Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Northern Lights onder 1600W Cooltubes.

Recommended Posts

High...

 

 

Ze zijn zeker lekker hard, plakken nu als de ziekte! Ze zouden wat mij betreft wel groter mogen, maar wie weet gaan we nog wat groei zien de komende dagen....

 

Volgende ronde staat alweer te trappelen en gaan hopenlijk deze week in de voorgroei zodat ik een goede korte ronde kan gaan draaien. Het plan is om ze in 6,5L potten te growen zodat ik kleine kaarsjes ga krijgen. Is voor mij ook de eerste x op deze manier dus ben benieuwd !!!

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Is het zo een gek idee om over te schakelen naar 3 x600 watt?

400 watt pitjes zijn het naar mijn idee toch net niet...

 

Zou btw gewoon lekker met de 11 liters bezig blijven, zeker als je over gaat op 3x600w

 

Deze ronde levert denk ik wel een kilo

 

succes met knippen.

 

ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PREDATOR

 

Heb net te weinig opp om over te gaan op 3x600, wil zeker van mn 400's af en zeker de tubes. Ga voor evsa in combo met een goede lamp en reflector. Moet ik zeker naar de 1 op 1 kunnen werken, gaat met mn tubes niet lukken heb ik gemerkt de afgelopen rondes.

 

Neem 6,5 L potjes zodat ik meer plantjes weg kan zetten en met nauwelijks voorgoei nog een korte ronde eruit kan knallen. Weet dat het niet echt economisch is maar wil die ronde draaien en dan maar super commercieel rammen die laatste ronde. Kan ik volgende x weer met weinig plantjes een mooi veldje wegzetten, natuurlijk in mn nieuwe opstelling.

 

Thanx voor je reply en als je nog tips hebt hoor ik het wel van je !

 

laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eyyy shepperdje......

 

ben benieuwd naar je volgende ronde dude!!Heb zelf ook wel een met 7ltr potten gedraaid.

Het is echt van groot belang dat je stekken direct goed aan slaan,aangezien je geen ruimte hebt om evt achterblijvers te corrigeren met wat extra dagen groei!!

Als het goed gaat krijg je idd mooie kaarsen,en een heel relaxed knip-klusje :D

Oja aangezien je veel minder medium en dus minder buffer gebruikt zou het best goed mogelijk zijn dat als je dames goed drinken je zeker 1x per dag ze moet laten drinken!! Miss wel 2x als ze echt dorst hebben!!

 

Dus er gaan zeker wel wat meer zorg-minuten in zitten :verrygood

 

Anyway nix wat jij niet aankunt dude!!!

Succes met je huidige laatste loodjes!!!

 

spreek je,

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Ga strax mn nieuwe PP's in kleine voorgroei potjes zetten, lekker nat komen ze te staan voor de eerste dagen door te komen. Rhizotonic erbij om de wortels te stimuleren en dan onder de Duo Fluor voor een paar dagen, op een warme dag mogen zo ook het zonnetje ff voelen. Ga zo ook een nieuwe topic aanmaken waar jullie de vorderingen van mn eerste PP ronde kunnen volgen...

 

Maargoed de NL's....

 

Ze staan er goed bij, alleen de LV liep de afgelopen dagen ineens op tot 65 dus moet dat ff goed in de gaten houden want zo op het einde van de bloei moet ik dat niet hebben.

De toppen blijven door groeien en allemaal nieuwe knoppen verschijnen bovenop met nog meer fox tales erop. Hoop wel dat de onderliggende toppen nog een beetje gaan aansluiten om at langere cola's te krijgen. Ze zijn nu wel super plakkerig aan het worden en steeds meer toppen zijn aan het doorbuigen. Ga Jappie z'n advies aannemen om de dames strax in z'n geheel om te hakken en dan alleen de echte grote bladeren er af te halen en ze zo op te hangen. Als ze droog zijn ga ik pas knippen, ben benieuwd hoe dit gaat en houd jullie op de hoogte.

 

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

terugvan weggeweest, ziet er goed uit man betaal je je rekeningen optijd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden....

 

53 Dagen 12/12, 43 Dagen Bloei.

 

Temp : 20.8 - 29.9

 

LV : 48-61 (had wat luchtafvoer problemen)

 

EC : 0.6 (blijf nu alleen maar water van de grondpomp geven)

 

Ph : 6.8 (zuur ook niet meer af, om de opname van voeding wat te remmen)

 

Temp voeding : 19,7 Gr C.

 

De dames blijven nog zwellen en de toppen worden ook nog steeds harder, helaas buigen de onderste toppen nu behoorlijk door en kan me wel voor de kop slaan dat ik geen steunnet heb geplaatst. Heb gister de mega loep er nog eens bij genomen maar alle trichomen zijn nog perfect helder, zal eens kijken of ik er een foto van kan maken in het weekend. De planten zijn wel duidelijk aan het einde toe, ondanks dat ze nog knetter groen zijn ! Vorige ronde werden ze knal paars en bruin, we zien het wel maar houd nog steeds aan dat ze uiterlijk 15 mei uit het hok moeten zijn.

 

Picas volgen snel weer!

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Net ff een paar picas gemaakt terwijl mn sletjes lagen te rusten, ze zijn moe.... heel erg moe...!!! Het is bijna zover en dan eindigd deze SM sessie !!! Het is bijna jammer dat het al bijna zo ver is. Maargoed de volgende generatie staat alweer te trappelen dus we gaan het tot het einde aan toe ons best voor doen.

 

Lekkere knuppels staan boven het iets wat geler wordende bladerdek.

gallery_19755_9571_4808959.jpg

 

Fox Tales goed zichtbaar bij deze dames.

gallery_19755_9571_594615.jpg

 

Goed zichtbaar is dat de toppen naar de lamp groeien.

gallery_19755_9571_1540231.jpg

 

De cola's zijn niet lang en aaneengesloten maar kort, dik en gezwollen op de kop.gallery_19755_9571_2750903.jpg

 

Nog 1 x een pica update voor het omhakken gaat beginnen vrinden....

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow ik zie echt verschil tussen de vorige foto's en nu.

Ze hebben echt nog goed geknalt die laatste paar dagen.

Je heb ze goed verzorgd, ik hoop 1400 grammetjes voor jou :rofl

 

greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

@adje

Dat zou ik ook een super score vinden, maar de realiteit met de tubes die ik gebruik ligt meer net onder de 1Kg denk ik zelf. Heb denk ik in deze opstelling met NL's niet te klagen over de mogelijke opbrengst. Vandaar dat ik ga verbouwen na mn PP ronde. Mocht je willen gokken op de eindopbrengst dan neem ik de 1400 van net niet mee !!!

 

Is het trouwens alweer zo ver dat het grote gokken begonnen is??? Vorige ronde was schraal vandaar dat ik maar 1 sample verstuurd heb aan groene vrind Josso. Deze x zijn het de top 2 gokkers en natuurlijk Josso die er nog 1 tegoed had.

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey gozer ze zien er geweldig uit man ik denk dat je ongeveer 1640 gramm droog haalt!!

 

veel suc6 met de laatste loodjes !!

 

knip ze :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit die gezwellen :no dat ze nog dikker worden :rofl gok op 1485 gram, dit vooral omdat je cooltube hebt en ik denk dat het moeilijker is om de gram per watt te halen.

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

1485 das wel een heel dikke oogst! En Franky das wel erg extreem, bedankt voor het vertrouwen maar dat gaat het echt niet worden. Ondanks dat Jappie mn mentale coach is, ga ik niet in de buurt komen van 1 op 1. Denk zelf dat ik net onder de kg blijf. Mocht ik boven de 1kg gaan komen krijgen alle gokkers een sample...

Maargoed, rethink your offer mates !

Vanaf maandag ga ik jullie inschattingen archieveren.... whahaha!

 

Laatste loodjes wegen het zwaarst.... wogen ze maar zo zwaar als lood..!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan, het is dat je het zelf zegt maar ik dacht dat ik redelijk had gegokt :no

dan verlaag ik mijn gok maar naar 1195 grammen

en dat is een mooie berg dacht ik :rofl

gr cannabizz

 

ps ik had bij jappie exact het aantal grammen gegokt, wie weet word het toch meer als je dacht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

Morge....

 

Hoop niet dat je het dadelijk wel goed had gehad.... dan moet ik wel wat voor je gaan regelen, whahaha!

 

Maargoed we gaan gewoon beginnen met het grote gokken, ben benieuwd en hoop ook zeker op die kg.

 

Franky je nieuwe gok zie ik wel verschijnen man!

 

cannabizznis 1195

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

die northern light moeders, kwamen die uit zaad of waren dat stekken? en als het zaad is.. welk "merk" was het dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Northern Light moeders komen uit zaad van Royal Queen Seeds uit Veghel, heb een paar x contact gehad met ze ivm diverse problemen het afgelopen jaar bij mn kweekjes en ben super geholpen, met raad en daad. De ene keer met advies en de andere keer met nieuw zaad.

 

Heb nu weer van hun critical staan (vorig jr ook !) en heb net royal automatic tussen tissues gelegd. Had ook power flower van hun staan en dat was een super soortje. Heb ook hun nieuwe catalogus ontvangen met soortjes die niet op hun site staan. Heb alweer jeukende kweekhandjes gekregen bij het zien van al die mooie fem soortjes.

 

Lijkt wel of ik aandelen heb bij die lui, maar serieus zijn zeer klantgerichte mensen daar in Veghel!

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke mooi om te horen dat ze potentie hebben, ik heb heb 2 weken geleden 10 zaadjes ala northern lights van rqs laten ontkiemen, voor een eerste keer zaad laten ontkiemen gaat het me wel lekker af denk ik(ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit), 1 had het niet overleeft ivm droogte, de overige 9 zien er allemaal hetzelfde uit, lekker kort maar breed. heb jij toevallig een topic met foto's van het ontkiemen van de zaden tot moederplant? en heb je enkel moederplanten van dit zaad gemaakt of heb je ze ook vanaf zaad tot bloeiende plant laten komen? ben benieuwd want had links en rechts wat opgezocht over dit soortje maar kon niet veel vinden over dezelfde zaadjes.

 

alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

@amnees

Heb wel picas van begin tot eind, geen topic helaas. Heb toen 12 plantjes weggeven die afgebloeid zijn door vrienden met suc6 trouwens. De andere heb ik bewaard en moeders van gemaakt.

Ze blijven mooi gedrongen en zeker als je ze topt worden het goede opbrengers.

Ontkiemen

gallery_19755_9059_3610429.jpg

Ontkiemen en opkomen.

gallery_19755_9059_2339096.jpg

Getopt en klaar voor het bloeihok.

gallery_19755_9059_249697.jpg

5 uit zaad opgekweekte NL's die al tegen het net aan groeien

gallery_19755_9059_2209992.jpg

Scrog veld halverewege de kweek

gallery_19755_9059_4614738.jpg

Laatste week voor de oogst

gallery_19755_9059_2458079.jpg

 

 

Bedoelde je dit een beetje qua overzict van zaad tot top?

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies ja, al moet ik zeggen dat de stengels bij jou wat langer zijn, ik heb nadat ze uit zijn gekomen meteen op 5 cm hoogte tl erboven gehangen, zitten nu nog in 0,5 Liter potjes, maar de wortels knopen zich al vast onder de gaten van dit potje, dus heb net wat 11 Liter potten gefixt en ga ze zo overpotten. denk dat ik ze ook maar ga scroggen, weer iets nieuws voor mij, je moet wat he om de hobby levend te houden. opbrengst van die 5 plantjes? wat voor lamp hing erboven? hoeveel m2 ruimte?

 

lastig he al die vragen :rofl

 

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er zelf 400's boven hangen maar ga na de zomer over op 600's. Veel beter qua lumen. Heb 800w hangen op 1,3m2 dus dat dan x 2 in totaal.

 

5 plantjes in scrog kan gewoon lekker opbrengen hoor. ga zelf over op 2 x 600 met evsa's. dan moet ik in een aantal kweekjes op deze manier meer gaan halen als ik nu heb met 4 x 400 met vsa's en in tubes....

 

Laat ff weten als je een verslag maakt dan kan ik lekker met je meegluren..... Heb nu PP's in de voorgroei staan maar ga na de zomer weer over op mn oude vertrouwde NL's.

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou graag foto's willen maken, ook van m'n andere project waarvan ik nu al weet dat dit de beste uit 5 kweken word, maar heb m'n samsung pixon net voor de 3e keer opgestuurd omdat deze kapot is, zal weer 2 weekjes duren voordat die terug komt, dan hoop ik eindelijk eens wat foto's te kunnen fixen.

 

verslag komt er wel als ik goed op dreef ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahaha....

 

Had het zelfde met mn mooie canon 900TI, toen ik hem nodig had om mega macro's te maken ging hij na de klote en het duurde 3 maanden voor ik hem weer terug had.

 

Maar ben wel benieuwd naar jouw dames, ook al hebbie geen topic, drop je picas maar een x dan kan ik ze zien...

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...