Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Northern Lights onder 1600W Cooltubes.

Recommended Posts

Vandaag het voedingsvat weer eens lekker schoongemaakt en opnieuw gevuld met water uit mn grondwater pomp. EC weer op 1.75 gezet en alles weer aangesloten.

 

Zag wel dat een paar dames duidelijk te weinig water krijgen, dus de deense bodems met 20 liter water/voeding vol laten lopen. Was voor mij de eerste x dat ik dit doe dus ben benieuwd naar de resultaten.

 

Vanavond ff het hok in duiken om de sproeikopjes te controleren zodat ik zeker weet dat alles pico bello werkt.

 

Net ook mn Auto AK's binnen gekregen en gelijk in mn stek / zaaihok tussen de natte tissue's gelegd. Mooi buiten avontuurtje gaat dit worden de komende weken.

 

Ben nog op zoek naar PK 20/25 maar nog geen succes, anders maar weer met 13/14 !

 

Weer een paar lieveheersbeestjes uitgezet om beestengespuis de kop in te blijven drukken.

 

Ik houd jullie op de hoogte van de bijzonderheden groene vrinden

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

Dames staan er rustig bij na hun overdadige eerste voeding vanonder in de deense bodems, de wat slappere dames staan er weer potent en vitaal bij.

Moet zeggen dat ze nu behoorlijk beginnen te stinken..... die mooie citrus geur begint nu dieper en steviger te worden. Hoop niet dat ze door mijn filter heen beginnen te komen want dit was mn laatste kweek met dit filter.

 

Morgen staan ze 4 weken in echte bloei als ik me niet vergis, denk dat ze met 7,5 week echte bloei klaar zullen zijn.

Aankomende week krijgen ze aan het eind van de week 2 x een halve dosis PK en de week erop 3 x een volle dosis. En dan begint de grote einddans rond de toppen....

 

Vandaag ook 3 van de 11 Auto AK's een kleine penwortel gekregen en vragen er dus om om morgen de eerste light mix te gaan voelen.... Komende 10 weken dus ook nog een kweekje on the side.

 

Volgende week ook de NL moeders weer onder handen nemen en een 35 stekken snijden voor de volgende ronde. kunnen ze eerst in mn stekken hok en later in kleine potten een week voorgroeien zodat mn bloeihok gewoon door kan knallen op 12/12 ( ben ik mooi klaar precies voor de vakantie).

 

Genoeg te doen de komende weken, houd jullie op de hoogte vrinden...

 

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Mn moeders voor de volgende ronde genieten nu elke mooie dag weer bij mij achter in de tuin, ze krijgen wat meer voeding en dat bevaklt ze goed. Ze hebben allemaal licht groene toppen waar de potentiele stekken vanaf gaan komen. Had ze vorige week gedeeltelijk getopt dus langs de lengte van de takken komen nu ook weer lekkere uitlopers tevoorschijn.

 

Hoop dat de combo van wat meer Terra Vega en de bio lumen van de zon er deze week voor zorgen dat de stekken voor de volgende ronde gewaarborgd zijn....

 

Heb nu nog 14 Big Bang stekken staan die met een 10 dagen hopenlijk ook de potjes in kunnen voor een vriend van mij.

 

Op 2 na zijn nu ook de Auto AK-47's uitgekomen en die gaan straks de potten in, het verloop van dit guerilla zaden kweekje ga ik wegzetten in de OUTDOOR-GUERILLA corner dus als je mee wilt gluren..... jullie zijn van harte uitgenodigd !!

 

Hier ff een paar picas van een paar minuten geleden...

 

De BB stekken en linksvoor de zaden die liggen te ontkiemen.

gallery_19755_9571_2823056.jpg

 

Heerlijke verse groene stek in wording.

gallery_19755_9571_3561631.jpg

 

Getopte zijtak die vol met uitkomende toekomstige stekken raakt.

gallery_19755_9571_1442751.jpg

 

Genoeg over de side projectjes..... update van de bloeiende dames volgt zsm weer !

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

Korte update van het Northern Ligh front.

 

Temp AAN: 29.2 UIT: 23.3

 

LV AAN: 49 UIT: 59

 

EC: 1.73

 

PH: 5.7

 

Temp Voeding : 20.2

 

De LV ligt wat hoger doordat er nog wat water aan het verdampen was de afgelopen dagen uit de deense bodem (ja moet er nog een afvoer in maken zodat restanten makkelijk weg kunnen vloeien).

 

Doordat er overdag nog een LPG kachel brandt is de temp bij duister wat hoog (niet te hoog volgensmij), maar als hij uit staat viond ik de temp te veel dalen. Hopelijk met een aantal dagen is de buiten temp overdag stabiel boven de 18 Gr C en kan hij helemaal uit.

 

Donderdag ga ik een halve dosis PK mengen door de voeding, en op maandag een volle dosis. Kan al bijna niet wachten want weet dat ze dan mega gaan spekken !!!!

 

Maargoed zo ver is het nog niet vrinden, hier de laatste picas van de dames vlak voor de lichten aan gaan.....

 

Dames aan de rand van het veld.

gallery_19755_9571_3948909.jpg

 

Snap shot over de lengte.

gallery_19755_9571_2404648.jpg

 

Hier ook ff me HOTBOX, gaat op zaterdag en zondag 2 uurtjes aan ter voorkoming van f***ing beesten.

gallery_19755_9571_3318468.jpg

 

Nou op naar de PK !!!!!

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes netjes gozer!!!

Vraagje hou jij je totale dagen aan op 12/12 of zichtbare bloei???

Miss kan je je lampen nog iets hoger hangen zodat de buitenste nog wat meer lumen te vreten krijgen ;)

Oja miss als deze ronde klaar is je lampen wat meer in het midden hangen gozer......tis opbouwende kritiek he??!! ;)

Ziet er zeer profi uit dude!!

 

Blijf je volgen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jappie

 

Lampen kunnen wel hoger maar dan moet ik ze meer uit het midden gaan hangen en moet dan gaan zagen. Krijg ik weer rommel op mn dames en anders moet ik ze er uit gaan halen. heb ik niet echt veel trek in.

Weet dat het de opbrengst ten goede zal komen maar is meer een optie voor de volgende ronde, kan ik gelijk wat andere zaken fine tunen.

 

Ik reken echte bloei, en denk dan aan 7,5 week. Vorige keer werden ze echt donker paars en hadden ze zware herfst verschijnselen.... Eigenlijk best zielig gezicht.... maar het moet maar he.

Ben morgen bezig om de nieuwe stekken te snijden en die over 3 weken een week voor te groeien in 7L potten. Ben nu nog opzoek naar 2 x 150w hps voor mn voorgroei hok!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx franky...

 

Heb nog geen rare zaken gehad deze ronde, hoop dat het nog zo blijft de komende weken.

Want zoals een oud- Hollandsch kweek gezegde luid: De laatste loodjes leveren het meeste op !!!

 

Whahahaha.....

 

Ga hierna nog een ronde NL's draaien en dan denk ik dat ik soortje onder de knie heb en kan gaan werken aan de laatste verbeteringen van mn hok zodat ik naar de gewenste 1 op 1 grens kan kruipen.... Maar zo ver is het nog lang niet vrinden.

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Gister nieuwe stekken gesneden voor de volgende ronde, heb er gelijk maar 35 gemaakt terwijl ik er uiteindelijk maar 24 ga gebruiken. Je weet nooit hoeveel uitval je gaat krijgen he...

 

Kom ik in mn hok vanochtend, hangt mn hele stekken veld op half 7. Echt een slappe bende, terwijl ze toch echt een keer of 4 gelucht en bevochtigd worden per dag. Hoop dat ze een beetje bijtrekken anders komt mn volgende ronde in het gedrang..... met al die vakantie perikelen! Maak me er wel een beetje zorgen over.

 

De Auto AK's zijn lekker aan het groeien en vooralsnog denk ik dat ik een stuk of 8-9 ga overhouden om naar buiten te mogen zoals ik het nu inschat.

 

De dames in mn bloeihok hebben een voorzichtige voor-dosis PK gehad (helaas nog geen 20/25 bij de GS kunnen krijgen). Denk dat morgen het vat leeg is dus dat ze vanaf zaterdag de volle mep gaan krijgen.

 

Zag dat bij een aantal toppen er al lekkere knopjes aan het doorkomen zijn, de rest heeft nog allemaal "witte harige bloemvorming", maar dat gaat goed komen met de PK giften. Volgende week zullen ze allemaal bonkige/knoppige toppen hebben en hopelijk de laatste week een 2e bloei gaan krijgen....

 

Temp enzo nog geen afijkingen, picas volgen !

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Ff een korte pica update...

 

Vandaag voor het eerst een beetje PK meegekregen.

gallery_19755_9571_2960672.jpg

 

Beetje gemiddelde dames in mn veld.

gallery_19755_9571_2309195.jpg

 

Je ziet de eerste knoppen al doorkomen.

gallery_19755_9571_5317360.jpg

 

Zaterdag krijgen ze de volle dosis PK.

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

@Franky

 

Ga over op 2 x 600 ipv 4 x 400, deze komen dan op EVSA's. Ga dan gelijk naar een afzuiger van zo'n 1500m3 en een iets dikkere filter. Ga kijken of een fan control systeem iets is. Schakel nu met de hand.

 

Door het weghalen van de tubes moet ik een hogere opbrengst per watt moeten krijgen (ga nu van een verlies van 15-20% door de tubes), door dan naar 1200W te gaan maar met EVSA denk ik nog steeds beter te kunnen draaien als nu.

 

Doordat ik dan meer warmte opbouw krijg moet ik wel mn afzuigcapaciteit verhogen.

 

De tafel met 2 deense bodems blijft staan en voeding blijft ook op deze wijze....

 

Ga 2 nette schakelborden aanleggen voor mn 2 hokken en natuurlijk brandblus apparatuur hangen, dan zou het zo'n beetje af moeten zijn.

 

 

Dit zijn eigelijk de grote veranderingen.

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Ben benieuwd naar de specs van je nieuwe hok ! Altijd leuk om te horen hoe een ander het aanpakt.

 

Net nog een nieuw vat voeding gemaakt, EC 1.85, Ph 5.6 en 45ml PK op 60L gemaakt.

 

Geef Maandag de dames nog een x vanonder voeding met de zelfde waardes.

 

Eindelijk de PK week is aangebroken !!!!

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

43 Dagen 12/12, 33 Dagen Bloei....

 

Temp AAN: 28.7 UIT: 20.8

 

LV AAN: 47 UIT: 59

 

PH : 5.6

 

EC 1.85

 

PK 13/14: Halve Dosis.

 

Temp Voeding: 19.9

 

Dames doen het vrij goed, bijna alle toppen beginnen nu goede bloei verschijnselen te krijgen. Ze worden nu ook lekker hard al.

 

Hoop dat deze week de onderlinge bloemen aan elkaar zullen groeien en mooie cola's gaan vormen. We gaan het zien, morgen een nieuwe pica update vrinden....

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

Vond de temp met de lichten uit wat laag vandaag dus nog ff voor het laatste uur de temp alvast een paar graden omhoog gebracht met mn LPG kachel (ja ben nog steeds trots op mn aanwinst!). Zijn ze weer lekker op temperatuur als de lichten aan gaan.

 

De citrus achtige geur van de afgelopen dagen is weer behoorlijk omgeslagen naar die dikke petrol achtige odeur die als een dikke deken in mn hok hangt.... Hopelijk houdt mn filter die al op zn laatste benen loopt het nog even uit.

 

Morgen het vat weer op 60L brengen en de volle dosis PK aanmaken.... Maarruh genoeg, hier nog even de picas van de dames die al licht onder de invloed van PK zijn. Gelukkig hoeven die gebruikstertjes van me niet te blazen want ze zijn zeker al te ver heen.....whahahaha..!!!! Dope sletjes van pappa dat jullie zijn !!!

 

Overzichtje van de dames op de dansvloer...

gallery_19755_9571_1218842.jpg

 

Beetje gemiddelde top van mn veldje met dames...

gallery_19755_9571_2370088.jpg

 

Hier trouwens mn BB moeder die duidelijk tekorten laat zien, dacht aan Mg of Ca, iemand een idee?

gallery_19755_9571_122302.jpg

 

Iemand een idee hoe ik mn moeder het beste kan bij voeden?

 

Dat mn dames maar wat lekker mogen bij spekken op hun PK dieet dat nu deze wk echt gaat beginnen.

 

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag 47 Dagen 12/12, 37 Dagen Bloei...

 

 

Net het vat afgevuld met verse voeding en PK.

 

EC staat nu op 1.82 deze keer, mocht een tikkeltje hoger zijn maar wilde het risico niet lopen dat ik er weer overheen zou schieten.

 

Ph blijft stabiel op 5.6.

 

Door het hoge temp verschil buiten, tussen de nacht en dag heb ik moeite de verschillen onder de 10 graden te houden. Hoop dat de pottemp wat minder afkoelt zodat de plantjes er niet zo veel last van hebben.

 

Zag in mn groeihok spint rondlopen, dus daar moet ik zo snel mogelijk wat aan gaan doen.... kill the f**ckerssss....

 

 

Hier nog een paar picas van net, toen de lichten aansprongen....

 

Toppen panorama

gallery_19755_9571_122804.jpg

 

Lekker aan het bijspekken

gallery_19755_9571_2971916.jpg

 

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zier er donders uit man

ik hoop op hetzelfde als jij dat de ondertopjes naar bovenklauteren en zich aansluiten op

de hoofdtop ;)

 

gaat in elk geval heel wat smakelijks af komen!

 

spreek je

Share this post


Link to post
Share on other sites

High franky...

 

Hoop ook dat ze nog wat gaan zwellen en dan meer aangsloten zullen worden.... zie wel al heel wat van die mooie "fox tales" op de toppen komen....

 

Vooral die direct onder de lampen staan hebben ze al.

 

Met een beetje mazzel gaan ze deze week aan de 2e bloei beginnen en zullen ze ook behoorlijk in gewicht gaan toenemen. Mede door de PK denk ik zo.....

 

Vind het een beetje moeilijk in te schatten maar ben er gewoon blij mee als ik meer als 750g ga oogsten, zeker na de teleurstelling van vorige ronde. Ben er wel achter dat mn tubes de opbrengst behoorlijk drukken.

 

Heb ook definitief besloten dat ik van mn tubes af wil en 2 x 600 met evsa's terug ga zetten dit met een goeie philips lamp erin moet het lekker gaan doen, ga hierna nog een ronde met de tubes doen en dan kunnen ze het vet in voor een tijdje....

 

Omdat mn stekken als sneeuw voor de zon in zeewier veranderd waren ben ik noodgedwongen verplicht stekken van de stekkenboer af te nemen.... Heb er 1 gevonden die mooie plantjes afleverd dus dat moet goed komen deze laaste binnenronde voor de vakantie, zullen PP's gaan worden. Was wel even slikken voor een doorgewinterde NL grower! Heb wel al genoeg staan om na de zomerstop gewoon weer met NL's uit de startblokken te komen....

 

Heb er nu al zin in, in mn nieuwe opstelling.

 

Picas volgen in het weekend vrinden.

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

He dude...

verstandig om over te gaan op 2 x 600 zonder cooltubes!!! Hoop dat je afzuiging de warmte kan afvoeren :D

Enne die stekken zijn echt knallers!! You will c my friend!! :verrygood

Ik vind je dames er lekker bij staan hoor,hoop dat ze nog flink gaan zwellen!!

Blijf je volgen!!

 

groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een planten zeg :D kweken dat kan je wel das te zien haha

succes met knippen alvast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

thanx voor de aanmoedigingen, denk idd dat het niet meer aan de ijze van begeleiden van mn dames ligt maar puur aan de opstelling.

 

Ben een heel eind met mn NL dames maar moet echt dingen veranderen om boven de 0.8g / w te gaan raken.

 

Ga mn volgende ronde PP draaien dus moet kijken hoe dat gaat lopen, heb wel genoeg BB's en NL's staan om na de zomer weer door te draaien. Jappie je hebt mn opstelling gezien dus daar moet het niet aan liggen.

 

Snel weer picas vrinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Morgen een uitgebreide update met natuurlijk ook weer de laatste picas, de toppen beginnen wat dichter te worden en over al witte fox tales die de 2e bloei laten zien.

 

De dames aan de rand van het veld laten hun toppen hangen (natuurlijk geen steunnet gebruikt, sukkel!) hoop dat ze niet gaan knakken. Ze moeten nog 1.5 week dus als dit vat leeg is ga ik ze alleen nog maar afgezuurd water geven tot ze om gaan.

 

Toppen hebben een mooie structuur gekregen en beginnen nu echt massa te krijgen en zijn ook goed hard, nu alleen maar hopen dat ze nog wat zullen spekken....

 

Morgen een update vrinden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

51 Dagen 12/12, 44 Dagen Bloei....

 

Temp : 18.6 - 29.3

 

LV : 47 - 58

 

EC : 1.92

 

Ph : 5.6

 

Temp voeding : 19.5

 

 

De dames beginnen nu echt moe te worden (of katerig van de PK!), ze beginnen goed amber achtig op de top en geelig op het blad te worden. Ze moeten van mij nog zeker 10 dagen afzien en daarna ga ik kijken hoe lang ze het vol gaan houden.

 

Op de picas is goed te zien dat ze aangespekt zijn en wat verkleuring tonen. De planten aan de rand hebben het echt zwaar op de zij toppen.

 

Een paar picas zeggen meer dan 1000 woorden...

 

De fox tales ten teken van de 2e internode bloei zijn goed zichtbaar, hele veld is hier nu aangekomen.

gallery_19755_9571_1353282.jpg

 

Mooie verwilderde toppen, niet helemaal tot bovenaan aangesloten helaas.

gallery_19755_9571_4412374.jpg

 

Rand van het veld, let op de topzware overhangende zijtakken.

gallery_19755_9571_1885846.jpg

 

De laatste dagen nog even het vat leegmaken en dan gaan ze over op water en niets dan water.....

 

Laters..

Share this post


Link to post
Share on other sites

he maat

zijn ze lekker compact daar

hier niet maar wat losser van profiel :verrygood

t gaat je lekker af

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...