Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

huffie01

tuintje in portugal

Recommended Posts

hai ik ben bezig met een groot stuk grond in het midden van portugal , maar omdat de temperatuuren hier in de zomer nogal kunnen oplopen ,ben ik op zoek naar meer info ,wat betreft welk soort voor een buitentuin geschikt zijn en misschien iemand die hier mee al ervaring heeft .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zeer interessant, maar gelieve zich eerst voor te stellen in deze sectie, dan weten we ook wat meer.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als je watervoorziening goed is kun je alle kanten op. Gaaf man lekker naar een warmer land. Blijf het tegen iedereen hier zeggen die

vanuit de zon online komt........ben jaloers!!

 

Effin, je kunt dus alle kanten op. Sativa soorten bloeien heel erg lang. Dat kun je hebben daar in Portugal dus ik zou een hele bende Sativa soorten

neerzetten, lekker naar smaak. Haze, Berry's etc. Kijk maar eens bij Sannie seeds.

 

Als je een plekkie inricht waar je kan verduisteren kun je een indica ook flink laten aandikken. Eerst even goed van de zon en zonuren gebruik maken

door ze lekker voor te trekken, en als ze een goede hoogte hebben bereikt ergens naar binnen doen en ze 12 uur licht/donker geven. Zo kun je

de Sativa soorten ook gaan doen natuurlijk.

 

Volgens mij kun je rustig een paar keer per jaar oogsten zo op die manier. Je temp en klimaat zitten behoorlijk goed.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt. Wellicht komt er even een mede Portugal grower aanschuiven alhier.

 

Growshops etc al gevonden? Die zitten er ook genoeg. Ben een keer wat links tegengekomen. Kan ik op verzoek wel weer te voorschijn toveren.

 

Veel succes, en ik hoop dat je een keer wat pica's hier neer kan plempen!

 

Hou ze groen!

 

P.s. Wat doet de grondprijs nu daar? En waarom niet naar de kust? Dikke haze in je waffel kijkend naar het oneindige aan het kabbelende water........................zucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeer interessant, maar gelieve zich eerst voor te stellen in deze sectie, dan weten we ook wat meer.

 

Namaste :lol:

he hartstikke bedankt voor je reactie, sorry dat ik niet eerder heb gereageert , ben al een paar weken ziek ,ben nu weer aan het opknapen , ik denk dat een growshop geen probleem zal zijn , het gaat meer om de hoge temparatuur in de zomer, ik zou ook blij zijn met iemand in het midden van portugal die me een beetje op weg zou kunnen helpen , maar dat gaat dan voornamelijk voor aankomende winter, ik kom aan het begin van april weer terug naar het koude holland ,en als het dan allemaal mee werkt blijf ik dan volgend jaar voor goed hier ........er ontbreekt nog wat geld ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou ook blij zijn met iemand in het midden van portugal die me een beetje op weg zou kunnen helpen ,

ik zou het zelf uitdokteren mbv wietforum, open een topic, maak fotos en vertel wat je wil doen...maar iemand er terplekke bij halen...voor ff... :) ...geen goed idee denk ik... :blink: hou je lokatie ten allentijde voor jezelf... :P

laat liever een paar planten verrotten dan er anderen in te betrekken... :P

 

succes met alles :lol:

gr

Carpie

 

ps: afgunst gaat nooit met vakantie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ontbreekt nog wat geld ...

 

Verduisteren in portugal :)

 

:lol:

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waw, in het midden van Portugal... kweil kweil :) Ik zie ze al groeien!

 

Volgens mij zijn de meeste buitenplanten veel geschikter om in Portugal te bloeien dan hier in ons nat en koud land. Pakweg Marokko en afghanistan hebben nog veel hogere temperaturen en daar groeien ook prima soortjes. Mits voldoende watervoorziening wordt dat een tuintje met hoge bomen!!!

 

Veel succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt natuurlijk af van de genetica. Een geschikt 'Deentje' doet het prima in gematigd klimaat, zolang ie niet verzuipt.

 

De gemiddelde indoor-plant niet, die denkt bij wijze van spreken dat ie in portugal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ben weer terug in holland , een reis met veel oponthoud en reparatie kosten aan mijn bus , maar ik wil iedereen vast bedanken voor positieve bijdragen op deze topic ,

ik zal deze zomer verder naar middelen moeten zoeken om het project waar ik mee bezig ben te kunnen verwezelijken.

en ik zal nog verdere vragen hebben .ed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Back :spliff:

 

 

 

Wat voor middelen bedoel je? :jump:

 

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya ;)

 

welkom terug!

Je gaat met de bus terug naar Portugal? Strenge grenscontroles? of kan je makkelijk wat growstuff mee moffelen?

Wat voor grond heb je op dat lapje land? klei? leem? iets anders?

Voor de watergift kun je denk ik het beste werken met een druppelsysteem... lijkt me het veiligst in dat klimaat.

 

Ik zie je hier nog wel ;)

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo we zijn weer een paar weken verder , maar zo als al een paar jaar ,hard werken TE weinig verdienen ,maar gelukkig wel gezond, en wel alweer voor de winter aan het plannen eind oktober gaan we weer , ik hoop alleen dat de potugese boer het land nog niet verkocht heeft aan een ander, het gaat daar ook slecht voor de mensen daar,dus zijn ze veel aan het verkopen.

voor mijn plantage zal ik nog even moeten wachten (zoek nog inversteerders ) alles is er een mooi beschut stuk grond voldoende water weinig publieken en heel veel gratis zonlicht !!!!! welke grenzen ik heb in al die jaren nog zo door kunnen rijden ,maar ja ik ben ook toerist!!!!

help. help.

gr. ed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon een 10-...(hangt af van je plan) zaden man, zoveel kost dat nu ook weer niet he ;)

hoe langer je wacht, hoe kleiner je oogst, dus haast je wat met bestellen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...