te gaan gebruiken dan 250watt toch? de eerste ronde wil ik gewoon de natuur ze gang laten gaan om inderdaad te kijken hoe het in zijn werk gaat.

de andere rondes kan ik misschien wel gaan scroggen :) en wat betreft de soortjes geen idee nog eerlijk gezegt :blink: wil eerst me kast klaar hebben zodat ik kan beginnen en dan ga ik is kijken voor wat leuke soortjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Spikey,

 

Ik las je Pmetje, ik had je topic al gevolgd hoor :lol:

 

Even wat dixngetjes op en rijtje in vergelijking met mijn kast.

Mijn kast is breed 80 cm diep 90 cm ( te diep lastig met scroggen ) en 133 cm hoog.

De maten verschillen dus niet zo. Ik heb cooltube ( zoals je weet ) en

heb er de een na laatste ronde ruim 350 gram afgehaald. Mijn kast wordt

niet warmer dan 27ºC ( Nu door kleine planten en potten i voorgroei )

 

Even een foto voor de duidelijkheid:

 

med_gallery_19792_6690_425735.jpg

 

Twee afzuigers van 225 kub. Voor het filter een die continu op 50% draait

en De andere voor de 400 W cooltube die op 35% draait ( aansteker waait net uit )

Hierdoor gaat het filter langer mee en heb je minder herrie omdat de afzuiger

minder warmte uit de kast hoeft te trekken. en dus langzamer draait.

Ik had een fancontroller, maar die heeft het nooit gedaan :)

De beide ventilators dim ik met de normale gloeilamp dimmers.

Geen gebrom om niks. Waarom niet, die trekken nog geen 50 Watt en dat gaat dus prima :blink:

 

Laat je niet gek maken dat het niet kan, het bewijs staat in mijn topics !!

 

Kijk eens of je met een opstelling zoals ik heb iets aankunt. Enneh vragen kan altijd :P

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallowa El Tulipan

 

om je eerlijk te zeggen door jouw topic kwam ik op het idee de cooltube en de 400watter :)

ik heb je topic gezien en beviel mij erg goed maar ik wou gewoon informatie van meerdere personen de meeste zeggen het kan niet daarom pmde ik jouw of jij je verhaal wou doen hier :blink:

ik weet dat mijn ruimte niet mega groot is en dat het allemaal proppen word maar ik zag dat het bij jou ook goed gelukt was..

 

Ik ga je topic nog een paar keer door lezen en dan nog kijken wat het advies is hierzo en hoop ik dat ik een beslissing kan nemen want wil tussen nu en 2 weken gaan beginnen ik sta te popelen van de spanning om mijn bestelling te gaan doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht iets niet duidelijk zijn dan lees ik het wel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Spikey,

 

Ik las je Pmetje, ik had je topic al gevolgd hoor :lol:

 

Even wat dixngetjes op en rijtje in vergelijking met mijn kast.

Mijn kast is breed 80 cm diep 90 cm ( te diep lastig met scroggen ) en 133 cm hoog.

De maten verschillen dus niet zo. Ik heb cooltube ( zoals je weet ) en

heb er de een na laatste ronde ruim 350 gram afgehaald. Mijn kast wordt

niet warmer dan 27ºC ( Nu door kleine planten en potten i voorgroei )

 

Even een foto voor de duidelijkheid:

 

med_gallery_19792_6690_425735.jpg

 

Twee afzuigers van 225 kub. Voor het filter een die continu op 50% draait

en De andere voor de 400 W cooltube die op 35% draait ( aansteker waait net uit )

Hierdoor gaat het filter langer mee en heb je minder herrie omdat de afzuiger

minder warmte uit de kast hoeft te trekken. en dus langzamer draait.

Ik had een fancontroller, maar die heeft het nooit gedaan :)

De beide ventilators dim ik met de normale gloeilamp dimmers.

Geen gebrom om niks. Waarom niet, die trekken nog geen 50 Watt en dat gaat dus prima :blink:

 

Laat je niet gek maken dat het niet kan, het bewijs staat in mijn topics !!

 

Kijk eens of je met een opstelling zoals ik heb iets aankunt. Enneh vragen kan altijd :P

 

Succes

maar wat voor dimers gebruik je dan want k heb ook hetzelfde maat afzuger met een stekker dimmer maar ik heb wel gebrom heb geprobeerd met wat dikke elastiek maar ik blijf t tog in de verte horen als t stll is in hus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze versie en helemaal niks geen geluid of problemen

en dat al ruim een jaar :lol:

 

Ik vraag me wel af of ze bij een hoger wattage nog goed functioneren.....

 

gallery_19792_6690_10110.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je die gehaald dan ik heb ook precies zo iets van de gamma gehaald laatst maareh weet t nie er blijft tog ergens een brom geluidje

Share this post


Link to post
Share on other sites

even gauw een link van deze dimmer:

link

 

Hey Spikey je hebt een pm ontvangen als het goed is :lol:

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...