Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Northern Lights onder 1600W Cooltubes.

Recommended Posts

He gozer,

hoe staan de dames ervoor,hebben ze de knipbeurt een beetje doorstaan??

Ga je de geschoren dames wat meer naar achter zetten en de volgende rij ook doen,of laat je het hierbij en ga je het kijken wat de uiteindelijke verschillen zijn met de ongeschoren dames??!!

 

Blijf je volgen maat,

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere knipbeurt gehad zo te zien ja

maar laat die dikke toppen maar kommen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

 

19 Dagen 12/12, 9 dagen Bloei !!!!6

 

 

Temp AAN 29.8 UIT 19.6

 

LV AAN 56 UIT 66

 

 

EC 1.72

 

PH 5.7

 

 

De dames zijn weer even op hun zelf aangewezen geweest maar de baas is er weer om ze te verzorgen. Ze zijn in 2 dagen nog een dikke 15cm gegroeid. Echt wat een spurt hebben ze weer gemaakt. Wel goede doorluchting langs de potten nu ze goed gesnoeid zijn. Ook dit weekend een goede ronde dieven met de dames.

 

Een paar picas van net in het hok !!

 

Al wat meer bloei in de toppen.

gallery_19755_9571_1369057.jpg

 

gallery_19755_9571_858816.jpg

 

Was ff een kleine update vrinden....

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

De waardes zijn niet schokkend anders als de afgelopen dagen.... De LV is nu wel weer een stuk terug gelopen dus daar maak ik me de komende 2 weken niet druk over als deze nu zo rond de 50 blijft.

 

Wel heb ik 2 dames gezien die wat lichte blad punten krijgen dus heb mn voeding met een emmer water verdunt zodat de EC de komende week lekker laag blijft en dan kijk ik wel wanneer ik hem weer op 1.7 breng (denk in twee stappen de komende 10-14 dagen).

 

Had een verbijsterende uitval van 50% bij mn stekken deze ronde en kon niet uitvinden hoe het kwam. Gelukkig nog genoeg over gehouden ! Had 2 mooie dikke toppen van mn BB moeder gestekt en die hebben nou ook wortels en staan nu op light mix. Gaat een mooie moeder voor me opleveren , die deze zomer een zonnig plekje in mn tuin gaat krijgen !!

 

Zat er aan te denken om er een paar lekker in de zon te zetten deze zomer en ze dan in SCROG in mn binnentuintje te zetten in 20L potten ofzo. Een soort van gedoog kweekje onder 1600W....... whahahaha !

 

Zondag weer een pica update met de gegevens van de afgelopen week, en een update op het kleine (beginnende) bladprobleempje.

 

 

Laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[b]23 Dagen 12/12, 13 Dagen Bloei......[/b]

 

Update ....

 

Temp AAN 26,7 UIT 20.3

 

LV AAN 52 UIT 61

 

EC niet meer gemeten na verdunnen van de voeding, had 30L van 1.75 en heb daar 10L water bijgevoegd.

 

PH niet meer gemeten, was voor verdunnen 5,7 en zal dus iets opgelopen zijn.

 

Heb nu alleen nog maar tijdens lampen uit de LPG kachel aan, wat dus te merken is in de iets lagere max TEMP en een iets hogere min TEMP.

 

De dames beginnen nu lekkere witte dotten aan te maken en beginnen nu lekker aan te spekken, komende 3 weken mogen ze dat nog op eigen kracht doen en dan knallen we de PK er maar eens in......

 

Maar zo ver us het nog niet ...... helaas !

 

De laatste picas van vandaag vrinden !

 

gallery_19755_9571_4582183.jpg

 

gallery_19755_9571_4040981.jpg

 

gallery_19755_9571_765848.jpg

 

 

Voorals nog lijkt het allemaal wel op de goede weg......... (nog 6 weken !!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He gozer,jemig die gaan hard!!

Ze zijn echt mooi groen man,en die dikke stengels gaan je toppen van lekkere sappen voorzien!!

Hoeveel dames heb je gedieft/geschoren??

Blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

@Jappie

 

Heb de eerste 2 rijen geschoren, dus 16 van de 24 in totaal. Elke dag haal ik onder nog wel ff wat fluf weg zodat de bovenste regionen alle aandacht krijgen.

 

Moet zeggen nu alles via de digitale klokken loopt (voeding, licht, ventilatie en mn hotbox) het wel een stuk saaier is (al vindt mn meissie natuurlijk van niet).

 

Heb wederom niets kunnen ontdekken aan ongedierte of dat soort vervelende problemen. De bladeren die wat licht bruine puntjes kregen zijn niet verergerd, doe het zeker nog wel ff een weekje rustig aan met de voeding om ze niet in de stress te krijgen.

 

Laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Temp is al weer at verbeterd, zit nu tussen de 20 en 29. Begint er voor het eerst op te lijken dat de ideaal temp bereikt gaat worden.... Wahahha !

 

De LV is nog niet wat het zou moet zijn, maar als het nog ff tussen de 51 en 61 blijft wat hij nu is komt dat wel goed. Een extra fan die gesneuveld was weer aan de praat gekregen. Deze blaast onder de potten op de stammen om geen dooie hoeken te hebben wat ventilatie betreft.

 

De groei is er nu ook helemaal uit, gelukkig want er zit nog wel een cm of 15 verschil tussen de hoogste en laagste plant. Was te lui geweest om in de 2e week 12/12 de hoogste ff te toppen. Maargoed dat is weer iets voor de volgende ronde !

 

Laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Geen update maar ff een quote van mezelf in het zaden ruil topic...

 

Omdat ik deze zomer en najaar ook wat wil gaan varieren met soortjes buiten mn NL's die ik natuurlijk blijf growen !

 

 

 

Ben in het bezit van 10 stuks Silver Shiva (Silver Haze x Shiva).

 

Bloeitijd : 8-9 weken

 

Opbrengst : 450 -550 g/m2.

 

Ben zelf op zoek naar Bubble Gum, (P)PP en Alascan Ice.

 

 

Stuur me maar een PB als je interesse hebt of een ander leuk wit soortje met een goede opbrengst !!

 

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

 

 

26 Dagen 12/12, 16 Dagen zichtbare bloei.

 

 

De dames zijn nu lekker aan het rusten, heb net ff snel een paar picas van mn dames gemaakt en de waardes van de afgelopen 72uur uitgelezen.

 

Temp AAN 29.7 UIT 17.9

 

LV AAN 44 UIT 56

 

EC 1.60

 

PH 5.8

 

 

Zoals je ziet is de temp MIN helaas weer wat gedaalt, heb de kachel weer ff aangezet op een hoger standje om het verschil wat te verkleinen......

 

Gelukkig de LV die blijft bijtrekken.

 

De dames hadden hun blaadjes behoorlijk laten hangen maar dat zal zo wel weer anders zijn als ze eerst een slok voeding krijgen en een uurtje later de zonnetjes er weer boven komen.

 

Zag toch op een paar plantjes een paar paarse/rose steeltjes, voornamelijk wat hoger rond de toppen. Zou te maken kunnen hebben met de overvoeding van vorige week of de wat te lage temp van de afgelopen dagen. Maar moet zeggen ze hebben een paar dagen rustig aan gedaan maar ze zijn nu weer goed aan het spekken geslagen de afgelopen 2 dagen.

 

 

Hier een paar picas van de dames....

 

Veelbelovend wuiven ze met hun kopjes op de zachte wind in mn hokkie !

gallery_19755_9571_2300626.jpg

 

Bovenin wat verkleuring in de steeltjes.

gallery_19755_9571_795283.jpg

 

De geur begint nu aan te zwellen, beetje hooi achtige frisse geur die al langzaam de wietgeur begint aan te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi mooi man!! :)

Bloei zit er stevig in amigo!! Ik sta echt van die dikke stengels te kijken man,yeeha op naar dikke knoppen gozer!! :)

12 grC verschil is idd iets te hoog,kgeloof dat rond de 9grC verschil een beetje het matje is.

Anyway het gaat goed vriend,netjes(Khad ook eigenlijk niet anders verwacht van je :D )

 

groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

@Jappie

 

Klopt, deze keer zijn de stengels vrij kort maar wel super vet, moddervet eigenlijk. Vorige week keken we in het donker en waren ze al super dik, als je ze bij het volle licht ziet sta je echt versteld ! En dat voor een stelletje stekken met iets van 5 dagen voorgroei.

Ellende is als je niet in een volledig verwarmde ruimte kweekt dat de temp af en toe te wensen overlaat. Probeer het binnen de perken te houden met mn LPG kacheltje, helaas vliegen de temperaturen buiten van dag tot dag omhoog en omlaag.

 

Jij mag ook niet klagen zie ik hoor, wat een gok gekte is er bij jou trouwens uitgebroken !!! Wahahaha....

 

Laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Morge vrinden,

 

Vanochtend de dames weer lekker verzorgd, ff het voedingsvat opgevuld en met een EC van 1.55 en een Ph van 5.8. Het vat heeft nu een stabiele temp van 17.5 Gr C en dat moet de dames wel bevallen.

 

De LV lijkt zich steeds meer te stabiliseren (gelukkig) en komt nu niet meer boven de 53%.

 

De temp is weer iets meer in de hand met een max van 29.8 en min van 19.9.

 

Ze blijven nog lekker aanzwellen en de geur komt ook steeds meer opzetten. Ga de stekers van het irri systeem naar de andere hoek van de potten zetten na het weekend zodat de pot niet uitdroogt aan 1 kant (volgende ronde ga ik daar iets op proberen te vinden).

 

 

Mn stekken lijken het nu bijna allemaal te gaan halen (was echt een ramp deze x en heb geen idee waar het aan lag), ben echt benieuwd hoe m nieuwe BB het gaat doen komende weken. Zeker als ze over een week of 3-4 naar buiten gaan verhuizen.

 

Heb op You Tube nog een mooi apparaat gezien om stekken te maken.... de clone nogwat. Is een soort kast waar je de stekken van boven in steekt en dan in de ruimte eronder (met een hoge LV) gaan dan je stekken wortels schieten. Zag er mooi uit en had al op het net zelfbouw methoden gezien. Ga nog ff doorsnuffelen en kijken of het wat is.

 

Hebben jullie hier al ervaring mee? En waar kan ik die op het WF terug vinden?

 

Ben benieuwd.

 

Laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey shepperd,

 

is je temp van je vat niet wat aan de lage kant?

dacht zelf altijd 22-25 graden.

maar ja, ik ben het he :)

 

dames zien er lekker uit al!! :)

 

grz brt

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Klopt, ik warm niet bij (misschien volgende ronde wel ter vergelijk) maar volgensmij is het niet extreem laag. Ga wel kijken of ik alles kan optimaliseren dus je hebt ewl gelijk.

 

Thanx anyay!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Zo weer een paar dagen overheen gegaan!

 

Net weer ff picas gemaakt halverwege de nacht van de dames, was een paar dagen niet meer in het hok geweest dus vond ze alweer lekker aangedikt.

Heb nog geen waardes kunnen aflezen dus daar moeten jullie ff op wachten.

 

Ze waren nog wel lekker donkergroen (al hebben ze nog een beetje verbrande bladpunten van 2 weken geleden, nieuw blad ziet er wel nog goed uit) alleen door de flitser lijkt het blad wat lichter geworden.

 

De paarse/rose steeltjes zijn niet toegenomen en zijn gelukkig nog minimaal.

 

Vanavond ook ff kijken hoe vochtig de potten nu nog zijn en het vat maar weer eens schoonmaken en bijvullen met een nieuw mengsel.

 

Hier ff de picas en dan vanavond of morgen weer een complete update !

 

De bloemen beginnen tegen elkaar te groeien in de toppen.

gallery_19755_9571_2998259.jpg

 

Ze krijgen nu ook een meer citrus geur over zich heen, een teken dat ze nu goed aan het rijpen zijn.

gallery_19755_9571_2721789.jpg

 

Ongeveer 80% van de dames zijn nu van dit formaat.

gallery_19755_9571_1603617.jpg

 

Snel weer een update vrinden....

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeh poeh......die gaan lekker!! :)

Die stammen van jou zijn echt super man!! Mooie bloemvorming ook!!

Ik kan zien dat het een en ander je steeds beter afgaat!!! Niet te veel gaan kijken he?!?! Zo herkenbaar :D

Je dames zien er groen en potent uit gozer!!

Ik zie ook volop 9-vingerige bladeren!!!! Heel mooi........de mijne zijn hoogstens 5 -vingerig :)

ik blijf je volgen,

groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie topontwikkeling!Op naar een leuke oogst! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High !

 

Moet zeggen dat ik eigenlijk niet meer ga kijken, alleen om de waardes te bekijken en ff tussen de planten door op zoek naar beesten of rare zaken......

 

Heb nu ook de stekers aan de andere zijde van de potten geplaatst en dat was nodig zag ik, water loopt zo door de pot i.v.m. de droogte. Ga dus wat actiever met de voeding aan de slag zodat de potten egaal vochtig blijven. Deze week mn deense bodem ff onder water zetten.

 

9 vingerig zitten er genoeg tussen, dacht zelfs vd week een 10 (mismaakt blad) of 11 vingerige te zien,zal ff kijken of ik hem kan spotten en een pica van maken.

 

Moet zeggen dat het idd steeds beter gaat, al heb ik af en toe wel de zenuwen over beesten, meeldauw e.d. Water gift gaat nu ook goed maar wil het nog beter hebben volgende ronde !

 

Vind het elke week mooi om weer af te tellen naar een nieuwe, elke week heeft weer zo z'n charmes. Kijk nu al weer uit naar de pk week over een krappe 2 weken.

 

Ga nu mn groei hok onder handen nemen en hoop dat hij vandaag af komt. Ga 1,5m2 met moeders zetten onder 2 x 150w en 1,5m2 voor stekken/zaailingen en voorgroei (zodat mn dames in mn bloei hok ook alleen maar effectief 8 weken hoeven te staan) onder 2 x 150w. Heb gewoon de mazzel dat ik de ruimte heb en hoop ook dat het gaat werken !

 

Zal wel ff kijken of ik vandaag of morgen picas kan maken van het resultaat.

 

Mn stekken en hun moeders staan nu onder de blanke zon in de tuin bij te trekken, en heerlijk dat ze het vinden !!

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna de hele dag aan het bouwen geweest, helaas nog niet helemaal af.

 

Moet nog een achterwand plaatsen en dan de electra en binnenwerk doen, hoop morgen laatste werkzaamheden te klaren. Kan ik ook weer een update vanuit het bloei hok geven.

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

t ziet er allemaal mooi uit.

 

Ik heb voor de komende ronde ook Northern Lights.

Hoe lang heb je voorgegroeid? En tot hoeveel centimeter ongeveer?

 

En hoe lang groeien de planten door vanaf het punt dat ze op 12/12 zijn gegaan?

Ik had de vorige rondes PP en die groeien door tot 3 weken na de 12/12

 

Succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Ik groei door tot ze de breedte van de pot (11L) hebben en een internode of 6 -8 hebben.

Is moeilijk te zeggen, meestal tussen de 5-8 dagen afhankelijk hoe goed ze geworteld zijn. Ik geef ze ongeveer 10 cm ruimte tussen de potten op deze manier. Je moet maar ff kijken, zeker als je de ruimte hebt. Staan ze potrand aan rand dan zou ik niet meer als een dag of 5-6 pakken.

Lijkt wel of je de klok er op gelijk kan zetten maar bij mij is het exact 21 dagen doorgroeien na schakelen op 12/12.

 

Vind dat het echt lekkere potente dames zijn die NL's, mooie sterke stammen en veel bloemen, hoop dat je een mooie ronde gaat draaien. Stuur me ff een PB als je je topic start dan kijk ik ff met je mee.....

 

Ik zeg NL's aan de TOP !!!!

 

Whahahaha....

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

35 Dagen 12/12, 25 Dagen Bloei !

 

Update.

 

De dames staan er lekker bij, volgensmij heeft er 1 wat meer water nodig dus die krijgt met het handje wat bij vanavond.

 

Temp AAN : 28.8 UIT : 18.2

 

LV AAN : 45 UIT : 51

 

EC 1.55 ( wordt vanaf morgen 1.65)

 

PH 5.8 (houd ik zo)

 

 

Temp voeding 18 Gr C.

 

 

Als ik morgen de boel heb opgeruimd na de verbouwing volgen er weer picas van de dames, die alweer wat aangespekt zijn in de tussen tijd!

 

Mijn moeders staan lekker de hele dag buiten in de zon en hebben het goed naar hun zin. Moet ze morgen /overmorgen wel goed snoeien want de nieuwe behuizing is iets lager.

 

Heb een tweede duo fluor besteld om de 2 groei hokken van licht te voorzien, dat gaat lekker lopen hoop ik de komende tijd !

 

Picas volgen snel vrinden......

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Dit zal ff een pica zware update worden...

 

Eerst de moeders voordat ze zwaar gestekt werden, een klein overzicht van mn nieuwe groeihok en daarna een paar van mn bloei hok.

 

Komt U maar vrinden....

 

Moedertjes staan lekker te genieten in de zon !

gallery_19755_9571_5872943.jpg

 

 

Heerlijk diepdonkergroene Big Bang moeder....

gallery_19755_9571_2381652.jpg

 

Northern Light moeder, lichter groen maar met veel nieuwe looten....

gallery_19755_9571_1105869.jpg

 

Hier het aanzicht van mn 2 groeihokken, onder moeder en boven stekken-zaailingen.

gallery_19755_9571_1962494.jpg

 

Hier staan mn NL stekken aan te sterken en een nieuwe lichting met BB´s onder de kap die vandaag gestekt zijn.

gallery_19755_9571_4179909.jpg

 

Hier mn dames die dik in de bloei staan met 4 weken....

gallery_19755_9571_4335255.jpg

 

Aanspekkende dames in SOG...

gallery_19755_9571_3548797.jpg

 

Eiffeltorens in wording...

gallery_19755_9571_1347074.jpg

 

Tot zo ver de pica update vrinden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...