Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bazz f

Bazz aan de micro

Recommended Posts

Hoi Bazz,

de Piranha heb ik ook de eerste keer maar van boven meegegeven gehad.

Voor de rest id de piranha via de onderkant gegaan.

Het gele spul is, volgens mij, alleen maar een drager van de schimmels.

Zodra je de piranha in het water geeft, laten de sporen los van de drager en zitten in het water

en worden toch opgenomen.

Ik heb nu zo een gele zandlaag beneden in de bak liggen.

Maar ik zie wel, dat beneden uit de potten zo een witte pluis komt. :P

Iguana is blijkbaar niet meer in het programma van AN.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, zo'n neerslag zag ik hier ook. Ik dacht in 1e instantie dat het aan het roeren lag, maar ben dus niet de enigste. Hier is geen sprake van witte pluis?

 

Over de Iguana, ik heb net nog het 2010 gamma bekeken, maar zag deze er wel tussen staan?

 

Wel andere dingen die ik nog niet had gezien, zoals Bud Ignitor en Kushi Kush (al geef ik niet zoveel om de naam van een product, het klinkt wel leuk allemaal die Advanced spullen).

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iguano is er niet uit.Wel zullen in loop van tijd wat etiketjes veranderen en soms de concentratie(ten goede voor de eindgebruiker)Dit zal dan duidelijk zichtbaar zijn.

 

De Bud Ignitor en Bud Factor X zijn 2 nieuwe stimulatoren voor de bloei.Bud Ignitor zorgt voor meer bloemaanmaak in de eerste 2 weken,Bud Factor X zorgt dat alles wat in de bodem zit optimaal door de plant gebruikt word.Dit zijn dus niet zomaar NPK's in een flesje maar een grote concentratie hormonen,amino's en bacteria.Vandaar de prijs :P

 

Weer On topic.Bazz het gaat lekker.Topjes zien er mooi compact uit en flink bedekt onder kristalletjes.

 

Ik blijf het volgen en bij vragen staat me pm open.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Twin, staat daarvan iets op de plenning waar ikzelf naar uit moet kijken met mn huidige spulletjes?

Bedankt weer, en heb je advies meegenomen, ze hebben vanochtend de Piranha meegekregen (normale dosering natuurlijk).

 

Voor de lezers, Twin wees me erop dat in het schema van Advanced staat dat de Piranha weer in week 6 meegegeven mag worden. Nu ben ik een week te laat (niet op het schema meer gelet), maar probeer het toch.

 

Zojuist in de tent :P

gallery_1563_1261_1614335.jpg

 

Moest even 2 x kijken, vrijwel overal nieuwe witte haren. Piranha? Geen idee, maar hoop nu wel een beetje gevulde toppen te krijgen. Het oogt op de foto's wat compacter dan dat het is. Maar dat neemt niet weg dat ze heerlijk ruiken :P

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar weer even een update, ze hebben 8 weken 12/12 erop zitten, waarvan 6,5 week zichtbare bloei.

 

De Piranha werkt wel volgens mij, alleen met wat verbrande bladpuntjes als gevolg. Dus zal even rustig aan doen, wellicht is het de laatste keer dat ze het meekrijgen.

 

Ik begin met de NL, ook hier de lichte puntjes aan de bladeren. Maar voor een plantje wat helemaal in een hoekje staat, weet ze toch nog aardige buds te produceren die nog redelijk stevig aanvoelen.

gallery_1563_1261_293265.jpg

gallery_1563_1261_983851.jpg

gallery_1563_1261_920438.jpg

Aangezien ik ook in de tent zou willen gaan drogen, moet zij er na 10 weken ook aan geloven. Of ze klaar is of niet.

 

Door naar de Ana's die duidelijke verschillen hebben. Links oogt een stuk gezonder, met ook vollere toppen. Dit zag ik al een tijdje, maar kan hier geen oorzaak aan koppelen.

 

Dit is de rechterkant:

gallery_1563_1261_166170.jpg

gallery_1563_1261_2214873.jpg

gallery_1563_1261_899152.jpg

gallery_1563_1261_1925594.jpg

gallery_1563_1261_1853098.jpg

 

 

En links:

gallery_1563_1261_2289861.jpg

gallery_1563_1261_2116260.jpg

gallery_1563_1261_911067.jpg

gallery_1563_1261_788280.jpg

gallery_1563_1261_914353.jpg

gallery_1563_1261_1660325.jpg

gallery_1563_1261_2149607.jpg

gallery_1563_1261_1801428.jpg

 

Dus links gaat duidelijk de grootste opbrenger worden. Had het liever bij allebei gehad, maar daar kan ik nu weinig meer aan doen. Blijven duimen <_<

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 woord Bazzf:

Jummie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, jij gaat heeeel stoned worden <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De overeenkomsten met Humboldt en AN op het gebied van organisch zijn nu ook wel te zien.

Ik denk dat het makkelijk op te lossen is.

Wat ze in de US "soil" noemen is een mix met alles er in.

De lightmix noemen ze daar soiless.

Mede door dit soort taal verwarring en omdat wij onbekend zijn met hele zware zeer divers organisch bemeste aarde komen we in de problemen.

Ook een House&Garden Batmix een BioBizz All-Mix of de GoldLabel Specialmix zijn niet divers genoeg met de hoeveelheid afbreekbaar organisch materiaal.

Als je nu de buitenlande fora gaat lezen begrijp je dat de mensen die organisch kweken hele aangepaste substraten gebruiken.

 

Hier een voorbeeld van een veelgebruikte US soil-mix

product_OCEAN-FOREST.jpg

 

The ultimate potting soil—everything your plants need, in one bag. Ocean Forest® is a powerhouse blend of premium earthworm castings, bat guano, and Pacific Northwest sea-going fish and crab meal. Composted forest humus, sandy loam, and sphagnum peat moss give Ocean Forest® its light, aerated texture. Start with Ocean Forest® and watch your plants come alive!

------------------------------------------------------

 

Zoals ik als heb gezegd met dit soort voeding moet je nog wat producten toevoegen aan je substraat.

 

Succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc mooi voorbeeld maar ga jij ook deze grond ook verkopen, is volgens mij ook erg geschikt voor de Humboldt gebruikers <_<

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een kwestie van toevoegen.

Gewoon een emmertje van het een of het ander in huis hebben en toevoegen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

deze begrijp ik effe niet:

De overeenkomsten met Humboldt en AN op het gebied van organisch zijn nu ook wel te zien.

Ik denk dat het makkelijk op te lossen is.

Wat ze in de US "soil" noemen is een mix met alles er in.

De lightmix noemen ze daar soiless.

Mede door dit soort taal verwarring en omdat wij onbekend zijn met hele zware zeer divers organisch bemeste aarde komen we in de problemen.

Ook een House&Garden Batmix een BioBizz All-Mix of de GoldLabel Specialmix zijn niet divers genoeg met de hoeveelheid afbreekbaar organisch materiaal.

Als je nu de buitenlande fora gaat lezen begrijp je dat de mensen die organisch kweken hele aangepaste substraten gebruiken.

Zoals ik als heb gezegd met dit soort voeding moet je nog wat producten toevoegen aan je substraat.

 

Ik gebruik deze ronde ook AN, maar ik gebruik geen zwaar bemeste grond.

De planten staan op Gold-Label-Light-Mix zonder perliet.

Da ik niets toegevoegd heb, zou het nu bij mij fout moeten gaan. :smoke

Maar het gaat prima en ik ben tevreden! :huh:

Volgens mij klopt er iets niet in jouw uitleg.

 

 

Ontopic:

Hoi Bazz,

dat noem ik besneeuwde toppen!

Het gaat super bij jouw <_< !

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

SmokeyB, ik denk al heel de tijd precies hetzelfde :huh:

 

Koi :smoke Denk je? Ik ga wel voor 50 % amber, dus stoned gaat die wel worden idd.

 

Doc, ik heb die naam vaker voorbij zien komen. Maar inderdaad zelf opmengen, daar die grond hier niet te verkrijgen is. Ik zat in 2008 redelijk in de buurt met een eigen gemaakte mix, alleen daar kwamen voor de bloei ook wat tekorten naar voren. Daar zat alleen wel een hele lange voorgroei aan vast ( Ierdbei buiten).Ben alleen de verhoudingen vergeten op te schrijven.

 

Torsti, is de Connoiseur wel organisch daar het ook geschikt is voor hydro? Althans zo begrijp ik het van de site hoor (er staat overigens wel heel veel op de 'Connoiseur' schema <_< ).

 

Bedankt allemaal weer ;)

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou maat dat je de laatste x aan t zeuren was dat

je toppen niet zo mooie besneeuwt waren maar,

ze zijn verdorie heel wit hoor

wordt n lekker weedje en zondag heb ie n sample om te proeven :smoke

 

zet m op <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bazz,

Of Connoiseur biologisch is?

Ik zou het niet weten!

Maar ik denk het is een minerale voeding. Ik meet de EC, dat is iets, wat je bij

een biologische voeding niet hoeft te doen.

Ook is het een twee componenten voeding, zoiets duid ook op een minerale voeding.

Volgens mij heeft Twinny mij de minerale voedingslijn meegegeven gehad

plus Connoiseur A en B.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clown, ik had het over de topjes zelf, en dan de rechterkant eigenlijk. Wit zijn ze zeker :huh: Ben benieuwd, die van mij mogen nog ff :smoke

 

Torsti, ik denk ook dat het een (bio??)minerale voeding is. Of de rest van jouw spulletjes ook mineraal zijn, durf ik niet te zeggen. Het gaat super daar bij jou, dat noem ik nog eens een hokkie vol ;)

 

Vandaag 7 weken zichtbare bloei, in principe nog 3 weken. Maar of de rechterkant dat gaat redden, dat durf ik niet te zeggen. Dit vult eerlijk gezegd helemaal niet aan, dit is al een tijdje zo. Ik denk dat die als eerst klaar zijn, en nog geeneens de helft op gaan brengen als de linkerkant. Die weet weer nieuwe haren eruit te persen, en bouwen dus nog lekker door. Hopelijk weet de rechterkant ook nog zo'n ingeving te krijgen <_<

 

Ook de NL gaat door met nieuwe haren her en der, deze ruikt ook echt lekker. Het valt me echt niet tegen wat daar nog voor topjes aan groeien, ze vangt het minste licht op:

gallery_1563_1261_283239.jpg

gallery_1563_1261_244477.jpg

 

Dan eventjes in de tent:

gallery_1563_1261_252390.jpg

gallery_1563_1261_1027348.jpg

 

Rechts:

gallery_1563_1261_1673293.jpg

gallery_1563_1261_718589.jpg

 

Links:

gallery_1563_1261_435465.jpg

gallery_1563_1261_1406574.jpg

 

Welke ook de mooiste budshotjes op levert tegenover de rechterkant:

gallery_1563_1261_1422251.jpg

gallery_1563_1261_1770988.jpg

gallery_1563_1261_458959.jpg

gallery_1563_1261_1383782.jpg

gallery_1563_1261_780884.jpg

 

Ze hebben in totaal 2 x Piranha gekregen, dit waren de laatste keren. Ook met de Voodoo Juice stop ik, dus binnenkort alleen nog Carboload en Iguana Juice. De Iguana Juice bouw ik overigens weer af, terug naar 1,5 ml/L. Ik hou dus even het schema aan, misschien dat ik ze nog een week op water zet (als ze dat redden).

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bazzf

 

Ziet er nog steeds heeeel jummie uit man, mooie toppies hoor <_<

Nog 3 weekjes te gaan? spannend hoor, hou de toppen met de gele en dorre blaadjes goed in de gaten zodat je geen rot krijgt maar dat hoef ik je niet uit te leggen volgens mij :smoke

Die zullen nog lekker gaan zwellen de komende weken, ben je nog van plan de laatste 48uur extra te verduisteren??

Op naar de ons dude, succes!

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Smokey, tja die rechterkant he <_< maar links maakt alles goed :smoke Ik hou zeker de topjes en blaadjes goed in de gaten, ik haal het meeste ook gelijk weg. Wat geel is, word niet meer groen (althans niet meer in de laatste 3 weken dacht ik zo)

 

Zou het veel effect hebben die 48 uur? Stammetjes splijten kan ook, maar volgens mij kan je die verschillen niet echt waarnemen, of wel? Het is wel een optie, ik wil ze ook de laatste paar dagen wat droog laten trekken, dat zal ook weer schelen met drogen.

 

Thanks dude, ik hoop ook op een ons, maar schat de helft.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige zeggen dat dat duidelijk verschil maakt, dus ga ik 't ook eens proberen deze ronde <_<

Net als dat splijten, schijnen ze weer een hoop thc van aan te maken.... ga ik trouwens niet doen hoor, vind ik weer zo extreem.

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten op een minuut verschil telkens te posten in mekaars topic <_<

 

Ik ga die 48 uur ook proberen dan, maar eerst nog een paar weekies te gaan. Stammetje splijten laat ik maar voor een volgende keer

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel he? moest net even peuken halen dus sorry voor de vertraging <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt echt mooie plantjes met hele lekkere toppen <_<

Mooi veldje, netjes gedaan :smoke

 

Hoe lang nu nog, 1-2 weekjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Highfly, bedankt! Al zal de rechterkant het gemiddelde flink omlaag brengen. Als de smoke maar goed is :verrygood

 

Nog 3 weekies, als ze het redden.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_1563_1261_780884.jpg

 

Ze zien er nu al overheerlijk uit allemaal, wat een mooi boeket heb je daar staan.

 

Dat het je straks mag smaken.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het word nu lastig om me in te houden, gezien ik weer op de shop aangewezen ben. Maar ik hou me sterk, en laat ze nog lekker uitbloeien :verrygood

 

Dank je BS

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet hoor! Echt! Wat een mooi veldje heb jij zeg! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...